FIA intenționează să stabilească cronologie pentru viitoarele regulamente ale WRC, Campionatului Mondial de Raliuri până la sfârșitul anului, odată ce consultările cu producătorii vor fi încheiate.
Organismul mondial de guvernare a sporturilor cu motor dorește să stabilească calea viitoare a WRC pentru următorii trei până la cinci ani, după lansarea noului său regulament hibrid Rally1 pentru anul 2022, care va funcționa până la sfârșitul anului 2024. Rally1 este primul pas către un viitor mai sustenabil pentru WRC, regulamentul fiind axat pe vehicule hibride complet noi, capabile să producă 500 de cai putere în rafale scurte, care sunt alimentate cu combustibil sustenabil fără fosile.
Regulamentele hibride au fost inițial concepute ca o modalitate de a atrage noi producători în WRC și, deși Toyota Gazoo Racing și Hyundai Motorsport și-au reînnoit angajamentul, iar Ford și-a sporit sprijinul oferit echipei M-Sport Ford, o nouă marcă nu a intrat încă în competiție. FIA dorește să extindă numărul de producători la vârful WRC, noul președinte Mohammed Ben Sulayem declarând în decembrie că „doi producători și jumătate nu sunt suficienți”.
La deschiderea sezonului de la Monte Carlo din ianuarie, la Monte Carlo, adjunctul lui Ben Sulayem, Robert Reid, un fost copilot campion mondial, a dezvăluit că FIA a început deja să se gândească la următorul set de reglementări, care ar trebui să înceapă la sfârșitul actualului ciclu de trei ani, în 2025. Începând din ianuarie, FIA a lucrat pentru a înțelege următorul pas înainte pentru WRC și s-a angajat într-o perioadă de consultări cu producătorii din Europa, care se așteaptă să se încheie în luna următoare.
FIA se va consulta apoi cu producătorii cu sediul în afara Europei înainte ca informațiile să fie procesate și să fie alcătuită o foaie de parcurs pentru viitorul WRC. „Intenția este de a procesa toate aceste date în septembrie și apoi de a face o foaie de parcurs cu privire la cum vor arăta următorii trei până la cinci ani”, a declarat Andrew Wheatley, directorul FIA pentru raliuri, pentru presa. „Credem că acesta este calendarul nostru și, lucrând cu partenerii existenți, aceștia sunt în viteză”.
„Constructorii se simt destul de confortabil și au mult mai multă experiență în ceea ce privește modul de funcționare și gestionare a acestor mașini Rally1 și înțelegând ce ar putea fi o opțiune pentru viitor. Dacă presupunem că celula de siguranță este aici pentru a rămâne și transmisia, suspensia și frânele, ne uităm la ce modificări am putea face, iar aceasta este consultarea prin care trecem chiar în acest moment. Mă aștept ca, odată ce ne mutăm în jurul Noii Zeelande (septembrie), să fim în măsură să compunem următorii pași, care vor fi confirmați de comisii înainte de sfârșitul anului”.
Vorbind pentru presa la începutul acestui an, Wheatley a prezis că următorul set de reguli va vedea 80% din regulamentul actual al Rally1 preluat în loc de o revoluție completă. În ultimele luni, Alpine, Skoda și grupul Stellantis, care deține mărcile Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot și Vauxhall, și-au declarat interesul de a se alătura WRC dacă regulamentul va fi modificat, cel puțin două mărci fiind interesate de un viitor bazat mai mult pe electricitate.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Potrivit lui Wheatley, consultările cu producătorii europeni au fost până acum încurajatoare. Dar el subliniază că cheia pentru a atrage producătorii este de a oferi o arenă pentru o oportunitate de marketing, alături de un program de vânzări de mașini de raliu pentru clienți în diferitele clase WRC. „Cred că trebuie să iei raliul ca pe o activitate 100%”, a adăugat el. „Nu poți să te uiți doar la Rally1, Rally2 și Rally3, trebuie să te uiți la întreaga piramidă”.
„Unul dintre lucrurile pe care le avem în acest moment este că avem interes la toate nivelurile – avem oameni care dezvoltă în mod activ vehicule noi la toate nivelurile. Cred că acest lucru le oferă producătorilor posibilitatea de a se uita și de a vedea că nu este doar o modalitate excelentă de a vinde marca noastră, ci și o modalitate excelentă de a o transforma într-o entitate comercială. Discutând cu unii dintre producătorii din Europa, raliul nu mai este doar o activitate de marketing. Este o activitate de marketing și o operațiune de vânzare a clienților”.
„Dacă există o operațiune de vânzări pentru clienți care subscrie sau este o modalitate pozitivă de a sprijini un program care reprezintă pentru noi sustenabilitatea, ne oferă posibilitatea de a o transforma într-o industrie. Dacă ai doar o activitate de marketing, ești la cheremul oamenilor de marketing, ceea ce poate fi pozitiv cu lucruri precum tehnologia hibridă și combustibilul fără fosile. Dacă există o activitate pentru clienți, aceasta are mult mai multă longevitate prin vânzarea de mașini de raliu către clienți, indiferent de treapta piramidei”.
- Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
Photocredit: Red Bull Content Pool
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.