More

    Latest Posts

    FIA: Niciun pas înapoi în ceea ce privește măsurile drastice impotrivai porpoising.

    FIA insistă asupra faptului că nu va exista nicio diminuare a restricțiilor privind podelele flexibile și că intenționează să limiteze porpoising-ul începând cu Marele Premiu al Belgiei, în ciuda rezistenței echipelor de Formula 1.

    În urma plângerilor piloților privind implicațiile pentru siguranță ale țopăiala excesiv al mașinii, organismul de conducere al F1 a introdus o serie de măsuri menite să eradicheze acest fenomen. Acesta intenționează să introducă o măsură de oscilație aerodinamică (AOM) începând cu Marele Premiu al Belgiei, pe care echipele nu vor avea voie să o depășească. În plus, pentru a se asigura că AOM se aplică în mod egal tuturor concurenților, FIA introduce, de asemenea, măsuri care vor scoate în afara legii trucurile pe care unele echipe se pare că le-au jucat în flexarea podelelor și a scândurilor pentru o performanță mai bună.

    În timp ce unele echipe au salutat intervenția FIA, altele au fost deranjate de acțiunile acesteia și consideră că organismul de conducere nu ar trebui să aibă dreptul de a dicta modul în care echipele își reglează mașinile. În plus, au fost puse întrebări cu privire la necesitatea sau nu ca FIA să ia măsuri în ceea ce privește porpoising-ul, acum că problema nu a fost un factor în cursele recente. Problema a fost discutată joi, în cadrul unei reuniuni a Comitetului consultativ tehnic (TAC) al F1, unde FIA a precizat că poziția sa în această privință a rămas neschimbată, în ciuda criticilor echipelor.

    FIA

    Într-o declarație, FIA a declarat că a fost absolut hotărâtă că porpoisingul a fost o „problemă de siguranță semnificativă”, astfel încât nu ar putea exista nicio schimbare de direcție în ceea ce privește planurile sale. „Este responsabilitatea și prerogativa FIA să intervină pentru probleme de siguranță, iar motivul pentru care regulamentul permite luarea unor astfel de măsuri este tocmai pentru a permite luarea unor decizii fără a fi influențate de poziția competitivă în care se poate afla fiecare echipă”, a precizat FIA.

    În timp ce problema mașinilor care ricoșează nu a fost frecventă în cursele recente, FIA consideră că acest factor se datorează mai mult caracteristicilor pistei – și există locuri din calendar, cum ar fi Budapesta, Spa și Singapore, unde ar putea fi o problemă mai mare. FIA se teme, de asemenea, că, pe măsură ce echipele adună îmbunătățiri pentru mașinile lor din 2023, forța de apăsare sporită ar putea declanșa probleme mai mari anul viitor. Acesta este motivul pentru care se ține de un plan în două puncte în încercarea de a încerca să scape sportul de această problemă.

    De la Marele Premiu al Belgiei, FIA a reafirmat că se ține de un atac în două puncte în încercarea de a rezolva problema. AOM va deveni obligatoriu începând cu weekendul de la Spa, dar echipele vor putea folosi sistemul de măsurare de la GP-ul Franței de weekendul viitor pentru a-l înțelege mai bine. În plus, FIA va impune o rigidizare a blocurilor de derapaj din planșa mașinilor, după ce s-a aflat că echipele le-au făcut mobile pentru a evita să fie uzate.

    FIA

    De asemenea, vor exista modificări și în ceea ce privește modul în care se măsoară planșele, pentru a se asigura că echipele nu folosesc blocurile de alunecare care dispar pentru a trece de verificările de după cursă, după ce au uzat alte zone ale podelei. FIA a prezentat, de asemenea, în urma contribuțiilor primite de la echipe, modificări ale regulamentului tehnic pentru 2023.

    Acestea constau în ridicarea cu 25 mm a marginilor podelei, ridicarea gâtului difuzorului de sub podea, introducerea unor teste mai stricte de deformare laterală a podelei și utilizarea unui senzor mai precis pentru a cuantifica oscilațiile aerodinamice. Toate măsurile de mai sus urmează să fie înaintate de urgență Consiliului Mondial al Sporturilor cu Motor al FIA pentru ratificare, astfel încât echipele să se poată apuca de lucru la proiectele revizuite pentru 2023.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss