More

    Latest Posts

    FIA pune piedici în calea extinderii cursei de sprint din F1.

    Planurile F1 de a crește numărul de curse sprint la șase în 2023 au fost blocate marți, când FIA a blocat votul, au dezvăluit surse.

    În urma unei reuniuni a Comisiei F1 de la Londra, planurile proprietarului F1, Liberty Media, de a crește numărul de evenimente de sprint au întâmpinat puțină rezistență din partea echipelor. Însă, când a fost vorba de obținerea sprijinului majoritar de care avea nevoie, susținerea unanimă a concurenților și a FOM (Formula One Management) nu a fost suficientă pentru a face să treacă problema, deoarece FIA nu a susținut planul în forma sa actuală.

    Pentru ca extinderea sprintului să fie introdusă în regulamentul pentru 2023, era nevoie de ceea ce se numește o „majoritate simplă” de 25 de voturi din cele 30 oferite între echipe (10), FIA (10) și FOM (10). Cu doar echipele și F1 de acord, rezistența FIA a însemnat că propunerea a eșuat pentru moment. Sursele au indicat că președintele FIA, Mohammed Ben Sulayem, care a prezidat reuniunea, le-a spus participanților că este dispus să meargă mai departe cu mai multe sprinturi doar dacă se va aduce o contribuție financiară organismului de conducere.

    F1

     

    În timp ce poziția sa a stârnit o oarecare furie în sală – o sursă sugerând că a fost motivată de „lăcomie” – FIA a fost de acord ulterior că va investiga exact ce impact au sprinturile suplimentare asupra personalului său înainte de a reconsidera problema. Într-o declarație emisă de FIA după ședință, organismul de conducere a declarat „Cu primul dintre cele trei evenimente de sprint din sezonul 2022, popular cu fanii și părțile interesate la sfârșitul săptămânii trecute la Marele Premiu din Emilia Romagna, Formula 1 și echipele au fost de acord cu o extindere la șase evenimente de sprint pentru sezonul 2023, care se desfășoară cu același format ca în 2022”.

    „Deși susține principiul unui număr mai mare de evenimente sprint, FIA încă evaluează impactul acestei propuneri asupra operațiunilor de pe circuit și a personalului său și va oferi feedback-ul său Comisiei”. Au avut loc, de asemenea, discuții despre ultimele noutăți privind regulile motoarelor din 2026, dar una dintre problemele inițiale care au apărut se referă la asigurarea faptului că o reducere propusă a puterii nu face ca mașinile de F1 să fie prea lente. Actualele motoare turbo hibride sunt printre cele mai puternice din istoria F1, dar modificările pentru 2026 – care includ eliminarea MGU-H – ar putea duce la scăderea numărului de cai putere.

    Având în vedere că generația 2022 de mașini din F1 este grea și destul de trainică, există îngrijorări că vitezele în linie dreaptă ar putea avea de suferit dacă grupurile motopropulsoare nu vor mai produce la fel de multă performanță. Prin urmare, echipelor din F1 li s-a cerut să plece și să analizeze cea mai bună modalitate de a se asigura că mașinile oferă ceea ce este necesar. FIA a prezentat propunerile pe care dorește ca mașinile să le poată produce, astfel încât să poată completa modificările aduse motoarelor.

    F1

    Potrivit FIA, acestea sunt: să mențină și să îmbunătățească lecțiile recente învățate în ceea ce privește cursele strânse și posibilitatea ca mașinile să se urmărească reciproc, să facă mașinile mai mici și mai ușoare, să crească numărul de piese standard sau sustenabile și să continue inovația în materie de siguranță, trecând la sisteme de siguranță active și conectate. Comisia F1 a aprobat în unanimitate o actualizare a regulamentului tehnic din 2023, care va face obligatorie utilizarea camerelor de luat vederi pentru căști și va reduce alocarea pneurilor pe parcursul unui weekend de cursă de la 13 seturi în prezent la 11.

    În cadrul reuniunii s-a discutat, de asemenea, despre impactul pe care creșterea costurilor și inflația îl au asupra echipelor, care se luptă cu plafonul de costuri. S-a convenit ca Grupul de lucru financiar al F1 să fie rugat să discute această chestiune și să prezinte o propunere care să contribuie la atenuarea problemelor pe termen scurt și lung. Echipele din F1 au discutat, de asemenea, despre ultimele noutăți privind calendarul din 2022, dar se înțelege că nu s-a luat încă o decizie finală cu privire la evenimentul care va înlocui Marele Premiu al Rusiei, care a fost anulat.

    În timp ce Qatar a apărut ca favorit inițial pentru a obține acest loc, îngrijorările legate de temperaturile extreme din acea perioadă a anului și de logistică, în condițiile în care țara se pregătește pentru Cupa Mondială de fotbal, au redus o parte din impulsul în favoarea organizării evenimentului. În schimb, așa cum a raportat în premieră către publicația britanică Autosport, o idee care câștigă teren este ca Singapore să găzduiască două evenimente consecutive, ceea ce ar fi destul de simplu din punct de vedere logistic.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss