Latest Posts

FIA emite noi directive pentru standardele de pilotaj în F1.

Vizualizări: 19736

Marele Premiu al Bahrainului din acest sezon a fost primul în care cei 20 de piloți au fost nevoiți să se conformeze noilor directive privind standardele de conducere din F1.

FIA a emis noile directive în urma controverselor de anul trecut, când piloții s-au luptat pe pistă, ciocnirile dintre Max Verstappen și Lewis Hamilton fiind, inevitabil, în prim-planul gândirii. Cei doi rivali din Campionatul Mondial au fost implicați în mai multe incidente de-a lungul sezonul 2021, mai ales la Silverstone, Monza, Interlagos și Jeddah. Aproape toate aceste incidente au stârnit o discuție uriașă între fanii Formulei 1 despre cine a fost de vină.

Liberty Media a înțeles acest lucru după ce a efectuat mai multe sondaje oficiale în rândul fanilor Formulei 1. Acest lucru și, bineînțeles, revizuirea evenimentelor de la Abu Dhabi au determinat Liberty Media și FIA să se gândească la modalități de clarificare a regulilor pentru a le face mai coerente și mai transparente pentru fani.

Directive

Doar echipele au primit noile directive, dar BBC relatează că și ei le-au văzut. Se spune că, atunci când un pilot este depășit, trebuie să acorde „spațiu suficient pentru o mașină care depășește” dacă „o parte semnificativă” se află în lateral. Manevra de depășire trebuie să se facă „într-un mod sigur și controlat, permițând în același timp ca mașina să rămână în limitele pistei”.

Deși nu a fost cuantificat ce reprezintă de fapt „o porțiune semnificativă” a unei mașini, se spune că „printre diverșii factori care vor fi analizați de comisari… aceștia vor lua în considerare dacă pneurile față ale mașinii care efectuează depășirea se află lângă cealaltă mașină cel târziu până la punctul „apex” al virajului”.

Aceleași reguli se aplică și în cazul depășirii prin exterior și că prevederea de a lăsa „spațiu suficient” se aplică atunci când „o parte semnificativă” a mașinii care atacă s-a aliniat, de exemplu, „dacă mașina care depășește se află în fața celeilalte mașini de la punctul culminant al virajului. Mașina care este depășită trebuie să fie capabilă să parcurgă virajul rămânând în limitele pistei”. Cu siguranță, formularea “parte semnificativă” va provoca din nou unele controverse, deoarece “semnificativă” poate fi interpretată destul de liber.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Directive

 

Dacă aceste noi linii directoare ar fi fost în vigoare în sezonul trecut, Max Verstappen ar fi fost penalizat pentru incidentul cu Lewis Hamilton în virajul 4 din Marele Premiu de la Sao Paulo, când pilotul echipei Mercedes AMG F1 a încercat să îl depășească pe rivalul său de la Red Bull Racing. Există, de asemenea, clarificări în ceea ce privește conducerea periculoasă și returnarea unui avantaj obținut.

În ceea ce privește prima, echipelor li s-a reamintit că „nu este permisă mai mult de o schimbare de direcție pentru a apăra o poziție. Orice pilot care se deplasează înapoi spre linia de rulare, după ce și-a apărat anterior poziția în afara liniei, trebuie să lase cel puțin o lățime de o mașină între propria mașină și marginea pistei la apropierea de viraj”.

„Cu toate acestea, sunt strict interzise manevrele susceptibile de a-i împiedica pe ceilalți piloți, cum ar fi înghesuirea deliberată a unei mașini dincolo de marginea pistei sau orice altă schimbare anormală de direcție. Orice pilot care pare vinovat de una dintre infracțiunile de mai sus va fi raportat comisarilor”.

Directive

În ceea ce privește returnarea unui avantaj obținut, noile orientări spun: „Dacă un pilot, de exemplu, scurtează o șicană sau un viraj, este responsabilitatea sa să returneze în mod clar avantajul obținut. Acest lucru poate include returnarea avantajului măsurat in timp pentru a retrograda o poziție în spatele pilotului în cauză”.

Acest lucru pune responsabilitatea mai mult la discreția piloților și a echipelor, mai degrabă decât la directorul cursei și, prin urmare, ar putea, în teorie, să conducă la mai multe sancțiuni sau o sancțiune mai severă dacă pilotul și/sau echipa nu iau măsuri unilaterale.

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: BBC Sport
Photocredit: Getty Images
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

BBC Sport

Latest Posts

Don't Miss