Latest Posts

Ferrari explică uzura mare a pneurilor: Trebuie să forțăm prea tare!

Vizualizări: 13137

Scuderia Ferrari se luptă cu uzura pneurilor, dar de ce? Șeful echipei Frederic Vasseur, crede că știe de ce pneurile de pe SF-23 nu rezistă atât de mult timp

Ferrari și uzura pneurilor: Gestionarea pneurilor a fost o problemă complicată pentru Scuderia Ferrari în sezonul 2023 al Formulei 1. Deși inginerul de performanță de la Ferrari, Jock Clear, a subliniat la începutul sezonului că SF-23 nu a avut probleme cu uzura pneurilor, datele oferă o imagine diferită și arată că tocmai această problemă este una dintre cele mai importante pentru care Ferrari nu are performanțe mai bune în 2023.

În medie, Charles Leclerc și Carlos Sainz își uzează pneurile cu 0,062 secunde pe tur în toate cele 12 curse ale sezonului, ceea ce plasează Ferrari la coada clasamentului. Deși amploarea nu este nici pe departe la fel de mare ca cea a echipei client Haas (0,087 secunde pe tur), tocmai în comparație cu concurența directă pierd timp valoros.

Nimeni nu gestionează pneurile la fel de bine ca Red Bull (0,046 secunde pe tur), iar ceilalți rivali direcți, Aston Martin (0,051), Mercedes (0,053) și acum McLaren (0,061), au, de asemenea, avantaje în ceea ce privește gestionarea pneurilor, pe care le pot exploata în cursă.

Acesta este probabil unul dintre motivele pentru care Ferrari are de obicei performanțe mult mai bune în calificări decât în Marele Premiu, o zi mai târziu. Dacă ne uităm la datele sezonului, Scuderia pierde cu aproape patru zecimi mai mult în fața celor de la Red Bull în cursă decât a pierdut pe tur rapid în calificări. Nicio altă echipă nu are o scădere atât de mare duminica.

Ferrari

Vasseur explică: De aceea uzura este atât de mare!
Cu toate acestea, șeful echipei Frederic Vasseur lansează o altă teorie după Marele Premiu al Belgiei, când Ferrari a înregistrat a treia cea mai mare uzură a pneurilor, după AlphaTauri și Haas, în ciuda unui loc trei pentru Charles Leclerc: SF-23 este în mod fundamental prea lent și piloții trebuie să forțeze mai mult, ceea ce solicită pneurile.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

“Uneori trebuie să forțezi prea mult atunci când nu ai ritmul necesar”, spune el. “Toată lumea se descurcă, chiar și Red Bull, au reușit foarte mult în timpul cursei. Și chiar dacă nu ai ritm, trebuie să gestionezi. Iar dacă forțezi, deteriorezi pneurile, dar acesta este motivul principal al situației, ca și strategia”.

“Este mult mai ușor să ai o strategie bună atunci când există ritm decât atunci când nu ai ritm. Dacă nu ai ritm, poți face ce vrei, ești departe, și este aproape la fel cu alegerea pneurilor. Când există ritm, este mult mai ușor de gestionat. Dacă nu ai ritm, trebuie să forțezi.”

Ferrari
1418481703

Leclerc cu probleme mai mari decât Sainz
În plus, pe parcursul sezonului, nicio caracteristică a circuitului nu a arătat că Ferrari are mai puține probleme cu uzura pneurilor; pe toate circuitele, Ferrari a fost în urma concurenților săi direcți la această disciplină. Cu toate acestea, diferența dintre cei doi piloți este izbitoare.

Datele arată că Carlos Sainz gestionează mai bine pneurile (0,06 secunde pe tur) decât coechipierul său Charles Leclerc (0,068 secunde pe tur), ceea ce s-ar putea datora faptului că monegascul este considerat un pilot mai agresiv, care încearcă să scoată totul din mașină și uneori vrea un pic prea mult. Vasseur a confirmat recent acest lucru într-un interviu exclusiv.

Din acest punct de vedere, teoria lui Vasseur ar putea fi corectă, deoarece stilul de pilotaj al lui Leclerc ar dovedi că, cu cât forțezi mai mult, cu atât se uzează mai intens pneurile. Totuși, în ansamblu, celelalte echipe urmăritoare – precum Ferrari – nu au ritmul necesar pentru a ține pasul cu Max Verstappen și Red Bull. Prin urmare, un efect similar ar trebui să se producă de fapt pentru ele, dar nu este cazul.

Ferrari

Ce spune directorul comercial al Pirelli, Mario Isola, despre Ferrari?
Când directorul comercial al Pirelli, Mario Isola, este întrebat de ce Ferrari, în special, are probleme atât de mari cu uzura pneurilor, acesta răspunde: “Nu pot dezvălui asta. Nu pot dezvălui date confidențiale ale echipelor, dar pot spune că există un motiv”.

“Pur și simplu, modul în care folosești pachetul poate face diferența. Produsul nostru este același pentru toată lumea. Poți face o diferență dacă îl folosești mai bine, deoarece pneurile sunt aceleași pentru toată lumea. Așa că, dacă înveți cum să le folosești mai bine, poți obține un avantaj.”

“În calificări, de exemplu, folosesc foarte bine pneul. Sunt rapizi. Uneori, în cursă, au probleme cu ritmul, dar nu sunt singurii. McLaren este poate un bun exemplu pozitiv, pentru că și-au schimbat monopostul. Acum au o mașină cu un concept diferit, o abordare diferită. Iar asta le oferă și posibilitatea de a gestiona mai bine pneurile”

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Ferrari
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss