F1 Singapore: Max Verstappen este amenințat cu lovitura anului, Scuderia Ferrari și Mercedes AMG F1 sunt disperate după victorie. Haosul, ploaia și mașina de siguranță se profilează în Singapore. Aceștia sunt factorii cheie pentru Marele Premiu.
Grila de start:
Aproape că renunțasem la speranță, dar în cel de-al 15-lea weekend de cursă al sezonului, s-a întâmplat cu adevărat. Pentru prima dată în acest an, dominatorii de la Red Bull Racing nu au avut nimic de-a face cu lupta pentru Pole Position. Câștigătorul în serie Max Verstappen începe de fapt cursa doar de pe locul 11 pe grilă, complet fără penalizări. În locul campionului mondial, pilotul echipei Scuderia Ferrari Carlos Sainz se află în rolul de favorit ca pole sitter. Pilotul Mercedes George Russell și coechipierul său Charles Leclerc îi suflă în ceafă spaniolului.
Primele 10 poziții ale grilei de start chiar nu pot fi învinse în ceea ce privește potențialul de surpriză. Șapte echipe au intrat în top 10, inclusiv coechipierii echipei Haas F1, Kevin Magnussen și Nico Hülkenberg și debutantul de la AlphaTauri Liam Lawson. Toți aceștia își vor dori șansele în cursa nocturnă din Singapore, atât Max Verstappen, cât și coechipierul său de la Red Bull Racing, Sergio Perez, suflându-le în ceafă. Mexicanul nu a terminat mai sus de locul 13 pe grila de start. Yuki Tsunoda și Oscar Piastri, care nu și-au atins potențialul în calificări, sunt, de asemenea, susceptibili de a pune presiune în față.
Startul Cursei:
Doar tracțiunea este decisivă în primii metri, pentru că din pole position sunt doar 196 de metri până la primul viraj. Alegerea pneurilor poate oferi avantajul decisiv pentru a obține o poziție importantă pe circuitul stradal. În spatele lui Carlos Sainz, este posibil ca mai mulți piloți să vrea să profite de această oportunitate. Mai ales Charles Leclerc, care a anunțat deja că nu-l va lăsa pe coechipierul său să scape în față. Dar pentru a face acest lucru, el trebuie mai întâi să găsească o cale de a trece de George Russell.
Acest lucru ne aduce la problema fazei de start din Singapore. Apropierea scurtă de primul viraj, împreună cu trecerea ulterioară stânga-dreapta-stânga, care include o zonă de derapaj luxuriantă, au fost în trecut o invitație la manevre prea motivate. Între 2016 și 2018, au avut loc de fiecare dată accidente în primii metri. În cazul în care chiar va ploua duminică, acest lucru crește imens riscul, mai ales că niciun pilot nu a condus încă în condiții de ploaie în acest weekend.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Muncă de Transpirație:
Cursa nocturnă din Singapore este o adevărată bătălie pe căldură, în ciuda faptului că începe duminică seara la ora locală 20:00. Chiar și după lăsarea întunericului, termometrul din metropola din sud-estul Asiei este încă la 30 de grade Celsius. Dar numai acest lucru nu reprezintă cea mai mare provocare pentru piloți. Clima tropicală cu o umiditate de aproximativ 80% pune la grea încercare condiția fizică a sportivilor. În plus, Marele Premiu de la Singapore este una dintre cele mai lungi curse din calendar și, destul de des, epuizează durata maximă de două ore.
Piloții pierd până la patru kilograme din greutatea corporală în cockpit la peste 60 de grade Celsius. Duminica aceasta ar putea fi și mai dificil pentru ei. După ce în primele două zile ale evenimentului a fost uscat, există de fapt o amenințare de ploaie pentru această cursă. Probabilitatea de ploi torențiale este de până la 50 la sută de mai multe ori în timpul zilei. În sezonul 2017, Formula 1 a început deja o dată pe o pistă umedă în Singapore. După două ore, doar doisprezece piloți au văzut steagul în carouri.
Strategie:
Pirelli a scos pe piață cele mai moi trei compoziții din gama sa pentru weekendul din Singapore. Este puțin probabil ca pneul C5 să fie folosit duminică. Pentru avantajul de tracțiune la start, unul sau altul dintre piloți ar putea opta pentru el, dar este puțin probabil ca pneul moale să dureze prea mult. Pirelli a calculat o strategie cu o singură oprire ca fiind cea mai rapidă opțiune pentru distanța cursei de 62 de tururi. După un stint de aproximativ 20 de tururi cu pneul mediu, compoziția dură ar trebui să reziste până la steagul în carouri.
Safety Car:
O fază de Safety Car poate și va da peste cap toate aceste considerente. Au existat 23 de neutralizări de la Marele Premiu inaugural din Singapore. Până acum, nu a existat nicio ediție a cursei în care Bernd Mayländer să nu fi fost nevoit să se retragă cu mașina de frunte. Cât de repede te pot prinde pereții circuitului stradal Marina Bay a fost experimentat sâmbătă de Lance Stroll.
În ultimul său tur de calificare, canadianul a pierdut controlul Aston Martin-ului său la intrarea exterioară a virajului 18 și s-a izbit frontal de bariera pistei. Impactul la o viteză de peste 200 km/h a aruncat mașina înapoi în mijlocul pistei. Accidentul a dus la o pauză lungă pentru reparații la barierele Tecpro. Așadar, un steag roșu nu poate fi exclus nici în Marele Premiu.
Pista:
Circuitul stradal Marina Bay a fost unul dintre punctele de atracție ale calendarului de Formula 1 încă de la debutul său în 2008. În 2019 și 2020, Marele Premiu din Orașul Leilor a fost anulat din cauza situației de criză globală. La revenire, veteranii de pe circuit și-au regăsit rapid traseul, întrucât traseul a rămas neschimbat în timpul pauzei. Pentru piloți, este una dintre cele mai obositoare curse ale anului din cauza locației sale geografice. Umiditatea ridicată, căldura, denivelările, precum și pedalarea pe întuneric și sub lumina reflectoarelor solicită foarte mult rezistența și concentrarea.
În combinație cu vitezele medii ridicate și cu zidurile din apropiere, micile neglijențe sunt pedepsite fără milă în Singapore. Pentru 2023, circuitul a fost modificat și scurtat la 4,940 kilometri. Patru viraje au fost eliminate din ultimul sector, creându-se o nouă linie dreaptă. Totuși, spre nemulțumirea piloților, aceasta nu are o zonă DRS, ceea ce înseamnă că rămân cele trei zone DRS existente. Acestea se află pe linia dreaptă de start și de sosire, între virajele cinci și șapte și între virajele 13 și 14.
Câștigător:
Abia la Monza, Max Verstappen a devenit singurul deținător al recordului pentru cea mai lungă serie de victorii în Formula 1, cu al zecelea triumf consecutiv. Extinderea acestui record va fi o sarcină uriașă pentru olandez în Singapore. Red Bull Racing a dus lipsă de ritm pentru vârf pe parcursul întregului weekend. Pentru olandezul, acest lucru înseamnă, de asemenea, că probabil nu va putea bifa din nou Orașul Leilor în campania sa de cucerire. De fapt, cel care a câștigat de 47 de ori un Mare Premiu încă nu s-a impus acolo.
Recordmanul este în continuare Sebastian Vettel, cu cinci victorii. Imediat în spatele său se află Lewis Hamilton, care la Mercedes are, fără îndoială, șansa de a-l ajunge din urmă pe fostul său rival. Mașina pare capabilă să câștige, dar până acum doar George Russell îi exploatează potențialul. Pentru Lewis Hamilton, ar fi o lovitură eliberatoare, deoarece campionul mondial record a așteptat cea de-a 104-a victorie în marele premiu din Arabia Saudită 2021.
Scuderia Ferrari este, fără îndoială, favorită după performanțe puternice în toate sesiunile. Carlos Sainz este în cea mai bună formă în acest moment și amenință să îl dezamăgească pe prodigiosul Charles Leclerc. Colegii de echipă s-au angajat recent într-o luptă acerbă la Monza pentru ultimul podium la cursa de casă a lui Tifosi. Niciunul dintre ei nu va dori să rateze șansa primei și poate singurei victorii Ferrari din acest sezon.
Când și unde să urmărești Marele Premiu al Statului Singapore în acest weekend:
- Duminica 17.09.2023, 15:00 – 17:00, Cursa
F1TVPro, Digisport 1 (+HD), Prima Sport 1 - La momentul publicării, Orange Sport nu a anunțat transmisia în direct a cursei de duminică.
GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:
Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 MediaPhotocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.