Latest Posts

FIA introduce in programul de verificare al F1 bijuteriile si lenjeria de corp.

Vizualizări: 24769

FIA a emis un nou memento pentru echipele de Formula 1 cu privire la respectarea de către piloți a regulilor privind bijuteriile și lenjeria intimă, făcând parte din verificarea tehnică.

De când a preluat funcția de director de cursă în F1, Niels Wittich a luat măsuri drastice în ceea ce privește o serie de elemente ale regulamentului, inclusiv purtarea de bijuterii și lenjeria intimă corectă, care să respecte cerințele FIA. Niels Wittich le-a reamintit piloților înainte de Marele Premiu al Australiei că purtarea bijuteriilor în mașină este interzisă în conformitate cu Codul Sportiv Internațional.

În cadrul aceleiași curse, la briefingul piloților s-a discutat îndelung despre ce purtau sub costum în mașină, după ce li s-a reamintit că toată lenjeria de corp, mănușile, șosetele și cagulele trebuie să fie omologate de FIA. Deși piloții au înțeles preocupările de siguranță ale FIA cu privire la ceea ce se poate întâmpla în cazul unui accident, mulți au pus la îndoială impulsul dat de organismul de conducere al F1.

FIA

Lewis Hamilton, pilotul Mercedes AMG F1, a declarat că nu „înțelege cu adevărat lucrurile mărunte pe care le ridică” și a dezvăluit că există anumiți piercing-uri pe care nu le poate îndepărta fără să se rupă. Dar verificarea bijuteriilor și a lenjeriei de corp va face acum parte din verificarea tehnică a fiecărei echipe înainte de un weekend de cursă, acționând ca o atenționare suplimentară pentru ca acestea să se asigure că piloții respectă reglementările.

Actualizarea a fost confirmată într-un document emis de Niels Wittich joi, înaintea Marelui Premiu de la Miami, care detaliază modificarea modelului de formular al declarației de control tehnic pentru a include verificări care să asigure conformitatea cu Codul Sportiv Internațional. Wittich a oferit, de asemenea, informații suplimentare referitoare atât la purtarea bijuteriilor, cât și la utilizarea îmbrăcămintei ignifuge corecte în interiorul mașinii, explicând motivele de siguranță care preocupă FIA.

Incendiul de la accidentul lui Romain Grosjean de la Marele Premiu al Bahrainului din 2020 a fost citat în mod regulat ca fiind genul de incident care a dovedit necesitatea ca piloții să fie în conformitate cu reglementările. Niels Wittich a explicat cum purtarea bijuteriilor sub hainele antideflagrante „poate reduce protecția oferită de acest echipament”, deoarece „obiectele metalice, cum ar fi bijuteriile, în contact cu pielea pot reduce protecția la transmiterea căldurii și, prin urmare, pot crește riscul de arsuri în caz de incendiu”.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

FIA

De asemenea, acesta a mai spus că purtarea bijuteriilor poate „îngreuna intervențiile medicale” din cauza riscului de agățare în cazul în care casca, cagula și salopeta sunt îndepărtate. „În cazul în care imagistica medicală este necesară pentru a informa diagnosticul în urma unui accident, prezența bijuteriilor pe corp poate cauza complicații și întârzieri semnificative”, a adăugat Wittich.

„În cel mai rău caz, prezența bijuteriilor în timpul imagisticii poate provoca leziuni suplimentare. Bijuteriile aflate în interiorul și/sau în jurul căilor respiratorii pot prezenta riscuri suplimentare specifice în cazul în care acestea se dislocă în timpul unui accident și sunt ingerate sau inhalate”.

În ceea ce privește utilizarea îmbrăcămintei corecte, Wittich a scris: „Regulamentul menționat mai sus este scris pentru a se asigura că îmbrăcămintea rezistentă la flăcări aprobată de FIA, incluzând atât salopeta din stratul exterior, cât și stratul interior în contact cu pielea, poate funcționa eficient și poate oferi nivelul de protecție proiectat dacă este expusă la flăcări”.

FIA

„Utilizarea materialelor neinflamabile în contact cu pielea șoferului, în special a materialelor sintetice, poate reduce protecția la transmiterea căldurii și, prin urmare, poate crește riscul de arsuri în caz de incendiu. În cel mai rău caz, astfel de materiale se pot topi, ceea ce poate îngreuna tratamentul în cazul unei arsuri”. În timp ce revine în continuare echipelor sarcina de a se asigura că piloții lor respectă regulamentul în cadrul verificărilor de control, FIA are posibilitatea de a efectua controale aleatorii pentru a se asigura de respectarea acestuia.

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss