F1 Suzuka: Max Verstappen câștigă Marele Premiu al Japoniei într-o manieră dominantă și îi oferă lui Red Bull Racing Campionatul Mondial al Constructorilor.
Sergio Perez trăiește o situație jenantă după două accidente și două penalizări. Max Verstappen încheie un weekend perfect în cursa de Formula 1 din Japonia, câștigând al 13-lea Mare Premiu al sezonului. Victoria campionului mondial de la Suzuka ajută, de asemenea, Red Bull Racing să câștige mai devreme Campionatul Constructorilor. Lando Norris și Oscar Piastri asigură un dublu podium pentru McLaren F1.
Într-o cursă în mare parte lipsită de incidente, o fază de start turbulentă a oferit acțiunea cu o serie de coliziuni minore. Sergio Perez a fost implicat în două accidente și și-a parcat mașina. Ulterior, însă, a avut loc o scenă foarte curioasă: întrucât Perez trebuia să ispășească o penalizare, Red Bull Racing i-a ordonat să revină pe pistă pentru câteva tururi, evitând astfel o penalizare pentru cursa următoare.
Câștigătorul:
Max Verstappen se distanțează de cuplul McLaren. Victoria lui Max Verstappen nu a fost niciodată cu adevărat în pericol la Suzuka. În ciuda unui start unde a fost nevoit să se apere de ambele părți, el i-a devansat pe Lando Norris și Oscar Piastri înainte de virajul 2. Apoi a condus o cursă solitară în față. Până la final, Max Verstappen și-a construit un avans de 19 secunde.
Podiumul:
Duelul dintre Oscar Piastri și Lando Norris pentru locul doi, intern la echipa McLaren F1, s-a decis, de asemenea, relativ nespectaculos. Între timp, Oscar Piastri și-a devansat coechipierul datorită unui VSC favorabil, dar pozițiile s-au schimbat din nou. La sosire, Lando Norris avea un avans la fel de stabil față de coechipierul său ca și Max Verstappen față de el.
Celălalt rezultat:
Charles Leclerc a încheiat pe poziția a patra după o cursă la fel de nespectaculoasă, urmat de Lewis Hamilton și Carlos Sainz. Pentru George Russell, o strategie cu o singură oprire nu a dat roade: a terminat doar pe locul 7. Fernando Alonso, Esteban Ocon și Pierre Gasly au adunat ultimele puncte.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Cele mai importante momente din cursa de Formula 1 din Japonia:
- Max Verstappen domină GP-ul Japoniei
- Red Bull Racing câștigă Campionatul Constructorilor
- McLaren F1 obține un dublu podium cu Piastri și Norris
- Sergio Perez cu 2 accidente, 2 penalizări și o revenire curioasă
- Haos la start
- Duel încins la echipa Mercedes AMG F1 între Lewis Hamilton și George Russell
Clasamentul Campionatului Mondial:
Red Bull Racing și-a mărit la 318 puncte avansul față de Mercedes în Campionatul Constructorilor, grație victoriei lui Max Verstappen. O diferență care nu mai poate fi recuperată. Red Bull și-a asigurat astfel cel de-al șaselea titlu în Campionatul Mondial pe echipe din istoria echipei de curse.
Avansul lui Max Verstappen în fața lui Sergio Perez în campionatul piloților a crescut la 177 de puncte. Olandezul are acum 400 de puncte, iar Perez 223, ceea ce înseamnă că Max Verstappen își poate adjudeca al treilea titlu de campion mondial încă de la Cursa Sprint din Qatar. Lewis Hamilton se află în continuare pe locul P3, cu 190 de puncte, în fața lui Fernando Alonso (174) Carlos Sainz (150) și Charles Leclerc (135).
Vremea:
Temperaturile de duminică au fost similare cu cele din calificările din ziua precedentă. Mercurul a arătat 27 de grade Celsius, iar pe suprafața pistei au fost măsurate 38 de grade.
Startul:
Ambii piloți echipei McLaren F1 au pornit bine și l-au atacat pe Max Verstappen, care a trebuit să se acopere în fața lui Oscar Piastri. Lando Norris a reușit astfel să se plaseze pe exteriorul virajului 1, dar în virajul 2 Max Verstappen s-a reafirmat în cele din urmă. Lando Norris s-a aliniat însă pe poziția a doua, în fața coechipierului său. Sergio Perez și Lewis Hamilton se ciocnesc la start
Începutul de cursă:
În spate, au avut loc mai multe coliziuni mici. După o manevră a lui Carlos Sainz împotriva lui Charles Leclerc, Sergio Perez și Lewis Hamilton au rămas fără spațiu pe partea dreaptă a pistei și a avut loc un contact, obligându-l pe Sergio Perez să facă o oprire timpurie. Mai în spate, a existat o situație similară între Esteban Ocon, Valterri Bottas și Alex Albon. Zhou Guanyu a suferit, de asemenea, daune. La fel ca Sergio Perez, toți s-au oprit prematur din cauza avariilor. A rezultat o perioadă de safety car care a durat până în turul cinci.
După reluarea cursei, Max Verstappen și-a mărit constant avansul față de McLaren-uri, în timp ce Lando Norris s-a distanțat tot mai mult de Oscar Piastri. În spatele lor se aflau cele două mașina echipei Scuderia Ferrari, urmate de Fernando Alonso și de duo-ul echipei Mercedes AMG F1. Pozițiile din față nu s-au schimbat prea mult în primele etape ale cursei.
Recuperarea lui Sergio Perez după schimbarea timpurie a aripii față s-a încheiat brusc. Mexicanul a făcut un patinaj cu Kevin Magnussen în timpul unei încercări de depășire. După o a doua schimbare a aripii față, el și-a parcat RB19 la scurt timp din cauza avariilor și s-a retras. Sergio Perez nu numai că a primit o penalizare pentru coliziunea cu Kevin Magnussen, dar primise anterior și o penalizare pentru o infracțiune sub Safety Car. El nu a fost singurul care s-a retras în această etapă a cursei: Valterri Bottas a abandonat după o altă coliziune cu Logan Sargeant.
George Russell vs. Lewis Hamilton, Duel încins între piloți Mercedes:
Cu toate acestea, cei doi piloți echipei Mercedes AMG F1 au fost cei care au oferit acțiunea. Încă din turul 5, George Russell și-a depășit coechipierul printr-o manevră înainte de ultima șicană, dar Lewis Hamilton a reușit să contraatace imediat pe linia de start-sosire. Al doilea duel a avut loc în turul 16, după ce Lewis Hamilton a lovit pentru scurt timp pietrișul la Degner 2. George Russell a atacat înainte de virajul Spoon, dar a fost respins.
Opriri la boxe:
Prima fază reală de oprire la boxe a fost deschisă de Nico Hülkenberg în turul 9, iar piloți AlphaTauri au intrat și ei în următoarele două tururi. În grupul de frunte, a fost nevoie până în turul 13 pentru ca Oscar Piastri să intre la boxe. Australianul a fost norocos că o perioadă de safety car virtuală a fost anunțată pentru resturi la scurt timp după ce a ieșit. Acest lucru i-a salvat un timp semnificativ.
După ce Max Verstappen și Lando Norris au efectuat și ei oprirea obligatorie la boxe în tururile 16 și 17, Oscar Piastri a preluat poziția a doua. Charles Leclerc s-a oprit în turul 16, iar Carlos Sainz în turul 18. Fernando Alonso a dansat în afara liniei în grupul de urmărire, cu o oprire încă din turul 12. Dar undercut-ul nu a dat roade, pentru că după ce Lewis Hamilton (turul 17) și piloți Scuderia Ferrari și-au schimbat și ele pneurile, a alunecat pe P9.
George Russell și-a prelungit primul stint până în turul 24, dar a reușit să stabilească timpi buni și în acel moment. Esteban Ocon a optat și el efectiv pentru o strategie cu o singură oprire, oprindu-se în turul 12. George Russell a reintrat pe pistă în spatele lui Fernando Alonso în P8, dar l-a depășit pe asturian încă de la ieșirea de pe pistă.
Restul cursei:
Pe de altă parte, lucrurile s-au încins la radio în legătură cu P2: Lando Norris s-a apropiat rapid de Oscar Piastri pe pneuri mai proaspete și s-a plâns de mai multe ori de pierderea de timp direct în spatele debutantului. În turul 27, echipa s-a răzgândit și a orchestrat o schimbare de poziție pe linia de start-finisaj. După aceea, lucrurile s-au calmat puțin în față.
Curios:
Sergio Perez revine cu 26 de tururi în urmă. Cu toate acestea, lucrurile au devenit curioase la boxe. Sergio Perez a revenit pe pistă în turul 39 pentru a-și ispăși a doua penalizare și apoi a parcat din nou. În caz contrar, ar fi primit probabil o penalizare pe grilă pentru următoarea cursă din Qatar. În acel moment, el era deja la 26 de tururi în spatele liderilor. Lance Stroll, Logan Sargeant și Alex Albon s-au retras din cursă din cauza diferitelor avarii și defecțiuni.
Opriri la boxe și tururi finale:
Charles Leclerc și Lewis Hamilton au sunat la a doua oprire la boxe în turul 34. Oscar Piastri a oprit în turul 35, iar coechipierul său Lando Norris un tur mai târziu. Max Verstappen și-a încheiat schimbul de pneuri în turul 38, la fel ca și Carlos Sainz. Oprirea târzie la boxe a însemnat că Carlos Sainz a pierdut poziția în fața lui Lewis Hamilton și se află acum pe P7.
Spre finalul cursei, totul era stabilit în P1. Marea întrebare privind pozițiile din față era: cât de bine va putea George Russell să se țină de strategia sa cu o singură oprire? Britanicul era în P2 după opririle la boxe ale concurenților. În turul 38, Lando Norris l-a depășit pe compatriotul său, iar în turul 42 a trecut și Oscar Piastri.
Charles Leclerc a avut nevoie de mai multe încercări cu DRS înainte de a putea lua locul 4 de la pilotul echipei Mercedes AMG F1 în turul 45. George Russell a fost, de asemenea, unul dintre puținii piloți care au oferit acțiune în sprintul final. Pentru că, deși Lewis Hamilton a fost presat de Carlos Sainz ca urmare a acestui rezultat, a existat un ordin de echipă de la Mercedes AMG F1 la finalul cursei, iar George Russell și-a apărat locul în fața septuplului campion mondial Lewis Hamilton timp de câteva tururi.
În turul 49, George Russell l-a lăsat să treacă pe Lewis Hamilton la indicațiile echipei sale de curse. Deși echipa Mercedes AMG F1 l-a folosit pe Lewis Hamilton pentru a-i oferi lui George Russell DRS, Carlos Sainz a reușit să câștige poziție în fața celui de-al doilea pilot Mercedes AMG F1. Carlos Sainz a rămas în DRS-ul lui George Hamilton până la finalul cursei, dar nu a mai putut găsi o cale de depășire.
GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:
Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 MediaPhotocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.