Latest Posts

F1- Să împărțim banii? Nu, mulțumesc! Părerile tuturor șefilor de echipă cu privire la înscrierea lui Andretti

Vizualizări: 20502

Andretti este pe cale să intre în Formula 1. Echipa americană se află acum în faza finală. Iată ce au de spus șefii echipelor despre potențiala a 11-a echipă.

În urmă cu mai bine de un an, Andretti și-a anunțat intenția de a intra în clasa regină. Și atunci a venit momentul: președintele FIA, Mohammed Ben Sulayem, a dat anunț pentru noi echipe de Formula 1 în primăvara anului 2023. Marca americană a profitat de ocazie și a adus General Motors Cadillac la bord ca partener. Acesta a fost începutul agitației în paddock: echipele s-au opus noului venit.

10 luni mai târziu, Andretti a depășit fazele 1 și 2 ale procesului de înscriere. FIA a acordat echipei de curse licența pentru a intra în clasa regină. Dar acum Andretti se confruntă cu cel de-al treilea obstacol: examinarea de către Liberty Media, deținătorul drepturilor comerciale.

Aici intră în joc și cele 10 echipe existente, care vor să împiedice cu orice preț intrarea în competiție. Motorsport-Magazin.com oferă o imagine de ansamblu a opiniilor șefilor de echipe individuale.

F1

Christian Horner: Împotriva lui Andretti, dar pentru motorul GM

“Cred că venirea General Motors în Formula 1 este un lucru foarte pozitiv. Ford se va întoarce în 2026. Ford împotriva GM ar fi fantastic”, a declarat Christian Horner pentru Sky. Potrivit șefului echipei Red Bull, însă, doar General Motors ar trebui să intre în clasa regină cu propriul program de motoare.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Inițial, Andretti plănuia să concureze cu motorul Renault, dar se pare că acel contract a expirat pentru moment. Motorul clientului urma să servească drept soluție temporară până când General Motors își va înființa propriul program de motoare. Lui Horner nu-i place acest lucru. În schimb, Andretti ar trebui să facă același lucru cu Audi și să cumpere o echipă de Formula 1 existentă.

“Să ne uităm la modul în care Audi a intrat în acest sport. Au cumpărat o echipă existentă, o franciză existentă. De ce ar trebui să fie diferit pentru oricine altcineva? Liberty și FIA trebuie să dezvolte o poziție comună. Pentru că nu se poate ca pentru unii să se aplice reguli diferite față de alții”, cere Horner.

Totuși, cel mai mare punct de dispută este finanțarea unei alte echipe. “Bineînțeles că banii reprezintă totul. Și la asta va fi sensibilă fiecare echipă dacă valoarea francizei se diluează pentru că treci brusc de la 10 la 11”, a declarat șeful echipei Red Bull. La urma urmei, o echipă în plus ar însemna că plăcinta premiilor în bani va fi împărțită între 11 echipe în viitor.

F1

Pierderi prea mari: Williams este împotriva intrării lui Andretti

În ceea ce privește premiile în bani, înscrierea Andretti este un ghimpe în coasta tuturor celor 10 echipe. Dar o opinie în special a ieșit în evidență recent: și anume cea a directorului echipei Williams, James Vowels. “Gândurile mele în această privință sunt foarte clare. Williams este împotriva unei a unsprezecea echipe, suntem ferm împotriva ei”, a declarat britanicul.

Vowles a oferit, de asemenea, o explicație detaliată pentru acest lucru. “Responsabilitatea mea este față de 900 de angajați din compania mea. Dacă vă uitați la bilanțurile noastre, puteți vedea că am avut pierderi semnificative. Comparând 2021 cu 2022, pierderile au fost mai mari cu zeci de milioane. În 2023, garantez, vor fi din nou de multe ori mai mari”, a declarat șeful echipei Williams.

În ciuda investițiilor actuale în curs ale Dorilton Capital, Williams nu are niciun interes în reducerea veniturilor. “De aceea ar trebui să fie clar de ce suntem foarte precauți în ceea ce privește diluarea a ceea ce avem. Atunci sunt doar mai multe pierderi pe masă”. Potrivit lui Vowles, tradiționala echipă de curse nu este singura cu pierderi. “Ar trebui să se știe, de asemenea, că nu doar noi suntem instabili din punct de vedere financiar. Aș spune că acest lucru este valabil pentru aproximativ jumătate din grilă.”

Pentru șeful echipei Williams, o a 11-a echipă este o posibilitate doar atunci când toate cele 10 echipe de curse vor fi stabile din punct de vedere financiar. La fel ca Christian Horner, el ar primi cu brațele deschise și General Motors: “Nu este împotriva lui Andretti sau a GM. Dimpotrivă, aș primi GM la Williams cu brațele deschise. Sper să construiesc o relație cu ei în cazul în care nu va funcționa pentru ei. Sunt o companie incredibilă care ar face sportul mai bun”.

Acum Vowles, la fel ca toți ceilalți șefi de echipe, mizează pe rațiune din partea deținătorului drepturilor comerciale: “Ceea ce vorbesc în calitate de persoană cu responsabilitatea pentru 900 de oameni pe umerii mei, și ceea ce încă nu am văzut, este cum se mărește plăcinta astfel încât să nu trebuiască să le cer proprietarilor noștri mai mulți bani din nou”.

F1

Împărțirea premiilor în bani? Acești șefi de echipe spun nu, mulțumesc!

Părerea lui Günther Steiner, șeful echipei Haas, nu s-a schimbat de la anunțul din primăvară. Chiar și atunci, Tirolerul de Sud a criticat faptul că o a 11-a echipă nu ar aduce decât dezavantaje. “Dacă o a unsprezecea echipă vine acum și economia se prăbușește sau orice altceva, ne vom lupta din nou pentru supraviețuire”, a spus Steiner.

Când s-a decis Acordul Concorde în 2020, multe echipe se luptau pentru supraviețuire, astăzi, potrivit lui Steiner, situația financiară a echipelor s-a stabilizat din nou. Dar nu ar merita să riscăm: “De ce să ne asumăm acest risc dacă nu există avantaje? O a unsprezecea echipă, cine beneficiază de asta?”.

Este un risc pe care nici Lawrence Stroll nu este dispus să și-l asume. El crede într-o singură deviză în materie de Andretti: “Dacă ceva nu este stricat, nu trebuie să îl repari”. Directorul executiv al Aston Martin a declarat pentru Sky că Formula 1 nu a fost niciodată într-o poziție mai bună decât este în acest moment.

“Cred cu tărie că în acest moment funcționează foarte bine cu cele 10 echipe și cred că ar trebui să rămână așa. Nu au fost niciodată atât de mulți fani și spectatori la curse, mulțimile sunt mai mari ca niciodată. Continui să văd o creștere semnificativă, în special în Statele Unite, care este cea mai mare piață de consum din lume”, a declarat Stroll. Tocmai de aceea, intrarea lui Andretti ca echipă All-American este atât de atractivă.

Șeful echipei Ferrari, Fred Vasseur, este și el de partea lui Günther Steiner: “Nu este un secret că nu sunt un mare fan. Ultima dată când am deschis ușa pentru o a 11-a echipă în Acordul Concorde, a fost pentru un motiv întemeiat, pentru că atunci Honda declarase deja că părăsește F1, iar Renault era pe picior greșit”.

Vasseur avertizează, de asemenea, împotriva unei repetări a evenimentelor din trecut, făcând ecoul temerilor directorului echipei Williams: “Trebuie să ne amintim că, în urmă cu trei sau patru ani, aproape jumătate din grila de start a fost în pragul falimentului. Viața este un ciclu și nu știm ce s-ar putea întâmpla înainte de 2030”.

F1

McLaren și Alpine o dă cu un pas inapoi acuma

Când Andretti a anunțat planurile de a intra în Formula 1, marca americană a avut de partea sa alți doi aliați în afară de Mohammed Ben Sulayem: McLaren și Alpine. Dar, de atunci, Andretti i-a pierdut și pe aceștia. În 2022, fostul pilot de Formula 1 căuta susținere în paddock pentru a promova noua echipă.

Pentru Alpine, Andretti a venit la momentul potrivit: Echipa de curse nu are nicio echipă client de motoare în clasa regină. “Sunt foarte mult în spatele ei, am vorbit și cu Michael”, a declarat fostul CEO al Alpine, Laurent Rossi. “Se potrivește cu expansiunea din SUA. Cred că se va potrivi cu spectacolul, iar o echipă americană va genera în mod direct interes în SUA. Și, prin urmare, vânzări”.

Între timp, contractul cu Alpine-Renault a expirat, dar echipa franceză de curse rămâne încrezătoare că negocierile contractuale vor fi reluate imediat ce Andretti va primi aprobarea din partea Liberty Media. “Avem nevoie de o decizie din partea Formulei 1 înainte de a relua colaborarea cu Andretti”, a declarat Bruno Famin.

În timp ce Famin nu reflectă euforia lui Rossi, șeful interimar al echipei Alpine nu este nici el împotriva înscrierii echipei americane. “Nu avem nimic împotriva a 11 echipe, dacă acestea adaugă cu adevărat o valoare reală la întreaga afacere și la Formula 1 în general”, spune Famin. Cu o condiție, însă, relația cu Andretti ar putea deveni complicată: “Ceea ce nu ne dorim este ca o a unsprezecea echipă să dilueze valoarea dunser în campionat. Dacă va fi cazul, vom fi, bineînțeles, împotriva acestui lucru”.

Un scenariu similar s-a petrecut la McLaren. Andretti și directorul executiv al McLaren, Zak Brown, se cunosc deja din alte serii de curse. Astfel, Brown a fost rapid să își pună încrederea în americanul de la început: “O echipă foarte fiabilă, cu o marcă de încredere, cu resursele potrivite, cred că este un atu pentru sportul nostru. Și asta pare să fie ceea ce Michael a pus la cale. Bazându-ne pe asta, îl susținem”.

Între timp, însă, chiar și această încredere a fost zgâriată. “Singurul lucru pe care l-aș spune este că valoarea unei echipe de Formula 1 și a unei poziții pe grila de start valorează mult mai mult în comparație cu ce era acum cinci ani. Acest aspect trebuie discutat”, a declarat directorul executiv al McLaren.

Un punct de vedere pe care îl susține și Andrea Stella, șeful echipei McLaren: “Dacă intrarea unei a unsprezecea echipe este un atu pentru sport, atunci noi o vedem pozitiv. Iar a verifica dacă aceasta este o valoare adăugată este sarcina FIA și a F1”.

F1

Mercedes, AlphaTauri & Alfa-Sauber: A 11-a echipă are nevoie de o plus valoare

În dezbaterea din jurul lui Andretti, șefii echipelor de Formula 1 se folosesc în mod repetat de un argument în special: noile echipe trebuie să ofere un plus de valoare. Acesta este motivul pentru care șeful echipei Mercedes, Toto Wolff, a pledat că Andretti ar fi utilă doar în remorca unui nou producător de motoare.

“Dacă o echipă vine cu un nou furnizor de motoare și spune că asta este ceea ce vrem să facem, atunci, desigur, este un joc complet diferit și va declanșa considerații diferite, acesta este punctul meu de vedere ca proprietar de echipă. Nu este o problemă să împarți tortul dacă tortul este mai mare”, a declarat Wolff

Cu General Motors, Andretti a avut rapid acest partener de partea sa. Acest lucru a schimbat și opinia șefului echipei Mercedes. “Cadillac și GM, asta este o dovadă”, a spus Wolf despre acest parteneriat. “Colaborarea cu Andretti este cu siguranță pozitivă. Este un alt aspect care ar putea fi benefic pentru Formula 1”.

Directorul executiv al AlphaTauri, Peter Bayer, a lucrat el însuși pentru Asociația Mondială a Automobilului înainte de a se alătura echipei italiene de curse. El a fost implicat îndeaproape în elaborarea regulamentelor financiare și a plafonului bugetar de la acea vreme. “Cred că, dacă vă uitați la proces, despre care știu destul de multe, trebuie să vă amintiți că, atunci când FIA a început procesul, a presupus că va fi selectată o echipă”, a declarat Bayer.

“Pentru că, din câte îmi amintesc, autoritatea de reglementare face doar o analiză tehnică a finanțelor și cred că au făcut o treabă foarte minuțioasă în acest sens, fără să cunoască cazul Andretti”, a mai spus directorul executiv al AlphaTauri. Dar acum este rândul Liberty Media să integreze echipa în grila piloților pe baze comerciale.

Și aici Bayer este de acord cu ceilalți: Andretti trebuie să ofere plus valoare. “Îmi amintesc că, înainte de introducerea plafonului de costuri, ne-au sunat trei proprietari de echipe și am vorbit atunci despre faptul că nu mai pot susține acest tip de investiții”, a amintit directorul executiv al AlphaTauri.

Acesta este și punctul de vedere al reprezentantului echipei Alfa Sauber, Alessandro Alunni Bravi: “Trebuie să fie un proiect solid, nu doar pentru o perioadă de cinci ani, ci trebuie să fie un proiect cu adevărat pe termen lung. Și, bineînțeles, orice nou-venit trebuie să recunoască valoarea și investițiile făcute de echipele actuale”.

Cu toate acestea, Bravi îl întâmpină pe Andretti cu brațele deschise: “Suntem pregătiți să primim orice echipă nouă care are aceste calități. Dar mai întâi trebuie să înțelegem ce este mai bine pentru întreaga comunitate din Formula 1 pe termen lung.”

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Pronocontest
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss