Latest Posts

Formula 1 2022: Ce este “efectul de sol”?

Vizualizări: 25450

Dacă ați urmărit Formula 1 până acum, v-ați dat seama de schimbările majore pe care le-a suferit acest sport pentru a introduce curse mai strânse între mașini.

Un aspect major care a fost schimbat este modul în care mașinile creează forța de apăsare. În ultimii ani, am văzut mașini de F1 cu aripi față complicate și barete care generau forță de apăsare. Dar această forță de apăsare a dus la o cantitate mare de aer turbulent, sau “aer murdar”, care perturba forța de apăsare a mașinilor următoare, făcând dificilă urmărirea reciprocă a mașinilor în viraje și curbe pe circuit.

Schimbările din F1 din acest sezon presupun dispariția barelor complexe, iar aripile față vor fi mai mari și simplificate, accentul fiind pus pe “efectul de sol” pentru a genera forță de apăsare în acest sezon. Dar ce este mai exact efectul de sol și de ce va îmbunătăți cursele din Formula 1 în 2022?

Pentru a înțelege efectul de sol, trebuie să înțelegeți mai întâi “efectul Venturi” și fluxul de molecule în zonele sub presiune. La presiuni ridicate, rata moleculelor este mai lentă datorită unei suprafețe mai mari pe care moleculele au voie să o parcurgă, ceea ce conferă moleculelor o viteză mai mică de deplasare.

Formula 1

Cu toate acestea, la o presiune scăzută, moleculele își măresc viteza datorită faptului că sunt limitate la o suprafață mai mică pentru a se deplasa, fiind astfel deplasate cu o viteză mai mare. Prin efectul Venturi, moleculele se deplasează de la presiune ridicată la presiune scăzută, înainte de a se întoarce la presiune ridicată, ceea ce se realizează prin crearea unei structuri de clepsidră laterală cu o zonă restrânsă în mijlocul ei.

În Formula 1, aceste structuri de clepsidră laterală se prezintă sub forma unor “tuneluri Venturi”, care sunt sculptate în podeaua unei mașini de Formula 1 și prin care aerul accelerează pentru a crea efectul Venturi. Efectul produs de schimbarea presiunilor face ca aerul la presiune scăzută să provoace un efect de aspirație, care trage mașina spre sol.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Formula 1

Tracțiunea mașinii spre sol generează forță de apăsare, permițând în esență ca mașina să se lipească de circuit. Acesta este ceea ce numim “efect de sol”, pe care echipele încearcă să îl perfecționeze pentru sezonul următor. Dar cum realizează efectul de sol o cursă mai strânsă? Răspunsul se află în modul în care aerul murdar este expulzat de către mașină.

Atunci când aerul trece prin tuneluri, acestea ies într-o zonă de presiune scăzută, ceea ce accelerează aerul murdar din mașină mai sus în aer, ceea ce înseamnă că mașinile următoare nu sunt lovite de atât de mult aer murdar ca în anii precedenți, ceea ce înseamnă că forța de apăsare este mai puțin afectată de aerul murdar pentru acest an.

Îngrijorarea legată de efectul de sol este schimbarea vitezei maxime a mașinilor de Formula 1, deoarece efectul de sol crește și rezistența la înaintare a mașinii, trăgând-o înapoi. Dar acest lucru nu ar trebui să fie o problemă, deoarece aripile simplificate pentru acest an ar trebui să însemne că mașinile vor putea atinge în continuare aceste viteze maxime în acest sezon.

Formula 1

O altă problemă cu care se confruntă echipele în cazul efectului de sol este “porpoising”, în care mașina este trasă mai aproape de podea pe liniile drepte, ceea ce, la rândul său, perturbă fluxul de aer de sub mașină și afectează grav forța de apăsare a mașinii. Acest lucru face ca mașina să oscileze de-a lungul liniei drepte, provocând disconfort pilotului și posibil deteriorarea părții inferioare a mașinii.

În timp ce echipe precum Alfa Romeo au suferit avarii la mașină, McLaren pare să aibă un avantaj în această problemă, deoarece a fost cea mai puțin afectată de porpoising pe parcursul “shakedown-ului” de pre-sezon de la Barcelona. Până la Bahrain, pe 10 martie, va fi interesant de văzut cum au progresat echipele în rezolvarea problemei fără a pierde forța de apăsare.

V-a ajutat acest articol să înțelegeți mai bine efectul de sol? Spuneți-ne în secțiunea de comentarii, distribuiți acest articol și urmăriți GP24 pe Facebook, Instagram și Twitter pentru cele mai recente articole de pe site.

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss