Merpano Banner ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    FIA WEC – Sebring se întoarce cu succes în calendarul mondialului

    După o absență de cinci ani mondialul de anduranță s-a întors în Statele Unite cu o cursă de 1000 de mile (aproximativ 8 ore) pe bătrânul și foarte denivelatul Sebring. Super Sebring, așa cum a fost numit acest weekend, este un adevărat festin pentru fanii anduranței care au ocazia să vadă la lucru principalele două competiții de modele sport ale planetei. Băieții din WEC au fost primii care și-au pus gumele pe blocurile de beton ale Sebring-ului într-o cursă care a avut mai de toate, inclusiv un pic de ploaie pe final care a dat peste cap multă lume.

    LMP1

    Vă mărturisesc că începe să devină din ce în ce mai dificil să scrii ceva despre această clasă în contextul în care Toyota nu are rivali cu tot cu EoT-ul născocit de ACO/WEC la începutul acestui super sezon. Pentru mulți poate nu a venit ca o surpriză atât de mare faptul că niponii au stabilit un nou record al circuitului și chiar cu starul lor la volan, Fernando Alonso. Acest lucru nu a fost chiar atât de greu de realizat având în vedere cât de mult au evoluat tehnologiile în ultimii ani.

    Era clar, încă o dată, că cele două Toyote vor avea din nou de disputat o cursă doar a lor unde rivalii se vor bate pentru ultimul loc pe podium. Primii ieșiți din cărți au fost cei de la Rebellion cu mașina #1 acuzând probleme tehnice imediat după start. Prototipul soră #3 a rulat bine întrecându-se cu cei de la SMP Racing pentru ultimul loc pe podium asta până să fie și ei loviți de probleme electrice care i-au costat nu mai puțin de șase tururi.

    În final podiumul a fost completat de SMP Racing #11 care au făcut o cursă de recuperare foarte bună având și ei parte de o pană de cauciuc în orele de început. Cealaltă mașină a rușilor a fost subiectul unui accident destul de urât care a condus la primul dintre cele două safety car-uri ale întrecerii. Dar marii câștigători au fost din nou cei de la Toyota cu al lor echipaj fanion #8, asta după ce Pecito Lopez la volanul prototipului TS050 #7 a avut parte de un mic incident cu Aston-ul TF Sport avariindu-și ușor mașina. În aceste condiții victoria a fost sigură pentru echipajul Buemi/Nakajima/Alonso care își consolidează și avansul din clasamentul general cu doar două etape rămase de disputat.

    LMP2

    Cu toate că avem un pluton mai restrâns sezonul ăsta, varietatea este mai mare iar cursele aici, spre deosebire de P1, nu se câștigă chiar așa de ușor. De data aceasta însă, am avut și la P2 o mașină care a condus marea majoritate a timpului revendicându-și și victoria în final. Este vorba de prototipul Jackie Chan DC Racing #37, mașină care a venit și cu un echipaj complet nou pentru anul acesta. Cum spuneam, Jordan King, David Heinemeier Hansson și Will Stevens au controlat mare parte din cursă scăpând tot odată și de incidente neprevăzute care să le pericliteze drumul spre victorie.

    Locul secund a fost ocupat de Signatech Alpine care au fost o constantă în toate cursele de până acum, podiumul fiind completat de Dragonspeed care au trecut prin câteva situații delicate pe parcursul întrecerii. Finalul de cursă l-am avut sub semnul ploii iar cel mai urât a ieșit Loic Duval care a scăpat de sub control modelul TDS Racing ducând la a doua incursiune a mașinii de siguranță pe circuit. Din pricina acestui incident cursa s-a încheiat sub steag galben.

    În clasamentu general prototipul #37 urcă pe prima poziție grație acestei victorii fiind urmați la doar cinci puncte deficit de Signatech Alpine cu cealaltă mașină a team-ului DC Racing pe trei.

    GTE-Pro

    Această clasă ține defapt WEC-ul în spinare asigurând spectacolul și drama la fiecare cursă. De data aceasta din pole urma să plece Porsche-ul #92, liderii de la general. În spate Ford și BMW păreau să țină ritmul cu Aston Martin și Ferrari în partea a doua a clasamentului. Corvette-ul #63 s-a alăturat și el clasei pentru acestă întrecere. Din păcate băieții de la GM nu s-au văzut în posibilitatea de a emite prtenții la podium rulând mai mereu cam la jumatea plutonului loc unde au și încheiat cursa.

    Aston Martin s-au prezentat din nou într-o formă slabă comparativ cu referința clasei, formă care i-a dus din nou printre ultimii în spatele lor terminând doar echipajul Ford #66 cu probleme tehnice serioase în prima parte a cursei.

    Dacă tot am pomenit de ovalul albastru, celălalt echipaj al echipei a rulat constant la vârful ierarhiei, conducând cursa în repetate rânduri. Finalul însă nu a fost de partea lor dar și locul trei este un rezultat foarte bun. Nemții s-au duelat între ei pentru victorie, Porsche ieșind triumfători la final cu puțin ajutor din partea ploii dar și o strategie bună.

    Deținătorii pole-ului, Estre/Christensen, au mers și ei bine pe tot parcursul întrecerii dar o penalizare cu trecere pe la boxe i-a costat timp prețios în economia cursei. Finalul i-a găsit pe aceștia doar pe cinci în spatele Ferrari-ului #51, Ferrari care și-au mai revenit pe final după un început de cursă foarte slab.

    Ei bine, BMW-ul #81 și Porsche-ul #91 erau în cărți pentru victorie iar în final totul a fost decis de strategia mai bună și deciziile luate la timpul potrivit. Băieții de la Porsche și-au făcut ultimul schimb exact când trebuia recuperând deficitul care îi despărțea de rivali iar victoria a fost asigurată de ultimul safety car care a dus la concluzionarea întrecerii sub steag galben. Cu această victorie Porsche își consolidează prima poziție în clasamentul constructorilor dar și la piloți unde cele două echipaje din Weissach ocupă primele două poziții.

    GTE-Am

    Victoria aici a intrat tot în contul unui Porsche, modelul Dempsey-Proton #77 cu echipajul format din Christian Ried, Julien Andlauer și Matt Campbell. Prima parte a ostilităților a fost controlată de mașina Project 1, liderii clasamentului acestei clase. Mai târziu aveam ocazia să asistăm la un mic contact între Porsche-ul acestora și Ferrari-ul Spirit of Race. La volanul ambelor mașini se aflau doi veterani de renume, Joerg Bergmeister respectiv Giancarlo Fisichella.

    Ferrari-ul a terminat în final pe poziția secundă în fața mașinii Project 1 și cu Porsche-ul Gulf Racing pe patru. La general Project 1 se mențin în vărful ierarhiei cu un avans liniștitor fiind urmați de Spirit of Race și Aston Martin Racing.

    Următoarea întâlnire cu WEC o vom avea în luna Mai pentru cele șase ore de pe Spa Francorchamps urmate de Le Mans 24 și finalul acestui super sezon.

    Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro

    Photocredit: Toyota Gazoo Racing, Rebellion Racing, SMP Racing, Oreca, Porsche Motorsport, Ferrari Races, Ford Performance, BMW Motorsport



    Crezi că poți prezice rezultatele curselor următoare?
    Dacă reușești, noi te premiem!

    Primii 3 participanți care prezic corect rezultatele vor primi gadget-uri cool după fiecare cursă, iar la finalul sezonului punem la bătaie 2 bilete la Marele Premiu al Ungariei din 2022, un voucher Pirelli în valoare de 1500 RON și un abonament de un an la F1TV.

    Ce mai aștepți? Înscrie-ți predicțiile în GP24 PRONOCONTEST începând cu data de 9.07.2021!


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss