Latest Posts

Echipele de Formula 1 discută despre relaxarea plafonului bugetar

Vizualizări: 11231

În marja Marelui Premiu al Belgiei 2023 de la Spa, un vot al șefilor echipelor de Formula 1 urmează să decidă dacă se va relaxa plafonul bugetar

“Plafonarea bugetului este bună, dar nu ne-am gândit bine când am înghețat totul”, spune șeful echipei Alpine, Otmar Szafnauer. Și pentru că multe echipe de Formula 1 gândesc la fel, o reuniune a Comisiei de Formula 1 a fost programată pentru vineri, la Marele Premiu al Belgiei din 2023, la Spa. Șefii echipelor vor discuta atunci despre o relaxare a plafonului bugetar și vor lua o decizie privind viitorul.

Așa cum se întâmplă adesea în Formula 1, este vorba despre bani. Este vorba despre cheltuieli suplimentare care în prezent nu sunt incluse în bugetul anual al echipelor individuale. Unele echipe de curse doresc să își aducă infrastructura la zi și trebuie să investească, dar regulamentele financiare actuale nu prevăd acest lucru.

Acest lucru este în contrast cu scopul real al Regulamentului financiar, care a fost introdus în mod explicit cu scopul de a crea mai multe oportunități egale și, într-o a doua etapă, o concurență mai strânsă în Formula 1. Cu toate acestea, conform unei teze actuale din paddock, acest lucru funcționează doar dacă toate echipele primesc aceeași poziție de start.

Formula 1

Nu se pune problema egalității de șanse (încă)
Iar pozițiile de start nu ar putea fi mai diferite: Red Bull, actuala echipă de top din Formula 1, dispune de instalații de ultimă generație. Williams, pe de altă parte, nu a mai investit de ani sau decenii și se luptă să țină pasul cu o infrastructură învechită. Undeva la mijloc se află celelalte echipe de curse, fiecare cu nevoi diferite.

Acesta este motivul pentru care șeful echipei Williams, James Vowles, vorbește despre o “constelație complexă” și despre necesitatea de a face compromisuri. El spune că au existat deja “discuții bune”, care vor trebui să se încheie vineri, la vot. “Pentru că, la fel ca întotdeauna cu aceste lucruri, nu mai avem timp”, spune Vowles.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Două propuneri sunt în discuție
Șefii echipelor de Formula 1 au pe masă două scenarii posibile din care să aleagă. Vowles explică: “O opțiune este de a crește cheltuielile generale și de a face acest lucru în mod egal pentru toată lumea. Dar asta nu înseamnă neapărat că vom recupera decalajul”.

“Pe de altă parte, Mercedes, Red Bull și Ferrari pot cheltui mult mai puțin decât noi, deoarece au deja facilități la care nici nu ai visa. Așa că există o oarecare marjă de recuperare a decalajului”.

Cealaltă opțiune este cea individualizată. Vowles indică “o serie de mecanisme pe care Asociația Mondială a Automobilului le folosește pentru a vedea ce lipsește [la echipele individuale] și ce este depășit”. În a doua etapă, deficitele ar urma să fie analizate de personalul FIA. “Și apoi federația mondială alocă o sumă X fiecărei echipe”.

Cu alte cuvinte: o echipă de curse poate cheltui mai mult, alta mai puțin. Cu o transparență totală, cheltuielile urmează să fie legate de proiecte specifice.

Formula 1

Echipele mici speră să îmbunătățească performanța
“Ambele opțiuni au avantajele și dezavantajele lor”, spune Vowles. “Dar pentru că suntem în căutarea a ceva care să se potrivească tuturor, nu este niciodată ușor”.

Dar există un acord larg răspândit în paddock-ul Formulei 1 că trebuie făcut ceva pentru a sprijini echipele mici. Șeful echipei AlphaTauri, Franz Tost, de exemplu, consideră că infrastructura este un “factor de diferențiere foarte important” și spune: “Dacă poți cheltui mai mulți bani pe infrastructură, asta va ajuta și la îmbunătățirea performanțelor mașinii”.

Ce investiții sunt necesare
AlphaTauri și Williams, precum și Alfa Romeo, Alpine și McLaren se numără printre echipele de curse care ar putea beneficia de un astfel de nou regulament. Dacă vor să joace mai departe pe termen mediu, au nevoie de instalații moderne corespunzătoare, cum ar fi simulatoare, bancuri de testare a cutiilor de viteze sau tuneluri de vânt, așa cum Ferrari, Mercedes și Red Bull au deja la dispoziție.

Aston Martin și McLaren au primit deja derogări pentru a construi noi tuneluri de vânt. Instalațiile sunt deja în construcție.

Care este “imaginea de ansamblu” în Formula 1
Dar, pe cât de mult fac presiuni echipele mici pentru astfel de măsuri, pe atât de mult dau dovadă de reținere echipele de top. Cu cât concurența este mai puternică, cu atât este mai dificil să îți menții propria supremație. Cu alte cuvinte, îți riști propriul succes dacă îți lași adversarii să te ajungă din urmă.

Dar, potrivit șefului echipei Alpine, Szafnauer, aceasta este o perspectivă complet greșită. El spune: “Este esențial să vedem imaginea de ansamblu. Pentru că este vorba despre crearea unor condiții de concurență echitabile”.

Infrastructura echipelor este “de mare importanță pentru dezvoltarea ulterioară” a unui vehicul. “De aceea”, spune Szafnauer, “avem nevoie de instrumente similare”.

Formula 1 se inspiră din liga de fotbal NFL.
Se pare că și Liberty Media, proprietarul Formulei 1, este interesat de acest lucru, deoarece ia ca model liga profesionistă de fotbal american NFL, explică mai departe Szafnauer. În marja Marelui Premiu al Canadei, de exemplu, Liberty Media i-a invitat pe șefii echipelor de Formula 1 la o întâlnire cu șeful NFL, Roger Goodell, la care acesta a vorbit despre scalarea campionatului său.

“Marele său mesaj a fost următorul: NFL s-a concentrat să se ducă la un nivel superior încă din anii 1960. Acest lucru a adus, de asemenea, toate echipele implicate la un nivel financiar mai ridicat”, spune Szafnauer.

Goodell a subliniat plafonul salarial din NFL și sistemul de recrutare “în care cele mai slabe echipe primesc cei mai buni jucători [tineri]”, spune Szafnauer. “Aceasta a fost sursa de inspirație pentru restricția noastră de testare graduală a aerodinamicii. Conform motto-ului: dacă termini ultimul, primești mai mult timp în tunelul aerodinamic.”

NFL sfătuiește Formula 1 să treacă la “nivelul următor”
Dar mai sunt încă multe de făcut pentru Formula 1, potrivit lui Szafnauer. Pentru că, deși Formula 1 a făcut acum o “descoperire” în Statele Unite, seria de curse trebuie să facă acum “următorul pas” pentru a ajunge la “următorul nivel” atât în America, cât și în restul lumii.

“Reglementările financiare fac posibil acest lucru, cu curse mai strânse și mai bune, astfel încât să nu fie mereu o singură echipă care să câștige totul”, a spus Szafnauer. “Și dacă asta merge mai bine la fani, atunci sportul în ansamblu crește”.

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Formula 1
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss