Latest Posts

Ferrari: victorie datorită deciziei luate de Norris împotriva lui Leclerc

Vizualizări: 3857

Ferrari- Mai întâi frustrare, apoi bucurie: manevra reușită a lui Lando Norris l-a ajutat pe Charles Lerclerc să câștige la Monza – ce legătură au pneurile cu asta

„Ce a fost asta? De ce intrăm la boxe când suntem depășiți?”, și-a certat Charles Leclerc echipa la radio în turul 17 al GP-ului Italiei. Pilotul Ferrari a intrat la boxe la un tur după Lando Norris, permițându-i pilotului McLaren să îl depășească.

Norris ferrari

Dar se spune că acest presupus pas greșit al italienilor a fost factorul cheie în victoria lor finală! Șeful echipei Ferrari, Fred Vasseur, a explicat după cursă că echipa a vrut să rămână la o strategie similară cu McLaren „deoarece în acel moment am simțit că avem un avantaj cu pneurile”.

Cu toate acestea, mult mai decisiv a fost faptul că Leclerc a fost capabil să își conserve pneurile după ce Norris a reușit să facă un undercut. Știind că poziția sa era oricum pierdută, monegascul nu a mai fost nevoit să accelereze la maxim în ieșirile sale, ceea ce i-a permis să aducă pneurile hard la temperatură mult mai încet.

„În ceea ce privește strategia, era clar că o oprire era probabil cea mai bună opțiune, dar aveam nevoie și de un fel de introducere lentă pentru a nu pune prea multă presiune în primele câteva tururi”, spune Vasseur. „Este adevărat că dacă pierzi poziția și nu lupți, probabil că poți obține un start mai bun în al doilea stint cu pneurile hard”.

„Am avut cu adevărat primele tururi sub control, el a reușit mult, poate mai mult decât ceilalți”, compară șeful echipei Ferrari cu concurența, care a trebuit să se bazeze pe strategia celei de-a doua opriri la final. „Asta a dat roade la finalul cursei”.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Norris Ferrari

Degradarea pneurilor „mult mai scăzută” cu o încălzire ușoară

Șeful Pirelli Motorsport, Mario Isola, confirmă, de asemenea, că „introducerea blândă a pneurilor” a fost cheia pentru evitarea problemei de graining cu care s-au confruntat celelalte echipe. „Dacă vă uitați la ceea ce s-a întâmplat vineri în timpul turelor lungi, degradarea pneurilor a fost mult mai mică pentru piloții care au putut utiliza pneurile cu blândețe”, își amintește italianul.

„Iar pentru piloții care au forțat mult din primul tur, degradarea a fost mai mare”, spune Isola, care este conștient de problema încălzirii lente în timpul cursei: «Este dificil să faci această muncă în timpul cursei, pentru că vrei să îți menții poziția și să nu încetinești prea mult».

„Nu trebuie să frânezi prea mult, trebuie doar să te asiguri că nu supraîncarci față sau spate pentru a evita acest graining”, spune Isola. „Dar cred că a funcționat bine pentru Ferrari în primele câteva tururi cu compoziția dură pentru a o menține până la sfârșit.”

Norris
Ferrari
Italien-GP, Autodromo Nazionale di Monza:

01. Charles Leclerc (MC), Ferrari, 1:14:40,727 h
02. Oscar Piastri (AUS), McLaren, +2,664 sec
03. Lando Norris (GB), McLaren, +6,153
04. Carlos Sainz (E), Ferrari, +15,621
05. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, +22,820

06. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, +37,932
07. George Russell (GB), Mercedes, +39,715
08. Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, +54,148
09. Alex Albon (T), Williams, +1:07,456 min
10. Kevin Magnussen (DK), Haas, +1:08,302

11. Fernando Alonso (E), Aston Martin, +1:08,495
12. Franco Colapinto (RA), Williams, +1:21,308
13. Daniel Ricciardo (AUS), Racing Bulls, +1:33,452
14. Esteban Ocon (F), Alpine, +1 Runde
15. Pierre Gasly (F), Alpine, +1

16. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, +1
17. Nico Hulkenberg (D), Haas, +1
18. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, +1
19. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, +1
Out
Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls

Clasamentul CM (după 15 din 24 de Mari Premii și 3 din 6 sprinturi)

Piloți:
01. Verstappen 303 Punkte
02. Norris 241
03. Leclerc 217
04. Piastri 197
05. Sainz 184

06. Hamilton 164
07. Perez 143
08. Russell 128
09. Alonso 50
10. Stroll 24

11. Hulkenberg 22
12. Tsunoda 22
13. Ricciardo 12
14. Gasly 8
15. Oliver Bearman (GB) 6

16. Magnussen 6
17. Albon 6
18. Ocon 5
19. Zhou 0
20. Logan Sargeant (USA) 0
21. Bottas 0
22. Colapinto 0

Cupa Constructorilor:
01. Red Bull Racing 446 Punkte
02. McLaren 438
03. Ferrari 407
04. Mercedes 292
05. Aston Martin 74

06. Racing Bulls 34
07. Haas 28
08. Alpine 13
09. Williams 6
10. Sauber 0

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss