More

    Latest Posts

    FIA finalizează regulamentul motoarelor din Formula 1 pentru 2026

    FIA a aprobat în cele din urmă formularea regulamentului motoarelor din Formula 1 din 2026, care la rândul său deschide calea pentru ca Porsche să intre în parteneriat cu Red Bull Racing.

    Cadrul pentru noul pachet de norme, care va renunța în principal la MGU-H și va trece la carburanți complet sustenabili, a fost convenit de mai multe săptămâni, dar aștepta aprobarea finală. Se înțelege că întârzierea a fost condusă de președintele FIA, Mohammed Ben Sulayem, dar că marți, 16 august, Consiliul Mondial al Sportului Auto a aprobat setul de reguli.

    Patru „piloni cheie” au fost subliniați de către organismul de conducere ca fiind la baza pachetului care a fost conceput ca „rezultatul unei cercetări și dezvoltări extinse de către FIA”, plus colaborarea dintre producătorii actuali și potențialii noi producători de unități de propulsie. Acești piloni sunt „menținerea spectacolului”, prin care se va prelua în mare parte specificația actuală a motorului cu combustie internă V6 de 1,6 litri cu o rată redusă de combustibil.

    FIA, Formula 1

    Cu toate acestea, s-a renunțat, așa cum era de așteptat, la complexa și costisitoarea Motor Generator Unit – Heat, despre care se crede că a fost o condiție prealabilă pentru ca Porsche și Audi să acționeze în interesul Grupului Volkswagen. Un mesaj de „sustenabilitate a mediului” se potrivește, de asemenea, cu cerințele conglomeratului auto, deoarece F1 va trece la un combustibil complet sustenabil, crescând în același timp desfășurarea electrică a grupului motopropulsor hibrid cu până la 50% – echivalentul a 350 kW.

    Sustenabilitatea financiară va fi, teoretic, impusă prin introducerea unui plafon de costuri pentru grupul motopropulsor. Acest lucru intră în vigoare de la 1 ianuarie 2023 pentru a aduce o mai mare paritate sportivă și economică. Cifrele principale sunt pentru perioada 2022-25, un plafon de costuri de 95 de milioane de dolari și apoi 130 de milioane de dolari începând cu 2026 – deși acest lucru exclude activitățile de marketing, activitățile PU de generație curentă și furnizarea de echipe de clienți.

    Încălcările mai mici ale limitei vor fi aplicate prin sancțiuni financiare și „sancțiuni sportive minore”, în timp ce încălcările mai grave vor fi sancționate cu reținerea punctelor din campionat. Ultimul pilon enumerat pentru noile reglementări este că acestea sunt „atractive pentru noii producători de unități de propulsie”. Christian Horner a discutat la Marele Premiu al Ungariei, ultima cursă înainte de pauza de vară, despre faptul că mai este nevoie de un proces îndelungat pentru a determina dacă Porsche și echipa sa Red Bull Racing sunt potrivite.

    FIA, Formula 1

    Dar au apărut deja documente guvernamentale care dezvăluie o achiziție de 50% din echipa de curse de la marca din Stuttgart, pe lângă parteneriatul privind grupul motopropulsor, speculat pe scară largă. Cu privire la aprobarea noilor reguli de către WMSC, președintele FIA, Mohammed Ben Sulayem, a declarat: „FIA continuă să avanseze pe calea inovației și a sustenabilității – în întregul nostru portofoliu de sporturi cu motor – Regulamentul privind unitățile de putere din Formula 1 2026 este cel mai important exemplu al acestei misiuni”.

    „Introducerea tehnologiei avansate PU, împreună cu combustibilii sintetici sustenabili, se aliniază cu obiectivul nostru de a oferi beneficii pentru utilizatorii de mașini rutiere și de a ne îndeplini obiectivul nostru de a avea emisii nete de carbon zero până în 2030. Formula 1 se bucură în prezent de o creștere imensă și suntem încrezători că aceste Regulamente vor construi pe baza entuziasmului pe care l-au produs schimbările noastre din 2022”.

    „Vreau să mulțumesc tuturor cadrelor de conducere și personalului tehnic al FIA implicate în acest proces pentru sârguința și angajamentul lor de a lucra împreună cu toate părțile interesate din Formula 1 pentru a realiza acest lucru. De asemenea, vreau să le mulțumesc membrilor WMSC pentru că au luat în considerare și au aprobat aceste regulamente”.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss