Latest Posts

Formula 1 pentru începători: Ce trebuie să știi înainte de Spielberg

Vizualizări: 14636

Formula 1 prea complicat și prea multe reguli? Deloc. Vă explicăm ce trebuie să știți înainte de Marele Premiu austriac pentru a putea vorbi și înțelege.

Marele Premiu al Austriei de la Spielberg se apropie. Fie acasă, în fața televizorului, fie la fața locului la Red Bull Ring: Urmăriți Formula 1 pentru prima dată în acest weekend și (încă) nu aveți nicio idee despre cel mai rapid sport din lume? Atunci ghidul pentru începători GP24.RO este salvarea ta. Rezumăm cele mai importante reguli și legi ale Formulei 1, astfel încât să înțelegeți ce se întâmplă pe pista de curse.

În prezent, în Formula 1 există 10 echipe și 20 de piloți. Deși aceștia din urmă sunt în centrul atenției pentru mulți fani, Formula 1 este orice altceva decât un sport individual. Fiecare echipă de curse are peste 60 de membri la fața locului la fiecare cursă. Printre aceștia se numără mecanici care se ocupă de configurarea, întreținerea și repararea mașinilor sau de schimbarea pneurilor.

Strategi și ingineri care analizează tot felul de date pentru a pregăti mașina pentru cursă în cel mai bun mod posibil și pentru a dezvolta cea mai bună strategie. În fabricile autohtone, echipele de top au mult peste 1.000 de membri care lucrează pentru succesul echipei.

Formel 1

Desfășurarea unui weekend de curse de Formula 1: Antrenamente libere și calificări.
Weekendul de cursă din Austria începe cu o sesiune de antrenamente, în care piloții pot conduce cât de mult, sau cât de puțin doresc, timp de o oră. În această sesiune se testează componente noi, pneuri diferite și setări diferite ale aripilor sau amortizoarelor. În acest proces, echipele încearcă să pună la punct monoposturile împreună cu piloții lor, pentru a avea cea mai rapidă mașină în cursă. Timpul de antrenament servește, de asemenea, ca un fel de “încălzire” pentru piloți, astfel încât aceștia să fie perfect familiarizați cu pista de curse pentru calificări și cursă.

Calificarea este un contratimp pentru a determina ordinea de start. Cel mai rapid pilot pornește în față, iar cel mai lent în spate. Calificările sunt împărțite în trei secțiuni (Q1, Q2 și Q3). În fiecare secțiune, piloții au la dispoziție mai multe încercări pentru a stabili cel mai rapid timp posibil. Cel mai rapid tur contează întotdeauna.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

La finalul Q1, cei mai lenți cinci piloți sunt eliminați. Turele din Q1 nu mai contează în Q2; cei 15 piloți rămași trebuie să plece din nou la vânătoare pentru a obține cel mai bun timp. Din nou, cei mai lenți cinci piloți sunt eliminați după Q2. Cei zece piloți rămași se luptă în Q3 pentru pozițiile de pe grilă de la 1 la 10. Cel mai rapid pilot din Q3 pornește duminică chiar din față, din așa-numita pole position.

F1, Miami

Programul unui weekend de curse de Formula 1: Cursele.
Deoarece Austria a fost selectată pentru unul dintre cele șase weekenduri de sprint, se organizează două curse. Un așa-numit sprint și Marele Premiu de duminică, evenimentul principal propriu-zis al weekendului de curse. În Austria, sprintul va dura doar 23 de tururi, o treime din lungimea totală a cursei de duminică. Nu există schimbări de pneuri în sprint, așa că promite o acțiune de cursă pură. Cei mai buni opt piloți vor primi puncte (P1: 8, P2: 7, P3: 6, P4: 5, P5: 4, P6: 3, P7: 2, P8: 1). Pentru grila de start a cursei de sprint va avea loc o mică mini-calificare separată sâmbătă dimineața.

Duminică, Marele Premiu este pe ordinea de zi. Cea mai importantă regulă: cel care trece primul linia de sosire câștigă cursa. Dar în Austria trebuie să se parcurgă 71 de tururi înainte ca steagul alb-negru cu carouri să pună capăt cursei.

Hamilton-Russel

Pentru a genera mai multe manevre de depășire și momente interesante, există așa-numitul “DRS”. Acesta funcționează ca un impuls suplimentar: dacă piloții apasă un anumit buton de pe volan, aripa spate se pliază, iar rezistența mai mică a aerului crește viteza maximă. Cu toate acestea, sistemul poate fi utilizat de către șofer doar în anumite condiții:

1. numai într-o zonă stabilită înainte de sfârșitul de săptămână al cursei
2. numai dacă se află la mai puțin de o secundă de pilotul din față la un anumit punct de măsurare.

Pirelli

Fiecare pilot trebuie să folosească cel puțin două compoziții de pneuri diferite în timpul cursei în condiții de secetă constantă. De îndată ce plouă, această regulă nu se mai aplică. Piloții pot alege între un total de trei amestecuri de pneuri de uscat.

Acest lucru înseamnă că piloților nu li se permite să pornească cu pneuri medium, să treacă din nou la pneuri medium la oprirea la boxe și apoi să conducă până la final. În schimb, în acest caz, pilotul ar trebui să treacă la pneuri soft sau hard la oprire. Alternativ, el ar putea pur și simplu să facă o a doua oprire la boxe și apoi să monteze o altă compoziție decât cea medie. Pneul utilizat de piloți la începutul cursei poate fi ales în mod liber.

Red Bull

Opririle la boxe sunt un element important de tensiune în fiecare Mare Premiu și pun la încercare nu numai piloții și mâinile agile ale mecanicilor, ci și mințile inteligente de la posturile de comandă ale echipelor. Aceștia sunt responsabili pentru strategiile extrem de complexe și uneori le schimbă în timpul cursei pentru a recupera locuri. Cea mai rapidă oprire la boxe din cursă este recompensată cu premiul DHL Fastes Lap Award.

În cursă, cei mai buni 10 rideri primesc puncte. Câștigătorul primește 25 de puncte, cel de pe locul al doilea 18, iar pilotul clasat pe locul al treilea încă 15 (P4: 12, P5: 10, P6: 8, P7: 6, P8: 4, P9: 2, P10: 1). În plus, pilotul care stabilește cel mai rapid tur de cursă primește un punct în plus în lupta pentru premiul DHL Fastes Lap Award, care, la sfârșitul anului, este acordat pilotului cu cele mai multe tururi de cursă.

Red Bull

În Formula 1 se pot câștiga două campionate mondiale: Unul pentru cel mai bun pilot și altul pentru cel mai bun constructor. Câștigătorul cursei, să spunem Max Verstappen, de exemplu, nu numai că este creditat cu 25 de puncte în campionatul mondial al piloților, dar echipa sa Red Bull Racing primește, de asemenea, 25 de puncte în campionatul mondial al constructorilor.

Stewards: Arbitrii din Formula 1
Pentru a asigura corectitudinea sportivă, în Formula 1 există, bineînțeles, un echivalent al arbitrilor din fotbal. Aceștia decid dacă piloții sunt penalizați pentru o eventuală încălcare a unei reguli. Piloții pot fi penalizați pentru încercări de depășire neglijente care se termină cu un contact sau o coliziune cu adversarii. În mod similar, nu este permisă împingerea deliberată sau depășirea prin tăiere de colțuri și va fi penalizată dacă pozițiile nu sunt cedate în mod voluntar.

În funcție de gravitatea abaterii, se pot impune sancțiuni mai severe sau mai puțin severe (de exemplu, penalizări de 5 sau 10 secunde sau o penalizare de tip drive-through pe linia boxelor, în cazul în care conducătorii auto nu au voie să depășească o limită de viteză prescrisă din motive de siguranță). În mod similar, comisarii pot, de asemenea, să emită doar un avertisment. Uneori, există și accidente sau coliziuni nefericite în care problema vinovăției nu poate fi clarificată în mod clar. Acesta se numește “incident de cursă” și niciunul dintre șoferii implicați nu este pedepsit.

Stewards

Alte reguli care trebuie respectate de către călăreți: Călăreții nu au voie să ia startul până când nu se sting luminile de start. Un start anticipat va fi sancționat cu o penalizare de timp. Ieșirea de pe pistă în mod regulat (de exemplu, la ieșirea dintr-un viraj) este interzisă și va fi penalizată cu o penalizare de timp dacă se repetă prea des. Există o limită de viteză pe linia boxelor pentru siguranța mecanicilor. Piloții trebuie să frâneze la timp atunci când intră pe linia boxelor, depășirea limitei de viteză, care este în mod normal de 80 km/h, va duce la o penalizare de timp.

Penalizările de timp trebuie să fie efectuate în timpul unei opriri la boxe: Acest lucru înseamnă că, în cazul unei penalizări de cinci secunde, mașina persoanei penalizate nu poate fi atinsă de niciun membru al echipei timp de cinci secunde. Numai după ce s-au scurs cele cinci secunde se pot schimba pneurile și se pot face mici modificări ale set-up-ului. În cazul în care pilotul a efectuat deja ultima oprire la boxe înainte de acordarea unei penalizări de timp, penalizarea va fi adăugată la rezultatul final. Acest lucru înseamnă că va trebui să termine cu cel puțin cinci secunde înaintea pilotului din spatele său pentru a nu-și pierde poziția.

Galben, roșu, albastru și Safety Car: cele mai importante steaguri
Steagurile galbene sunt unul dintre cele mai importante elemente care asigură siguranța piloților. Acestea sunt fluturate de către comisari în cazul în care o mașină se deplasează încet, a intrat în derapaj, a avut un accident sau în cazul în care există orice altă situație extrem de periculoasă. Șoferii trebuie să conducă cu atenție în această zonă, să nu circule cât mai repede posibil, iar depășirile sunt, de asemenea, interzise în această zonă.

Safety Car

Steagul roșu este utilizat atunci când nu mai este garantat un nivel minim de siguranță. De exemplu, după un accident violent, când multe piese ascuțite sunt împrăștiate pe pistă, când un pilot sau mașina sa trebuie recuperată după un accident, când barierele de protecție sau grămezile de pneuri trebuie reparate sau în cazul unei ploi excesive care face imposibilă continuarea cursei. În cazul unui steag roșu, toți piloții trebuie să se întoarcă imediat la boxe, dar cu cea mai mică viteză posibilă. Un steag roșu în mijlocul cursei întrerupe acțiunea, ca să spunem așa, și, de îndată ce cursa poate continua, are loc un alt start în picioare pe linia dreaptă de start/finisaj.

Steagul roșu este folosit de către controlul cursei doar în caz de urgență absolută; în situații mai puțin critice, există o soluție intermediară sub forma mașinii de siguranță. Dacă este necesar, mașina de siguranță intră pe pistă și adună toate mașinile în spatele ei ca un șir de perle. În acest timp, locul unui accident poate fi curățat și mașinile implicate în accident pot fi îndepărtate din zona periculoasă. Odată ce curățarea este finalizată, mașina de siguranță intră la boxe și cursa se reia.

O mașină de siguranță dă adesea peste cap desfășurarea cursei, deoarece piloții care nu și-au terminat încă oprirea la boxe pierd mult mai puțin timp în timpul unei faze de Safety Car în timpul schimbării pneurilor, iar toți piloții sunt din nou mai apropiați.

Steagurile albastre sunt folosite atunci când o mașină mai lentă este depășită de o mașină mai rapidă. Pilotul căruia i se arată steagul albastru trebuie să facă loc mașinii mai rapide, de obicei cea din frunte, într-un timp scurt și nu trebuie să rețină sau să se apere.

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Bagnaia
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss