Ferrari a fost eliminată surprinzător cu ambele monoposturi în Q2 în calificările de la Montreal și se întreabă care sunt motivele: Lipsa de temperatură a pneurilor cauzează lipsa aderenței.
„În acest moment, nu am nicio explicație”, spune un Charles Leclerc uimit după dubla ieșire a celor de la Ferrari în Q2 în calificările pentru cursa de Formula 1 din Canada 2024 . Joi, roșiii erau încă considerați de mulți favoriți la câștigarea cursei de la Montreal, dar faptul că nu au reușit să intre nici măcar în Q3 a fost un mare șoc sâmbătă.
„Suntem puțin surprinși”, spune Carlos Sainz, care a terminat al doisprezecelea în spatele coechipierului său. „Am văzut deja în FP3 că am fost lenți și că va fi un weekend dificil”.
„Bineînțeles, nu te aștepți niciodată să te prăbușești brusc în Q2 după ce te-ai luptat pentru victorie și pole position, dar asta este Formula 1”, a mai spus spaniolul. „Am văzut lucruri mai rele și vom analiza de ce avem atâtea probleme aici.”
„Tot ce pot spune este că ne lipsește aderența și că pilotabilitatea noastră nu pare la fel de bună ca la Monaco”, a mai spus spaniolul.
Pentru că aceasta este încă marea necunoscută: motivul. „Pur și simplu nu suntem suficient de rapizi și, din nefericire, asta e tot ce se poate spune”, spune Leclerc. „Nu am fost nicăieri pe uscat în FP3, iar apoi nu am fost nicăieri pe uscat nici în calificări.”
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Ferrari văzuse deja în antrenamentele de dimineață că ceva nu era în regulă – dar nu și ce anume. Iar acest lucru s-a întâmplat și în calificări. „Aderența a fost pur și simplu extrem de slabă în primul sector, iar dacă apoi alunecai, devenea din ce în ce mai rău și nu mai puteai obține niciodată performanța mașinii”, a declarat Leclerc.
Gata cu noile softuri pentru Leclerc
În plus, Leclerc a avut la dispoziție doar un singur pneu folosit pentru ultima sa încercare din Q2. Când a fost întrebat de ce Ferrari nu a folosit un set nou de pneuri, el a răspuns: „O să mă uit la asta cu echipa. Nu sunt sigur”.
Cu toate acestea, el a fost informat în timpul sesiunii: „Avem suficient timp pentru a ieși din nou?”, a întrebat el la radio. Răspunsul inginerului său: „Da, dar nu ne putem opri decât pentru un set folosit”. Leclerc a răspuns: „Pot continua și pe acesta”.
Dar inginerul său i-a spus: „Am făcut un tur cu cealaltă anvelopă. Credem că este mai bine decât să rămânem pe pneul actual”. Apoi a primit răspunsul lui Leclerc: „Bine, să mergem pe celălalt set de pneuri”.
Dar chiar și cu setul de pneuri folosit, nu a fost suficient pentru un timp de Q3. De ce a mers Ferrari cu pneuri uzate: „Nu aveam un set nou”, a fost răspunsul pragmatic al șefului echipei, Frederic Vasseur, pentru Sky. „Îl primești pe ultimul în Q3”.
Dar Ferrari nu a fost singura în această situație, a spus el, deoarece, în afară de Mercedes, toate celelalte echipe au rulat și ele două seturi de pneuri soft în Q1. „Întrebarea a fost dacă ar trebui să pornim primii și apoi să folosim pneuri noi sau să folosim mai întâi pneuri noi și apoi să pornim din nou. A fost 50/50″, a declarat Vasseur.
Vasseur nu caută scuze
El nu acceptă acest lucru ca pe o scuză, deoarece pole time-ul lui Russell a arătat că se poate face un tur rapid și pe pneuri uzate.
Cu toate acestea, el vede în gestionarea pneurilor o explicație pentru ritmul slab: „Astăzi am avut probleme în a aduce pneurile la temperatură pentru virajul 1. Am pierdut mai mult de 50% din timpul nostru în virajul 1″, spune el.
Cu toate acestea, el nu vrea să dea vina pe noul asfalt: „Nu, noul asfalt este la fel pentru toată lumea”, spune el cu mâna pe inimă. „Condițiile au fost un pic extreme, cu picăturile și frigul. Este dificil să ajungi la temperatură, dar asta nu ar trebui să fie o scuză. Condițiile sunt aceleași pentru toată lumea și trebuie să ne descurcăm cu ele.”
Lipsa de timp de antrenament pe uscat nu este, de asemenea, o scuză pentru el: „Toți am avut același timp. Ceilalți și-au făcut treaba și noi nu”, clarifică el. „Pur și simplu trebuie să facem o treabă mai bună, nu are nimic de-a face cu condițiile”.
Cu toate acestea, în opinia sa, intrarea în Q3 ar fi putut funcționa – cel puțin pentru un pilot: „Carlos a fost cu trei zecimi mai rapid decât Charles, dar a făcut o greșeală în ultimul viraj. Este ceea ce este”, a declarat Vasseur.
Ferrari speră la vreme și la grătare
Cel puțin Ferrari are o nouă șansă de a face mai bine duminică. Leclerc presupune că problemele din calificări nu vor mai apărea în aceeași formă. Și cel puțin circumstanțele ar putea juca în favoarea Scuderiei în cursă.
Șeful echipei, Vasseur, își exersează deja dansul ploii: „Prognoza pentru mâine nu arată bine, ceea ce înseamnă că ar putea fi o cursă haotică”, speră el. „Ritmul cursei a fost bun. Să vedem. Vom face tot ce putem, iar dacă lucrurile nu merg bine, trebuie să fii oportunist și să marchezi cât mai multe puncte.”
Sainz vede, de asemenea, „doi sau trei factori” care ar putea da un plus de farmec cursei de duminică – în primul rând, vremea și gripajul. „A fost mult graining în antrenamente și se presupune că vremea va fi schimbătoare mâine”, spune el. „Aceste două lucruri sperăm că vor face cursa un pic haotică, astfel încât să putem ajunge în față.”
Sainz: Toată lumea are suișuri și coborâșuri
Cu toate acestea, rezultatul din calificări este, desigur, un eșec pentru Ferrari. Joi, Leclerc era încă încrezător că diferența față de Red Bull nu este atât de mare. Iar după victoria de la Monaco, probabil că existau slabe speranțe de a mai putea interveni în lupta pentru campionat.
Acum, însă, Mercedes pare să fi apărut brusc cu pole position, în timp ce Red Bull a continuat să se lupte în acest weekend – ca să nu mai vorbim de Ferrari. „Cred că toată lumea a avut suișuri și coborâșuri în acest an”, spune Sainz. „McLaren a părut poate cel mai consistent, luptând pentru pole position pe fiecare circuit de la Miami încoace”.
La Montreal, nici Lando Norris nu a fost departe de pole position, la 0,021 secunde.
„Și trebuie să înțelegem dacă am avut o problemă cu pneurile și nu am putut să le aducem la temperatură sau dacă a fost pur și simplu o greșeală în modul în care am configurat monopostul în acest weekend”, spune Sainz.
Iar Vasseur subliniază că eșecurile fac parte integrantă din Formula 1: „Știu că a fost greu astăzi, dar în timpul unui sezon există suișuri și coborâșuri”, spune el. „Sper că vom avea mai multe urcușuri, dar așa este astăzi. Ceilalți au făcut o treabă mai bună și trebuie să ne întoarcem mai puternici data viitoare.”
Calificări, Canada:
01. George Russell (GB), Mercedes, 1:12,000 min
02. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, 1:12,000
03. Lando Norris (GB), McLaren, 1:12,021
04. Oscar Piastri (AUS), McLaren, 1:12,103
05. Daniel Ricciardo (AUS), Racing Bulls, 1:12,178
06. Fernando Alonso (E), Aston Martin, 1:12,228
07. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, 1:12,280
08. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, 1:12,414
09. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, 1:12,701
10. Alex Albon (T), Williams, 1:12,796
11. Charles Leclerc (MC), Ferrari, 1:12,691
12. Carlos Sainz (E), Ferrari, 1:12,728
13. Logan Sargeant (USA), Williams, 1:12,736
14. Kevin Magnussen (DK), Haas, 1:12,916
15. Pierre Gasly (F), Alpine, 1:12,940
16. Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, 1:13,326
17. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, 1:13,366
18. Esteban Ocon (F), Alpine, 1:13,435
19. Nico Hulkenberg (D), Haas, 1:13,978
20. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, 1:14,292
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.