F1- Alexander Albon a fost marea senzație în calificările de la Zandvoort, cu un loc patru – Logan Sargeant a intrat și el pentru prima dată în Q3, dar a avut un accident neplăcut.
Marea surpriză în calificările pentru cursa de Formula 1 de la Zandvoort 2023 a fost în mod clar echipa Williams. Ambii piloți au intrat în Q3 în Olanda – Logan Sargeant pentru prima dată – iar Alexander Albon a reușit chiar să se claseze pe a doua linie a grilei de start. El va pleca de pe poziția a patra.
Chiar și concurența este uimită: “Sunt foarte fericit pentru Williams și pentru Alex”, spune George Russell, care l-a îndepărtat pe bunul său amic de pe locul trei. “Am călătorit aici cu Alex și l-am întrebat despre așteptările sale. Iar el a spus: ‘Cred că vom fi răi’. Cred că s-a înșelat în privința asta”.
Dar, de fapt, nu mulți îl aveau pe Williams pe afiș înainte de weekend. De fapt, FW45 este considerat puternic pe circuitele cu multe linii drepte lungi, unde se poate folosi avantajul vitezei sale maxime. Circuitul de la Zandvoort, cu natura sa cu forță de apăsare mare, este mai degrabă opusul.
Deci, cum poate explica Albon ritmul brusc bun? “Nu pot”, râde el. Dar oricine a urmărit sesiunile de antrenamente s-ar putea să se fi gândit deja la Williams: Thailandezul a fost printre primii șase în toate cele trei sesiuni de antrenamente.
“Monopostul s-a simțit bine încă din primul tur de antrenamente, iar atunci când se întâmplă acest lucru, ceilalți își îmbunătățesc, de obicei, poziția pentru că își pun monopostul în fereastra potrivită”, a declarat Albon, care a considerat că Williams a găsit acel punct de echilibru destul de devreme.
“Nu ne-am jucat deloc cu monopostul atât de mult și asta mi-a dat încredere”, a spus el, considerând că acesta este secretul succesului în calificări. “Trebuie doar să te simți în armonie cu monopostul. În condiții ca acestea, nu este vorba doar de forța de apăsare, ci și de a avea un monopost care să poată fi manevrat la limită. Și acesta a fost cazul tot weekendul”.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Vântul a fost favorabil
Dar un alt factor, spune el, a fost vântul, care a suflat favorabil din punctul de vedere al echipei: “A fost un vânt frumos din față în multe dintre virajele lente. Întotdeauna avem probleme la frânarea în virajele lente, dar cu vântul din față totul se simte mai bine pentru că te apasă pe asfalt”, a descris el. “Asta ne-a ascuns problemele obișnuite”.
“Iar virajele cu vânt din spate au fost virajele normale de mare viteză, unde monopostul nostru nu este atât de rău”, explică el. “Am încercat acel vânt în simulator și ne-am jucat cu el. Și am știut că va fi bun pentru monopostul nostru.”
Cu toate acestea, thailandezul se aștepta să rămână și mai mult în urmă după impresiile bune de la antrenament. Pentru că nu credea că rezultatele sunt reprezentative, deoarece știa că Williams era destul de ușor pe drum.
“Anul trecut am avut problema că am fost prinși la rece de faptul că mașina se simte atât de diferit atunci când scoți combustibilul”, oferă el explicația pentru această tactică. De asemenea, trebuie să te ocupi diferit de pneuri în acest proces. “Asta face o mare diferență și nu am vrut să avem această problemă în acest weekend”.
“De acolo, mergeam destul de ușor, așa că știam ce să facem cu pneurile. Nu am fi știut asta dacă nu am fi făcut-o bine în a doua sesiune de antrenamente”, a declarat Albon. “A fost doar un weekend puternic și pentru Logan. Q3 arată că monopostul este rapid”.
Sargeant: Prima clasare în Q3 se termină cu un accident
Coechipierul Logan Sargeant a subliniat viteza Williams cu prima intrare în Q3 din cariera sa în Formula 1. Americanul a trecut de Q1 și Q2 pe locurile 15 și, respectiv, 10, la o diferență foarte mică în ultima poziție, și a fost încântat de prima sa poziție în top 10 pe grila de start, deși a fost afectată de un accident în Q3.
Sargeant a pierdut controlul mașinii sale în virajul 2 și a zburat puternic în bariera de pneuri, dar nu a fost rănit. “Este dificil”, a spus el. “Pista este atât de îngustă, iar linia uscată era abia mai lată decât un monopost. Este nevoie doar de un milimetru în afara liniei și nu mai poți să o ții”.
“Nu-mi place că s-a terminat așa”, spune el. “Să las echipa cu un monopost distrusă este întotdeauna ultimul lucru pe care mi-l doresc. Dar nu pot face nimic acum. Încerc să învăț din asta și să iau lucrurile pozitive”.
Și există o mulțime de acestea la Zandvoort, spune el: “Ieri, pe uscat, m-am simțit ca și cum aș fi fost cu adevărat în ea, iar ritmul de cursă a fost de asemenea foarte bun. Mașina a fost într-o fereastră excelentă”, a spus Sargeant.
“Pe ploaie mi-a lipsit puțin ritmul în Q1 și Q2, dar cel mai pozitiv lucru a fost că am livrat tururile atunci când a fost nevoie. Și asta mi-a lipsit puțin în acest an”, spune el. “Faptul că am reușit să fac asta acum este foarte frumos. Dar totul a fost umbrit de acea greșeală de un milimetru”.
Vor urma primele puncte?
Și el spune că Williams nu este foarte sigur de unde a apărut brusc acest ritm puternic. “Nu ne așteptam să meargă atât de bine aici. Dar trebuie să înțelegem de ce”, spune el.
“Și trebuie să mă uit la ce am greșit, dacă a fost doar o mică greșeală inevitabilă sau un lucru de mentalitate. Nu mi-am dat seama încă, dar trebuie să îmi dau seama, dar apoi nu pot să stau prea mult pe gânduri, pentru că ritmul nostru de cursă a fost grozav.”
“Sperăm să putem regla din nou mașina cât mai bine și apoi să încercăm să valorificăm ritmul nostru bun de cursă pentru a obține câteva puncte.” Pentru că acesta este în mod clar obiectivul său pentru duminică: să obțină primele sale puncte în Formula 1 acolo.
“Exact. Acesta este obiectivul”, clarifică el. “M-am pus în această poziție pentru a fi în top 10, dar am pus și echipa într-o poziție cu o mașină avariată. Există suișuri și coborâșuri”, spune Sargeant. “Trebuie să le iei așa cum vin și sper că mâine voi livra o cursă perfectă pentru a mă revanșa.”
Sergentul vede progrese
Dar indiferent de greșeală: A făcut Sargeant un progres cu rezultatul de acum? “Personal, am văzut acest progres de-a lungul sezonului european și era doar o chestiune de timp”, spune el. “Știu că sunt aproape acum pe uscat, ceea ce este foarte pozitiv pentru mine. Încep să înțeleg cum să scot timpul din mașină.”
“În Q3 am știut că vom avea o șansă mare, așa cum a arătat Alex. Am avut o mașină foarte bună pe uscat și de aceea este și mai dureros să faci acea greșeală.”
“Avem probabil cel mai dificil sezon european de care îmi amintesc, cu toate condițiile mixte”, a declarat americanul. “Asta nu-mi face viața mai ușoară”.
“Dar nici nu este o scuză”, subliniază el. “Dau tot ce am mai bun de fiecare dată și văd progresul. Știu că astfel de greșeli sunt costisitoare și trebuie doar să le opresc. Asta este crucial”.
Pentru duminică, el speră mai degrabă la o cursă uscată, deoarece Williams a avut un ritm de cursă bun acolo. “Dacă este uscat, avem o șansă bună de a obține puncte”, spune Sargeant. Și în timp ce americanul urmărește primul său punct, acesta ar putea ajunge și mai sus pentru coechipierul Albon. Poate chiar și podiumul?
Podium? Albon râde
“Haha”, râde el, fără să vrea să viseze la un podium. “Ritmul nostru de cursă a fost respectabil, dar cu siguranță nu a fost unul de top și toate echipele de top sunt în jurul nostru. Nu cred că vreun pilot ar putea să le oprească și toți sunt chiar în spatele meu. Așa că va fi o cursă dificilă. Dar să vedem”.
Albon spune că, având în vedere condițiile, se aștepta de fapt ca “un [Nico] Hülkenberg, un [Kevin] Magnussen sau un Yuki [Tsunoda] să intre în Q3 și să-i țină pe toți la distanță”. Dar nu a fost cazul. “Cumva, toate [echipele de top] sunt în Q3”.
Așa că depinde de colegul de echipă Sargeant, care a intrat în Q3, să rezolve problema. “Asta ajută enorm din punct de vedere strategic și sper că Logan are umerii largi”, glumește el. “Trebuie să fie bun și în virajele abrupte, pentru că este american”.
Serios vorbind, Zandvoort este considerat un circuit dificil de depășit, iar Williams, cu viteza sa maximă ridicată, este considerată cea mai dificil de depășit mașină. Pierre Gasly a spus chiar că Williams a fost tratată diferit față de alte echipe în cadrul ședințelor de strategie.
Ar trebui să fie ușor pentru Albon să rămână în față. “Este un compliment frumos”, spune el. “Dar nu este adevărat pentru acest weekend”.
“Nu suntem cei mai rapizi pe liniile drepte, așa cum spune toată lumea”, subliniază thailandezul. “Suntem în zona de mijloc, nu suntem atât de rapizi, așa că nu putem concura așa cum am făcut-o în Canada”. Acolo, Albon a beneficiat de viteza maximă mare a Williams-ului, ținând mașinile mai rapide în spatele său pentru a termina pe locul șapte.
“Trebuie să fim rapizi pur și simplu în ceea ce privește ritmul, altfel vom fi depășiți”, se teme el. “Cred că este benefic pe termen lung, pentru că ați văzut asta la Spa: Prea mult nu face bine mașinii noastre, ne supraîncălzim pneurile, așa că avem nevoie de puțină forță de apăsare. Așa că să vedem”.
Concurenții se bucură pentru Williams
Concurența este cu siguranță avertizată și se gândește la Williams – și mulți se bucură și pentru echipa de curse care a fost atât de rău lovită în ultimii ani.
“Williams merită să fie chiar acolo, în față”, spune șeful Mercedes motorsport, Toto Wolff. Max Verstappen crede, de asemenea, că este “grozav pentru sport” să aibă mai multe echipe în față în luptă.
“Și, bineînțeles, mă bucur și pentru Alex. Este un tip grozav”, spune el despre fostul său coechipier. “Ne-am simțit bine împreună și mă bucur că are o mașină competitivă și că este în față”.
GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:
Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 MediaPhotocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.