Latest Posts

Ferrari ratează podiumul în China: Leclerc disperă din cauza pneurilor dure

Vizualizări: 6206

Pentru prima dată în 2024, la cursa de F1 din China, nu a fost niciun Ferrari pe podium. Charles Leclerc dezămagit după o performanță slabă pe pneuri hard, Carlos Sainz cere îmbunătățiri.

Nici duminică nu a fost bine: Ferrari a dezamăgit și în cursa de Formula 1 de duminică din China și a trebuit să se întoarcă acasă fără un podium în Marele Premiu, pentru prima dată în acest sezon. Charles Leclerc și Carlos Sainz au terminat cursa pe locurile patru și cinci după 56 de tururi, același rezultat ca și în sprintul de sâmbătă.

După cele două perioade de safety car de la mijlocul cursei, lucrurile nu arătau deloc rău pentru cel de-al treilea podium al anului pentru Leclerc. Monegascul, care, la fel ca Sainz și Lando Norris, a avut o strategie cu o singură oprire se afla pe poziția a treia.

El a beneficiat de Safety Car-ul virtual în timpul opririi sale din cauza defecțiunii lui Valtteri Bottas. La fel ca Norris în fața sa și ca Sergio Perez, Leclerc a montat pneuri hard. Pneurile lui Leclerc erau cu doar două tururi mai vechi decât cele ale lui Perez și cu doar un tur mai vechi decât cele ale lui Norris.

Ferrari

Ferrari: În spatele lui McLaren în loc să fie la nivelul lui Verstappen

Dar după ce cursa a fost reluată pentru ultima dată la sfârșitul turului 31, Leclerc a fost clar lipsit de ritm. După doar 34 de tururi, mai mult de patru secunde îl despărțeau de Norris, iar în turul 39 a fost nevoit să îl lase și pe Perez să plece. La sosire, diferența față de ultimul loc pe podium era de 4,463 secunde. Și asta după ce Leclerc era încă optimist după sesiunea de calificări de sâmbătă și chiar credea că un ritm la egalitate cu Max Verstappen este posibil.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

“Nu știu unde era ritmul de cursă, dar nu l-am găsit. Ca și echipă, nu l-am găsit, mai ales pe pneul hard, ceea ce este ciudat pentru că a fost un punct forte al mașinii de la începutul anului faptul că este solidă în toate condițiile, cu toate pneurile”, a declarat Leclerc după cursă.

Ferrari

Leclerc disperat de pneul dur

Potrivit tânărului de 26 de ani, punctul nevralgic a fost pneul dur: “Cred în continuare cu tărie că ritmul nostru mediu a fost foarte puternic. Dar când am pus pneul dur, eram la kilometri în urmă. Eram cu aproximativ o jumătate de secundă mai lenți decât McLaren atunci când am forțat și știam timpii pe tur ai lui Lando. Așa că este foarte ciudat”.

Leclerc a exclus o legătură cu caracteristicile pistei din China, având în vedere performanța medie. “Nu este ca și cum un compus funcționează pe un anumit traseu, iar apoi treci la pneul tare și ești lent”, a argumentat Leclerc. Cu toate acestea a avertizat că nu trebuie să tragă concluzii pripite cu privire la echilibrul general de forțe dintre Ferrari și McLaren după acest weekend.

Ferrari

Sainz mai mulțumit în ciuda poziției P5

Coechipierul său Carlos Sainz a avut chiar mai puține șanse decât Leclerc în lupta pentru ultimul loc pe podium. La fel ca Leclerc, spaniolul a coborât o poziție până pe locul 9 la start și a fost pe P8 înainte de prima oprire la boxe. Cu toate acestea, Sainz s-a oprit cu patru tururi înaintea lui Leclerc și, prin urmare, nu a putut conta pe sprijinul VSC în timpul schimbării pneurilor. La reluarea cursei, Sainz s-a regăsit totuși pe poziția a cincea după ce mașinile din fața sa au intrat pentru a doua oprire în condiții de Safety Car.

Cu toate acestea, Sainz, la fel ca Leclerc, nu a reușit să găsească o soluție pe pneuri și mai vechi și a terminat la peste zece secunde în spatele coechipierului său. Cu toate acestea nu a reușit să-l țină la distanță pe George Russell din Mercedes. “Pur și simplu nu a fost un weekend bun pentru noi”, a declarat Sainz, care sâmbătă fusese deja mai puțin optimist decât Leclerc. Cu toate acestea, Sainz a fost, de asemenea, surprins de amploarea eșecului Ferrari. “A fost destul de nebunesc cât de mult am luptat astăzi”, a spus Sainz.

Totuși, în evaluarea generală a cursei, Sainz trage o concluzie mai pozitivă decât piloții Ferrari: “Având în vedere cât de prost a fost startul pentru ambele mașini și cât de devreme a trebuit să trec la pneurile hard și să pilotez o strategie cu o singură oprire, P5 este de fapt, un rezultat bun.”

McLren

Sainz cere îmbunătățiri de la Ferrari

Cu toate acestea, pilotul în vârstă de 29 de ani vede o problemă fundamentală în virajele lente de pe SF-24, care i-a dat bătăi de cap la GP-ul Chinei. Spre deosebire de Leclerc, Sainz a văzut și o legătură cu configurația circuitului internațional de la Shanghai: “Când am văzut configurația pistei și am pilotat mașina în simulator, am putut deja să văd într-un anumit fel că va fi un weekend dificil pentru caracteristicile mașinii noastre.”

De aceea, Sainz cere componente noi de la Scuderia. “Este clar că avem nevoie de upgrade-uri dacă vrem să fim ceva mai competitivi în aceste viraje lungi și strânse”.

Cu toate acestea, upgrade-urile par să fie în lipsă, cel puțin pentru cursa de la Miami. “Probabil că nu vom aduce nimic, dar va trebui să mai așteptăm puțin”, a dezvăluit Leclerc. Sainz a fost pur și simplu mai pozitiv în ceea ce privește pista pentru cursa din statul american Florida.

Ferrari

Vasseur trage echipa la răspundere

Șeful echipei Ferrari Fred Vasseur, a văzut problema din acest weekend mult mai mult în execuția slabă a echipei sale: “Vorbim despre dezvoltare, dar în primul rând noi ca echipă trebuie să facem tot ce este mai bun din ceea ce avem. Iar noi nu am făcut asta în acest weekend”.

Vasseur nu acceptă ca scuză nici formatul de sprint și nici absența unei curse în China de ani de zile. “Asta nu este o scuză. Este la fel pentru toată lumea. Nu cred că cineva a făcut un test la Shanghai acum o lună”, a spus Vasseur în glumă.

În campionatul mondial, diferența față de liderul Red Bull s-a dublat ca urmare a weekend-ului din China. Roșii au pierdut 23 de puncte pe circuitul internațional de la Shanghai în fața echipei Red Bull. În campionatul constructorilor, diferența este de 44 de puncte după cinci curse ale sezonului. Leclerc și Sainz pierd teren și în campionatul piloților: primul se află acum la 34 de puncte în spatele lui Max Verstappen, pe locul trei, în timp ce Sainz este la șapte puncte distanță, pe locul patru.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss