More

    Latest Posts

    F1 va renunța la planul de a reduce temperaturile de acoperire a pneurilor pentru 2023

    Planul de reducere a temperaturilor de acoperire a pneurilor din F1 de la 70°C la 50°C pentru 2023 este reevaluat și este posibil să fie abandonat.

    F1 va renunța la planul de a reduce temperaturile de acoperire a pneurilor pentru 2023.Măsura a fost planificată ca parte a unei schimbări suplimentare pentru 2024, când utilizarea păturii pentru pneuri urmează să fie abandonată în totalitate în cadrul campaniei de sustenabilitate a campionatului.

    Dar scăderea temperaturii păturii de pneuri singură s-a dovedit a fi nepopulară pentru piloți și a fost pe prima pagină a ziarelor în special de la recentul Mare Premiu al Statelor Unite, unde a avut loc primul din cele două teste de pneuri din 2023 în cadrul evenimentului, înainte ca cel de-al doilea test să aibă loc în Mexic la sfârșitul săptămânii trecute.

    Campionul mondial de la Red Bull, Max Verstappen, a declarat că această mișcare va duce la „multe accidente”, în timp ce Lando Norris de la McLaren a considerat că „toată lumea își va șicana mașina la un moment dat”.

    F1, Planul, Pirelli

    Ca răspuns la comentariile piloților după testul de la Austin, Pirelli a efectuat un experiment pentru testul din Mexic, în care pneurile au fost încălzite în pături la 70°C, dar numai timp de două ore și nu de trei ore ca de obicei, ceea ce ar fi rămas operațiunea pentru limita de 50°C care a fost introdusă. Se pare că Pirelli a descoperit că această schimbare folosea mai puțină energie în general și ar fi liniștit în același timp îngrijorările piloților.

    Șeful Pirelli motorsport, Mario Isola, a explicat pentru Autosport că, deși pentru 2024 „planul este în continuare să nu avem o pătură, pentru anul viitor investigația a spus că dacă încălzești pneurile la 70°C timp de două ore și nu trei ore, economisești mai multă energie decât păturile la 50°C timp de trei ore. Pentru că aceasta este perioada în care pătura consumă mult mai multă energie – este ca și cuptorul de acasă”, a continuat el.

    „Deci, dacă o porniți, aveți o primă fază în care urcați la temperatura necesară și apoi se stabilizează. Dar, pentru a menține temperatura la nivelul dorit, trebuie să folosești energie. Așadar, acesta este scopul”. Isola a prezentat concluziile Pirelli piloților în cadrul briefingului obișnuit post-FP2 de la GP Mexico City.

    F1, Planul, Pirelli

    El a spus că piloții au fost de acord că ar prefera ca F1 să adopte abordarea de a încălzi pneurile mai tare pentru o perioadă mai scurtă de timp. „Pentru mine, este o soluție rezonabilă”, a spus Isola. „După cum am spus, economisim și mai multă energie. Acum, trebuie să analizăm toate datele din abordarea încălzirii înainte de testul din Mexic, deoarece testul a fost abia vinerea trecută. Restul planului este să găsim cele cinci compoziții pe care vrem să le omologăm pentru 2023”.

    „Apoi să aducem versiunea finală a pneurilor la Abu Dhabi pentru testul de după sezon, astfel încât piloții să poată testa gama finală de compoziții. Și să propunem o strategie completă pentru 2023 de încălzire a păturii de pneuri două ore la 70°C. Acesta este planul pentru moment”. Se înțelege că Pirelli a prezentat, de asemenea, ideea sa privind pătura de anvelope 2023 către FIA și organizația F1 și a primit un feedback pozitiv cu privire la noua abordare.

    F1, Planul, Pirelli

    Isola a sugerat, de asemenea, că testarea pneurilor în timpul evenimentului, efectuată la Austin și Mexic, ar putea reveni la anumite evenimente anul viitor. Acestea sunt utile pentru Pirelli pentru a aduna date despre modul în care funcționează compozițiile, mai degrabă decât pentru a construi construcția specifică a pneurilor – care necesită evenimente de testare private mai lungi, deoarece mașinile trebuie să își ajusteze setările pentru a obține datele corecte.

    „Ceea ce ei numesc „test în competiție” este o opțiune pentru viitor”, a declarat Isola. „Mai ales anul viitor, avem 24 de curse, avem o a doua parte a sezonului cu multe evenimente în străinătate. Știm cât de mult sunt stresate echipele și personalul echipelor pentru că trebuie să călătorească mult și așa mai departe. Așa că, dacă avem această opțiune, nu obligăm echipele să mai stea încă 2-3 zile afară pentru testele noastre de pneuri. Și putem folosi acest lucru într-o a doua parte a sezonului”.

    Întrucât planul de interzicere a păturii de pneuri din 2024 rămâne în vigoare, ar fi logic să ne așteptăm ca fie Pirelli să fie nevoită să producă toate construcțiile de pneuri noi pentru acel an, fie echipele să facă modificări substanțiale la proiectele lor pentru a îmbunătăți încălzirea pneurilor.

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss