Latest Posts

FIA ERC: Marczyk își asigură o victorie emoționantă acasă, Tempestini pe locul 5.

Vizualizări: 25005

Miko Marczyk a obținut prima sa victorie în Campionatul European de Raliuri FIA (ERC), în ciuda unei sperieturi de ultimă oră, duminică după-amiază, la cea de-a 78-a ediție a Raliului Poloniei.

Miko Marczyk a terminat pe locul al treilea la general în ERC anul trecut, dar de atunci și-a concentrat eforturile din 2022 pe o campanie completă în prima categorie de suport a Campionatului Mondial de Raliuri FIA, WRC2. Cu toate acestea, oportunitatea de a se dovedi în fața fanilor locali l-a ispitit pe polonez și a savurat o apariție ca invitat pe teren propriu cu Škoda Fabia Rally2 Evo.

Așa cum era de așteptat, Miko Marczyk a fost imediat pe val și s-a trezit într-un duel strâns cu Nil Solans – câștigătorul a două raliuri deja în acest sezon. Solans, care s-a confruntat cu probleme de buget, a fost norocos că a luat startul în acest eveniment, după ce a obținut o înțelegere târzie pentru a conduce un Hyundai i20N Rally2 cu câteva zile înainte de final.

Între cei doi s-a desfășurat o luptă sclipitoare, în timp ce au schimbat lovituri pe etapele super-rapide de sâmbătă, cu Nils Solans în frunte, înainte de a se desprinde pe SS7. Direcția s-a rupt în urma unei compresii puternice, iar spaniolul a devenit pasager în timp ce mașina sa a alunecat într-un șanț și a ieșit din raliu.

Marczyk, ERC

Retragerea lui Nils Solans l-a lăsat pe Miko Marczyk confortabil în frunte și a avut un avantaj de 20,4 secunde în ultima etapă de duminică. Sarcina sa – să gestioneze diferența – părea simplă, dar curând s-a dovedit a fi altfel. Condițiile dificile de la a doua trecere au fost o provocare pentru toți, iar liderul a avut probleme atunci când Skoda Fabia sa a adunat niște pietriș în SS12, ceea ce a făcut ca temperatura apei să crească vertiginos, în timp ce își îngrijea mașina până la final în modul rutier.

A urmat o activitate frenetică la linia de oprire, în timp ce echipajul a îndepărtat praful de pe grilă și, din fericire, au putut continua în ciuda momentului de oprire a inimii. Au urmat alte două etape cu sufletul la gură, în timp ce Miko Marczyk, neliniștit, a reușit să treacă Fabia printre gropi. A pierdut timp față de Tom Kristensson, care a trecut la atac în ultimele probe, dar în cele din urmă l-a ținut pe suedez la distanță și a înregistrat victoria cu 10,0 secunde.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Marczyk, ERC

„Nu a fost ușor”, a recunoscut Niko Marczyk. „Ieri a fost o zi foarte bună din partea noastră – am fost rapizi și am avut și noroc. Este păcat că Nil nu a terminat ziua, dar totul a făcut parte din ritmul rapid. Astăzi a fost greu. Startul a fost ok, dar Tom s-a apropiat de noi. M-am simțit bine în etapa Mikolajki MAX și am decis să forțez mașina pentru a crea o diferență, dar cu un kilometru înainte de linia de sosire am primit niște pietriș în radiator. Am fost norocoși – un kilometru în plus și probabil că nu am fi avut motor, deoarece temperatura a ajuns la 140 de grade!”

„Suntem aici în calitate de câștigători ai Raliului Poloniei. Este incredibil pentru că asta îmi arată că drumul meu de dezvoltare și de a face totul pas cu pas funcționează. După câțiva ani, suntem rapizi și fiabili și suntem pe linia de sosire”. Kristensson a fost încântat să termine pe locul al doilea la bordul Hyundai i20 R5 al echipei KOWAX Racing. Suedezul a început ziua de duminică sub presiunea echipajelor care îl urmăreau, dar a obținut două victorii de etapă în ultima etapă, lăsându-i în praf.

Marczyk, ERC

Ken Torn a completat podiumul la alte 8,1 secunde în urmă. Pilotul estonian a alungat toate amintirile începutului său de sezon dificil, înregistrând niște timpi de etapă extrem de impresionanți la bordul lui Ford Fiesta Rally2, încheind raliul cu 16,6sec în fața lui Efrén Llarena. Llarena – care conduce o altă Škoda Fabio pentru echipa MRF Tyres – a fost un pretendent la podium până când două bujii defecte i-au împiedicat progresul duminică dimineața. Totuși, nu a fost totul trist și sumbru pentru spaniol, deoarece faptul că Nils Solans nu a punctat i-a permis să-și mărească avansul în campionat la 24 de puncte cu patru etape înainte de final.

Restul clasamentului a fost alcătuit în întregime din mașini Škoda, Simone Tempestini completând primele cinci locuri. Pilotul în vârstă de 27 de ani și-a dovedit încă o dată ritmul puternic pe pietriș cu o serie de timpi de top trei și a fost devansat de Llarena cu doar 1,2 secunde, în ciuda unei pene la spate în SS13. Eroul local Grzegorz Gzryb a fost la mai mult de un minut în urmă și s-a luptat cu compatriotul său Adrian Chwietczuk până la Power Stage, când Chwietczuk a făcut o pană și a coborât pe locul 12. Filip Mareš, aflat la primul său raliu pe pietriș după trei ani, a coborât pe locul șapte și s-a distanțat la doar 2,3 secunde.

Marczyk, ERC

Alberto Battistolli, Javier Pardo și Norbert Herczig au completat clasamentul. Pardo a avut o penalizare de 50 de secunde din cauza unei defecțiuni la motor care l-a întârziat înainte de SS7, în timp ce Herczig a fost penalizat cu un minut pentru un check-in anticipat. Robert Virves a realizat una dintre cele mai bune performanțe ale weekend-ului, terminând pe locul 13 la general și câștigând ERC3 cu peste cinci minute față de colegul său de la Ford Fiesta Rally3, Kaspar Kasari.

Mārtiņš Sesks a obținut o altă victorie dominantă în ERC Open și a fost în fruntea clasamentului timpilor în kitul său Fabia Rally2 încălțat cu MRF. Sezonul ERC intră în a doua jumătate a sezonului cu o vizită în Letonia pentru runda a cincea luna viitoare. Raliul Liepāja este pregătit să servească mai multă acțiune palpitantă și are loc pe 2 – 3 iulie.

Clasamentul Campionatului European de Raliuri FIA după Raliul Poloniei:

Marczyk, ERC

  • Mai multe știri despre Campionatul European de Raliuri ERC găsiți AICI.
Sursa: FIA ERC
Photocredit: FIA ERC
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

FIA ERC

Latest Posts

Don't Miss