Latest Posts

F1- Singapore calificări: Lando Norris a obținut pole position

Vizualizări: 3230

F1- Un accident al lui Carlos Sainz, confuzie în privința steagurilor galbene pentru Max Verstappen și Lando Norris obține pole position: acestea au fost calificările pentru „Nightrace”

Lando Norris a obținut pole position-ul în calificările din Singapore și și-a respectat astfel rolul de favorit în „Cursa de noapte” din Formula 1. Norris a fost cu 0,203 secunde mai rapid decât Max Verstappen (Red Bull) și cu 0,316 secunde mai rapid decât Lewis Hamilton (Mercedes) în confruntarea finală, după un accident grav în care a fost implicat Carlos Sainz (Ferrari).

f1

Verstappen nu a reușit să își îmbunătățească turul anterior, care a fost anulat din cauza accidentului lui Sainz și a dublului galben, în primul și al doilea sector. Ceea ce lasă loc de speculații cu privire la cât de rapid ar fi fost el în primul său tur din Q3.

George Russell (Mercedes), care nu a fost mulțumit de calificările sale, a terminat al patrulea. În Q1 a transmis prin radio, aflat pe locul 13: „Am zero aderență, amice. Este total diferit față de a treia sesiune de antrenamente, total diferit. Anvelopele sunt total diferite”. Iar în Q2: „Chiar mă chinui. Nu știu unde a dispărut toată aderența de la antrenamente.”

Dar, în cele din urmă, lucrurile au mers mai bine pentru Russell și a terminat în fața lui Oscar Piastri (McLaren) și a senzației Nico Hülkenberg (Haas), care a fost la mai puțin de trei zecimi de secundă în spatele lui Hamilton pe locul al treilea.

Fernando Alonso (Aston Martin), Yuki Tsunoda (Racing Bulls), Charles Leclerc și Carlos Sainz (ambii Ferrari) au completat top 10. Leclerc s-ar fi calificat de fapt pe locul 7 cu un timp de 1:30,119 minute. Cu toate acestea, ultimul său tur a fost anulat din cauza limitelor pistei în virajul 2.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

f1

Care a fost cauza accidentului lui Sainz?

Mai erau 8:04 minute pe cronometru când Q3 a trebuit să fie întreruptă. În acel moment, Verstappen era în frunte, cu 0,246 secunde avans față de Piastri. Norris a fost nevoit să își întrerupă turul după ce a stabilit două timpi de referință în primul și al doilea sector.

Cauza a fost un accident puternic în care a fost implicat Sainz în ultimul viraj. Sainz se pregătea pentru un tur rapid, a lăsat mașina Piastri-McLaren să treacă, apoi a apăsat pe accelerație – și a zburat în bariere cu coada înainte în ultimul viraj.

Sainz a raportat la radioul de la boxe: „Nu știu dacă au fost cauciucurile reci sau aerul murdar. Destul de rapid!” Inginerul său de cursă a răspuns: „Da, pneurile sunt un pic reci”.

Spaniolul a ieșit nevătămat din epava Ferrari, dar nu a putut să-și îmbunătățească poziția a zecea. De asemenea, el a fost cercetat pentru că a traversat pista pe jos în timp ce se întorcea la echipa sa.

f1

Ce se întâmplă cu Verstappen și steagurile galbene?

Monitorul de timp a pâlpâit brusc: „CAR 1 (VER) TIME 1:29.791 DELETED – DOUBLE YELLOW AT TURN 18”. Verstappen încă se întreba în turul său de ieșire: „De ce a fost anulat timpul meu? Am trecut linia de sosire înainte de culoarea roșie a semaforului”.

Doar puțin mai târziu a fost difuzată la televizor prima reluare a scenei. Aceasta a arătat că semaforul era încă verde când Verstappen a trecut și că Verstappen a luat oricum piciorul de pe accelerație.

Un alt unghi al camerei a arătat ulterior că comisarii din spatele mașinii lui Sainz fluturau manual două steaguri galbene. Este greu de înțeles din exterior dacă Verstappen din cockpit avea șanse reale să vadă aceste două steaguri.

Alexander Wurz a analizat situația în direct la ORF: „El a ridicat când a văzut mașina oprită. Nu cred că a făcut ceva greșit. Dar sunt uimit că i-au anulat timpul de tur”. În mod normal, alte sancțiuni sunt impuse pentru infracțiunile galbene normale.

Dar: comisarii nu au fluturat un singur steag galben, ci două steaguri galbene, iar în cazul galbenelor duble, fiecare tur este anulat automat în Formula 1 de mai mulți ani. Din motive de siguranță.

f1

A fost din nou radioul de la boxe cu înjurături?

Verstappen este pe măsură, și nu doar pe circuit. Q1 a mers destul de bine pentru el și a trecut cu ușurință în turul următor pe locul doi, în spatele lui Norris. Dar la sfârșitul segmentului, a reacționat destul de sensibil la traficul cauzat de mașinile mai lente. El a transmis prin radio: „Ce grămadă incredibilă de idioți! Sunt în cale peste tot”.

Cu toate acestea, este puțin probabil ca acest lucru să ducă la o altă penalizare. Comisarii FIA au explicat deja în prima lor judecată Verstappen că ei evaluează situațiile din cockpit diferit față de conferințele de presă oficiale. În consecință, nu a fost inițiată nicio investigație.

De ce Red Bull a trebuit să tremure în Q2?

De altfel, Verstappen a trebuit să facă o mică „diversiune” în Q2, când a ieșit de pe pistă în ultimul viraj al primului său tur rapid și, ca urmare, timpul său de tur a fost anulat.

Prin urmare, el a trebuit să iasă din nou și nu își putea permite să facă o greșeală. Cu toate acestea, la a doua încercare, a preluat pentru scurt timp conducerea în clasamentul Q2, din nou cu un tur la limită, și în cele din urmă a ajuns în siguranță în top. Pe locul doi, la 0,040 secunde în spatele lui Piastri.

Lucrurile au mers mai puțin bine pentru coechipierul Perez. Acesta se afla doar pe locul 10 după primul tur și nu a reușit să își îmbunătățească timpul în al doilea tur. În primul și al doilea sector, Perez nu a reușit să-și depășească cel mai bun timp anterior, iar o îmbunătățire în al treilea sector nu a fost suficientă pentru a se califica. În cele din urmă, el a terminat pe locul 13, la 0,129 secunde în spatele P10 (Alonso).

„Nu am putut aduce pneurile în fereastra de temperatură potrivită. Q1 a fost încă bine, dar aderența a fost mult mai proastă în Q2”, a analizat Perez.

El a fost însoțit în Q2 de Alexander Albon, Franco Colapinto (ambii Williams), Kevin Magnussen (Haas) și Esteban Ocon (Alpine). Colapinto a fost cu doar 0,007 secunde mai lent decât Albon, deși pilotează fără o actualizare Williams în acest weekend – dar a fost totuși supărat de propria performanță.

f1

Care sunt cei cinci piloți eliminați în Q1?

Daniel Ricciardo va disputa probabil ultimul său Mare Premiu în Singapore. Christian Horner, șeful echipei Red Bull, nu a confirmat acest lucru într-un interviu acordat Sky cu puțin timp înainte de începerea calificărilor, dar nici nu l-a negat.

Iar Ricciardo a făcut tot posibilul pentru a se asigura că această decizie este puțin probabil să fie revizuită înainte de anunțul planificat pentru săptămâna viitoare. În timp ce Tsunoda a fost cu 0,369 secunde mai rapid și a terminat al zecelea în Q2, Ricciardo a fost eliminat pe locul 16. El a ratat calificarea cu 0,127 secunde.

Expertul ORF Wurz a spus în comentariul live: „Asta face decizia și mai ușoară”.

Ricciardo însuși părea abătut după retragerea sa: „Foarte surprinzător. Lucrurile mergeau de fapt bine până la calificări, iar vineri am avut un sentiment bun. Dar astăzi am fost departe la fiecare cursă cu pneuri soft. Aș vrea să știu de ce. Dar nu știu”.

În afară de Ricciardo, Lance Stroll (Aston Martin), Pierre Gasly (Alpine), Valtteri Bottas și Guanyo Zhou (Sauber) au abandonat și ei în Q1. În concluzie, suspecții obișnuiți.

f1

Calificări, Singapore:

01. Lando Norris (GB), McLaren, 1:29,525
02. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, 1:29,728
03. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, 1:29,841
04. George Russell (GB), Mercedes, 1:29,867
05. Oscar Piastri (AUS), McLaren, 1:29,953

06. Nico Hulkenberg (D), Haas, 1:30,115
07. Fernando Alonso (E), Aston Martin, 1:30,214
08. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, 1:30,354
09. Charles Leclerc (MC), Ferrari, ohne Zeit im Q3
10. Carlos Sainz (E), Ferrari, ohne Zeit im Q3

11. Alex Albon (T), Williams, 1:30,474
12. Franco Colapinto (RA), Williams, 1:30,481
13. Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, 1:30,579
14. Kevin Magnussen (DK), Haas, 1:30,653
15. Esteban Ocon (F), Alpine, 1:30,769

16. Daniel Ricciardo (AUS), Racing Bulls, 1:31,985
17. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, 1:31,094
18. Pierre Gasly (F), Alpine, 1:31,312
19. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, 1:31,572
20. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, 1:32,054

f1

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss