Ricciardo impresionat de Piastri.

Daniel Ricciardo spune că a fost impresionat de australianul Oscar Piastri, deoarece a reușit sa revendice titlului FIA F3 în acest sezon.  Tânărul de...
More

    Latest Posts

    Campionatul Naţional Klausenburg Retro Racing, Rezumat etapa a IV-a.

    Campionatul  Naţional Klausenburg Retro Racing desfășurat sub egida Federației Romane de Automobilism Sportiv şi-a consumat în weekend-ul ce tocmai a trecut etapa a IV-a...

    F1: 2020 Marele Premiu al Rusiei – Calificări – Pirelli Report

    Hamilton a realizat un nou record al pistei cu pneurile soft la finalul unei sesiuni dramatice de calificări. Posibile strategii în cursă: Cea mai rapidă strategie...

    F1: 2020 Marele Premiu al Rusiei – Antrenamente Libere – Pirelli Report

    Bottas și Mercedes au dominat Antrenamentele Libere pe soft pe pista alunecoasă de la Sochi. Diferențele: Sumarul pneurilor – Vineri: Cum circuitul de la Sochi nu...

    Campionatul Naţional Klausenburg Retro Racing, Rezumat etapa a III-a.

    Campionatul Naţional Klausenburg Retro Racing desfășurat sub egida Federației Romane de Automobilism Sportiv şi-a consumat în weekend-ul ce tocmai a trecut etapa a III-a...

    F1: Rezumatul al sâmbătei, Antrenamente și calificarea la Silverstone.

    FP3: Mercedes domina complet antrenamentele, deoarece Norris ia P3 pentru McLaren.

    Lewis Hamilton a fost cel mai rapid din nou în FP3, înaintea sesiunii de calificare pentru Marele Premiu “70th anniversary” de la Silverstone, un loc în fața colegului său de echipă Mercedes, Valtteri Bottas, întrucât Lando Norris și-a pus McLaren în P3 – 0,581s în fața lui Hamilton.

    Sesiunea de o oră a început cu Ferrari și McLaren care împărtășeau circuitul, întrucât a fost nevoie de 25 de minute pentru apariția Mercedes. Cu 15 minute rămase, săgețile argintii și-au început turele de simulare de calificare pe anvelopele moi și, în cele din urmă, Hamilton a fost cel care a bătut Bottas cu un tur cel mai rapid de 1m26.621s, cu 0.163 mai repede decât cel mai bun pe care îl putea reuși finlandezul.

    Norris, care a început sesiunea pe softuri, dar s-a mutat pe medii cu 30 de minute rămase, a reușit să ajungă la P3 pe acei compuși (singurul pilot care și-a setat cel mai rapid tur pe medii) – ceea ce acceptă bine pentru el pentru calificarea la 1400 (ora locală). Colegul său de echipă Carlos Sainz a încheiat sesiunea pe pneuri medii și a terminat pe locul 10, la 1.006s în spatele Nr. 1.

    Piloții de la Racing Point – RP20-urile lor sunt încă punctul focal în afara circuitului, după ce FIA a confirmat cinci echipe intenționează să facă apel la verdictul arbitrilor pe mașinile lor – Nico Hulkenberg care l-a înlocuit pe Sergio Perez pe locul patru, marginal mai repede decât al coechipierului Lance Stroll pe locul cinci.

    Locul al șaselea Charles Leclerc și colegul echipei Ferrari, Sebastian Vettel, care au încheiat sesiunea în P13, au montat noi motoare, turbo și unități MGU-H înaintea FP3 – după ce motorul Ferrari al lui Vettel s-a oprit vineri la sfârșitul FP2. Potrivit Ferrari, schimbarea pe mașina lui Leclerc s-a făcut „ca măsură de precauție”, nefiind aplicată nicio penalizare pentru niciun pilot, deoarece acestea sunt încă în limita alocării lor permise pentru sezon.

    Max Verstappen a trebuit să renunțe la primul său tur rapid pe anvelope noi, cu zece minute rămase, după ce a întâlnit cu Lance Stroll-ul mergând lentă prin Maggotts / Becketts, ceea ce a dus la o declarație expresivă la radio. Pilotul Red Bull s-a îmbunătățit ulterior pentru a termina pe locul șapte, înaintea coechipierului Alex Albon pe opt.

    Esteban Ocon de la Renault a reușit sa obține o poziție pe locul nouă în fața rivalului de la mijlocul grilei, Carlos Sainz, în timp ce Daniel Ricciardo – care a fost impresionant pe locul trei în timpul celui de-al doilea antrenament de vineri – a terminat pe locul 14 în general, întrucât tururile sale rapide au fost împiedicate de trafic.

    Pierre Gasly și-a bătut coechipierul de echipa AlphaTauri cu o zecime de secundă pentru a termina pe locul al unsprezecelea, cu Daniil Kvyat pe locul 12 în fața Ferrari-ul lui Sebastian Vettel. Vettel a fost unul dintre doar patru piloți care a folosit mijloace în sesiune, ceilalți fiind coechipierul Charles Leclerc și ambii piloți McLaren.

    Piloții Alfa Romeo, conduși de Antonio Giovinazzi pe locul al optsprezecelea înaintea lui Kimi Raikkonen (nouăsprezece), au terminat în spatele piloților Williams, cu Nicholas Latifi în fața lui George Russell, în timp ce ocupau locurile al șaisprezecelea și al șaptesprezecelea.

    Ultimul pilot în clasament a fost Kevin Magnussen, la 2.142 în afara ritmului, deoarece colegul său de echipă Haas, Romain Grosjean, a fost cu șapte zecimi mai repede pe locul cincisprezece.

    Rezultate complete pentru FP3:

    F1: Raportul de antrenamente și calificari de sâmbătă: Bottas învinge pe Hamilton până la poziția pole la Marele Premiu “70th anniversary” a Marea Britania, în timp ce Hulkenberg strălucește.

    Cu o prelungire a contractului proaspăt în buzunarul, un Valtteri Bottas inspirat a obținut puterea să-l învingă pe coechipierul Mercedes Lewis Hamilton și să obțină poziția poluată atât de dorită, întrucât super-înlocuitorul Nico Hulkenberg a luat o poziție remarcabilă a treia în calificarea pentru Marele Premiu “70th anniversary” la Silverstone.

    Finlandezul a stabilit ritmul în fiecare segment de calificare, dar a fost puțin în urmă după primele încercări din Q3, deoarece Hamilton a apărut în topul foilor de timpuri. Dar Bottas a refuzat să fie zgâlțâit și în timp ce Hamilton s-a îmbunătățit din nou la următorul său efort, de această dată finlandezul a avut un răspuns.

    Aceasta a fost cea de-a 13-a poziție pole în cariera sa și l-a pregătit frumos pentru a doua cursă succesivă la Silverstone, suferind ultima dată daune la o anvelopa când a alergat pe locul doi, finlandezul fiind probabil înflorit de faptul că a câștigat ultima două curse pe care le-a pornit din P1.

    Dar cea mai impresionantă performanță a venit din mașina roz a lui Nico Hulkenberg. Germanul a fost adus în locul lui Sergio Perez, în urma testului pozitiv al Mexicului pentru Covid 19, weekend-ul trecut, dar nu a reușit să înceapă cursa din cauza problemelor legate de motor. Acest week-end a fost mult mai lin, Hulkenberg învingând confortabil pilotul de cursă regulat și coechipierul Stroll în toate segmentele de calificare.

    Efortul său final a fost superb, fostul pilot al echipei Renault stabilind a treia oară, în interiorul unei secunde a Mercedes-ului dominant și a unei zecimi de secundă din Max Verstappen de la Red Bull. Daniel Riccardo a fost un al cincilea loc impresionant, egalând cu cel mai bun rezultat al Renault al anului.

    Stroll nu a avut niciun răspuns la Hulkenberg, întrucât a terminat cu trei locuri în urmă pe locul șase, cu Pierre Gasly continuând genialul său început al campaniei 2020 cu un al șaptelea loc uimitor pentru AlphaTauri. Charles Leclerc nu a putut face mai bine decât un al optulea loc, care este cea mai slabă performanță a Ferrari la Silverstone din 2014, cu coechipierul Sebastian Vettel care nu a reușit să promoveze în Q1.

    Alexander Albon s-a încheiat cu jumătate de secundă în spatele coechipierului Verstappen, dar a reușit cel puțin confortabil să ajungă la Q3 în acest weekend, pe care nu l-a reușit ultima dată. Lando Norris a închis top 10 pentru McLaren.

    Q1 – Russell face patru apariții succesive in Q2.
    Bottas a fost mai bun decât Hamilton în partea de deschidere, finlandezul învingându-l pe actualul campion mondial la cel mai rapid timp cu doar 0,080. Au fost confortabil în fața piloților Red Bull, Alex Albon având o perioadă mult mai ușoară, de data aceasta, la Silverstone.

    Pilotul thailandez a făcut două incercări, al doilea său a fost suficient de bun pentru locul al treilea, cu un loc în fața lui Max Verstappen, care era atât de încrezător în ritmul său, încât a făcut doar o singură incercare, care i-a permis să salveze pneurile pentru mai târziu în sesiune.

    În altă parte, a existat dramă pentru George Russell, întrucât părea a fi puternic blocat de Esteban Ocon, pilotul lui Williams, calificând conducerea francezului drept „foarte periculoasă”. Arbitri au spus că vor cerceta incidentul după sesiunea. Actualizare: Ocon a fost penalizat cu 3 locuri pe grilă pentru împiedicarea lui George Russell.

    Ambii piloți Williams au ajuns la Q2, Russell impresionând din nou în timp ce a ajuns la Q2 pentru a patra cursă succesivă, arătând încă o dată cât de mult s-a îmbunătățit Williams și cât de bine conduce britanicul în prezent.

    Daniil Kvyat a iesit larg la Stowe și a raportat că a considerat că podeaua a fost deteriorată după excursia off-track. Pilotul AlphaTauri a fost cel mai bine plasat pilot care nu a reușit să intre în Q2, cu Kevin Magnussen, Nicholas Latifi, iar piloții Alfa Romeo, Antonio Giovinazzi și Kimi Raikkonen, de asemenea, nu au ajuns în Q2.

    Eliminat: Kvyat, Magnussen, Latifi, Giovinazzi, Raikkonen

    Q2 – Hulkenberg strălucește, dar Vettel se luptă.
    Bottas a reușit să obțină două din două în calificarea pentru Marele Premiu “70th anniversary” la Silverstone, întrucât a stabilit din nou ritmul, însă, interesant, a fost super-înlocuitorul Hulkenberg care a fost cel de-al doilea cel mai rapid, pilotul de la Racing Point, un uluitor cu patru zecimi mai rapid decât coechipierul și șoferul curse regulate. Lance Stroll, fiul proprietarului echipei.

    Hamilton a fost doar pe locul trei, cu nouă din primii 10 care au stabilit cele mai bune tururi pe mediu. Mai devreme a fost Max Verstappen, care a aruncat zarurile și a condus în schimb pe hardurile. Succes, și el ar începe cursa pe cea mai rezistentă anvelopă, permițându-i să alerge mai adânc în cursă înainte de a monta cea mai rapidă anvelopă mai moale, cu o greutate mai mică de combustibil.

    Desigur, a reusit treaba, cu al nouălea cel mai rapid timp – dar a fost și mai multă mizerie pentru Sebastian Vettel, deoarece nu a reușit să ajungă la Q3 pentru a doua oară în acest an. Asta în comparație cu lipsa in Q3 doar o dată tot anul trecut.

    Pilotul care l-a înlocuit la Ferrari, Carlos Sainz, a rămas și el afară, deoarece McLaren nu a reușit să ajungă la Q3 cu ambele mașini pentru prima dată în acest sezon. Dar poate că nu este o surpriză – întrucât a ajuns la Q3 doar o dată în cele cinci încercări la Silverstone.

    Ocon, Grosjean și Russell au fost ceilalți piloți care nu au reușit să ajungă în Q3.

    Eliminat: Ocon, Vettel, Sainz, Grosjean, Russell

    Q3 – Bottas își ține capul pentru a-l ține pe Hamilton în urmă.
    Hamilton a bătut pe Bottas în calificarea în ultimele trei evenimente, dar finlandezul nu avea să o lase să se întâmple din nou la Silverstone de data aceasta. El a găsit un ritm devreme în sesiune și, deși a fost pe locul doi, la 0.116s în spate, după primele incercări în Q3, nu a greșit în ultima sa tură pentru a obține primul loc de plecare pentru duminică.

    Ricciardo a făcut o tură rapidă în prima sa incercare pentru a se situa pe locul trei, în fața lui Hulkenberg, cu Verstappen pe locul cinci, deoarece șoferul de la Red Bull nu era nemulțumit de pneurile sale medii. Însă acel trio a schimbat pozițiile după ultimele runde, Hulkenberg ieșind deasupra, trecând pe Verstappen, în timp ce Ricciardo a ajuns pe locul cinci.

    Albon s-a aflat pe locul șase puternic după primele incercări, dar a coborât pe locul nouă, în timp ce Stroll, Leclerc și Gasly s-au îmbunătățit, în timp ce Norris a rămas pe locul 10 și ultimul dintre piloții din Q3.

    Rezultate complete de calificare:

    Citatul cheie:
    “Se simte foarte bine”, a spus Valtteri Bottas, câștigător al pole position. „Îmi place foarte mult calificarea, mai ales când merge bine. Este un sentiment plăcut să scot totul din mine și din mașină. Cred că în ceea ce privește setarea mașinii am făcut pași buni de la sfârșitul săptămânii trecute, de aceea cred că performanțele de calificare pentru mine au fost mai bune decât weekendul trecut. Foarte mulțumit și, din nou, mândru de a conduce această mașină uimitoare – este atât de rapid”.

    Ce urmeaza?
    Marele Premiu “70th anniversary” începe la ora locală 14:10, care este ora 16:10 Ora Romaniei. Mercedes pornește la pozitie ole pentru a noua cursă consecutivă la Silverstone și a obținut a 67-a oară când ocupă ambele locuri pe primul rând, extinzând recorduri pentru ambele numărătoare. Bottas a pierdut puncte valoroase în cursa de titlu în cursa de săptămâna trecută aici, la Silverstone, dar poate să-și aprindă din nou speranțele de campionat, transformând poziția pole într-o a doua victorie a sezonului?

    Latest Posts

    Campionatul Naţional Klausenburg Retro Racing, Rezumat etapa a IV-a.

    Campionatul  Naţional Klausenburg Retro Racing desfășurat sub egida Federației Romane de Automobilism Sportiv şi-a consumat în weekend-ul ce tocmai a trecut etapa a IV-a...

    F1: 2020 Marele Premiu al Rusiei – Calificări – Pirelli Report

    Hamilton a realizat un nou record al pistei cu pneurile soft la finalul unei sesiuni dramatice de calificări. Posibile strategii în cursă: Cea mai rapidă strategie...

    F1: 2020 Marele Premiu al Rusiei – Antrenamente Libere – Pirelli Report

    Bottas și Mercedes au dominat Antrenamentele Libere pe soft pe pista alunecoasă de la Sochi. Diferențele: Sumarul pneurilor – Vineri: Cum circuitul de la Sochi nu...

    Campionatul Naţional Klausenburg Retro Racing, Rezumat etapa a III-a.

    Campionatul Naţional Klausenburg Retro Racing desfășurat sub egida Federației Romane de Automobilism Sportiv şi-a consumat în weekend-ul ce tocmai a trecut etapa a III-a...

    Don't Miss

    Decizia Biroului Executiv Nr.7 din 29 Aprilie 2020-Fras

    Întrunit în şedinţă în data de 29 aprilie, Biroul Executiv FRAS a stabilit o serie de măsuri sportive, atât în cazul organizatorilor de competiții,...

    LIFE ON THE HILL – Emil Ghinea – “Pentru mine și familia mea motorsportul este un mod de viata.”

    Povestea “Life on the hill” continua astazi cu interviul pilotului Emil Ghinea alaturi de care am povestit despre pasiunea lui si a familiei pentru...

    Helmut Marko: Vettel nu va fi dictat de Ferrari.

    Ferrari ar putea avea o luptă pe mâinile sale în acest sezon încercând să-l păstreze pe Sebastian Vettel în linie, spune Helmut Marko. Campionatul...

    F1: Alain Prost este de părere că întoarcerea lui Alonso la Renault nu este doar o lovitură de marketing

    Alain Prost este de părere că motivațiile lui Sebastian Vettel au avut legătură cu un posibil parteneriat dintre acesta și Renault. În schimb, Renault...

    Mercedes consideră că Ferrari mai are un ușor avantaj în ceea ce privește performanțele motorului.

    În cadrul întâlnirii cu mass-media care a avut loc ieri, Toto Wolff a răspuns întrebărilor care reflectau pe subiectele majore ale momentului. Nu numai...