Latest Posts

Formula 1, primul antrenament la Silverstone: Verstappen cel mai rapid, Albon surprinde!

Vizualizări: 13684

Max Verstappen cel mai bun la primul antrenament din Formula 1: Iată cum a decurs prima sesiune pentru Marele Premiu al Marii Britanii 2023 de la Silverstone.

Max Verstappen (Red Bull) a obținut cel mai bun timp în prima sesiune de antrenamente libere pentru Marele Premiu al Marii Britanii din 2023 de la Silverstone. Campionul mondial și liderul campionatului mondial a terminat cu 0,448 secunde în fața coechipierului său Sergio Perez și cu 0,489 secunde în fața omului-surpriză Alexander Albon (Williams).

Este deja o normalitate că Verstappen, să nu fie fericit la începutul primei sesiuni de antrenamente dintr-un weekend de curse. În timp ce în sesiunile anterioare din acest sezon s-a plâns deseori de probleme cu schimbarea treptelor de viteză, de data aceasta a fost vorba de noile construcții de pneuri Pirelli care i-au dat senzația că pilotează “ca pe gheață”.

Formula 1

Interesant: Mercedes a fost singura echipă care nu a folosit cea mai moale compoziție de pneuri Pirelli (Soft/C3) în prima sesiune de antrenamente. În consecință, Lewis Hamilton (+1.168) a fost al doisprezecelea, iar George Russell (+1.274) al 14-lea.

Pozițiile din față au fost ocupate de alții. Fernando Alonso (Aston Martin/+0.668) a fost al patrulea, în fața lui Charles Leclerc (Ferrari/+0.680), Esteban Ocon (Alpine/+0.709), Carlos Sainz (Ferrari/+0.757) și Lando Norris (McLaren/+0.840).

Kevin Magnussen (+1,785) și Nico Hülkenberg (+1,990), cei doi piloți ai echipei Haas, au terminat pe ultimile doua locuri.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Formula 1

Ce update-uri au adus echipele la Silverstone?
Doar o singură echipă, Ferrari, nu a avut piese noi pe mașină. AlphaTauri, pe de altă parte, a adus cel mai mare update. Echipa italo-austriacă are un nou șasiu, difuzor, caroserie, aripă spate și suspensie spate.

Dintre primele patru echipe, Mercedes se actualizează cu o nouă aripă față, iar Aston Martin cu o nouă aripă față și noi evacuări pentru frânele spate. La acestea se adaugă o nouă aripă față la Alpine și următorul pachet mai mare la McLaren (aripă față, nas, aripă frână spate, suspensie spate).

Și echipa Haas reacționează, de asemenea, la problemele legate de uzura mare a pneurilor în curse și aduce noi evoluții la Silverstone. Printre altele, suspensia față, deschiderile pentru frânele față și aripile din fața. Aripiile din spate sunt diferite față de data trecută în Austria.

Formula 1

Care-i treaba cu noile pneuri?
Directorul sportiv al Pirelli, Mario Isola, explică: “La Silverstone va fi folosită pentru prima dată o nouă construcție de anvelope slick, al cărei material a fost devansat față de introducerea planificată pentru anul viitor. Schimbarea specificațiilor a devenit necesară deoarece performanțele mașinilor s-au îmbunătățit de la începutul sezonului, atât în ceea ce privește viteza, cât și sarcina, în comparație cu datele de simulare furnizate către Pirelli de către echipe iarna trecută.”

Cu cea mai dură compoziție de cauciuc, unii piloți s-au luptat cu noile pneuri la începutul sesiunii. “Este ca și cum am conduce pe gheață”, a spus Verstappen la radioul de la boxe, de exemplu, iar Ocon a bombănit: “Tracțiunea la ieșirea din virajele lente este foarte proastă. Dezastru”.

Isola: “Noua specificație face ca pneul să fie mai rezistent la epuizare, dar nu are nicio influență asupra parametrilor tehnici sau asupra comportamentului pe circuit. Toate echipele au avut deja ocazia să testeze noua construcție a pneurilor la Marele Premiu al Spaniei, când două seturi au fost disponibile pentru fiecare pilot în timpul antrenamentelor libere. Feedback-ul lor a fost în conformitate cu așteptările noastre, în special în ceea ce privește transparența performanțelor.”

“Acest debut are loc pe un circuit care este în mod tradițional unul dintre cele mai dificile pentru pneuri. În tabelele noastre interne, Silverstone se află în top în ceea ce privește sarcina și forțele laterale care acționează asupra pneurilor, în special pe partea stângă față.”

“Alegerea compozițiilor de pneuri – care, spre deosebire de structură, nu se va schimba – este identică cu cea din anii precedenți, cel puțin cu numele: C1 este pneul dur, C2 cel mediu și C3 cel moale. Cu toate acestea, actualul C1 este un compus complet nou pentru acest an, intercalat între C2 și C0: noul nostru nume pentru cel mai dur compus din seria 2022”, spune Isola.

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Formula 1
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss