More

    Latest Posts

    F1 SUA: Verstappen îl devansează pe Leclerc în ultima sesiune de antrenamente.

    Max Verstappen l-a devansat pe Charles Leclerc pentru primul loc în FP3 la Marele Premiu de Formula 1 din 2022, în condițiile în care Scuderia Ferrari folosește acum piese de motor proaspete și riscă să fie eliminat de pe grila de start.

    După ce FP2 a fost dedicată în mare parte testelor pentru pneurile Pirelli din 2023, ultima sesiune de o oră de antrenamente a însemnat că echipele au mai mult de lucru decât de obicei pentru colectarea datelor de cursă, dincolo de ultimele ajustări ale set-up-ului și de eforturile de simulare a calificărilor.

    Aici, Scuderia Ferrari s-a confruntat cu o altă problemă, deoarece o problemă la bordul mașinii lui Charles Leclerc a însemnat că doar Carlos Sainz a completat rularea cu combustibil înalt pentru Scuderia Ferrari – deși Max Verstappen a fost singurul pilot Red Bull Racing care a făcut același lucru, deoarece Sergio Perez s-a concentrat pe eforturile de pilotaj pe parcursul FP3.

    Verstappen, Leclerc

    Puțin peste jumătate din pluton a plecat în primele minute – condus de perechea Alfa Romeo F1 Zhou Guanyu și Valtteri BottasZhou Guanyu a stabilit în mod corespunzător reperul primului loc cu 1m39,735s, pe care Valtteri Bottas l-a depășit imediat cu 1m39,042s, cei doi rulând de la început cu pneuri SOFT. Aceștia au fost rapid uzurpați de primii piloți de la cei din față – Carlos Sainz fiind următorul pe pneuri medium și fiind cel mai rapid cu 1m38.591s.

    Apoi a venit Sergio Perez, care a sărit în față cu un avans mare de 0.978s pe cauciucul cu pereți roșii, înainte ca Charles Leclerc să preia primul loc cu primul său efort de 1m37.471s folosind pneuri SOFT. Max Verstappen a fost și el pe acest cauciuc, la fel ca și Sergio Perez, campionul mondial clasându-se chiar în spatele lui Charles Leclerc, la 0,065s în urma lui Charles Leclerc. După un drum la boxe, cei patru piloți Scuderia Ferrari și Red Bull Racing au făcut un al doilea efort de simulare a calificărilor – cu Carlos Sainz încă singur, care a rulat cu pneuri medium.

    Charles Leclerc a îmbunătățit reperul primului loc la 1m37,083s, înainte ca Max Verstappen, care îl urmărea îndeaproape, să forțeze nota cu 1m36,706s, iar Sergio Perez a rămas pe locul trei, în ciuda faptului că a stabilit un record personal cu a doua sa încercare de tur rapid. Acum rulând ușor în urma coechipierului său și a rivalilor de la Red Bull Racing, Carlos Sainz a încheiat primele 15 minute de cursă prin a se plasa pe locul doi în spatele lui Max Verstappen, cu 0.188s mai lent cu a doua cursă pe pneurile medii mai lente.

    Verstappen, Leclerc

    În acest stadiu, primii patru au fost urmați de perechea alpină Fernando Alonso și Esteban Ocon, cu Lewis Hamilton în frunte cu George Russell, următorul pentru Mercedes AMG F1. În timp ce piloții Red Bull Racing au rămas la boxe după două rulări inițiale cu pneuri soft, Charles Leclerc a mers din nou și a sărit pe locul doi chiar înainte de a se ajunge la marcajul de 20 de minute – apropiindu-se la 0.059s în spatele lui Max Verstappen cu un sector final violet.

    După ce a revenit la boxe, cele două Red Bull Racing-uri au ieșit din nou la drum cu programe diferite – Max Verstappen a efectuat o cursă cu combustibil mare, pentru colectarea datelor de cursă, iar Sergio Perez a obținut un al treilea efort de simulare a calificărilor. El a folosit această rulare suplimentară pe pneuri SOFT pentru a reveni pe primul loc cu un timp de 1m36.578s, care a venit în detrimentul lui Lewis Hamilton, care cu câteva secunde mai devreme, imediat după marcajul de 25 de minute, a fost cel mai rapid cu un timp de 1m36.688s, înainte de a fi retrogradat la 0.110s în spatele lui, pe locul doi.

    În timp ce Carlos Sainz s-a alăturat lui Max Verstappen în ture cu combustibil ridicat în următoarea fază a sesiunii, Sergio Perez a efectuat două tururi lente de răcire pe softurile sale înainte de a încerca un alt zbor al patrulea. Dar, după ce a stabilit o serie de mini-sectoare mov la începutul sectorului unu, a pierdut timp și în cele din urmă a intrat la boxe pentru a abandona turul, confirmând sugestia anterioară a lui Charles Leclerc la radioul echipei Scuderia Ferrari că soft-urile sunt “acolo doar pentru un tur” pe traseul cu energie ridicată din Austin.

    Verstappen, Leclerc

    După o pauză de acțiune imediat după jumătatea cursei, în timpul căreia Scuderia Ferrari a dezvăluit într-un mesaj radio către Carlos SainzCharles Leclerc avea o problemă care îl împiedica să efectueze un tur corespunzător cu combustibil ridicat pe softuri, cei doi de la Mercedes AMG F1 au fost nevoiți să abandoneze zborurile pe softuri după momente în virajele 1 și, respectiv, 12. George Russell a salvat un snap masiv de supravirare la primul viraj, în timp ce problema lui Lewis Hamilton a fost de subvirare, după care a decis să dea înapoi.

    După ce a făcut turul înapoi, George Russell a plecat din nou și a sărit de pe locul nouă pe locul șase pentru a da startul ultimei treimi a sesiunii, în timp ce Lewis Hamilton a efectuat un tur de răcire suplimentar lent după momentul de subvirare înainte de a-și monta următorul efort. El a explodat în primul sector violet, dar un mic blocaj în virajul 12 de la capătul lungii linii drepte din spate l-a făcut să cadă înapoi, iar apoi un moment sălbatic de ieșire de pe pistă peste borduri la ieșirea din penultimul viraj în pantă a făcut ca el să opteze din nou pentru abandon.

    La începutul ultimelor 15 minute, piloții Red Bull Racing și Scuderia Ferrari au reapărut pentru un ultim set de încercări de calificare. Atât Max Verstappen, cât și Charles Leclerc au abandonat primele tururi pe ultimul lor set de softuri – primul după ce a alunecat adânc și a ieșit pentru scurt timp în virajul 1.

    Verstappen, Leclerc

     

    După ce a făcut un tur pentru a porni din nou, Max Verstappen a pus capăt în cele din urmă domniei îndelungate a lui Sergio Perez în fruntea timpilor cu un 1m36.223s, în ciuda faptului că olandezul a fost nevoit să prindă o mare pocnitură laterală chiar în momentul în care a coborât puterea la ieșirea din ultimul viraj pentru a-și începe zborul.

    Aici a fost momentul în care Charles Leclerc a fost distrus la finalul ultimului său efort de zbor – pilotul Scuderia Ferrari a plecat de la un prim sector violet pentru a termina al doilea la 0.010s în derivă, după ce a trebuit să prindă o alunecare de supravirare în ultimul viraj, după ce a făcut același lucru și în penultimul viraj. După aceasta, Carlos Sainz a sărit pe locul trei după ce a finalizat în cele din urmă un zbor cu softs, cu Lewis Hamilton ajungând pentru scurt timp în fața lui Sergio Perez pe locul patru înainte ca pilotul mexican să revină în față cu ultimul său tur în ultimele momente.

    Aici, Charles Leclerc a furat din nou în fața lui Max Verstappen cu un 1m36.145s – anulând afirmația sa anterioară cu privire la durabilitatea de pneuri SOFT – deși poate cu mai puțin combustibil la bord în această etapă atât de aproape de calificări. Într-adevăr, după propriul său tur de răcire, Max Verstappen a mai depus un efort în ultimul minut și a realizat cel mai rapid timp în toate cele trei sectoare, ajungând astfel în fruntea FP3 cu un 1m35.835s care l-a plasat cu 0.320s în fața lui Charles Leclerc și cu 0.446s în spatele lui Carlos Sainz.

    Verstappen, Leclerc

    În spatele lui Sergio Perez și Lewis Hamilton a venit Fernando Alonso, care a scăpat la limită când a trecut de al doilea Red Bull Racing la începutul Esses în ultimul său tur, fapt pentru care Sergio Perez, care se mișca lent, și-a cerut scuze la radioul echipei. George Russell a terminat al șaptelea în fața celor de la Aston Martin F1, Sebastian Vettel și Lance Stroll, cu Pierre Gasly al 10-lea pentru AlphaTauri.

    Daniel Ricciardo a avut nevoie ca McLaren F1 să rezolve o problemă la frâne pe care nu a putut să o detecteze pe datele sale în drumul său spre locul 15, cu Mick Schumacher pe locul 19 după ce a ratat o mare parte din sesiune din cauza unei probleme de transmisie care a apărut la bordul Haas F1-ului său în primele tururi. Haas F1 a crezut inițial că remedierea va dura 15 minute, dar Mick Schumacher nu a putut ieși din nou și a stabilit în cele din urmă un tur cronometrat până când sesiunea se apropia de ultimele 10 minute.

    Acest lucru a fost totuși mai bun decât rulajul pe care l-a obținut în cele din urmă Zhou Guanyu, care a rămas cu doar trei tururi pe tabelă din cauza unei probleme nespecificate care l-a limitat la garajul Alfa după tururile de instalare.

    Verstappen, Leclerc

    Rezultatele celei de-a treia sesiuni de antrenamente libere pentru Marele Premiu al Statelor Unite:

    Verstappen, Leclerc

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss