More

    Latest Posts

    FIA desființează tactica lui Verstappen de repornire după Safety Car în F1

    FIA a clarificat regulile de repornire a mașinii de siguranță din Formula 1 pentru a împiedica piloții să folosească tactici care să includă mișcarea side-by-side pe care Max Verstappen a folosit-o împotriva lui Charles Leclerc de două ori în 2022.

    Atât în Bahrain, cât și la Jeddah, Max Verstappen a tras alături de Charles Leclerc în timp ce se apropiau de ultimele viraje înainte de reluarea cursei, odată ce mașina de siguranță a trecut în față pentru a reveni la boxe. Aceste mișcări au fost repetări ale tacticii la fel de energice pe care pilotul Red Bull Racing a folosit-o împotriva lui Lewis Hamilton de la Mercedes AMG F1 chiar înainte de ultimul tur al Marelui Premiu de la Abu Dhabi din 2021.

    Acolo, Max Verstappen l-a devansat pentru scurt timp pe liderul de atunci al cursei, în timp ce au accelerat și frânat în ultimele viraje de pe circuitul Yas Marina, lucru pe care Mercedes AMG F1 l-a evidențiat în încercarea sa de a obține modificarea acelui controversat final de cursă. În Bahrain, în 2022, tactica s-a întors împotriva lui Max Verstappen, care a fost prins pe linia interioară în ultimele două viraje, ceea ce a însemnat că Charles Leclerc a putut să plece în cursă, iar următorul Carlos Sainz Jr. a reușit să se apropie de olandez înainte ca viteza superioară a mașinii sale să îl scoată din pericol.

    FIA, Verstappen

    La Jeddah, Max Verstappen a tras pe lângă el pe linia exterioară, iar liderul cursei, Charles Leclerc, a stabilit din nou ritmul și linia odată ce mașina de siguranță a început să revină la boxe, rulând foarte mult pe lângă rivalul său în încercarea reușită de a-și menține avantajul.

    Înaintea calificărilor pentru Marele Premiu al Australiei din acest weekend, directorul de cursă de această dată, Niels Wittich, a emis note de eveniment actualizate care au evidențiat articolul 55.14 din regulamentul sportiv al F1, pentru a întări semnificația acestuia pentru piloți și echipe și, prin urmare, pentru a lua măsuri drastice împotriva unor astfel de mișcări.

    În actualizare se precizează: „Pentru a evita posibilitatea producerii unor accidente înainte ca mașina de siguranță să revină la boxe, din momentul în care luminile mașinii sunt stinse, piloții trebuie să procedeze într-un ritm care să nu implice nici o accelerare sau frânare neregulamentară și nici o manevră care ar putea pune în pericol alți piloți sau împiedica repornirea”.

    Sursele au indicat că măsurile drastice au legătură și cu diverse manevre pe care piloții le-au folosit la reluările cu Safety Car, precum și cu ceea ce a făcut Max Verstappen în ultimele trei curse de Formula 1, dar că tactica sa este pur și simplu un exemplu de profil înalt a ceea ce FIA nu mai vrea să se întâmple.

    FIA, Verstappen

    Organismul de conducere (FIA) dorește ca piloții să mențină o viteză constantă atunci când rulează în ordine în spatele liderului odată ce mașina de siguranță a fost retrasă – până când liderul revine definitiv la viteza de cursă – pentru a evita o repetare a accidentului enorm care a marcat GP-ul Toscanei din 2020 la Mugello.

    Acolo, mașinile care au accelerat și frânat neregulamentar mai jos în pluton au făcut ca între ele să se formeze diferențe mari, chiar dacă liderul cursei de atunci, Valtteri Bottas, a rămas la o viteză constantă în față, rezultatul final fiind că piloții au accelerat în spatele liderilor care se mișcau încet, iar apoi frânarea bruscă a surprins rivalii care îi urmăreau și a declanșat un carambol cu mai multe mașini pe linia dreaptă de start/finisaj.

    S-a sugerat că noile îndrumări privind repornirile înseamnă că mașinile vor trebui să abordeze revenirea la cursele cu steag verde în șir indian, dar se înțelege că li se va permite în continuare să se deplaseze dintr-o parte în alta și pentru scurt timp alături de alte mașini înainte de retragerea mașinii de siguranță, pentru a-și încălzi pneurile înainte de reluarea curselor. Chiar și la reluarea cursei, piloții pot rula în continuare pe o linie de o parte și de alta a unui concurent din față, dar toate părțile mașinii lor trebuie să fie complet în spate în orice moment până la reluarea completă a cursei.

    FIA, Verstappen

     

    FIA, Verstappen

    Tactica lui Max Verstappen împotriva pilotului al Scuderia Ferrari nu a trecut neobservată la Scuderia, Carlos Sainz dezvăluind la Melbourne că echipa sa a analizat ce face Max Verstappen și alții la reluările de start în încercarea de a lua un eventual avantaj – așa cum era cât pe ce să se întâmple în Bahrain. Întrebat despre mișcările lui Max Verstappen la restarturi, Carlos Sainz a explicat că astfel de tactici sunt „un pic diferite”, deși a subliniat că, personal, a considerat că acestea „nu reprezintă o problemă”.

    „Cu siguranță, aceasta este o pregătire specifică fiecărui pilot, prin care trecem în fiecare cursă și începem să înțelegem ce fac ceilalți piloți la reluări”, a adăugat Carlos Sainz. „Am studiat și vedem că există o oportunitate. Ne uităm la toată lumea – nu doar la Max Verstappen, să spunem. Evident, Max Verstappen și Checo (Sergio Perez), ne uităm la ei mai atent în acest an, pentru că vedem că suntem mai mult în luptă. Avem tot felul de statistici și tot felul de lucruri la locul lor pentru a fi cât mai bine pregătiți”.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss