FIA a publicat rezultatele investigațiilor sale cu privire la accidentul de Formula 2 la Spa, în care Anthoine Hubert a decedat in august anul trecut. Hubert și-a pierdut viața în accidentul cu mai multe mașini din a doua etapă a cursei de Formula 2, în timp ce Juan Manuel Correa a rămas cu răni care îi pun viața în pericol.
FIA a făcut propriul lor anchetă imediat după accident, ale cărei constatări au fost publicate vineri. FIA a considerat că nu există „o singură cauză specifică, ci mai mulți factori care au contribuit la nașterea gravității accidentului” și nu a găsit „nicio dovadă a piloților care nu au reușit să reacționeze corespunzător, ca răspuns la semnalul de steag galben sau la circumstanțele de pe traseu. Ancheta s-a concentrat pe patru autoturisme – cele ale lui Anthoine Hubert, Juan Manuel Correa, Giuliano Alesi și Ralph Boschung.
Într-un pasaj care detaliază cum s-a produs secvența de accident, despre care FIA spune ca a durat 14,6 secunde, raportul a spus că există o „probabilitate rezonabilă” ca învârtirea lui Alesi, care a forțat pe Boschung și Hubert să întreprindă acțiuni evazive, să fie rezultatul unei pierderi de presiune în anvelopa din spate dreapta a mașinii sale. Hubert s-a bușit cu partea din spate a mașinii lui Boschung, în timp ce încercau să-l evite pe Alesi, reacții despre care FIA a spus că a început înainte ca un steag galben să fie arătat la 1,8 secunde după ce Alesi a lovit bariera de la Raidillion.
Cu lipsă de eleron frontală, Hubert a fost trimis spre barieră cu 262 km/h, a lovit bariera la „un unghi de aproximativ 40 de grade” la 217 km/h și a continuat să călătorească înapoi de barieră. Raportul spunea că Correa, care a suferit avarii la suspensie și-a pierdut eleron din față după ce a lovit resturile rămase de la prăbușirea lui Alesi, s-a dovedit că a lovit mașina „aproape staționară” a lui Hubert la 218 km/h după ce a lovit o barieră și s-a oprit în mijlocul circuitului, rezultând o forță de vârf de 81,8 g pe mașina lui Hubert. Acest lucru a accelerat mașina lui Hubert la 105 km/h, după care a lovit bariera pentru a doua oară înainte de a „termina pe circuit”.
FIA a considerat că reacțiile arbitri, ale controlului curselor și ale serviciilor de salvare sunt „oportune și bune”. Steagurile dublu-galbene au fost afișate la 2,5 secunde după impactul lui Correa și Hubert, cu un steag roșu arată 2,7s după aceea „în timp ce mașina #19 [Anthoine Hubert] a venit să se oprește pe pista din partea stângă”. Raportul a spus că prima evaluare medicală la fața locului a Hubert a fost efectuată la 54 de secunde după steagul roșu.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Photocredit: Getty Images
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.