More

    Latest Posts

    FIA ERC Rally Serras de Fafe, finalul zilei 2. Tempestini pe locul 5.

    Erik Cais intenționează să treacă peste dezamăgirea provocată de abandonul din prima parte a Raliului Serras de Fafe – Felgueiras – Cabreira e Boticas învățând de la rivalii săi, urmărindu-i în direct pe WRC+.

    Pilotul ceh era unul dintre favoriții la câștigarea primei etape din Campionatul European de Raliuri FIA, dar a fost nevoit să se retragă la finalul SS3 din cauza avariilor suferite de Ford Fiesta Rally2, care a lovit ceea ce el crede că a fost o piatră de pe marginea drumului.

    „Cu siguranță este un moment trist pentru noi, pentru că am fost aici pentru experiență, dar ăsta este raliul și trebuie să ne gândim mai departe și să vedem mâine”, a declarat Cais. „Acum mă voi duce undeva să mă uit la onboard-urile băieților care sunt pe etape pentru că vreau să știu care sunt condițiile pe a doua buclă și cum le merge. Apoi voi rămâne concentrat pentru mâine când voi relua”.

    Fafe

    În legătură cu ieșirea sa din SS3, membrul ERC-Michelin Talent Factory a explicat ce s-a întâmplat:
    „La un mic viraj la dreapta în coborâre, cu 2,5 kilometri înainte de sosire, am mers probabil prea aproape de ceva și am lovit ceva”, a declarat pilotul de 22 de ani al echipei Yacco ACCR Team. „Și asta a deteriorat ambele pneuri din partea dreaptă și a cauzat problema cu servo-direcția. A fost probabil o piatră sau ceva, chiar și la bord nu se vede prea mult, așa că nu am putut vedea ce a fost, dar știm unde a fost”.

    El a continuat: „Am fost destul de mulțumit de pilotajul meu și, de asemenea, timpii nu au fost atât de răi. Mă simt mai confortabil decât anul trecut în aceste condiții și, de asemenea, pe pietriș, acesta este cel mai important lucru pentru că ne-am îmbunătățit și cu siguranță este frustrant”.

    Speranțele lui Anthony Fotia de a începe sezonul 2022 în Campionatul European de Raliuri FIA așa cum a terminat sezonul 2021 s-au terminat în urma descalificării sale din Raliul Serras de Fafe.

    Starul francez în ascensiune a câștigat categoria sa în finala Rally Islas Canarias 2021 și a fost la 8.0sec în spatele liderului ERC4 Óscar Palmermo după patru etape în nordul Portugaliei mai devreme în această după-amiază. Dar o ieșire în etapa a cincea a deteriorat colțul din dreapta față al Renault Clio Rally4 al echipei Toksport WRT în măsura în care pneul s-a desprins la întoarcerea sa la regrupare în Fafe, după ce încercările de a face reparații s-au dovedit a fi fără succes.

    Fafe

    El a fost condamnat pentru că a condus pe un „drum public fără patru roți și pneuri care se rotesc liber”, potrivit unei decizii a comisarilor de eveniment. Acest lucru contravine regulilor sportive din motive de siguranță și de deteriorare potențială a drumurilor publice și a dus la excluderea sa. „Am făcut o greșeală în ultima etapă și am deteriorat roata”, a explicat Fotia. „La mijlocul etapei am alunecat cu roțile din față, astfel încât mașina nu a virat în virajul din stânga. Aceste condiții sunt foarte dificile pentru mașinile cu tracțiune pe două roți”.

    Nil Solans a recuperat mult timp în condiții dificile în timpul Raliului Serras de Fafe – Felgueiras – Cabreira e Boticas pentru a conduce cu o marjă confortabilă după ziua de sâmbătă.

    Ploaia torențială, ceața groasă și drumurile noroioase au zdruncinat echipele într-o zi scurtată în care două etape au fost anulate din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Solans a riscat, alegând să deschidă drumul cu Volkswagen Polo GTI R5. A dat roade imediat, deoarece l-a depășit pe liderul de vineri, Erik Cais, în prima etapă de dimineață și nu a mai privit înapoi.

    Cais a abandonat chiar în următoarea etapă, când Fiesta Rally2 a suferit două pene de cauciuc și a avariat direcția după ce a lovit o piatră. Tânărul estonian Georg Linnamäe și asul local Armindo Araújo au completat trio-ul de frunte. Un parbriz umed la Luílhas a amenințat să îi rupă pasul lui Solans, dar spaniolul a rămas calm și liniștit.

    Fafe

    A fost dificil să găsim o linie curată – în special după-amiaza. Cu toate acestea, Solans a acumulat patru victorii de etapă pentru a ajunge înapoi la serviciu cu un avans considerabil de 1min 44,4sec. O victorie duminică ar marca primul triumf al fostului campion FIA Junior WRC în Campionatul European de Raliuri FIA (ERC).

    „Sunt foarte mulțumit, deoarece condițiile au fost foarte, foarte dificile”, a declarat Solans. „Prima buclă a fost bună pentru noi, dar deschiderea drumului la a doua trecere după toate mașinile cu două roți motrice a fost foarte dificilă. A fost foarte dificil să curățăm drumul în acest fel, mai ales că am găsit multă apă în șanțuri, dar sunt foarte mulțumit de ceea ce am făcut eu și Marc (Martí, copilot). Linnamäe a pornit cu stângul și a cedat 21,8sec față de Solans în SS2 după ce a selectat o hartă de motor greșită pe Polo-ul său”.

    Tânărul de 23 de ani a recuperat 15,7 secunde la ambele treceri de la Cabeceiras de Basto, dar s-a luptat pentru aderență în timpul după-amiezii și a pierdut timp față de lider în toate celelalte etape. Un parbriz aburit în ultima probă nu a făcut decât să-i sporească frustrările. Mașinile Skoda au ocupat următoarele șase poziții, iar Araújo a condus Fabia la 15,3 secunde de Linnamäe. El nu a ieșit niciodată în afara primelor trei locuri și chiar s-a bucurat de condițiile dificile, acumulând un avans de 58,5 secunde față de Javier Pardo până la finalul jocului.

    Fafe

    Simone Tempestini s-a luptat cu vizibilitatea redusă pe etape, dar și-a construit viteza pentru a urca în clasament. Românul a completat top cinci la 18.0sec în spatele lui Pardo, cu Alberto Battistolli, mereu vesel, la alte 36.6sec. Pilotul echipei MRF Tyres, Norbert Herczig, a ales să nu poarte o capsulă cu lămpi, ceea ce l-a costat timp în întunericul de pe SS9. Maghiarul a fost la 4min 40,7sec în urma liderilor, pe locul șapte, în timp ce eroul de acasă, Miguel Correia, a terminat la 1min 23,9sec în urmă.

    Bruno Magalhaes a încheiat pe locul nouă la bordul unui Hyundai i20 N Rally2, iar José Pedro Fontes, de la Citroën C3 Rally2, a completat clasamentul. Acesta a fost la 8min 30,9sec de Solans prin service. Efrén Llarena a avut o zi dezastruoasă după ce a avariat radiatorul Skodei sale chiar în prima etapă. Spaniolul a făcut reparații în alergare, dar era deja la peste zece minute de pluton. Fiesta lui Ken Torn a suferit și ea o avarie la radiator, dar a fost nevoit să se retragă.

    Coechipierul lui Llarena de la Team MRF Tyres, Simone Campedelli, a fost o altă victimă. El a abandonat cu o avarie la suspensia spate în SS7, dar plănuiește să repornească duminică. Dmitry Feofanov conduce categoria ERC3 cu 32,6sec față de Kaspar Kasari după ziua de sâmbătă. El a obținut trei victorii de etapă cu Fiesta Rally3, în ciuda unui derapaj pe SS5. Pilotul andorran Joan Vinyes este în fruntea clasamentului ERC Open la bordul unui Suzuki Swift Rally2 Kit. El are un avans de 25,0sec față de coechipierul său Alberto Monarri cu opt probe rămase de parcurs.

    Patru probe – fiecare parcursă de două ori și împărțită în funcție de serviciu – alcătuiesc finalul de duminică. Acțiunea se reia la ora 08. Lameirinha (14,83 km) încheie ambele bucle. Al doilea pasaj formează Power Stage, care aduce puncte bonus, o altă noutate pentru campionatul din 2022.

    Clasament Raliul Serras de Fafe după ziua de sâmbătă:

    Fafe

    • Mai multe știri despre Campionatul European de Raliuri ERC găsiți AICI.

    Sursa: FIA ERC

    Photocredit: FIA ERC


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss