Latest Posts

Alonso s-a săturat de agitația din calificări: Există o singură soluție!

Vizualizări: 11643

Fernando Alonso s-a săturat de ambuteiajele constante din calificări. Formatul nu mai este de actualitate. Este nevoie de o schimbare. Întoarcerea la calificări cu un singur tur este singura soluție.

Calificările de Formula 1 de la Singapore au dat din nou mult de lucru comisarilor. După Monza, circuitul stradal a fost din nou scena unor situații bara la bara și blocaje. Spre deosebire de Italia, FIA nu stabilise de data aceasta un timp minim pe tur pentru a preveni târârea. În Q1, a existat un ambuteiaj înainte de ultima cursă, unii piloți împingându-i pe alții cu manevre riscante. În cele din urmă, scena a rămas fără penalizări, dar Fernando Alonso s-a săturat în cele din urmă de teatrul calificărilor. El vrea să se întoarcă la probele cronometrate individuale.

„Este dificil de gestionat. Cred că nu contează ce fac ei. Vom găsi întotdeauna o modalitate de a forța regulile, astfel încât le va fi dificil să le gestioneze pe un circuit stradal”, a declarat Fernando Alonso după calificările pentru cea de-a 15-a cursă a sezonului, în Singapore. Acolo, scene sălbatice au avut loc deja din nou în prima parte. Imediat înainte de expirarea timpului, piloții s-au poziționat în ultimul sector pentru ultima cursă, în afara pistei. Din cauza evoluției uriașe a pistei, toată lumea era nerăbdătoare să se afle cât mai în spate în coadă.

Alonso

Alții și-au pierdut în cele din urmă răbdarea și au depășit piloții zăboviți în stânga și în dreapta pentru a-și începe turul de pistă. Controlul cursei a notat scena de trafic critic între virajele 16 și 19 după calificări, dar cum niciun pilot nu a fost obstrucționat în timpul unui tur cronometrat în această situație, nu au existat sancțiuni. Doar Max Verstappen a fost investigat pentru o posibilă blocare a lui Logan Sargeant și Yuki Tsunoda, dar a fost achitat.

Fenomenul se întâmplă tot timpul în Formula 1 modernă. Fie că este vorba despre evoluția pistei, fie că este vorba despre slipstreaming, așa cum este cazul la Monza. Acolo, FIA a implementat în urmă cu două săptămâni un timp minim pe tur pentru a preveni trișarea excesivă. Ca urmare, haosul de slipstream fără limite care a transformat sesiunile de calificări de la Monza într-o farsă de mai multe ori în anii trecuți nu a mai avut loc. În Singapore, oficialii s-au abținut de la o astfel de măsură.

Alonso

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Fernando Alonso solicită revenirea la calificările cu un singur tur de pistă
Fernando Alonso, cel mai longeviv pilot cu 369 de starturi, consideră că calificările cu trei tururi eliminatorii introduse în 2006 sunt acum depășite. „Cred că acest format de calificări este depășit. Este același de aproape 20 de ani, iar mașinile nu mai sunt la fel”, a declarat dublul campion mondial, care a debutat la clasa regină în 2001. Pe atunci, calificările se desfășurau într-o sesiune continuă de 60 de minute, fiecare pilot având la dispoziție douăsprezece tururi.

Puțin mai târziu, formatul a fost schimbat în ceea ce Fernando Alonso consideră a fi soluția optimă pentru Formula 1 de astăzi. Între 2003 și 2005, pozițiile de pe grilă au fost stabilite prin cronometraje individuale, în care fiecare pilot a fost singur pe pistă și, conform denumirii, a avut la dispoziție un singur tur de pistă. „Așa cum am spus de mai multe ori, există o singură soluție și anume calificările cu un singur tur de pistă”, îndeamnă spaniolul.

Alonso

Odată cu unitățile de putere introduse în 2016, două tururi zburătoare la rând nu mai sunt posibile în Formula 1, ceea ce înseamnă că piloții sunt adesea lenți. În plus, deseori, pneurile nu pot rezista la două tururi de forță. Ceea ce este un dezavantaj în calificările eliminatorii, Fernando Alonso crede că este făcut pe măsură pentru probele de timp unice: „Avem motoarele hibride și trebuie să facem tururi de încărcare sau să răcim pneurile. Prin urmare, singura cale de urmat este calificarea cu un singur tur. Toate celelalte soluții pe care le testăm nu vor funcționa niciodată, pentru că vom găsi o modalitate de a le ocoli”.

AlonsoCând și unde să urmărești Marele Premiu al Statului Singapore în acest weekend:

  • Duminica 17.09.2023, 15:00 – 17:00, Cursa
    F1TVPro, Digisport 1 (+HD), Prima Sport 1
  • La momentul publicării, Orange Sport nu a anunțat transmisia în direct a cursei de duminică.

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Alonso
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss