Atacul de ultim moment al lui Lando Norris vine prea târziu. În schimb, Max Verstappen salvează victoria în cursa de la Imola.
Lando Norris a făcut ca ultimele zece tururi ale cursei de Formula 1 de la Imola să fie și mai interesante. Max Verstappen a controlat cursa pe tot parcursul acesteia, dar ritmul McLaren a crescut pe final. Norris a reușit să intre în fereastra DRS – dar numai în ultimul tur. Verstappen a salvat 0,725 secunde pe linia de sosire.
Câștigătorul: După sesiuni de antrenamente slabe, Verstappen a început cursa din pole position, dar cu incertitudini în ceea ce privește ritmul. Cu un start bun, el a avut un fundament important. Venind din primul viraj ca lider, a reușit să controleze ritmul cursei. Pneurile erau pe sfârșite și cu ultimele puteri a reușit să oprească atacul lui Norris.
Podiumul: Norris a trebuit să respingă un sprint intermediar al lui Charles Leclerc după oprirea la boxe. Leclerc a renunțat în cele din urmă. Oscar Piastri, care îl depășise pe Carlos Sainz în P4 datorită strategiei sale, nu a reușit să-l pună sub presiune pe Leclerc decât pentru scurt timp după oprirea la boxe, dar apoi nu a jucat niciun rol în lupta pentru podium.
Rezultatul: Sainz a completat top cinci, cu Mercedes-urile lui George Russell și Lewis Hamilton făcând o cursă solitară în spatele său. Nu a fost nimic de raportat în afară de o ieșire a lui Hamilton. Hamilton a terminat al șaselea pentru că Mercedes l-a readus pe Russell la boxe pentru cel mai rapid tur. Russell a terminat al șaptelea.
Sergio Perez a folosit o strategie alternativă pentru a se lupta cel puțin să treacă de restul plutonului intermediar până la P8. Mercedes a fost inaccesibil pentru el. Lance Stroll a folosit, de asemenea, o strategie alternativă pentru P9. Yuki Tsunoda l-a învins strategic pe Nico Hülkenberg în lupta pentru ultimul punct.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Formula 1 – Clasamentul Campionatului Mondial 2024: Norris și McLaren recuperează puncte
Clasamentul campionatului: Max Verstappen rămâne în mod natural în fruntea clasamentului. Cu toate acestea, cu o altă cursă puternică a celor de la McLaren, presiunea asupra celor de la Ferrari și a lui Sergio Perez crește. Norris se află acum la doar șase puncte în spatele lui Perez, pe locul trei. El pierde locul doi în favoarea lui Leclerc cu performanța sa slabă.
În Campionatul Constructorilor, McLaren a obținut cele mai multe puncte la Imola. Dar doar cu unul mai mult decât Red Bull și cu cinci mai multe decât Ferrari. Acest lucru înseamnă că rămân pe locul trei, cu o diferență respectabilă. Mai sunt încă multe de făcut spre frunte. Cu un punct în plus, Racing Bulls și Yuki Tsunoda sunt încă ușor în fața celor de la Haas.
Startul la Imola: Verstappen nu le dă nicio șansă celor de la McLaren și Ferrari
În ciuda lungimii până la primul viraj, a fost un start de cursă foarte disciplinat. Verstappen, Norris, Leclerc, Sainz și Piastri au revenit neschimbat față de primul tur, urmați de cele două Mercedes și de Nico Hulkenberg. Yuki Tsunoda a coborât două locuri până pe locul nouă, în timp ce Sergio Perez a trecut de Daniel Ricciardo pe locul zece.
Trioul de frunte a dat tonul în primele tururi. După zece tururi, însă, Norris și Leclerc nu au mai putut egala ritmul lui Verstappen și au început să coboare în sincronizare. Sainz a avut probleme mai mari. El a pierdut contactul cu Leclerc încă din turul șapte și de atunci a avut un Oscar Piastri mai puternic permanent în fereastra DRS.
McLaren se oprește devreme și pune presiune pe Ferrari
În fruntea plutonului, Lando Norris a început opririle la boxe în turul 23. Acest lucru l-a plasat pentru scurt timp în spatele lui Sergio Perez, care era încă pe pneurile vechi de la start. Dar după doar un tur a reușit să treacă de Red Bull cu DRS și cu un avantaj de pneuri. Ferrari rămăsese pe loc la început, poate în speranța că Norris va avea mai multe probleme.
McLaren a profitat de acest lucru pentru a-l aduce pe Piastri la boxe în turul 24. Oprirea reactivă a lui Leclerc, un tur mai târziu, l-a costat timp în raport cu ambele monoposturi McLaren. El era acum la trei secunde în spatele lui Norris și îl avea pe Piastri în fereastra DRS. Sainz a rămas în afara circuitului până în turul 28. El a pierdut astfel locul patru în favoarea lui Piastri și se afla acum pe locul cinci, în zona dintre Piastri și Russell.
Mercedes-ul se oprise și el în aceeași perioadă. Russell a fost de fapt primul din grupul de frunte – acest lucru l-a adus mai aproape de Sainz, dar tot nu avea ritmul Ferrari-ului. Hamilton a încercat să rămână mai mult timp în afara circuitului, dar a frânat în a doua parte a Acque Minerale în turul 26 și s-a oprit două tururi mai târziu.
Mai întâi se prăbușește Norris – apoi Verstappen
Pneurile dure i-au creat probleme mai întâi lui Norris în ultima treime a cursei, care a fost apoi sub presiunea lui Leclerc. Cu toate acestea, Leclerc nu a reușit să organizeze un atac real, iar cu zece tururi înainte de final situația s-a schimbat în favoarea sa. Norris a fost brusc mai rapid – și apoi mai rapid decât Verstappen. Acest lucru i-a făcut pe cei de la Red Bull să fie din nou nervoși, deoarece Verstappen depășise deja limitele pistei de trei ori la începutul cursei.
A patra abatere ar duce la o penalizare de cinci secunde. În ultimele zece tururi, anvelopele lui Verstappen au fost la final pe deasupra tuturor lucrurilor. Norris a micșorat rapid distanța pe alocuri, ambii piloți forțând la limită. Dar a fost suficient pentru Verstappen. În cele din urmă, a salvat 0,725 secunde față de Norris.
Tsunoda îl depășește pe Hulkenberg cu strategia sa
Nico Hulkenberg a condus grupul de urmăritori după startul său puternic. Cu toate acestea, cei de la Racing Bulls l-au depășit strategic pe Haas. Yuki Tsunoda a oprit în turul 13, a executat un undercut perfect și l-a depășit pe Hülkenberg. Ricciardo l-a urmat în spatele său – și apoi Bottas, care schimbase deja pneurile în turul 9 și a executat astfel un undercut uriaș. Cu toate acestea, acum a trebuit să conducă o veșnicie pe pneul hard.
Acest grup a fost schimbat la jumătatea cursei de Sergio Perez, care a pornit cu pneuri hard și a trecut la medium abia târziu. Cu aceste pneuri proaspete, el i-a depășit cu ușurință pe Hulkenberg și Tsunoda în câteva tururi. Cu toate acestea, nu a reușit să avanseze mai mult de P8.
Lance Stroll a încercat aceeași tactică, cu același succes. Ca urmare, Tsunoda a coborât pe locul 10, iar Hülkenberg a ieșit din puncte. Kevin Magnussen a recuperat, de asemenea, teren cu o strategie alternativă și o trecere târzie la pneuri hard, reducând diferența față de Hulkenberg. Ricciardo, Ocon, Zhou, Zhou, Gasly, Sargeant și Bottas au urmat în urmă.
Imediat în spate se aflau piloții cu probleme. Fernando Alonso a efectuat o strategie cu două opriri după ce a plecat cu pneuri moi. Roata din dreapta față a lui Alex Albon nu a fost strânsă corespunzător la prima oprire la boxe. Albon a fost nevoit să facă o altă oprire și a primit un stop-and-go de 10 secunde, iar în cele din urmă s-a retras cu puțin timp înainte de final.
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.