Latest Posts

F1- Max Verstappen câștigă în Brazilia, Mercedes este la pământ

Vizualizări: 186345

F1- Max Verstappen se impune la Sao Paulo în fața lui Lando Norris. Final de infarct între Fernando Alonso și Sergio Perez pentru podium. Mercedes trăiește o adevărată dezamăgire.

Max Verstappen a obținut duminică, în cursa de Formula 1 din Brazilia, a 17-a victorie categorică a sezonului. Pilotul echipei Red Bull a fost de neatins de concurență pe parcursul celor 71 de tururi ale Marelui Premiu, obținând cel de-al 52-lea triumf al carierei sale. Lando Norris (McLaren) și Fernando Alonso (Aston Martin) au completat podiumul în spatele campionului mondial.

Pentru Mercedes, dezastrul din sprint a continuat fără încetare, cu un loc opt pentru Lewis Hamilton și un abandon pentru George Russell. Drama a fost cauzată de un accident în care a fost implicat Charles Leclerc în turul de formare și de o coliziune la start între Nico Hülkenberg, Alex Albon și Kevin Magnussen.

Cea de-a 20-a cursă a sezonului 2023 a început cu o dramă dublă. Chiar înainte de start, Charles Leclerc s-a accidentat în turul de formare din cauza unei defecțiuni hidraulice. Duminică s-a terminat instant pentru pilotul Ferrari, în același timp, startul a decurs conform planului. Aici a venit următoarea surpriză. A avut loc o coliziune la start între Hülkenberg, Albon și Magnussen, care a declanșat un steag roșu. După o întrerupere de o jumătate de oră, Marele Premiu a fost reluat a doua oară cu un start nou.

Verstappen

Verstappen a avut totul sub control și la reluarea cursei și a reușit să respingă cu succes un atac al lui Norris în primele etape. Primii trei clasați s-au distanțat în primul stint, în timp ce lucrurile au fost strânse în grupul de urmăritori. La fel ca la sprint, acțiunea a fost determinată de gestionarea pneurilor. Încă o dată, piloții Mercedes au mers foarte slab, spre nemulțumirea lui Russell. Acesta a petrecut întreaga cursă în spatele lui Hamilton și a cerut în zadar să facă schimb de locuri.

Verstappen a rămas la conducere în frunte atât după prima, cât și după a doua rundă de opriri la boxe și a avut un avans considerabil în fața lui Norris. În spatele său, Alonso s-a menținut cu curaj pe locul trei și l-a apărat constant în fața lui Perez. Pentru Mercedes, cursa s-a transformat într-un dezastru și mai mare cu fiecare tur. Mai întâi Hamilton a fost depășit, apoi Russell a fost nevoit să se retragă mai devreme din cauza unei probleme la unitatea de propulsie.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Ultima fază a fost dominată de lupta dintre Alonso și Perez pentru locul trei. Mexicanul și-a lansat atacul în penultimul tur, dar rivalul său a avut câștig de cauză. Alonso a ieșit învingător în ultimul tur și a salvat locul trei cu o diferență foarte mică. Verstappen, între timp, a câștigat confortabil în fața lui Norris, care, totuși, a fost încântat de punctul bonus pentru cel mai rapid tur.

Verstappen

Formula 1, clasamentul Campionatului Mondial 2023: Perez câștigă un pic de respiro

Clasamentul campionatului: În lupta pentru locul doi în clasamentul piloților, Perez și-a mărit avansul față de Hamilton la 32 de puncte, deși a pierdut în fața lui Alonso. În spatele său, este o cursă strânsă între Alonso, Norris și Sainz. Cei trei sunt despărțiți de doar șase puncte cu două curse înainte de final. Leclerc și Russell au înregistrat fiecare al patrulea abandon la Interlagos și au pierdut contactul.

În clasamentul echipelor, Ferrari nu a putut beneficia cu adevărat de dezastrul de la Mercedes. Scuderia a recuperat doar două puncte în Brazilia și se află în continuare la 20 de puncte în urmă. Mai în spate, Tsunoda s-a dovedit a fi garanția succesului pentru AlphaTauri, cu rezultate de puncte în Sprint și Marele Premiu. Datorită pilotului japonez, echipa soră a lui Red Bull a depășit Alfa Rmeo și se află pe locul opt, cu cinci puncte în față.

Vremea: Duminică, la Interlagos, condițiile au fost perfecte pentru startul cursei de la ora locală 14:00. Temperatura exterioară a fost de 21 de grade Celsius, cu mai mult de cinci grade Celsius mai rece decât la sprint. Cu toate acestea, asfaltul a fost la fel de fierbinte, cu 50 de grade Celsius, din cauza luminii directe a soarelui. Umiditatea era de 54% și nu existau șanse de ploaie. Un vânt ușor de 2,2 metri pe secundă sufla dinspre sud.

Verstappen

Dramă înainte de start: Charles Leclerc zboară în turul de formare

Turul introductiv: Cu excepția lui Logan Sargeant, pe pneuri medium, întregul pluton a fost pe pneuri soft pentru primul stint. Primul incident a avut loc înainte de start. Leclerc a suferit o defecțiune hidraulică în turul de formare. El a zburat în virajul șapte fără servodirecție și a ajuns în grămada de pneuri. Monegascul a reușit să își repună mașina în mișcare, dar doar pentru a parcurge câțiva metri până la următoarea bandă de recuperare, unde și-a parcat Ferrari-ul.

Verstappen

Cursa a fost întreruptă după un accident la start între Albon și Magnussen

Startul: Cursa a început în consecință, cu Verstappen singur pe prima linie a grilei de start, cu locul orfan de Leclerc lângă el. Cel care a plecat din pole-setter a avut un timp ușor și a virat în primul viraj în afara competiției ca lider. În spatele său, Stroll și Alonso nu au avut cel mai bun start posibil. Cei de la Aston Martin au fost depășiți de Norris și Hamilton, care au pornit ca din rachete pe locurile șase și cinci și s-au încadrat în spatele lui Verstappen. În spatele lui Alonso și Stroll au venit Russell, Perez, Sainz, Ocon și Piastri.

A avut loc un accident în zona mediană în apropierea virajului unu. Hülkenberg a fost prins între Magnussen și Albon, după care a atins Williams-ul pe roata din stânga spate. Albon a pierdut controlul la viteză mare, l-a târât cu el pe Magnussen și a lovit bariera pistei pe partea dreaptă. Marele Premiu s-a încheiat pe loc pentru ambii piloți. Piastri a fost lovit în partea din spate de Magnussen, provocând daune serioase mașinii sale. Ricciardo a luat un pneu zburător în aripa spate și a suferit de asemenea daune.

Comisia de control al cursei a reacționat rapid și a pornit imediat mașina de siguranță, pentru ca imediat după aceea să scoată steagul roșu. În timp ce câmpul de luptă înainte de primul viraj era curățat și stivele de pneuri reparate, Leclerc a revenit pentru scurt timp la Ferrari-ul său blocat. Cu toate acestea, el nu a reușit să conducă mașina înapoi la boxe pentru a participa la reluarea cursei. Piastri și Ricciardo au fost mai norocoși. Echipele lor și-au readus mașinile pe pistă în garaj în timpul întreruperii de 30 de minute, dar au fost nevoiți să înceapă repornirea de la boxe din cauza reparațiilor.

Verstappen

Verstappen câștigă și la restart

Restart: Ordinea pentru al doilea start în picioare a fost următoarea: Verstappen, Norris, Hamilton, Hamilton, Alonso, Stroll, Russell, Perez, Sainz, Ocon, Tsunoda, Gasly, Bottas, Zhou, Sargeant, Hülkenberg. Piastri și Ricciardo au pornit de la boxe. Verstappen a stăpânit, de asemenea, repornirea și a fost primul în infamul Senna-S. În spatele său, Hamilton l-a atacat pe Norris, dar pilotul McLaren a rezistat. Alonso a profitat de ocazie și i-a luat locul al treilea lui Hamilton în cursa spre virajul patru. Russell, Perez, Perez, Stroll, Sainz, Gasly și Ocon au urmat în top 10.

Verstappen îl blochează pe Norris, Russell cere o decizie

Începutul cursei: Norris a dat totul în primele etape ale cursei pentru a-l împiedica pe Verstappen să scape. Când DRS-ul a fost eliberat în turul șase, el se afla la o jumătate de secundă de lider. În spatele său, Alonso a trebuit să cedeze puțin. De la pilotul Aston Martin până la Sargeant, pe locul 15, câmpul era un singur tren DRS. Cu toate acestea, Hamilton a pierdut repede contactul cu Alonso.

În turul opt, Norris a încercat să se ia de Verstappen înainte de virajul patru, dar campionul mondial a recuperat diferența pe interior și a rămas în față. Norris și-a tras praful, iar diferența dintre cei doi s-a mărit imediat la peste o secundă și jumătate. Hamilton era acum la aproape trei secunde în spatele lui Alonso, iar Russell a cerut o decizie din partea echipei prin radio. El nu dorea să-l atace pe Hamilton, ci dorea să schimbe pozițiile.

Strategii de la Mercedes nu au intervenit. În turul 14, Russell a ratat apexul în virajul 13 și a plătit prețul. Perez a avut impulsul și l-a depășit cu DRS pe linia dreaptă de start-finisaj. Pilotul Red Bull a reușit să respingă cu succes încercarea lui Russell de a contraataca în virajul patru. Echipa l-a instruit apoi pe britanic să conserve și mai mult pneurile, la care pilotul a reacționat iritat. “Vrei să concurezi sau să cedezi locuri? Dacă mai reușesc ceva, voi merge înapoi”, a bombănit Russell la radio.

Verstappen

Mercedes suferă din cauza performanței pneurilor

Prima fază de oprire la boxe: La mijlocul plutonului, Ocon și Zhou au făcut primele schimbări de pneuri începând cu turul 16, schimbând soft cu medium. Hamilton a intrat la service în turul 19, după ce era deja la opt secunde în spatele lui Alonso și a fost apoi depășit de Perez. A fost rândul lui Russell un tur mai târziu. Duo-ul Mercedes s-a regrupat pe locurile zece și unsprezece. Hamilton a raportat curând la radio o problemă la pneul stânga față.

Red Bull a răspuns cu Perez, care a pierdut din cauza unui undercut al lui Hamilton. După oprirea la boxe, mexicanul a revenit în cursă pe locul nouă în spatele celor de la Mercedes și s-a plâns echipei sale de strategie. În turul 23, a avut succes cu DRS înainte de virajul patru și a preluat poziția de la Hamilton. Alonso a trecut de la pneurile soft la cele medium în turul 26 și a rămas în fața lui Perez datorită avansului său mare.

Verstappen și Norris au făcut primul schimb de pneuri în turul 28. După oprirea la boxe, ordinea a fost următoarea: Verstappen, Norris, Alonso, Perez, Perez, Stroll, Hamilton, Russell, Sainz, Sainz, Ocon și Bottas. Între timp, existau decalaje mari în tot plutonul. A fost din nou strânsă între coechipierii de la Mercedes, cu Russell aproape de Hamilton. Încă o dată, însă, conducerea echipei nu a intervenit.

Dezastrul Mercedes devine din ce în ce mai rău

Restul cursei: Acest lucru a avut consecințe în turul 35. Hamilton a căzut acum la patru secunde în spatele lui Stroll, iar Sainz îl urmărea pe Russell. Spaniolul a avut nevoie doar de o singură încercare cu DRS pentru a-l prinde pe Russell. Nici Hamilton nu a avut nimic pentru a-l contracara pe pilotul Ferrari două tururi mai târziu. Sainz a preluat locul șase înainte de virajul patru.

La scurt timp după aceea, Russell a fost instruit să gestioneze temperatura motorului. El a coborât apoi la patru secunde în spatele lui Hamilton. În turul 42, el a fost depășit de Pierre Gasly pentru locul opt. Înainte de a putea fi depășit și de Tsunoda, Russell s-a îndreptat spre boxe pentru al doilea schimb de pneuri în turul 46. El a revenit pe pneuri soft, deschizând a doua fază de oprire la boxe.

Verstappen

Alonso îl învinge pe Perez

A doua fază de oprire la boxe: Perez, Hamilton și Gasly au oprit și ei un tur mai târziu. Alonso a urmat în turul 48. Spaniolul a reușit să respingă cu succes undercut-ul lui Perez și a rămas cu trei secunde în fața pilotului Red Bull. Lucrurile nu au mers așa cum a vrut Hamilton nici pe pneurile soft proaspete. El și-a criticat strategii la radio pentru că nu au mers pe hard. În turul 50, el a pierdut locul opt în favoarea lui Gasly. Verstappen a trecut din nou la pneuri soft în turul 56, în timp ce Norris a mai rămas pe circuit patru tururi.

Faza finală: Perez a intrat în fereastra DRS în spatele lui Alonso în turul 56 și a început să atace. Pilotul Aston Martin și-a gestionat bateria pentru a avea răspunsul potrivit în zonele DRS și a rămas în față. Russell a fost rugat să parcheze mașina la boxe în turul 59. Echipa a invocat o temperatură excesiv de ridicată a uleiului ca motiv al acțiunii.

În turul 70, Perez a preluat locul trei de la Alonso, dar spaniolul a refuzat să renunțe. El a ripostat în ultimul tur, înainte de virajul patru, și i-a smuls mexicanului podiumul. Verstappen a terminat cu opt secunde în fața lui Norris. Alonso l-a învins pe Perez cu 0,053 secunde. Stroll, Sainz, Sainz, Gasly, Hamilton, Tsunoda și Ocon au completat pozițiile care au adus puncte.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss