F1 ar trebui să reconsidere penalizările pentru piloți din timpul curselor, spune Helmut Marko

Dr Helmut Marko consideră că Formula 1 ar trebui să se gândească din nou la „întregul sistem” al penalizărilor pentru piloti din timpul curselor....
More
    [rev_slider alias="header-banner-1"][/rev_slider]

    Latest Posts

    Lewis Hamilton se impune fără concurenţă la Marele Premiu dîn Stiria.

    Articol în curs de actualizare. Rezultatul provizoriu al Marelui Premiu al Stiriei:  

    Triumph gata de relansarea sezonului 2020 de la Jerez

    Moto2™ World Championship și Triumph Triple Trophy vor demara din nou în curând cu ocazia Grand Prix-ului Spaniei de la Jerez. După deschiderea sezonului din...

    Formula 1: Îngrijorări pe seama lipsei de putere a propulsorului Ferrari

    Carlos Sainz spune că nu este deloc îngrijorat cu privire la mutarea sa în tabăra Ferrari din 2021. Spaniolul îl va înlocui pe Sebastian...

    F1: Alain Prost este de părere că întoarcerea lui Alonso la Renault nu este doar o lovitură de marketing

    Alain Prost este de părere că motivațiile lui Sebastian Vettel au avut legătură cu un posibil parteneriat dintre acesta și Renault. În schimb, Renault...

    FIA WEC – Cele două ore de la Shanghai

    În caz că vă întrebaţi, nu, nu am înebunit şi nici China nu şi-a schimbat durata cursei. Titlul însumează în mare timpul de acţiune pe circuit pe care la avut etapa WEC de la Shanghai în condiţii de vreme atroce. Vremea a fost schimbătoare pe tot parcursul weekend-ului iar cel mai rău se prezenta la ora startului. Duminică dimineaţă când trebuia să pornim în cele şase ore de cursă afară era ploaie de nivel trei, adică pe româneşte turna cu găleata.

    Totuşi, organizatorii au luat decizia să pornească cursa, bineînţeles în spatele maşinii de siguranţă. Timp de câteva tururi s-a rulat în spatele safety car-ului, inevitabil având parte şi de câteva incursiuni prin afara pistei lipsite însă de consecinţe grave. Până la urmă, Thomas Laurent aflat la volanul modelului Rebellion #3 a scăpat prototipul de sub control lovind barierele de protecţie pe partea stânga spate. În urma acestui incident a fost scos steagul roşu iar maşinile s-au aliniat în şir indian pe linia de start/sosire până la noi ordine.

    Din fericire pentru Rebellion maşina nu a fost avariată foarte rău dar acum erau nevoiţi să aştepte retragerea steagului roşu pentru a putea începe reparaţiile. Cursa a fost reluată după ceva timp în condiţii nu foarte diferite faţă de startul iniţial. Într-un final oficialii au scos şi steagul verde iar acţiune se derula în sfârşit, mai mult s-au mai puţin. În centrul atenţiei era modelul Porsche #92 plecat de pe patru din grilă cu Kevin Estre la volan care avansa în plutonul GTE-Pro.

    Acesta a dus maşina până pe prima poziţie în urma unui duel cu Ford-ul plecat din pole, duel încheiat în urma unui contact dintre cele două modele din care GT-ul s-a ales cu o piruetă pe circuit. Acest eveniment a fost investigat mai apoi dar nu s-au luat măsuri în cazul niciunuia dintre cei doi piloţi. La scurt timp cursa era din nou întreruptă până la eventuala ameliorare a vremii de afară. Un nou restart s-a dat cu trei ore rămase pe ceas.

    De cine ştie ce acţiune nu aveam parte nici acum, la scurt timp modelul ByKolles #4 se oprea pe linia de start iar cel Dragonspeed #10 ieşea în afara circuitului şi se oprea în capcana de pietriş. Safety car din nou pentru a înlătura cele două prototipuri şi curăţarea pistei. Uite aşa s-au scurs orele de la Shanghai iar un nou restart se dădea cu doar două ceasuri rămase. Ei bine, de aici încolo cursa s-a desfăşurat normal şi în sfârşit am avut ce să vedem pe circuit.

    LMP1

    Nicio surpriză la clasa mare, Toyotele şi-au disputat întâietatea iar în final maşina #7 a câştigat cu echipajul soră sosind pe locul secund. Pentru ultima treaptă a podiumului disputa s-a dat între Rebellion #1 şi SMP Racing #11, ruşii reuşind să iese învingători şi obţinând primul lor podium pe circuit, excludem pe cel obţinut la masa verde după descalificările celor două Toyote de la Silverstone. Pe patru şi cinci au sosit Rebellion #3 şi Dragonspeed #10 în timp ce modelul #17 al celor de la SMP a fost protagonistul unui accident destul de serios pe final, accident care a cauzat ultima intrare a maşinii de siguranţă cu aproximativ douăzeci de minute de rulat.

    LMP2

    La P2 s-a impus echipajul Jackie Chan DC Racing #38 după două ore pline de peripeţii pentru prototipul Oreca 07 Gibson. Dragonspeed #31 a venit pe doi cu Signatech Alpine completând podiumul. În clasamentul general modelele #38 şi #37 sunt pe prima şi ultima treaptă a podiumului provizoriu cu #36 pe doi şi #31 completând careul de aşi.

    GTE-Pro

    Aici am avut parte de cea mai multă acţiune şi suspans, toate acestea încununate cu un câştigător în premieră pentru acest sezon. În aceste condiţii de pistă udă cel mai bine au performat modele Porsche şi surprinzător, Aston Martin. De partea cealaltă Ferrari şi Ford nu s-au simţit deloc în largul lor terminând în a doua jumătate a ierarhiei. Venind ca o surpriză pentru toată lumea, în special după parcursul avut în etapele de până acum, cele două modele Vantage au preluat şefia cursei monopolizând primele două trepte ale podiumului.

    Recuperarea cea mai bună a avut-o Porsche-ul #91 care în urma sesiunii de calificări pleca de la coada grilei Pro. Un duel spectaculos i-a avut în prim plan de Richard Lietz şi Tom Blomqvist aflat la volanul modelului M8 #82. Lietz a reuşit să treacă în cele din urmă iar până la final a ajuns până pe poziţia secundă în defavoarea Aston-ului #97.

    Dacă tot am pomenit de maşina #97, aceasta avea să piardă şi ultimul loc pe podium în detrimentul Porsche-ului #92, ultimul safety car provocat de accidentul SMP-ului #17 de care pomeneam mai sus având un cuvând greu de spus. Porsche termină cu ambele maşini pe podium dar marii câştigători sunt cei de la Aston Martin prin intermediulul echipajului #95 care a avut un parcurs fără cusur. Aceasta este prima victorie a englezilor cu noul Vantage după un început de stagiune mai mult decât dificil. În clasamentul general Estre şi Christensen îşi consolidează poziţia de lideri la fel ca şi Porsche la constructori.

    GTE-Am

    Ei bine, la Am a fost fieful celor de la Porsche cu o triplă victorie din partea echipelor de client ale uzinei din Stuttgart. Pe rând la final au ajuns Proton #77, Project 1 #56 şi din nou Prototn #88. De partea cealaltă, ultimul Porsche de pe grilă cel Gulf Racing a fost cu siguranţă cea mai ghinionistă maşină de pe toată grila de start încasând ieşiri prin decor, una dintre acestea chiar cu avarii considerabile la partea frontală, cât pentru toată clasa Am la un loc. La general Project 1 sunt lideri atât la piloţi cât şi la echipe, asta şi după ce Proton Competition şi-au pierdut toate punctele acumulate până la startul acestei etape în urma scandalului iscat în jurul timpilor acestora pentru realimentare.

    Cu WEC ne mai vedem abia la anul în luna Martie pentru premiera celor 1000 de mile de pe legendarul Sebring din însorita Florida.

    Avatar

    Latest Posts

    Lewis Hamilton se impune fără concurenţă la Marele Premiu dîn Stiria.

    Articol în curs de actualizare. Rezultatul provizoriu al Marelui Premiu al Stiriei:  

    Triumph gata de relansarea sezonului 2020 de la Jerez

    Moto2™ World Championship și Triumph Triple Trophy vor demara din nou în curând cu ocazia Grand Prix-ului Spaniei de la Jerez. După deschiderea sezonului din...

    Formula 1: Îngrijorări pe seama lipsei de putere a propulsorului Ferrari

    Carlos Sainz spune că nu este deloc îngrijorat cu privire la mutarea sa în tabăra Ferrari din 2021. Spaniolul îl va înlocui pe Sebastian...

    F1: Alain Prost este de părere că întoarcerea lui Alonso la Renault nu este doar o lovitură de marketing

    Alain Prost este de părere că motivațiile lui Sebastian Vettel au avut legătură cu un posibil parteneriat dintre acesta și Renault. În schimb, Renault...

    Don't Miss

    Formula 1: Ferrari oferă lui Vettel un nou contract de doi ani

    Se pare că Ferrari a făcut din Sebastian Vettel o nouă ofertă de contract pentru 2021. Recent, a reieșit că cea de patru ori...

    MotoGP: Jorge Lorenzo despre niciun wildcard în 2020, „chiar mi-am dorit să o fac”

    De cinci ori Campion Mondial a discutat despre faptul că nu-și poate face revenirea cu Yamaha la Marele Premiu al Cataloniei din 2020. Monster...

    Neuville iese în decor la testele din Finlanda.

    Campionatul Mondial de Raliuri a luat de la jumătatea lui Martie o pauză "forțată" din cauza COVID-19. Conducerea campionatului a decis ca testele să...

    MotoGP prezintă noul calendar pentru 2020

    Dorna Sports a prezentat azi noul calendar pentru sezonul 2020 din MotoGP. Acesta cuprinde 13 etape, majoritar în Europa. Momentan se discută și de introducerea...

    Formula 1: Christian Horner se așteaptă ca F1 „foarte diferit” să fie la fel de „feroce”

    Bătălia dintre echipele de Formula 1 va fi la fel de „aprigă” ca oricând atunci când cursa va reîncepe în Austria luna viitoare, consideră...
    Avatar