Max Verstappen(Aston Martin Red Bull Honda) a produs unul din cele mai remarcabile comeback-uri în istoria recentă a Formulei 1 și a câștigat primul Mare Premiu cu un motor Honda, după o absență de aproape 13 ani( ultima victorie fiind a lui Jenson Button, în Marele Premiu al Ungariei din 2006).
Pilotul Red Bull, plecând din prima linie alături de tânărul pilot Ferrari Charles Leclerc( ambii formând cea mai tânără primă linie din istorie, cu o medie de vârstă de doar 21 de ani și 256 de zile), a avut cel mai puțin bun start al său din grilă într-un Mare Premiu din ultimii ani, căzând e pe locul 3 tocmai pe locul al șaptelea, însă a reușit o revenire spectaculoasă, într-un monopost a cărui viteză de vârf nu este apropiată foarte tare de cele ale monopostului echipei italiene și monopostului echipei Mercedes.
Sebastian Vettel (Ferrari), care a plecat de pe locul al nouălea, a ajuns cu cinci poziții mai sus înainte de oprirea la boxe, car l-a costat 3 secunde în plus din cauza faptului că mecanicii nu i-au adus noile cauciucuri.Acest tip de incident nu s- a mai întâmplat de când Daniel Ricciardo a pierdut cursa de la Monaco din 2016.
Mai târziu, Hamilton, care era lider după ce mai mulți fruntași au schimbat pneurile Medium sau cu pneuri noi dure(Hard-bandă albă), trecut peste „cârnăciorul” din primul viraj și-a avariat ușor aripa față, aceasta însă, fiind înlocuită în jurul turului 30.
După perioada de pitstopuri, Max Verstappen voia să se revanșeze pentru start la cursa de casă a echipei. În turul 50, a trecut cu ușurința de Sebastian Vettel (Ferrari). A urmat Bottas, de care a trecu cu cinci ture mai târziu. Sigur nu putea face lucrul la care alții nici măcar nu s-au gândit?
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Ei bine Verstappen se apropia de liderul Leclerc cu pași repezi, fiind constant cu 0.5-1 sec mai rapid ca monegascul pe tur. Cu doar 5 tururi rămase, Max l-a ajuns pe pilotul Ferrari, însă Charles se apăra extraordinar. Însă, în turul 69, Verstappen a trecut de Charles Leclerc cu o manevră riscantă. Cei doi s-au atins roată în roată, dar momentul a rămas fără urmări. După depăşire, Verstappen s-a distanţat de Leclerc şi a câştigat la o diferenţă de două secunde şi jumătate.Momentul este și acum,discutat de stewarzi și vom reveni cu un update.
UPDATE: MAX VERSTAPPEN ÎȘI PĂSTREZĂ VICTORIA!
BREAKING:
No further action on the Lap 69 incident between Verstappen and Leclerc for the race lead
Verstappen keeps the race win#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/1CnPI3rH2U
— Formula 1 (@F1) June 30, 2019
Vallteri Bottas a terminat pe locul 3, iar Sebastian Vettel a încheiat pe 4 după o depășire în turul 70 față de rivalul său Lewis Hamilton . În puncte au mai intrat la Spielberg Lando Norris, Pierre Gasly, Carlos Sainz, Kimi Raikkonen şi Antonio Giovinazzi.
⚔️⚔️⚔️
After a fierce fight, this is how @Max33Verstappen took the lead from Charles Leclerc
The incident is under investigation, with both drivers summoned to the stewards#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/lju989gxFN
— Formula 1 (@F1) June 30, 2019
La finalul cursei, Max Verstappen a declarat: ,,Cursele sunt mereu grele.Dar ce vreți, să stăm acasă? Daca nici aceste lucruri nu sunt legale în curse, oare de ce mai concurăm în Formula 1?”
Charles Leclerc a declarat : Îî vom lăsa pe stewarzi să decidă. Am fost pe exterior în cel tur. Cu un tur în urmă mi a lăsat spațiu, dar în următorul tur nu. A trebuit să ies larg și mi- am compromis toate șansele unui comeback..”
Rezultatele complete le aveți aici:
PHOTOCREDIT: FIA(Twitter), F1(TV și Twitter), the telegraph și colegul meu de la GP24 Frank Van Nunen
Sursa:
Photocredit:
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.