Latest Posts

F1: Verstappen preia conducerea campionatului, în timp ce Leclerc abandonează. (Raport Detaliat)

Vizualizări: 11716

Max Verstappen a preluat șefia campionatului de Formula 1 din 2022, după ce a revenit după o jumătate de viraj și a câștigat spectaculos Marele Premiu al Spaniei, după ce Charles Leclerc de la Scuderia Ferrari a abandonat.

Într-o primă jumătate de cursă frenetică, Max Verstappen a pierdut locul al doilea, pierzând partea din spate și fiind nevoit să treacă prin pietriș înainte de a monta o cursă de recuperare absolut remarcabilă. Ajutat de liderul detașat și ocupantul Pole Position-ului, Charles Leclerc, care a suferit ghinionul unei defecțiuni terminale legate de motor, Max Verstappen a fost ajutat de echipa sa, Red Bull Racing, care a orchestrat o schimbare de poziție cu Sergio Perez.

Astfel, Sergio Perez a fost nevoit să cedeze o victorie potențială, dar puțin probabilă, ceea ce i-a permis lui Max Verstappen să completeze o serie de trei victorii consecutive cu un avantaj de 13 secunde la steag, ceea ce a demonstrat că nu ar fi fost nevoie de ordinul de echipă, dar, din motive evidente, echipa Red Bull Racing nu a vrut să își asume niciun risc. Cele 25 de puncte câștigate în cursa pentru titlu îi conferă lui Verstappen un avans de șase puncte în clasamentul Campionatului Mondial al Piloților F1, în timp ce F1 se îndreaptă spre Monaco.

Verstappen

George Russell, între timp, a completat podiumul pentru Mercedes, în timp ce Carlos Sainz a revenit după o eroare timpurie pentru a obține locul patru datorită unei depășiri târzii a lui Lewis Hamilton de pe W13 de la Mercedes AMG F1. Max Verstappen s-a bucurat de o lansare inițială marginal mai bună de pe locul al doilea, dar, pe un set de pneuri soft folosite față de noile C3 ale lui Charles Leclerc, pilotul Scuderiei Ferrari s-a distanțat în faza a doua.

Acest lucru i-a oferit lui Charles Leclerc suficient spațiu de respirație pentru a trage la dreapta și l-a pus pe Max Verstappen în afara încercării de a încerca un atac în virajul 1, permițându-i celui care a ocupat de 13 ori primul loc să își păstreze prima poziție. Cu toate acestea, Carlos Sainz a pornit cu pneuri soft folosite și a dat-o în bară la start pentru a cădea de pe locul trei în spatele lui George Russell, Sergio Perez, iar apoi Lewis Hamilton a prins locul cinci la exteriorul virajului 3.

Dar asta l-a lăsat pe pilotul Mercedes AMG F1 înghesuit și el și Kevin Magnussen s-au ciocnit pentru a-i provoca lui Lewis Hamilton o pană în partea stângă față, iar pilotul echipei Haas F1 a ieșit cu pană în partea dreaptă față și amândoi au intrat la boxe. Charles Leclerc a avansat cu nouă zecimi la finalul primului tur, a menținut diferența față de Max Verstappen în turul următor și apoi a făcut un tur critic cu 0,3s mai rapid pentru a se îndepărta de raza DRS atunci când ajutorul a fost activat.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Verstappen

Coechipierul său de la Scuderia Ferrari a comis apoi cea mai recentă greșeală a sa, Carlos Sainz s-a rotit fără ajutor la intrarea în virajul 4 și a căzut pe pietriș în turul șapte, dar două tururi mai târziu, Max Verstappen a făcut o greșeală similară în vântul din spate, când partea din spate a alunecat și a trecut peste litieră. Această eroare rară l-a promovat pe George Russell pe locul doi, dar cu un deficit considerabil de 8,5s față de liderul Charles Leclerc.

În timp ce Sergio Perez a încercat să preia ștafeta pentru echipa Red Bull Racing, provocându-l pe George Russell, duo-ul de luptă i-a permis lui Charles Leclerc să evadeze mai mult pe șosea, astfel că, în timp ce Max Verstappen și-a revenit, echipa i-a permis să îl depășească pe Sergio Perez la ieșirea din virajul 6 pentru a trece în fața pilotului echipei defensive Mercedes AMG F1.

Dar atacul campionului în exercițiu asupra lui George Russell a fost zădărnicit de o problemă de DRS, așa cum suferise în calificări pentru a abandona turul de Pole, și în ciuda unei schimbări de actuator pe RB18-ul său pentru cursă, care a însemnat că Max Verstappen a ajuns târziu pe grilă. George Russell și Max Verstappen au intrat la boxe pentru pneuri medium în turul 13, lăsându-l pe Sergio Perez la aproape 14s în spatele lui Charles Leclerc, în timp ce liderul de puncte de dinaintea evenimentului a rulat cu șase zecimi mai repede decât rivalii săi.

Verstappen

Sergio Perez a fost apoi chemat la boxe în turul 18 pentru un stint pe pneuri medium, lăsându-l pe Charles Leclerc singur cu un avans aparent insurmontabil de 30 de secunde, în timp ce Max Verstappen aproape că a pierdut controlul RB18-ului său care îl urmărea pe George Russell, fiind nevoit să prindă cu abilitate o alunecare după ce a acroșat bordura interioară în virajul 8. În timp ce pilotul olandez devenea agitat de DRS-ul său temperamental, Charles Leclerc a fost chemat la boxe pentru pneuri medium în turul 21, iar Scuderia Ferrari a reușit o oprire de 2,2s pentru a-i oferi lui Charles Leclerc un avans de 5,7s față de George Russell.

Aflat singur, Charles Leclerc și-a mărit avansul la 11,2s, în timp ce Max Verstappen și George Russell au evitat orice mustrare din partea comisarilor pentru o luptă robustă în virajul 3. Dar apoi Charles Leclerc a început brusc să încetinească în turul 27 cu o defecțiune a unității de putere și și-a văzut avansul de 12s evaporat când s-a târât la boxe și s-a retras. Acest lucru l-a lăsat pe George Russell să se apere de Max Verstappen în virajul 1 pentru ceea ce devenise primul loc, dar britanicul a primit un răgaz când pilotul echipei Red Bull Racing a intrat la boxe în turul 29 pentru un alt set de pneuri moi.

Max Verstappen i-a predat ștafeta coechipierului său Sergio Perez, care l-a putut depăși pe George Russell pentru a prelua conducerea în virajul 1 datorită unei duble doze de DRS și a supravitezei motorului Red Bull. În timp ce Max Verstappen a reușit o depășire reușită prin exterior a lui Valtteri Bottas în virajul 12, el a recâștigat locul trei, care a devenit în curând al doilea când George Russell a intrat din nou la boxe în turul 37.

Verstappen

Acest lucru l-a lăsat pe Max Verstappen la 6,2s în spatele lui Sergio Perez, în timp ce Red Bull Racing se apropia de un final de 1-2 înainte ca mexicanul să intre la boxe pentru pneuri medium pentru a-i permite lui Max Verstappen să finalizeze o eventuală ascensiune la conducere. Cu echipa de la boxe a Red Bull Racing câștigându-și salariul, Max Verstappen a făcut a treia oprire și a luat o pereche de pneuri medium, ieșind la 5s în spatele lui Sergio Perez, dar, în mod crucial, cu 1s în fața lui George Russell.

Red Bull Racing a folosit argumentul piloților săi care au rulat strategii diferite pentru a-l chema pe un Sergio Perez nemulțumit să-l lase pe Max Verstappen să treacă, iar pozițiile s-au schimbat în virajul 5 în turul 49, oferindu-i lui Max Verstappen conducerea. Acesta a transformat-o în mod corespunzător într-o victorie frumoasă, cu un avans de 13 secunde față de Sergio Perez, ceea ce a dovedit că ordinul de echipă a fost justificat și dat pentru a evita ciocnirile între coechipieri. Marele Premiu al Spaniei a devenit astfel o recuperare la începutul sezonului de la lipsa de fiabilitate a Red Bull Racing se transformă într-o provocare pentru campionat pentru Max Verstappen.

Duo-ul echipei Mercedes AMG F1 a fost împiedicat de o scurgere de apă târzie, ceea ce a însemnat că George Russell a terminat la 20 de secunde în urma lui Sergio Perez pentru a completa podiumul într-un weekend în care W13 actualizat a făcut un pas înainte. Dar Carlos Sainz a reușit să-l depășească pe Lewis Hamilton la începutul penultimului tur, în timp ce septuplul campion i s-a spus să economisească urgent consumul de combustibil, iar pilotul Scuderiei Ferrari a obținut DRS pe linia dreaptă principală.

Sainz

Decizia îndrăzneață a celor de la Alfa Romeo F1 de a-l pune pe Valtteri Bottas pe o strategie cu două opriri părea suficient de bună pentru un podium, dar declinul târziu al pneurilor medium l-a făcut să coboare pe locul șase. Esteban Ocon a terminat al șaptelea pentru echipa Alpine F1, în timp ce Lando Norris, care a fost deosebit de bolnav înainte de cursă și a fost filmat îngenuncheat și cu ochii curgând, a alergat până pe locul opt.

Fernando Alonso, între timp, și-a revenit puternic după o eroare de strategie a echipei care l-a eliminat în Q1 pentru a ajunge al nouălea, Yuki Tsunoda completând top 10. Aston Martin F1 a pierdut toate datele despre mașina lui Sebastian Vettel la finalul cursei, iar germanul a finalizat o recuperare de o amploare similară cu cea a lui Fernando Alonso pentru a se clasa pe locul 11, în fața lui Daniel Ricciardo și Pierre Gasly.

Mick Schumacher a căzut de la o șansă bună de a intra în top 10 până pe locul 14, datorită unei strategii cu două opriri care l-a lăsat pe pneuri medii foarte uzate, în timp ce Lance Stroll a ajuns pe locul 14 după ce s-a rotit în urma unei întâlniri în virajul 1-2 cu Pierre Gasly. Nicholas Latifi a fost al 16-lea, în timp ce echipa Haas F1 l-a pus pe Kevin Magnussen să facă un stint uriaș pe pneuri dure, clasându-se pe locul 17, în fața lui Alex Albon, care a primit o penalizare de 5s pentru încălcări repetate ale limitelor pistei.

Câteva detalii de la Marele Premiu al Spaniei oferite de Pirelli:

Verstappen

Pilotul Red Bull Racing, Max Verstappen a utilizat o strategie cu trei opriri și a câștigat după ce a plecat de pe poziția a doua a grilei, preluând și șefia campionatului. El a schimbat între pneul SOFT P Zero Roșu (cu care a pornit în cursă) și pneul MEDIUM, P Zero Galben cu care a încheiat.

Coechpierul său, Sergio Perez și pilotul Mercedes, George Russell, care au încheiat de asemenea pe podium, au utilizat o strategie diferită cu trei opriri: SOFT-MEDIUM-MEDIUM-SOFT.

Toată lumea a ales să ia startul cu pneul SOFT, P Zero Roșu, cu excepția pilotului echipei Mercedes AMG F1, Lewis Hamilton, care a ales pneul MEDIUM, P Zero galben. Căzând la coada plutonului după un contact în primul tur, Lewis Hamilton a urcat până pe patru, grație unei strategii cu trei opriri – cu prima oprire după primul tur, ceea ce înseamnă efectiv două opriri.

Valtteri Bottas a fost cel mai bine clasat pilot cu două opriri, pe locul 6. Doar patru dintre finaliști au oprit de două ori, cu trei strategii diferite în joc.

Temperaturile ambientale și de la nivelul pistei au fost cele mai ridicate din weekend, atingâng 51 de grade pe pistă. În ciuda acestor condiții extreme, piloții au optat pentru compozițiile MEDIUM și SOFT.

Verstappen

Verstappen

„Acesta a fost cu siguranță unul dintre cele mai importante teste pentru noile pneuri pe 18 inch de anul acesta, datorită circuitului care a solicitat extrem pneurile și cu o degradare mare la temperaturi ce au depășit adesea 50 de grade.

Putem spune acum că au făcut față cu brio încercării, iar ceea ce face ca performanța lor să fie și mai impresionantă este faptul că piloții s-au concentrat doar pe compozițiile mai moi din cele nominalizate aici. În particular, pneul soft a fost o revelație, aproape toți piloții alegându-l pentru start, iar mulți dintre ei mergând pe soft cea mai mare parte a cursei.

Am văzut o mare varietate de strategii, piloții încercând să forțeze limitele și să facă trei opriri, adăugând și mai mult spectacol la o cursă și așa extrem de animată: aceasta și deoarece noile mașini pot depăși mai ușor. Felicitări Red Bull pentru dubla decizivă; acum ne pregătim pentru un challenge diferit săptămâna viitore la Monaco.”

Verstappen

Rezultatele Marele Premiu de Formula 1 al Spaniei:

Verstappen

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Motorsport Network / Pirelli
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: Pirelli

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Motorsport Network / Pirelli

Latest Posts

Don't Miss