More

    Latest Posts

    FIA avertizează echipele cu privire la upgrade-uri.

    FIA avertizează că echipele sunt pregătite să aducă upgrade-uri care ar putea să nu fie permise de noul regulament, deoarece pare să se gândească la faptul că unele echipe sunt pregătite să aducă îmbunătățiri care ar putea să nu fie legale.

    Formula 1 și-a început noua eră la Barcelona. După prima mare confruntare, fanii au o mulțime de întrebări arzătoare. Revista germană de automobile „Auto Motor und Sport” analizează atent datele și oferă în analiza sa răspunsurile la cele mai importante zece întrebări.

    Fanii au fost mai entuziasmați de aceste sesiuni de testare decât au fost de mult timp. Nu se întâmplă prea des ca Formula 1 să intre într-o nouă eră. Mașini noi, pneuri noi, motoare noi: Asta ridică multe întrebări. Un lucru în special: va rămâne totul la fel sau va trebui să ne obișnuim cu un echilibru diferit al puterii? Cele trei zile de teste de la Barcelona au oferit unele răspunsuri, dar nu toate. Auto Motor und Sport a oferit o imagine de ansamblu a status quo-ului.

    2022 02 23 16.05.12 GP24

    Cine are cea mai rapidă mașină?
    Scuderia Ferrari este în prezent lider în clasamentul de formă în fața celor de la McLaren F1. Piloții și-au stabilit tururile rapide cu o mai mare ușurință decât omologii lor de la Red Bull Racing și Mercedes AMG F1: echipa din Maranello nu a rulat cu cele două compoziții de pneuri moi și totuși a reușit cu ușurință să se situeze sub pragul de 1,20.

    Charles Leclerc și-a stabilit cel mai bun timp personal de 1m 19,689s cu pneurile C3 în ziua a doua, în timpul unui stint de 18 tururi. Lando Norris a fost pe pistă timp de șapte tururi, cel mai bun timp al său din prima zi fiind de 1:19.568 minute. Cu toate acestea, pe pneuri C4.

    Max Verstappen s-a întors la boxe în al cincilea tur în ziua a treia, după un tur de 1m 19,756s, în timp ce piloții Mercedes AMG F1 au avut nevoie de compoziția C5 pentru cele mai rapide tururi. Conform datelor inițiale, Scuderia Ferrari câștigă timp în virajele lente.

    FIA

    Ce concept va prevala?
    Acest lucru nu poate fi prezis în acest moment. Oricine construiește cutii laterale late cu siguranță nu greșește. Acest lucru îl liniștește și pe Aston Martin F1. Conceptul aripii față de la Scuderia Ferrari este un indiciu că F1-75 are nevoie de multă forță de apăsare în față pentru a putea echilibra forța de apăsare din spate.

    În principiu, Red Bull Racing și AlphaTauri funcționează, de asemenea, cu sidepod-uri lungi. Spre deosebire de Scuderia Ferrari și Aston Martin F1, însă, acestea coboară în spate într-un pas ușor. Mercedes AMG F1 și Williams F1 au mers într-o direcție opusă: sidepod-uri cu o umflătură scurtă care se îngustează extrem de mult spre spate. Va fi interesant de văzut dacă Mercedes AMG F1 va rămâne fidelă liniei sale cu actualizarea anunțată.

    Care este cea mai mare problemă cu mașinile noi?
    Cu siguranță, săriturile pe liniile drepte – inginerii englezi le numesc „purpoising”. Aceasta apare atunci când se acumulează prea multă forță de apăsare pe liniile drepte, apoi forța de apăsare se întrerupe și procesul începe din nou. Toate echipele s-au confruntat cu această problemă la Barcelona. Cu cât pneul este mai moale, cu atât mai multe probleme pe liniile drepte.

    FIA

    Scuderia Ferrari și McLaren F1 au rezolvat-o cel mai rapid. Scuderia Ferrari prin introducerea unei noi podele și ridicarea părții din spate, fără a pierde prea mult timp. McLaren F1 prin utilizarea unei fante pe marginile de sub caroserie care a împiedicat admisia și evacuarea. De aceea, cele două mașini arătau cel mai bine. Dar asta nu spune nimic despre calitatea celor două mașini. Multe echipe au reușit să rezolve problema ricoșeului doar provizoriu. Trebuiau să meargă sus și tare în spate. Acesta este cel mai rău caz.

    Cu cât sunt mai lente noile mașini?
    Dacă comparăm cel mai bun timp de 1:19,138 minute cu cel din testele din 2020, atunci Lewis Hamilton a fost cu 3,406 secunde mai lent. În acel moment, însă, distanța era cu 20 de metri mai scurtă. Comparativ cu Pole-Position-ul din 2021, Lewis Hamilton a fost cu 2,397 secunde mai lent. Asta sună ca o mulțime. De fapt, acum se spune că diferența este mai mică de o secundă.

    „Eram cu toții pe pistă, cu o garnitură și o încărcătură de benzină, așa cum facem de obicei vinerea. Așa că trebuie să ne comparăm și noi cu o zi de vineri”, explică Andreas Seidl, șeful echipei McLaren F1, care pune lucrurile în perspectivă. Așadar, să ne comparăm cu antrenamentele de vineri pentru GP-ul Spaniei din 2021. Lewis Hamilton a stabilit cel mai bun timp de 1:18,170 minute. Așadar, diferența este de aproximativ o secundă.

    FIA

    S-au apropiat echipele una de cealaltă?
    Cele patru echipe de top, Mercedes AMG F1, Red Bull Racing, Scuderia Ferrari și McLaren F1, s-au aflat la mai puțin de o jumătate de secundă. Cu toate acestea, pe pneuri diferite: la Mercedes trebuie să scazi timp din cauza pneurilor C5, așa că, dacă iei în considerare toate acestea, topul s-a apropiat și mai mult.

    Există un mic decalaj față de restul echipelor. Dar chiar și acesta pare să se fi micșorat. AlphaTauri, Aston Martin F1, Alpine F1, Williams F1, Alfa Romeo F1 și Haas F1 sunt la fel de apropiate ca și primele 4 echipe. Nu pare să existe o echipă care să fie clar în urmă, nu până acum. Să așteptăm și să vedem ce ne aduce „Festivalul de upgrade-uri” din Bahrain.

    Este mai ușor să depășești acum?
    Piloții spun că a devenit puțin mai ușor să urmărești o altă mașină. Charles Leclerc simte o diferență semnificativă, mai ales într-un interval de sub zece metri și de la 30 de metri. Între ele, pierderea forței de apăsare se simte asemănătoare cu cea de odinioară.

    FIA

    Pulverizarea atunci când pista era umedă a arătat că până acum planul autorităților de reglementare de a devia tot aerul turbulent din spatele mașinii în sus a fost un succes. Fluxul dintre axe se așează frumos pe lângă mașină în loc să fie deviat spre exterior. Dar acest lucru se poate schimba rapid. Toate echipele lucrează la modalități de a expulza aerul rău din spatele roților din față. Este pur și simplu mai rapid.

    Cum trebuie să se adapteze piloții?
    Stilul de conducere se schimbă în special în virajele lente. „Simțiți greutatea. Când conduci și când te uiți”, relatează Sebastian Vettel, care a stat, de asemenea, ca spion pe marginea pistei în ultima zi de teste. „Mașina este incredibil de leneșă în virajele lente. Odată ce ai întârziat, mulțimea te împinge în direcții în care nu vrei să mergi”.

    În virajele rapide, sentimentul este același ca înainte. Până acum nu a existat niciun pilot care să se fi plâns prea mult. O problemă, desigur, este vizibilitatea. „Este în mod clar limitată. Roțile mari și capacele de deasupra lor îți blochează vederea în față”, a declarat Daniel Ricciardo. „Așteptați până ajungem la Monte Carlo. Acolo devine foarte greu”, avertizează Max Verstappen.

    FIA

     

     

    Cum funcționează motoarele cu combustibil E10?
    Cele zece echipe și 21 de piloți au parcurs 14.502 kilometri. Toți au fost scutiți de avarii la motoare. Toate problemele au avut loc în mediul înconjurător: scurgeri de ulei în rezervoare și conducte (Aston Martin F1, Haas F1), pompe de combustibil defecte (Red Bull Racing, Haas F1), un incendiu hidraulic (Alpine F1), avarie la unitatea de acționare a MGU-K (Red Bull Racing).

    În teorie, motoarele pierd 20 CP. Având în vedere că toți producătorii au reacționat la combustibilul E10 cu motoare noi, este foarte posibil ca unul dintre ei să aibă chiar performanțe sporite față de anul trecut. Potrivit măsurătorilor de la Mercedes AMG F1, Scuderia Ferrari a făcut cel mai mare salt. Renault a îmbunătățit cu siguranță greutatea. Pentru prima dată, unitatea de propulsie franceză se află la limita de 150 de kilograme.

    Ce tehnologie mai este de așteptat în Bahrain?
    În ciuda plafonului bugetar, multe echipe vor să se prezinte în Bahrain cu un upgrade. Mercedes AMG Fa și Red Bull Racing chiar cu un pas semnificativ. Scuderia Ferrari declară că este mulțumită de lucrările de optimizare la F1-75. Trebuie presupus că toate echipele vor prezenta modificări la partea inferioară a caroseriei pentru a rezolva în mod constructiv problema cu ricoșeul pe liniile drepte. În caz contrar, compromisul în setup ar implica un sacrificiu prea mare în ceea ce privește timpul pe tur.

    FIA

    Nimeni nu a arătat toate cărțile la Barcelona. „Nu vom vedea lucrurile delicate care ar putea sta într-o zonă gri până când nu vom ajunge în Bahrain”, prezice un inginer. Din surse FIA, Auto Motor und Sport a auzit că ei [FIA] pot vedea deja, din datele CAD (Computer Aided Design) pentru verificarea legalității îmbunătățirilor, că unele echipe aduc îmbunătățiri [în Bahrain] care nu corespund întru totul spiritului regulamentului.

    Multe echipe vor începe, de asemenea, să își micșoreze mașinile. Cu excepția Alfa Romeo F1 (Sauber), toate sunt peste limita de 795 de kilograme, unele echipe chiar depășind-o semnificativ. Cu toate acestea, echipele își vor combina “dieta” cu modernizări ale mașinilor pentru a economisi bani.

    FIA

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Auto Motor und Sport

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss