More

    Latest Posts

    Ferrari explică decizia de a nu-l băga la boxe pe Leclerc sub Safety Car la Silverstone.

    Scuderia Ferrari a explicat decizia sa de a-l aduce la boxe pe Carlos Sainz în locul liderului cursei, Charles Leclerc, în timpul Safety Car-ului întârziat din Marele Premiu de Formula 1 al Marii Britanii.

    După un prim stint agitat, în care Scuderia Ferrari l-a văzut pe Carlos Sainz pierzând și recâștigând conducerea cursei, echipa s-a trezit îngrijorată de amenințarea reprezentată de Lewis Hamilton, după ce pilotul echipei Mercedes AMG F1 a acumulat o diferență de pneuri. Scuderia Ferrari i-a cerut lui Carlos Sainz să cedeze poziția lui Charles Leclerc după ce a observat că ar fi fost marginal pentru ambele mașini să treacă în fața lui Lewis Hamilton odată ce echipa Mercedes AMG F1 l-a adus la boxe.

    Lewis Hamilton a ieșit pe locul al treilea după oprire, dar îi ajungea încet pe cei de la Scuderia Ferrari datorită avantajului său de pneuri. O mașină de siguranță chemată cu 14 tururi rămase a determinat o avalanșă de opriri la boxe târzii, dar Scuderia Ferrari a ales să îl țină pe liderul cursei Charles Leclerc în afara cursei și să îl aducă pe Carlos Sainz doar pentru un set de pneuri SOFT.

    Ferrari, Leclerc

    Charles Leclerc a remarcat la radio că va fi „greu” să țină în spatele său mașinile urmăritoare cu pneuri SOFT, iar acest lucru s-a dovedit a fi adevărat. După ce a pierdut conducerea în favoarea lui Carlos Sainz la intrarea pe linia Wellington Straight după reluarea cursei, el a fost apoi depășit de Sergio Perez și Lewis Hamilton în ultimele etape. Charles Leclerc a recunoscut după cursă că a fost „dezamăgitor” că a ratat victoria, după ce l-a văzut pe principalul rival pentru titlu în F1, Max Verstappen, terminând doar pe locul șapte din cauza unor daune la caroserie.

    Întrebat de presa de ce Scuderia Ferrari l-a băgat la boxe pe Carlos Sainz în locul lui Charles Leclerc, directorul echipei, Mattia Binotto, a spus că a fost „prea aproape pentru a-i opri pe amândoi, ceea ce l-a determinat să îl țină pe Charles Leclerc în afara cursei datorită pneurilor mai proaspete și poziției pe pistă. Nu a existat un decalaj suficient pentru a-i opri pe amândoi, pentru că al doilea ar fi pierdut timp la oprirea la boxe și ar fi căzut înapoi pe pistă”, a declarat Mattia Binotto.

    „De ce atunci prin decizia de a opri doar unul, de ce am decis să-l oprim pe Carlos Sainz? Pentru că Charles Leclerc a obținut poziția pe pistă. El era lider, așa că ar fi rămas liderul cursei. Pneurile lui erau mai proaspete în comparație cu cele ale lui Carlos Sainz. Avea cred că șase sau șapte tururi mai puțin față de cele ale lui Carlos Sainz, într-o formă mai bună. Iar Carlos Sainz, oprindu-se și fiind al doilea, s-ar fi protejat cel puțin în primele două viraje, unde știam că pornind pe pneuri HARD, ar fi fost un pic mai dificil. Acesta a fost motivul pentru care am decis”.

    Ferrari, Leclerc

    „Apoi am sperat la o degradare mai mare a pneurilor SOFT, pentru a-i oferi lui Charles Leclerc, da, poate trei sau patru tururi dificile la început, dar apoi să își revină mai târziu, dar softul nu s-a degradat așa cum am sperat”. Mattia Binotto a considerat că deciziile echipei Scuderia Ferrari privind strategia de cursă au fost „cele corecte și potrivite de fiecare dată”, singura potențială greșeală fiind decizia de a-l ține pe Leclerc în afara cursei în loc să intre. Dacă ne-am fi oprit, poate că ceilalți ar fi putut rămâne afară și ar fi fost poate al patrulea pe pneuri soft cu alte mașini în fața lui”, a spus Mattia Binotto.

    „Ar fi recuperat pozițiile? Nu sunt sigur. Cred că, privind retrospectiv, este întotdeauna ușor să spunem că am fi putut face altfel. Am avut din nou o mașină de siguranță la momentul nepotrivit, în condițiile în care în acel moment conduceam confortabil cursa”. Mattia Binotto și Charles Leclerc au fost văzuți discutând imediat după cursa de la Silverstone, dar șeful echipei Scuderia Ferrari spune că a fost doar o încercare de a-și consola pilotul după ce a fost „încă o dată ghinionist”.

    „În primul rând, am știut că era dezamăgit și frustrat, ceea ce este de înțeles, deoarece conducea clar cursa și se simțea confortabil mergând foarte repede în momentul în care a ieșit mașina de siguranță. Iar pentru el, astăzi a fost o mare oportunitate în ceea ce privește campionatul, pentru că el era lider în timp ce Max Verstappen a avut probleme. Apoi a ieșit mașina de siguranță, a avut un final de cursă dificil și fără îndoială că a fost dezamăgit”.

    Ferrari, Leclerc

    „Așa că, atunci când l-am întâlnit, știam că este dezamăgit. Dar ceea ce i-am spus este că ai făcut o cursă fantastică încă o dată, pentru că ai făcut un prim tur de cursă fantastic luptând. Și apoi, după reluarea cursei în spatele safety car-ului, modul în care a condus și și-a protejat poziția este uimitor și remarcabil.

    Așa că i-am spus pur și simplu să rămână calm, pentru că modul în care a condus a fost fantastic. A fost încă o dată ghinionist astăzi, pentru că o mașină de siguranță când ești lider cu câteva tururi înainte de final, este cumva ghinion. Și cred că, în general, acesta este motivul pentru care cred că pur și simplu am încercat să nu fim prea dezamăgiți”.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss