GP-ul Italiei de la Monza. Formula 1 se deplasează la festivalul suprem de mare viteză. Max Verstappen este favorit, dar există un mare potențial de surprize. Ce poate face Williams?
Experiența supremă de mare viteză a Formulei 1 este din nou aproape! Weekendul viitor, GP-ul Italiei este la ordinea zilei, așa cum se întâmplă neîntrerupt din 1981 pe celebrul circuit din parcul regal Monza. Circuitul foarte special a adus în ultimii ani câștigători surpriză. Predicțiile sunt dificile și în 2023. Obiectivele principale.
Focus pe Monza: Mistica pachetelor cu forță de apăsare redusă
Tot ceea ce contează la Monza este: cine are multă putere și puțină rezistență la înaintare? Pe uscat (și se presupune că nu va ploua sâmbătă, pentru prima dată după luni de zile!), va fi nevoie de o medie pe tur de peste 260 km/h pentru pole position. Cel mai rapid circuit din calendar. Acesta este motivul pentru care echipele construiesc de ani de zile “Monza Specials”, cu o rezistență foarte scăzută la aer. Acestea pot fi recunoscute cu ușurință după aripile spate foarte plate.
Cu toate acestea, nu toată lumea ia dezvoltarea Monza Special cu aceeași seriozitate în zilele noastre. Plafonul bugetar face ca multe echipe să se întrebe dacă vor cu adevărat să investească sau dacă nu este mai logic să se opteze pentru un pachet mai puțin agresiv, care poate fi condus și la Baku, Spa și, mai târziu, poate la Las Vegas. Acest lucru face dificil de prezis raportul de forțe, în special în grupul de urmăritori apropiați.
Aston Martin, Ferrari și Mercedes au pregătit deja pachete cu forță de apăsare semnificativ redusă în anumite etape din acest sezon. Ferrari s-a descurcat bine cu acesta la Spa, iar SF-23 s-a descurcat bine și pe alte circuite similare, cum ar fi Montreal, Spielberg și Baku. . Situația este mai puțin clară în cazul Mercedes și Aston Martin, care au petrecut doar un timp limitat cu aripile spate mici, iar Aston Martin a introdus o nouă podea inferioară deja la Zandvoort.
Joker-ul este McLaren: Modificările de forță de apăsare redusă vor debuta la Monza. Din cauza altor actualizări, nu a fost fezabil să le finalizăm înainte de pauza de vară. Ceea ce deschide șansa de a aduce un pachet radical la Monza, nu un pachet care să funcționeze ca o soluție de compromis și la Spa. Dacă v-ar fi rămas suficiente resurse pentru asta.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Focus pe Red Bull: Verstappen, cel care bate recordurile, continuă să-l provoace pe Sergio Perez
Dar, bineînțeles, se vorbește și despre grupul de urmăritori. Nimeni nu crede în mod serios că are vreo șansă nici împotriva celor de la Red Bull la Monza. Cu toate acestea, RB19 este mai rapid pe liniile drepte pe tot parcursul anului, cu aripi mai mari, aerodinamica sa fiind fundamental mai eficientă decât cea a concurenței. Max Verstappen este favoritul clar pentru a obține a zecea victorie consecutivă și a doborî recordul lui Sebastian Vettel.
Îngrijorările echipei sunt pentru Sergio Perez. Acesta a revenit din pauză cu o evoluție foarte slabă la Zandvoort. Peste o secundă în minus în fiecare segment de calificări și un loc doi în cursă cedat. O sesiune de calificări uscată așteptată la Monza l-ar putea ajuta să revină pe drumul cel bun.
Atenție la Williams: surpriză senzațională la Monza?
Cei patru candidați obișnuiți din pachetul de urmărire au fost deja menționați, dar ce se întâmplă cu Williams, de fapt? Un monopost de mijloc de la ultima mare actualizare din Canada. Un loc patru în calificările de la Zandvoort a surprins chiar și echipa. Asta a fost pe o pistă care nu se potrivește cu adevărat mașinii. Acum, se merge pe unul care i se potrivește perfect. Este o rachetă de viteză maximă, iar asta este exact ceea ce are nevoie pentru Monza.
Pe ultimul circuit de mare viteză de la Spa, Williams a dezamăgit prin uzura mare a pneurilor imediat ce a fost montat pachetul de apăsare redusă. Dar nu acesta ar fi trebuit să fie motivul: mai târziu, echipa a constatat daune la garniturile de frână, care au încălzit pneurile în mod disproporționat. Dacă acest lucru este rezolvat la Monza, atunci Alex Albon, în special, ar putea fi bun pentru o adevărată surpriză. Top-5, primele două rânduri ale grilei de start? Cine știe. Este exact ceea ce se poate întâmpla la Monza dacă ai monopostul perfect pentru acest circuit.
Focus pe Liam Lawson: A doua șansă pentru înlocuitorul lui Ricciardo
Mâna ruptă a lui Daniel Ricciardo a fost operată duminica trecută. Acum este vorba de a aștepta procesul de vindecare până când va putea conduce din nou. Între timp, este vorba despre show-ul lui Liam Lawson. Un weekend curat la Monza este primul barometru real. Pregătire reală, trei sesiuni de antrenamente de data aceasta, așteptările sunt mai mari decât “să nu cauzeze probleme”. Dacă Lawson vrea să rămână în Formula 1, contează ceea ce urmează la Monza.
GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:
Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 MediaPhotocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.