More

    F1 Sprint – tot ce trebuie să știți despre noul format

    Formula 1 primește o agitare în acest weekend la Silverstone, odată cu introducerea F1 Sprint (sau Sprint Qualifying). Iată la ce să vă așteaptaţi de la proba de Formula 1 menită să îmbogățească experiența unui weekend complet de Grand Prix, atât pentru fanii de pe pistă, cât și din întreaga lume, de la tensiunea sesiunii de calificare de vineri până la steagul în carouri de duminică după-amiază…

    F1 Sprint va fi o cursă de peste 100 km (în cazul Silverstone, 17 ture) și va dura aproximativ 25-30 de minute. Este conceput pentru a oferi un spectacol de curse scurt și rapid – similar cu un meci de cricket Twenty20 – cu șoferi care concurează de la început până la sfârșit, fără a fi nevoie să facă opriri la boxe.

    Puncte vor fi acordate primilor trei clasați, trei pentru câștigător până la un punct pentru al treilea. Nu va avea loc o ceremonie pe podium, deoarece această onoare va rămâne privilegiul primilor trei în Marele Premiu de duminică, totuși va exista o prezentare specială post-Sprint pentru primii trei.

    Ordinea de finisare a cursei va defini grila pentru evenimentul de duminică – Marele Premiu, unde formatul tradițional va rămâne neschimbat.

    Va exista o procedură de grilă mai modestă pentru calificarea Sprint, cu mass-media și oaspeții permiși pe grilă, așa cum se întâmplă în timpurile pre COVID-19 pentru Marele Premiu, dar momente precum imnul național vor fi unice pentru cursa principală de duminică.

    Sesiunea de o oră, împărțită în trei segmente, care a produs dramă în ultimii ani, va rămâne în continuare o mare parte a spectacolului. Cu toate acestea, se va muta vineri, oferind primei zile de acțiune o serie de gravitas și un eveniment crescendo.

    Ședința se desfășoară și mai târziu în cursul zilei, pentru a facilita vizionarea fanilor care lucrează.

    Regulile pentru anvelope se vor schimba pentru această sesiune, fiind permise numai anvelopele moi. Drept urmare, echipele și piloții vor fi liberi să înceapă cursa de duminică pe orice compus, mai degrabă decât să trebuiască să ruleze anvelopa pe care se califică în Q2.

    În weekend vor fi doar două sesiuni de antrenament, fiecare durând o oră.

    Primul va avea loc vineri la prânz, cu echipe capabile să folosească oricare două seturi din alocarea de 12 săptămâni, care a fost redusă cu un set, deoarece antrenamentele sunt reduse total în cele trei zile, în afară de seturile pe care trebuie să le pună deoparte pentru calificare (cinci seturi de softs) și cursa (două seturi de anvelope, alegere liberă).

    Se crede că echipele vor folosi compusul mai greu pentru a obține set-up-ul de bază și, probabil, unul moale, pe măsură ce încep să privească performanța.

    Mașinile vor intra apoi în Parc Ferme după FP1, înainte de a fi eliberate pentru FP2, care va avea loc sâmbătă dimineață. Aici vor putea folosi un set de anvelope, la alegerea lor.

    Se vor întoarce apoi la Parc Ferme înainte de F1 Sprint, înainte de a fi repuși în mediul în carantină peste noapte înainte de cursa de duminică.

    Dacă FP1 sau Calificarea se desfășoară în condiții de umezeală, echipelor li se va oferi un set suplimentar de anvelope intermediare, dar trebuie apoi să returneze un set din cele folosite inainte de Sprint.

    Dacă F1 Sprint este umed, echipele pot returna un set de anvelope uzate sau intermediare după aceea, pentru a fi înlocuit cu un set nou.

    Regulile interzic schimbarea componentelor majore din Parc Ferme pentru a evita echipele care se deplasează pentru a crea „mașini calificate” speciale, limitând totodată numărul de ore necesare pentru pregătirea mașinii pentru ziua următoare.

    Cu toate acestea, este permisă o anumită încăpere pentru reconfigurarea mașinii pentru a face sesiunea FP2 de sâmbătă mai utilă.

    Din motive de siguranță, echipele pot schimba materialul de frecare a frânei pentru un set nou, identic, care a fost folosit în calificare și F1 Sprint înainte de Marele Premiu. Și conductele de frână pot fi schimbate.

    Au fost luate în considerare ajustările de răcire a unității de putere și a cutiei de viteze în cazul în care temperatura ambiantă se schimbă semnificativ (o schimbare de 10C sau mai mult înregistrată de furnizorul de servicii meteo desemnat de FIA), în timp ce distribuția greutății poate fi modificată.

    De exemplu, în cazul în care o aripă frontală este deteriorată în F1 Sprint, de exemplu, și echipa a epuizat cele mai recente aripi frontale, acestea pot rula o specificație utilizată anterior fără penalizare. Anterior, o modificare a specificațiilor, fie pentru o componentă nouă, fie mai veche, ar fi declanșat o penalizare.

    Între calificare și F1 Sprint, echipelor le este permis să schimbe sau să regleze elemente de suspensie – arcuri și amortizoare – sau să schimbe înălțimea de montare.

    Prima dintre cele trei întâlniri din seria Cypto.com F1 Sprint din 2021 va avea loc la Silverstone.

    Cele două curse rămase nu au fost încă anunțate, dar Monza este larg înțeles că este în cursa pentru una dintre ele.

    Dacă formatul funcționează, ideea este să îl lanseze în anumite weekenduri în viitor, mai degrabă decât la fiecare Grand Prix.

    „Nu sunt sigur că acest format ar fi la fel de reușit la Monaco”, spune directorul general F1, Motorsports, Ross Brawn. „Considerăm că aceste weekenduri sunt evenimente de Grand Slam, răspândite pe tot parcursul sezonului, deci este ceva diferit.

    „Nu cred că va merge pe tot sezonul, cred că va fi un număr limitat de curse, dar asta trebuie decis.”

    Sursa: Formula 1

    Photocredit: Formula 1


    Crezi că poți prezice rezultatele curselor următoare?
    Dacă reușești, noi te premiem!

    Primii 3 participanți care prezic corect rezultatele vor primi gadget-uri cool după fiecare cursă, iar la finalul sezonului punem la bătaie 2 bilete la Marele Premiu al Ungariei din 2022, un voucher Pirelli în valoare de 1500 RON și un abonament de un an la F1TV.

    Ce mai aștepți? Înscrie-ți predicțiile în GP24 PRONOCONTEST începând cu data de 9.07.2021!


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.