Latest Posts

Ferrari câștigă la revenirea după 50 de ani la Le Mans

Vizualizări: 41309

Ferrari face senzație la cea de-a 100-a aniversare a celor 24 ore de la Le Mans și sărbătorește victoria generală după un final palpitant.

Ferrari a câștigat Cursa de 24 de ore de la Le Mans 2023 la cea de-a 100-a aniversare a clasicului de anduranță și a făcut senzație: Constructorul auto din Italia și-a asigurat victoria la clasa regină la revenirea sa la exact 50 de ani de la ultimul start de la Le Mans. După 342 de tururi adunând 4.660 de kilometri, pilotul final Alessandro Pier Guidi a trecut linia de sosire pe primul loc, lăsându-i pe coechipierii săi Antonio Giovinazzi și James Calado de pe Ferrari 499P #51 să se bucure.

Sub privirile directorului general al Ferrari, John Elkann, și ale pilotului de Formula 1 Charles Leclerc, Ferrari #51 a învins Toyota într-un final palpitant și i-a înlocuit pe japonezi după ce anterior câștigase cinci curse Le Mans la rând. După ce un duel între Ferrari și Toyota GR010 Hybrid nr. 8 (Sebastien Buemi, Brendon Hartley, Ryo Hirakawa) a izbucnit la câteva secunde distanță, o greșeală de pilotaj a japonezului Hirakawa, cu aproximativ o oră și jumătate înainte de finalul cursei de la Arnage, a furnizat decizia preliminară. La sosire, avansul lui Pier Guidi era de 1:21,793 minute.

Ferrari, Le Mans

Peste 350.000 de spectatori la 24h Le Mans
Peste 350.000 de spectatori au asistat la modul în care hipercarul 499P nou dezvoltat, cu 500 kW (680 CP), a oferit mărcii tradiționale din Maranello cea de-a zecea victorie la Le Mans și prima din 1965 încoace. Ferrari rămâne al treilea cel mai de succes constructor din istoria celor 24 de ore de la Le Mans, după Porsche (19 victorii) și Audi (13 victorii), unde Porsche, Peugeot și Cadillac au revenit și la clasa de top numită “Hypercar”, care este capabilă de victorii la general.

În total, 16 hypercaruri au luat startul pe grilă și au oferit un spectacol palpitant încă de la început. Ploile intermitente de sâmbătă după-amiază și în orele serii au provocat drame și numeroase accidente. În general, ediția din acest an a ediției de 24 de ore de la Le Mans s-a dovedit a fi una foarte predispusă la accidente, mai ales în prima jumătate.

Ferrari, Le Mans

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Cadillac pe podium la revenirea la Le Mans
În bătălia foarte așteptată a constructorilor, după anii anteriori destul de plictisitori de dominație Toyota, Cadillac a ocupat locul trei pe podium. Constructorul auto american a urcat pe podium la doisprezece ani de la ultimul său start la Le Mans cu Cadillac LMDh nr. 2, împreună cu trioul de piloți Earl Bamber/Alex Lynn/Richard Westbrook. Mașina-soră nr. 3 (Sebastien Bourdais, Renger van der Zande, Scott Dixon / cu 2 tururi mai puțin) a completat un rezultat de echipă puternic pentru Cadillac cu locul patru.

Pilotul final Earl Bamber, la volanul Cadillac-ului nr. 2, a fost la un tur în spatele celui de-al doilea clasat, Toyota, la sosire. Cu un total de trei mașini înscrise, americanii din SUA au suferit doar un eșec cu Caddy #311 V8 (Derani, Sims, Aitken), când mașina a fost eliminată devreme din lupta pentru victoria generală după un accident la start. A fost o poveste similară pentru Ferrari, unde monopostul #50 499P (Fuoco, Molina, Nielsen) a ieșit mai devreme din grupul de frunte cu probleme de răcire după ce a lovit o piatră în timpul nopții și a terminat pe locul cinci, cu cinci tururi mai puțin.

Ferrari, Le Mans

Toyota a trebuit, de asemenea, să deplângă pierderea unui potențial pretendent la victorie în cursă: #7 GR010 Hybrid (Conway, Kobayashi, Lopez) s-a accidentat în jurul miezului nopții într-o coliziune cu o mașină GTE și a trebuit să fie retrasă mai devreme.

Porsche suferă mai multe eșecuri în timpul revenirii
Porsche, câștigătorul recordului de la Le Mans, a avut parte de o cursă dificilă la revenirea sa în clasa de top sub ochii șefului grupului, Oliver Blume. Cu trei mașini de uzină și o mașină client de la JOTA, constructorul de mașini sport din Zuffenhausen a furnizat cel mai mare contingent din domeniul hypercarurilor, dar în cele din urmă nu a jucat niciun rol în lupta pentru victoria generală după numeroase incidente.

Ferrari, Le Mans

Porsche-ul Penske nr. 5 Penske (Cameron, Christensen, Makowiecki) a obținut “cel mai bun” rezultat, cu locul 9, la 13 tururi distanță. O pană, o scurgere în circuitul de răcire și alte probleme de ultimă oră au împiedicat un rezultat mai bun. Mașina-soră nr. 6 (Estre, Lotterer, Vanthoor) a suferit contraperformanțe timpurii din cauza a două pene și a pierdut aproximativ 42 de minute din cauza unui abandon ulterior pentru o oprire pentru reparații. Mașina Porsche #75 (Nasr, Jaminet, Tandy) din cadrul IMSA a trebuit să fie retrasă din cursă mai devreme din cauza unei defecțiuni la pompa de combustibil.

Porsche-ul #38 al clientului JOTA (Ye, Felix da Costa, Stevens) a condus chiar și cursa pentru o vreme în orele serii de sâmbătă, înainte ca un accident să îngroape orice speranță de victorie puțin mai târziu. “În unele momente am avut un ritm foarte bun. Speranțele de reușită au fost mari în unele momente, dar, din păcate, acest vis a fost acum spulberat”, a declarat directorul Porsche LMDh, Urs Kuratle, în timpul cursei.

Ferrari, Le Mans

Peugeot ține capul de afiș la Le Mans
În spatele celor două Glickenhaus 007 fără hibrid, care s-au descurcat mai mult decât onorabil cu locurile șase (Dumas, Pla, Briscoe) și șapte (Mailleux, Berthon, Gutierrez), Peugeot a făcut pe alocuri istorie în cursă. Constructorul auto francez a arătat un dezavantaj clar de performanță față de rivalii săi hypercaruri la începutul lungii săptămâni de curse de la Le Mans, dar apoi a oferit un spectacol neașteptat atunci când mașina #94 9X8 (Duval, Menezes, Müller) a preluat conducerea în jurul miezului nopții, în timpul unui stint de peste trei ore de la Nico Müller.

O căzătură a coechipierului Gustavo Menezes în timpul nopții a stricat potențialul de senzație. Peugeot 9X8 #93 Peugeot 9X8 (Di Resta, Jensen, Vergne), mai bine plasat, a terminat al optulea la sosire, cu 12 tururi mai puțin.

Ferrari, Le Mans

LMP2 și GTE-Am: Câștigătorii claselor
În clasa LMP2, întotdeauna foarte disputată, a rămas palpitantă până la final: în cele din urmă, LMP2-ul #34 al Europol Competition (Jakub Smiechowski/Fabio Scherer/Albert Costa) s-a impus și a sărbătorit victoria clasei – cu doar 21 de secunde în fața mașinii #41 a WRT (Rui Andrade/Louis Delétraz/Robert Kubica), aflată pe locul al doilea.

Pilotul final al Inter-Europol Favbio Scherer din Elveția a disputat aproape întreaga cursă cu un picior grav afectat, după ce un Corvette a trecut peste piciorul fostului pilot de DTM în timpul unei opriri timpurii la boxe!

Echipa de succes WRT din Belgia, care obținuse anterior două victorii la “Drumul spre Le Mans” cu Max Hesse și Valentino Rossi, a ratat la limită un dublu podium, deoarece echipa #30 Duqueine (Rene Binder/Neel Jani/Nicolas Pino) a obținut locul trei în ultimul moment. Austriacul Rene Binder se poate bucura astfel de un podium de clasă la Le Mans.

Ferrari, Le Mans

În ultima apariție la Le Mans a clasei GTE-Am, Corvette C8.R #33 (Ben Keating/Nicolas Varrone/Nicky Catsburg) și-a asigurat victoria clasei cu un tur în fața lui Aston Martin Vantage #25 ORT by TF (Ahmad Al Harthy/Michael Dinan/Charlie Eastwood), precum și a lui Porsche 911 RSR – 19 #86 GR Racing (Michael Wainwright/Benjamin Barker/Riccardo Pera).

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Ferrari, Le Mans
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.
  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss