More

    Latest Posts

    Ferrari 1 și 2 în Bahrain, după un dublu DNF al celor de la Red Bulls, RAPORT DETALIAT

    Ferrari a venit la Marele Premiu al Bahrainului din 2022 cu un plan, iar planul a funcționat impecabil spre deliciul tifosilor, deoarece a plecat din Bahrain cu primul lor rezultat 1-2 de la Marele Premiu al Singapore din 2019.

    Lupta lui Max Verstappen pentru victorie în cursa inaugurală a noii ere a Formulei 1 și prima în calitate de campion mondial în exercițiu a fost în cele din urmă încheiată de o problemă la pompa de combustibil, deși o problemă mecanică ascunsă a devenit cheia înfrângerii în fața lui Charles Leclerc în Marele Premiu al Bahrainului.

    Ferrari s-a întors. Și s-a întors cum trebuie.

    Așa a spus Carlos Sainz Jr, proaspăt ieșit din scenele de bucurie din parc ferma la Marele Premiu de debut al sezonului 2022 al Formulei 1 din Bahrain, unde a terminat pe locul al doilea, după coechipierul său Charles Leclerc. Dar, cu toată munca sa bună pe parcursul weekend-ului, spaniolul nu a fost povestea primei curse a noii campanii – începutul noii ere mult lăudate a campionatului.

    Ferrari

    Aceasta s-a axat pe strălucirea lui Charles Leclerc împotriva campionului mondial în exercițiu, care a făcut o demonstrație excelentă la rândul său – luptându-se cu problemele mașinii pe tot parcursul concursului, cu mult înainte ca o dramatică defecțiune de fiabilitate la echipa Red Bull Racing să-l coste scump pe Max Verstappen.

    Înainte ca Charles Leclerc să se alinieze pentru a lua startul din al zecelea pole position al carierei sale în F1, a fost înconjurat de așteptări. Petrecăreții de pe grilă și presa i-au înghesuit mașina în scene rezervate doar lui Lewis Hamilton și Max Verstappen în ultimii ani, dar tânărul de 24 de ani și-a făcut totuși timp pentru a-și îndeplini ritualul de dinaintea cursei – stând lângă barieră, cu fața spre mașina sa, făcând bilanțul a ceea ce avea să vină.

    Scuderia Ferrari nu a fost sigură de modul în care performanțele sale la startul din 2022 se vor potrivi cu cele al echipei ed Bull Racing în mașinile reproiectate, dar Charles Leclerc și Max Verstappen au plecat de pe linia de start la unison. Folosind avantajul distanței din pole position, Charles Leclerc s-a deplasat rapid spre dreapta sa pentru a tăia linia rivalului său spre interior și a păstrat conducerea în primele viraje. Max Verstappen a frânat mai târziu pentru virajul 1 și a ajuns complet alături, dar mișcarea critică a lui Leclerc pentru a sigila interiorul virajului strâns la dreapta a fost suficientă.

    În spate, Carlos Sainz a fost amenințat pentru scurt timp de Lewis Hamilton, care a pornit rapid și care a atacat pe exterior, care a devenit interiorul virajului 2, pe măsură ce pozițiile eșalonate ale plutonului s-au desprins. Acest lucru a însemnat că Lewis Hamilton l-a depășit pe Sergio Perez și a ocupat locul patru, iar Kevin Magnussen, starul revenit de la echipa Haas F1, a profitat de alunecarea celui de-al doilea mașina al echipei Red Bull Racing pentru a avansa și el.

    Dar, prin toate aceste manevre, Charles Leclerc și-a consolidat avansul – a trecut o dată pe linia dreaptă scurtă până la virajul 4 la dreapta și apoi a scăpat de amenințarea DRS a lui Max Verstappen cu un avantaj de 1,2 secunde la finalul primului tur de 57. Scuderia Ferrari a avut un plan și a funcționat perfect. Primii trei clasați pe grilă au intrat în cursă cu un set nou de pneuri soft (din cele patru rămase în total) pentru a fi utilizate – regula anterioară de a folosi cauciuc uzata in Q2 a dispărut pentru 2022.

    Ferrari

    Scuderia Ferrari, a declarat Charles Leclerc, a optat pentru „a avea o strategie puțin diferită între cele două mașini ale noastre, pentru a spera să-l punem pe Max Verstappen într-o situație puțin dificilă”. Acest lucru a însemnat că Charles Leclerc a început pe noul său set de anvelope cu pereți roșii (SOFT), iar Carlos Sainz pe unul dintre seturile sale mai vechi, așa cum a făcut și Max Verstappen.

    Aceasta a părut a fi diferența critică pentru Charles Leclerc, care a luat un avans semnificativ la începutul cursei. Acesta a crescut cu 0,19s de fiecare dată în cele șase tururi care au urmat primului tur, în timp ce cei doi lideri au alunecat în intervalul de 1m38s mult mai încet decât restul. Dar a fost ceva mai problematic în joc pentru Max Verstappen.

    Încă din turul cinci, inginerul său de cursă Gianpiero Lambiase l-a avertizat să crească așa-zisul „Lift & Coast” în zonele de frânare. Două tururi mai târziu, a venit apelul pentru Max Verstappen de a crește „Lift & Coast” încă un pic mai mult. Frânele al Red Bull RB18 pur și simplu se supraîncălzeau și pierdeau performanțe majore. Verstappen „abia frâna” până atunci și, brusc, a pierdut 0,24s pe tur în cele șase tururi care au precedat prima sa oprire la boxe. Red Bull Racing a fost agresivă în încercarea de a pune presiune asupra liderului Scuderia Ferrari, ceea ce a funcționat cu adevărat.

    Folosindu-se de avantajul undercut-ului, plus Charles Leclerc alunecând la ieșirea din ultimele viraje, apoi mașina al Scuderia Ferrari având „o mică problemă pe partea din față dreapta la pitstop”, conform lui Charles Leclerc, Max Verstappen a trecut de la 3,7s în derivă la finalul turului dinaintea opririi sale la a rula chiar cu liderul când Charles Leclerc a ieșit din serviciul de acoperire. Max Verstappen își luase noile anvelope SOFT, Charles Leclerc făcând invers și, dintr-o dată, s-a desfășurat o luptă fantastică.

    Dar, deși nu părea să fie așa din exterior, problema la frâne a lui Max Verstappen a avut impact asupra tuturor. Mai întâi, Lambiase i-a spus comenzii sale că „va avea o singură încercare înainte de a avea din nou probleme cu frânele” – un apel care a venit în timp ce Max Verstappen a rulat pe linia boxelor pentru a înregistra un deficit de 0,8s la începutul turului 17.

    Ferrari

    În virajul 1, a plonjat din spate, înarmat cu DRS pentru a face o mișcare îndrăzneață și a trecut în față în ciuda limitării sale la frânare. Dar Charles Leclerc nu i s-a putut rezista. El a revenit imediat pe linia dreaptă scurtă ulterioară și s-a năpustit în jurul exteriorului lui Max Verstappen pentru a relua conducerea cu mișcarea cursei, atât de fină a fost marja față de un adversar faimos de nemilos.

    Acesta a fost doar primul capitol. Data următoare, Max Verstappen a reușit o mișcare de final aproape identică. Dar Charles Leclerc învățase să „frâneze foarte devreme în virajul 1 pentru a obține DRS pentru virajul 4”. Astfel, a reușit să revină din nou în față – a doua oară, mergând pe interiorul lui Max Verstappen. Cu toate acestea, Charles Leclerc se lupta însă destul de mult cu energia pe care o putea furniza bateria sa și a trebuit să gestioneze și acest aspect.

    Dar, în timp ce lupta intra în cel de-al treilea capitol palpitant, Lambiase a avertizat: „Fii cu ochii pe frâne, Max – trebuie să ne ridicăm în acest stint”. La scurt timp după aceea, a treia depășire a lui Max Verstappen în virajul 1 a mers prost, deoarece și-a blocat puternic partea dreaptă față și a intrat în adâncime, Charles Leclerc trecând pe interior și scăpând din nou de amenințarea DRS a lui Max Verstappen. Frustrat în spate, Max Verstappen a fost avertizat din nou să mărească „Lift & Coast”.

    Prin urmare, cel de-al doilea stint s-a desfășurat în același mod ca și primul. Max Verstappen a pierdut 0,38s pe tur în comparație cu Charles  Leclerc în următoarele șase tururi – în turul 21 plângându-se „este cu adevărat imposibil să concurezi așa cu aceste frâne”. În turul următor, Lambiase l-a informat pe Max Verstappen că temperaturile frânelor sale erau în sfârșit din nou sub control, dar în acest moment era la 2,9s în urmă și acum se lupta cu „un echilibru de rahat”. Campionul mondial în exercițiu se lupta cu subvirarea la intrarea în viraje și cu tracțiunea slabă la ieșirea din viraje – cea mai bună parte din viața noilor sale pneuri s-a dus.

    Prin urmare, Red Bull Racing a atacat din nou strategic. L-a adus pe Max Verstappen pentru a doua oară la boxe în turul 30, după care a rămas la 4,2s în urmă. Dar a doua oprire a lui Charles Leclerc, fiind mai bună, a însemnat că a ieșit cu bine în față. Aflat acum pe mediile, Max Verstappen fusese avertizat că „trebuie să aduci aceste pneuri cu blândețe în acest stint” și că diferența a fost „prea mare pentru undercut” pentru a se deranja să suprasolicite cauciucul cu pereți galbeni. Nu că ar fi fost de acord.

    Ferrari

    Reacționând la avansul continuu al lui Charles Leclerc, care era de 2.3s la finalul celui de-al doilea tur de pistă al monegascului, Max Verstappen a fost pur și simplu furios. „OK, acum este a doua oară când o iau ușor pe turul de ieșire și aș fi putut fi cu ușurință în față”, a răbufnit el. „Nu voi mai face asta niciodată, niciodată”. Este interesant faptul că al doilea tur de pistă al lui Max Verstappen a fost cu 0,17 secunde mai rapid decât primul său tur pe noile pneuri soft, în timpul căruia i s-a spus să nu „lovească tare aceste pneuri”.

    Problema cu care s-au confruntat piloții pe suprafața abrazivă din Bahrain în acest an nu a fost să mențină în viață pneurile spate, ci mai degrabă să se asigure că nu solicită prea mult pneurile față – aceasta este noua provocare de a face ca mașinile cu efect de sol să vireze cel mai bine și în mod constant în virajele mai lente. Și, urmărindu-l și atacându-l pe Charles Leclerc la fel de tare ca Max Verstappen, Red Bull Racing s-a ferit ca olandezul să fie prea dur cu cauciucul său, precum și să piardă timp din cauza problemei cu frânele.

    Nu la mult timp după tirada lui Max Verstappen, Lambiase a declarat că este „liber să împingă”. Dar diferența a continuat să crească încă o dată și, din nou, problema la frâne l-a ținut pe Max Verstappen în spate. După cum a reflectat mai târziu, „acestea se supraîncălzeau foarte mult dacă voiam să atac, așa că, după lupta pe care am avut-o cu Charles Leclerc, a trebuit să îl las să plece”.

    Dar tocmai când se părea că Charles Leclerc va ajunge la a treia victorie din cariera sa în F1, cursa a fost dată peste cap. În scene asemănătoare în mod straniu cu saga de la Abu Dhabi, care a pus capăt sezonului 2021 și care a dus în mod controversat la prima coroană a lui Verstappen, a existat o intervenție a Safety Car care a amenințat pentru scurt timp să-l lase pe Leclerc pe pneuri mult mai vechi în comparație cu rivalul său – așa cum s-a întâmplat în mod infam cu Lewis Hamilton și Mercedes AMG F1 cu 98 de zile înainte.

    Circumstanțele au fost ușor diferite. Pentru început, de data aceasta, Verstappen a făcut o a treia oprire la boxe sub steag verde pentru a reveni la softuri folosite la sfârșitul turului 43 – până atunci fiind în urma lui Charles Leclerc cu 4,9s. Liderul a întrebat dacă ar trebui să intre „pentru siguranță” – explicând ulterior că „a vrut doar să se asigure că au fost puse la îndoială toate scenariile înainte de a lua o decizie”.

    Ferrari

    Scuderia Ferrari a optat să îl lase pe Charles Leclerc așa cum era pe mediile, despre care a spus în acel moment că „se simte destul de bine” și a fost încrezător că ar putea „merge până la capăt” chiar și fără să-l acopere pe Max Verstappen. Alegerea făcută de Scuderia Ferrari, Charles Leclerc a considerat că „dacă ei au fost încrezători să facă acest lucru, mi-a dat încredere și mie să îmi continui munca și să aduc mașina acasă”.

    Dar această alegere a fost luată de Scuderia Ferrari când, în turul 46 al liderului, AlphaTauri-ul lui Pierre Gasly s-a oprit brusc la ieșirea din virajul 3 și a tras pe dreapta chiar în afara pistei. O defecțiune suspectă a MGU-K a dus apoi la izbucnirea unui incendiu violent, ceea ce a însemnat că mașina de siguranță virtuală care fusese activată rapid a trebuit să fie înlocuită de atenția mașinii de siguranță reale.

    Dar, spre deosebire de Abu Dhabi, Charles Leclerc a fost la doar o jumătate de tur distanță de boxe și a putut astfel să intre pentru a treia oară, să revină la softuri folosite pentru a-l acoperi pe Max Verstappen și să revină cu mult în față – rivalul său fiind obligat să se deplaseze la viteza delta a mașinii de siguranță.

    Neutralizarea cursei a durat cinci tururi, dar accentul pe tot parcursul cursei a vizat mai mult dezvoltarea dramei de fiabilitate pentru Max Verstappen. În ultimul tur de pistă, acesta a raportat o direcție brusc greoaie. Max Verstappen și-a clătinat volanul pe fiecare linie dreaptă următoare, convins că resturile sau o piesă blocată au cauzat problema care l-a lăsat să vireze „ca un robot”.

    O tijă de direcție îndoită a fost de fapt de vină, avariile survenind atunci când „mașina a fost lăsată de pe cricuri la ultima oprire la boxe”, conform lui Christian Horner. Acest lucru „a făcut ca mașina să fie inconsecventă între stânga și dreapta”, tot conform șefului echipei Red Bull Racing, dar timpii pe tur ai lui Max Verstappen au fost în continuare competitivi – a stabilit un record personal de 1m35s în singurul tur complet pe care l-a avut din nou pe anvelope SOFT înainte ca Pierre Gasly să se retragă cu o presupusă defecțiune la MGU-K.

    Ferrari

    Înaintea repornirii din turul 51, Max Verstappen a încercat ceea ce a devenit un truc obișnuit, acela de a trage alături de un lider, încercând să crească presiunea. Acest lucru a fost probabil imprudent cu o mașină șchioapă, dar problema mai mare a fost că a făcut acest lucru în timp ce el și Charles Leclerc se apropiau de penultimul viraj, ultimul viraj real care se îndreaptă spre dreapta pe linia dreaptă principală. Astfel, cu Max Verstappen prins pe o linie mai strânsă decât cea ideală, Charles Leclerc a apăsat calm accelerația în virajul de dreapta și a ieșit în față.

    Max Verstappen devenea astfel, de fapt, prada lui Carlos Sainz. Acesta a rulat la aproape 20 de secunde în urma lui Charles Leclerc înainte ca Safety Car să grupeze plutonul și, cu mașina lui Max Verstappen avariată și asaltată de Carlos Sainz, Charles Leclerc a dispărut pur și simplu în depărtare. Primul său 1m34,570s în primul tur de întoarcere la viteză maximă a fost cel mai rapid din cursă, ceea ce i-a adus imediat un avans restabilit de 1,7s. Acesta a crescut la 5,6s la final.

    Acest final a fost un punct pe care Max Verstappen nu l-a văzut în această cursă. Cu trei tururi înainte de final, el s-a interesat de urgență despre o posibilă problemă la baterie, pe care Red Bull Racing nu a putut să o explice inițial – în ciuda faptului că Max Verstappen a insistat în mod colorat că RB18-ul său „își făcea nevoile”. Echipa sa a aflat în curând ce se întâmpla cu adevărat – explicată ulterior ca fiind o problemă la pompa de combustibil. „Încă nu știm exact despre ce este vorba”, a declarat Horner imediat după cursă. „Fie că este vorba de o pompă de ridicare, fie că este un colector sau ceva de genul acesta”.

    Drama retragerii celei de-a treia mașini cu care Max Verstappen a fost împovărat a însemnat că Carlos Sainz a reușit cu ușurință să pună mâna pe locul doi cu o cursă DRS pe linia dreaptă din spate în turul 54. Apoi, în timpul cursei pe penultima linie dreaptă, doar câteva momente mai târziu, Max Verstappen a încetinit brusc, iar motorul său s-a oprit complet în timp ce trecea prin virajul 14. S-a târât înapoi, fără motorizare, până la garajul al echipei Red Bull Racing.

    „La acest nivel, după ce avem deja atâtea informații cu motoarele și alte lucruri, nu ar trebui să se întâmple”, a declarat Max Verstappen. Veștile proaste au continuat să vină pentru Red Bull Racing. Cu Carlos Sainz clar pe locul doi, Sergio Perez a rulat acum pe locul trei. După un prim tur slab, el s-a luptat cu Kevin Magnussen prin dreapta rapidă, în coborâre, la virajul 6 din turul al treilea, după ce danezul s-a blocat și a pierdut timp în virajul 1, apoi a pornit după Lewis Hamilton.

    Ferrari

    Britanicul „a crezut pentru o secundă că voi avea o mică bătălie cu Carlos Sainz” în primele etape, în timp ce se afla pe locul patru, dar a fost „doar pentru cinci tururi și apoi au dispărut”. În timp ce a fost dezvăluit deficitul de ritm de cursă actual al W13 față de Scuderia Ferrari și Red Bull Racing, Sergio Perez a revenit rapid în spatele lui Lewis Hamilton și l-a depășit cu o depășire asistată de DRS pe linia dreaptă spre virajul 4 în turul 10.

    De acolo, Sergio Perez a luat pneurile medium la prima sa oprire pentru a obține un off-set de pneuri față de noile softuri ale lui Carlos Sainz și a folosit pneurile mai dure pentru a se apropia de rivalul său. Dar diferența s-a stabilizat prin intermediul al treilea stint inversat al fiecăruia dintre ei, iar Carlos Sainz a acoperit rapid a treia oprire a lui Sergio Perez, care a venit în același tur cu serviciul de pre-siguranță al lui Max VerstappenLewis Hamilton era la aproape jumătate de minut în spatele lui Sergio Perez când cursa a fost neutralizată.

    El a avut un traseu diferit pentru aceeași a treia oprire sub steagul verde – a luat pneuri dure folosite la prima sa vizită la boxe și de acolo a trecut la pneuri medii. Dar trucul încercat și testat al echipei Mercedes AMG F1 de a monta pneuri dure și de a continua să meargă mai departe nu a funcționat așa cum a funcționat în mare parte din era F1 cu forța de apăsare ultra-înaltă, Lewis Hamilton fiind nevoit să se lupte și el cu fostul coechipier Valtteri Bottas și Pierre Gasly în pluton după primele două opriri.

    Sergio Perez și Lewis Hamilton au revenit pe pneuri soft sub mașina de siguranță, iar septuplul campion mondial a urmărit din greu când s-a reluat cursa. Dar tocmai când se părea că Sergio Perez era în siguranță, în penultimul tur a raportat o pierdere de putere, după ce a simțit-o venind timp de „poate cinci sau șase tururi sau cam așa ceva, când Lewis Hamilton era chiar în spatele meu”.

    El a continuat în față până la virajul 1 din ultimul tur, unde era cel mai vulnerabil la atac. Dar, după ce a ajuns în mod critic la apexul din față, motorul său s-a oprit brusc – blocând roțile din spate și trimițându-l să se învârtă și să iasă. „Se pare suspect că defecțiunile sunt legate între ele”, a declarat Horner despre retragerile mașinilor sale. „Simptomele păreau foarte asemănătoare. Știm că era suficient combustibil în mașini”.

    Ferrari

    Astfel, un trio de fruntași surpriză a luat primul steagul cu carouri. Primul 1-2 al Scuderiei Ferrari de la cursa din 2019 din Singapore a urmat doi ani dureros de inactivitate pentru echipa stacojie. Acest lucru s-a datorat deficitului de putere a motorului cu care s-a confruntat de la începutul anului 2020 și a rezultatului acordului controversat cu FIA cu privire la aranjamentul anterior al motorului său. Acum se pare că a revenit la a fi cel mai bun pumn de putere din F1. Red Bull Racing are o viteză mai mare la final de linie dreaptă, dar mașina Scuderia Ferrari accelerează mai repede.

    „Este un bun punct de plecare, fără îndoială”, a declarat șeful echipei Scuderia Ferrari, Mattia Binotto. „Nu ne așteptam la acest 1-2 sau chiar nu speram la el. Charles Leclerc a făcut o cursă fantastică, la fel și Carlos Sainz”. Dar este mult mai surprinzător să considerăm că al 183-lea podium de F1 al lui Lewis Hamilton este un șoc, care reflectă cât de mult se află în derivă echipa Silver Arrows în acest moment – în primul rând pentru că încă suferă de porpoising puternic atunci când rulează cu un set-up scăzut, esențial pentru ca efectul de sol să funcționeze cât mai bine.

    „A fost mult mai bine decât a fost până acum”, a declarat un Lewis Hamilton vizibil încântat la conferința de presă de după cursă. „Prin teste a fost mortal. Este o cursă lungă pentru a sări în sus și în jos. Dar o voi lua cu performanța pe care am reușit să o scoatem”. Și astfel, F1 se îndreaptă spre cea de-a doua cursă de la Jeddah, cu Scuderia Ferrari împlinită, puternicul Mercedes AMG F1 abia dacă se descurcă și Red Bull Racing dezamăgit.

    Temperaturile din ziua cursei din Bahrain au fost cele mai ridicate din acest weekend, cu 4°C mai mult decât în perioada de colectare a datelor de cursă FP2. Acest lucru a exacerbat problemele de frânare ale lui Max Verstappen și a însemnat că acesta nu a putut replica forma sa de cursă lungă din FP2, care a fost cu peste o secundă pe tur mai mare decât cea mai bună pe care Scuderia Ferrari a reușit să o obțină pe o lungime similară de stint (deși cu Carlos Sainz, care nu a putut egala ritmul general al coechipierului său, deoarece s-a luptat pentru aderența spate).

    Mattia Binotto a explicat că mașinile echipei sale „nu au avut probleme cu sistemul de frânare”, dar este în mod clar precaut că rivalul capitulat al Scuderiei Ferrari, Red Bull Racing, reprezintă o amenințare serioasă.

    Max Verstappen, pe pneuri uzate, a ținut ritmul lui Charles Leclerc”, a spus el când a fost întrebat dacă Scuderia Ferrari ar putea eventual să își adjudece titlurile din 2022. „Red Bull Racing sunt în continuare favoriți. Ceea ce putem încerca să facem este să dăm tot ce avem mai bun. Jeddah, peste o săptămână, poate fi o imagine complet diferită și cred că trebuie să așteptăm cel puțin patru sau cinci curse înainte de a răspunde la această întrebare”.

    Ferrari

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss