ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner SysAdmin Banner Manohar Banner

WRC Arctic Rally – A cui va fi gloria în Laponia?

  Deși are o tradiție de peste cinci decenii în campionatul finlandez de raliuri, Arctic Rally va fi în premieră în calendarul campionatului mondial de...
More

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner SysAdmin Banner Manohar Banner

    Latest Posts

    FIA WEC – Rebellion se impune pe teren propriu la masa verde

    Anul acesta Silverstone nu a mai deschis stagiunea actuală cum eram obişnuiţi ci a fost gazda celei de-a treia etape a noului sezon. Toyota venea evident în postură de mare favorită după victoriile categorice de la Spa şi Le Mans şi doar o minune îi putea opri.

    LMP1

    Cum era de aşteptat prototipurile nipone au dominat antrenamentele şi calificările monopolizând prima linie a grilei cu #7 plecând din pole position. Nu a fost nicio surpriză că nimeni nu a putut ţine pasul cu modelele TS050 Hybrid, Jenson Button chiar se temea de aacest lucru înaintea cursei.

    Dacă tot am adus numele britanicului în discuţie, din păcate acesta nici nu a apucat să se urce la volan întrucât modelul Dallara BR1 #11 a suferit o cedare de motor în prima oră de cursă. Startul a fost unul haotic cu multiple incidente încă din primul viraj. Cealaltă maşină a ruşilor de la SMP Racing cu #17 s-a atins cu modelul Rebellion #1 provocând un lanţ întreg de incidente care au făcut victime în rândul tuturor celor patru clase angrenate în lupta pentru victorie.

    Întrucât Toyotele erau într-o cursă proprie, mai rămânea de disputat doar ultima poziţie pe podium pentru care s-au luat la trântă cele două prototipuri Rebellion şi modelul BR1 #17. Nu a durat mult şi încă o maşină de la clasa mare urma să completeze lista de abandonuri, este vorba de nimeni altul decât prototipul ByKolles care încă mai are mult de tras până să ajungă la finalul unei curse.

    Altă maşină care a avut parte doar de probleme pe întreg parcursul cursei a fost celălalt şasiu Dallara înscris de Dragonspeed iar în final au terminat abia pe poziţia 25 cu multe tururi în urma liderilor. După scurgerea celor şase ore de cursă Toyota #8 a ieşit învingătoare deşi sora #7 condusese marea majoritate a cursei, mă întreb ce s-a întâmplat oare pe final?

    Surpriza a venit însă după verificările tehnice când ambele prototipuri japoneze au fost găsite cu nereguli tehnice şi în consecinţă descalificate. Aceştia susuţin că elementele aerodinamice în cauză prezintă aceeaşi construcţie ca şi anul trecut, modelul TS050 2018 fiind doar o mică evoluţie a celui din sezonul trecut. Din spusele niponilor se pare că devină este însuşi circuitul care ar fii contribuit decisiv la deformarea pieselor respective.

    Cert este că victoria a revenit în aceste condiţii maşinii Rebellion #3, urmată de sora #1 şi cu SMP Racing #17 pe ultima treaptă a podiumului. Cu siguranţă nu se aştepta nimeni la o asemenea turnură a evenimentelor , dar pe moment, se pare că Toyota va face apel la această decizia, am asistat la peima victrie a anglo-elvețienilor la LMP1.

    LMP2

    Dragonspeed nu a avut probleme doar cu prototipul de clasă mare, ci şi cu maşina de la P2 care a suferit destul de mult în urma nebuniei totale din primul viraj. Nu numai atât, pe întreg parcursul cursei a avut parte doar de probleme şi penalizări câştigându-şi astfel titulatura de cea mai ghinionistă maşină a clasei.

    Cursa a fost condusă cap coadă de cele două prototipuri ale team-ului Jackie Chan DC Racing care fără emoţii au făcut şi dubla în final cu #38 în faţa lui #37. Pe trei la clasă a venit modelul Signatech Alpine care a avut la rândui ceva probleme minore pe parcursul cursi.

    Chiar şi cu toate dificultăţile despre care vorbeam, Dragonspeed #31 tot a reuşit să smulgă un loc patru la final, devansându-i pe cei de la Racing Team Nederland, Larbre şi TDS Racing, şi aceste echipe au trecut prin clipe grele pe parcursul celor şase ore, care apropo au fost presărate cu o groază de penalizări.

    GTE-Pro

    GT-urile nu au scăpat nici ele de caruselul de la început, cel mai mult din această situaţie profitând Porsche-ul #92 care a condus ostilităţile până la primul rând de pit-uri. Din păcate pentru băieţii din Stuttgart urma să fie o întrecere dificilă confruntându-se cu mari dificultăţi în ceea ce priveşte pneurile.

    Ford şi Ferrari au preluat mai apoi iniţiativa iar cu Aston Martin afişând de asemenea o creştere de formă după primele două curse din sezon mai mult decât dezamăgitoare. Modelul #95 a părut a fi cel mai performant dintre cele două tras în jos din păcate de probleme la cutia de viteze. Prima maşină căzută la datorie a fost Ferrari-ul #71 cu o pană pe stânga spate în urma căreia restul de pneu a făcut praf mare parte din caroseria maşinii.

    Imediat s-a instalat şi FCY, perioadă de neutralizare care, ca de obicei, pe unii îi ajută iar pentru alţii poate însemna cursă terminată. Exact asta s-a întâmplat cu ambele maşini Ford care au intrat la boxe după revenirea steagului verde, lucru care i-a costat timp preţios.

    Pentru echipajul #66 a fost şi mai rău de atât echipa fiind nevoită să schimbe uşa din partea stângă a maşinii pierzându-se şi mai mult timp. Altă echipă lovită de ghinion a fost BMW asta adăugându-se la faptul că modelele M8 au fost din nou sub ritmul concurenţei.

    Pe final a cedat suspensia la maşina #82 forţându-l pe Antonio Felix da Costa să tragă pe dreapta completând lista abandonaţilor. Cu un sprint sănătos pe final Ferrari-ul campion mondial #51 a reuşit să obţină victoria urmat de Porsche-ul #91 iar pentru ultima treaptă a podiumului s-a dat o luptă la limita regulamentului între Porsche-ul #92 şi Ford-ul #67, duel din care a ieşit învingător ovalul albastru.

    Şi aici urma să avem surprize după verificările tehnice descalificat fiind Porsche-ul #91 cu probleme la garda la sol a maşinii. Astfel au avansat toate maşinile din spatele acesteia, Aston-ul #97 şi BMW-ul #81 terminând pe patru respectiv cinci. Totuşi mai e ceva de muncă cu aceste modele noi până sa fie aduse la referinţa clasei.

    GTE-Am

    Cursa a fost mai mult decât savuroasă la Am, oferindu-ne un duel spectaculos pentru victorie între Porsche-ul Project 1 plecat din pole şi Aston-ul TF Sport. Acestea şi-au disputat victoria mai toată cursa cu modelul britanic luând ceva distanţă pe final şi părând că victoria nu-i mai poate scăpa.

    Doar că soarta a vrut altfel, ambele maşini au primit penalizari în final cedând poziţia de lider echipajului Dempsey-Proton #77 care nestingherit de nimeni a realizat dubla impunându-se şi la Le Mans cu ceva timp în urmă. TF Sport a terminat pe doi iar ultima treaptă a podiumului a intrat în contul Project 1 fiind obţinută chiar în ultimul tur după depăşirea decisivă facută de Jorg Bergmeister la Aston-ul #98.

    Race results

    Dacă neglijăm dominaţia totală de la LMP1 din partea Toyota restul claselor au oferit suficient spectacol şi suspans făcând din Silverstone un show reuşit. Următoarea etapă din FIA WEC este pe 12 Octombrie la Toyota acasă pe Fuji Speedway, urmează răzbunarea samurailor!

     

    Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro

    Photocredit: Toyota Gazoo Racing, SMP Racing, Rebellion Racing, Jota Sport, Signatech Alpine, Ferrari Races, Ford Performance, Aston Martin Racing, Team Project 1

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Avatar

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner SysAdmin Banner Manohar Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Avatar