Campionatul regional PRO ACR 116

Debut în Campionatul Regional ACR de Rally Sprint și Anduranță 2020 PRO ACR 116 organizat de ACR Bistrița, ACR Mureș și Team OLD MSport. Evenimentul...
More

    Latest Posts

    Piloţii de la Krepelka Motorsport şi Pro Timiş, din nou pe podium!

    Piloții cluburilor Krepelka Motorsport şi Pro Timiș au luat startul în acest weekend în două competiții aflate în organizarea Federației Române de Automobilism Sportiv....

    10K, Vă mulțumim pentru suportul vostru!

    Proiectul GP24 a început pe 1 Iunie 2018 în timp ce pagina de Facebook s-a deschis încă de pe 4 August 2018, monitorizând activitatea...

    F1, Raport preliminar: Max Verstappen învinge piloții Mercedes pentru a sigila o victorie strălucitoare la Silverstone.

    Max Verstappen a devenit primul pilot non-Mercedes care a câștigat o cursă în 2020, pilotul de la Red Bull câștigând în Marele Premiu "70...

    Emil Ghinea, cel mai rapid la Trofeul Valea Uzului.

    Experimentatul Emil Ghinea, pe un prototip Norma M20F, a reușit cel mai bun timp al etapei a cincea din Campionatul Național de Viteză în...

    FIA WEC – Un nou sezon, o nouă victorie Toyota

    După cea mai scurtă pauză inter-sezon din istoria WEC, am pornit din nou la drum pentru cel de-al optulea sezon al mondialului de anduranță. Avem nume noi pe grila de start dar în același timp și unele debarcări care ne-ar fi plăcut să mai rămână prin curtea școlii. Din nou Silverstone a fost deschizătorul de drum, doar că de data aceasta cu o cursă de patru ore în locul celor șase cu, care eram obișnuiți. Chiar și așa, am avut totuși acțiune din plin presărată și cu intervenția mamei natură, doar suntem în Anglia, nu?

    LMP1

    Din prisma participanților la clasa mare, avem ceva modificări față de super sezonul încheiat anul acesta la Le Mans. Toyota a rămas în continuare cu cele două modele TS050 Hybrid, doar echipajul din mașina #8 a văzut înlocuirea “vedetei” Alonso cu Brandon Hartley. Cei mai periculoși rivali ai acestora, să zicem așa, Rebellion Racing, au venit cu două mașini aici dar pentru restul sezonului deocamdată un singur echipaj este confirmat, mai exact cel #1, și el cu modificări în rândul piloților.

    Dintre cei care au părăsit din păcate competiția sunt rușii de la SMP Racing și americanii de la Dragonspeed, iar în ceea ce-i privește pe tovarășii de la ByKolles rămâne de văzut în ce măsură vor lua parte la acest sezon. Mai rămânem doar cu cei de la Ginetta care după toate belelele de anul trecut sunt prezenți acum cu o echipă de uzină și noul motor AER pentru prototipul lor.

    În ceea ce privește ordinea de forțe la clasă, nu era niciun dubiu că Toyota va domina din nou frontul P1, lucru care s-a și întâmplat de fapt. Cele două mașini ale constructorului nipon nu au avut nicio problemă în a-și impune propriul ritm, iar victoria s-a jucat între cele două. Singurele momente mai delicate pentru ei au fost atunci când ploaia și-a făcut apariția în ora a doua și s-au încăpățânat să rămână pe slick-uri, piloții având ceva de furcă cu suprafața de rulare. În final au trecut pe la boxe ca mai toată lumea și totul s-a terminat cu bine.

    Victoria în final a revenit echipajului #7 Conway/Lopez/Kobayashi, în timp ce podiumul a fost completat de Rebellion #3 cu Ginetta #5 pe locul al patrulea. Atât pentru Rebbelion cât și pentru Ginetta a fost o cursă plină de peripeții, mașinile acestora cu #1 respectiv #6 terminând cursa mult în spate cu diferite probleme. Ginetta #6 cu Oliver Jarvis la volan a fost în centrul unei coliziuni care a scos din joc Ferrari-ul #71 ce se lupta pentru victorie la GTE-Pro.

    Aceeași Ginetta #6 trezindu-se la un moment dat cu doar trei roți pe asfalt, cea de-a patra plecând la o mică plimbare prin peisajul pitoresc britanic. Cu bune și cu rele, pentru ei este un nou început de drum și rămâne de văzut cum vor evolua pe parcursul sezonului.

    LMP2

    Și la P2 avem bineînțeles noutăți, echipe noi precum United Autosports, Cool Racing și High Class Racing, toate cu șasiuri Oreca 07, Racing Team Nederland care au trecut și ei de la Dallara la Oreca. Ligier din păcate și-au pierdut toți adepții iar Cetilar Racing sunt singurii care mai aleargă cu altceva în afară de Oreca, respectiv Dallara P217.

    Avem și un nou producător de pneuri la această clasă în persoana celor de la Good Year care deocamdată încalță doar trei prototipuri, cele două ale Team-ului Jackie Chan DC Racing dintre care #37 a rămas cu acest nume în timp ce #38 a trecut la Jota, structura care de fapt se ocupa și până acum de ambele șasiuri, și mașina High Class Racing. Chiar modelul #38 are și o pictură specială menită să celebreze reîntoarcerea americanilor în campionat.

    În ceea ce privește cursa, podiumul a fost disputat între cinci modele, cele două #37 și #38, Racing Team Nederland #29, Cool Racing #42 și Signatech Alpine #36. În final, și după o serie de penalizări, menționez că s-au acordat foarte multe penalizări la toate clasele și pentru tot felul de nereguli, învingător a ieșit echipajul Cool Racing cu trio-ul Lapierre/Cogna/Coigny după un forcing susținut în special în a doua parte a cursei.

    Podiumul a fost completat de Signatech Alpine și Racing Team Nederland, în timp ce în spatele acestora au sosit cele două echipaje Jota. De menționat aici ghinionul fantastic al celor de la United Autosports al căror prototip s-a oprit pe circuit chiar după primele tururi cu defecțiuni de ordin tehnic. Incidentul a fost parcă tras la xerox cu ceea ce pățiseră cu o zi înainte în cursa ELMS.

    GTE-Pro

    Din păcate la GTE-Pro nu avem noi veniți anul acesta, doar deportările celor de la Ford și BMW care au lăsat clasa doar cu trei constructori, respectiv șase mașini. Ceva este totuși nou, noul Porsche 911 RSR, care deși în linii mari arată cam la fel ca și predecesorul ce încă rulează în IMSA până la finalul sezonului, cei din Zuffenhausen ne promit că mașina are în proporție de peste 90% componente noi.

    Deși fiind de departe cel mai bătrân model de la clasă, 488-ul celor de la Ferrari s-a dovedit a fi cel mai rapid din calificări, adjudecându-și pole-ul la o diferență de mai bine de opt zecimi față de cel mai apropiat Aston Martin. Același ritm foarte bun l-am văzut și la începutul cursei când băieții din Maranello și-au arătat clar intențiile la victorie.

    Mașina #51 se alege cu o ușoară pană de cauciuc, dar nimic ce nu poate fi recuperat, mai ales când rulezi cel mai rapid de la clasă. Situația se schimba însă când a început să plouă, iar după ce toată lumea a trecut pe anvelope de ploaie conducerea clasei a trecut în contul celor de la Porsche. A urmat apoi abandonul Ferrari-ului #71 după contactul cu Ginetta #6, dar sora #51 încă era în cărți pentru victorie.

    Cele două Porsche-uri deși la conducere pierdeau constant secunde în fața celor de la Aston Martin al căror model #97 se bătea la podium, și Ferrari-ul #51 care venea foarte tare din spate. Pentru Porsche oricum situația nu era prea strălucită în condițiile în care trebuiau să facă un stint dublu cu anvelopele pe final.

    După ultima intrare la boxe, cele două modele 911 ies tot la conducere și cu pneuri noi totuși, dar doar pe partea stângă. Ferrari este la coada acestora iar Aston pe patru, toate cu șanse la victorie. Primul care cade este Ferrari-ul, numărându-se printre cei cu penalizări primite și în final eșuează la marginea podiumului. Aston-ul avea șanse bune la victorie fiind clar mai rapid decât cele două Porsche-uri doar că se pierde în trafic pe final și nu reușește decât un loc trei.

    Porsche face dubla, cu puțin noroc ce-i drept dar până la urmă rezultatul este cel care contează și nu în ce condiții a fost obținut. Rămâne de văzut cum va evolua clasa pe parcurs.

    GTE-Am

    O tonă de noutăți și la Am, începând cu Aston Martin care de acum vine și aici cu nou Vantage, trei noi Ferrar-uri (două sub tutela AF Corse și unul înscris de Red River Sport) și un al doilea Porsche de la Project 1 rulat de un anume Ben Keating.

    Și aici disputa pentru locurile fruntașe a fost acerbă, toți constructorii având mașini implicate la un moment dat în lupta la vârf. Cea mai ghinionistă mașină de pe circuit a fost de departe Porsche-ul Proton #88 care săracul nici el nu mai știe câte penalizări a primit și pentru ce, una de exemplu a fost pentru oprirea la standul greșit și obstrucționarea altei mașini.

    Două Porsche-uri, #77 și #86 au condus la un moment dat, doar ca să pice în clasament pe final. Printre incidentele de la clasă amintim contactul dintre Aston-ul TF Sport și Porsche-ul Project 1 #56 de la începutul cursei, ambele rasucindu-se pe circuit. Finalul le-a aparținut celor de la Ferrari cu două mașini pe podium, AF Corse #83 în postura de învingători și MR Racing #70 pe locul trei. Între acestea s-a poziționat Aston-ul #98 cu trei modele 911 în spatele lui.

    Cu WEC ne întâlnim din nou pe 4 Octombrie la Fuji, acasă la Toyota pentru o cursă de șase ore pe care japonezii o vor câștigată cu orice preț.

    Rezultate Complete

    Avatar

    Latest Posts

    Piloţii de la Krepelka Motorsport şi Pro Timiş, din nou pe podium!

    Piloții cluburilor Krepelka Motorsport şi Pro Timiș au luat startul în acest weekend în două competiții aflate în organizarea Federației Române de Automobilism Sportiv....

    10K, Vă mulțumim pentru suportul vostru!

    Proiectul GP24 a început pe 1 Iunie 2018 în timp ce pagina de Facebook s-a deschis încă de pe 4 August 2018, monitorizând activitatea...

    F1, Raport preliminar: Max Verstappen învinge piloții Mercedes pentru a sigila o victorie strălucitoare la Silverstone.

    Max Verstappen a devenit primul pilot non-Mercedes care a câștigat o cursă în 2020, pilotul de la Red Bull câștigând în Marele Premiu "70...

    Emil Ghinea, cel mai rapid la Trofeul Valea Uzului.

    Experimentatul Emil Ghinea, pe un prototip Norma M20F, a reușit cel mai bun timp al etapei a cincea din Campionatul Național de Viteză în...

    Don't Miss

    MotoGP: Jorge Lorenzo despre niciun wildcard în 2020, „chiar mi-am dorit să o fac”

    De cinci ori Campion Mondial a discutat despre faptul că nu-și poate face revenirea cu Yamaha la Marele Premiu al Cataloniei din 2020. Monster...

    Două echipe se opun planului F1 pentru grila inversată în a doua cursă a curselor duble.

    Se crede că Racing Point s-a alăturat acum echipei Mercedes care indică faptul că vor vota împotriva experimentării cu sprinturi de calificare scurte și...

    Formula 1: Christian Horner se așteaptă ca F1 „foarte diferit” să fie la fel de „feroce”

    Bătălia dintre echipele de Formula 1 va fi la fel de „aprigă” ca oricând atunci când cursa va reîncepe în Austria luna viitoare, consideră...

    Life On The Hill: Cosmin Ion- “Motorsportul reuneste toate lumile cunoscute de mine si inca pe atat lumi pe care acum le descifrez.”

    Despre ei stim ca sunt foarte rapizi pe traseele de Viteza in coasta din tara. In aceasta serie intitulata “Life on the hill” pilotii...

    Vreau să mă dau… virtual! #Partea1

    În ultimele trei materiale ți-am arătat cam ce pași trebuie să faci în cariera de pilot în viața reală. Ei bine, astăzi îți prezint...
    Avatar