Latest Posts

F1- Norris îl învinge pe Verstappen în Singapore în ciuda lipsei de concentrare!

Vizualizări: 1805

Aproape că i-a mers pe dos lui Lando Norris, dar în cele din urmă nu i-a dat lui Max Verstappen nici cea mai mică șansă la Marele Premiu din Singapore

Lando Norris a reușit probabil cea mai dominantă performanță a sezonului 2024 de Formula 1 de până acum la Marele Premiu al statului Singapore și și-a asigurat victoria în celebra „Cursa de noapte”. Pilotul McLaren a câștigat cursa în fața lui Max Verstappen (Red Bull) și a lui Oscar Piastri, la bordul celui de-al doilea McLaren.

Norris și-a păstrat curajul la start de data aceasta, a fost norocos o dată la un accident, dar în rest nu a avut adversari serioși pe tot parcursul nopții și a putut controla ritmul din față aproape în voie.

Pentru o lungă perioadă de timp, se părea că Norris își va asigura și punctul bonus pentru cel mai rapid tur de cursă. Dar Daniel Ricciardo (Racing Bulls) a făcut un ultim serviciu celor de la Red Bull în ceea ce a fost probabil ultimul Mare Premiu al carierei sale, schimbând pneurile proaspete la final și luându-i punctul lui Norris. Deficitul lui Norris este acum de 52 de puncte după 18 din cele 24 de Mari Premii.

norris

George Russell (Mercedes) a terminat al patrulea, fiind nevoit să se apere de Charles Leclerc (Ferrari) în ultima etapă. Leclerc a condus un prim stint lung și a avut pneurile mai proaspete timp de nouă tururi, motiv pentru care a fost una dintre cele mai rapide mașini din pluton în faza finală.

Lewis Hamilton (Mercedes) s-a târât până la linia de sosire cu pneuri foarte uzate – fiind singurul pilot de top care a riscat un start pe cel mai moale compus de cauciuc. El a terminat al șaselea, în fața lui Carlos Sainz (Ferrari), Fernando Alonso (Aston Martin), Nico Hülkenberg (Haas) și Sergio Perez (Red Bull).

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Alexander Albon (Williams) a abandonat cu un defect de răcire suspectat în zona unității de putere. Kevin Magnussen (Haas) a intrat la boxe cu puțin timp înainte de final. Toate celelalte 18 mașini au văzut steagul carouri. Și, pentru prima dată în istorie, nu a existat nicio fază de safety car într-un Mare Premiu al statului Singapore moderat de interesant.

norris

Cine au fost câștigătorii startului?

Pentru Hamilton, calculul de a fi singurul dintre piloții de top care a luat startul pe pneuri soft nu a funcționat. Pole-sitterul Norris nu a fost în pericol până la primul viraj și de data aceasta și-a menținut avansul cu încredere. În spatele său, Hamilton a ajuns lângă Verstappen pe exteriorul primului viraj, dar a trebuit să se retragă – și nu a putut ataca în primele două tururi, deși avea avantajul aderenței.

După două tururi, el era deja la o secundă și jumătate în spatele lui Verstappen și nu a durat mult până când Russell, al patrulea clasat, a transmis pentru prima dată prin radio: „Trebuie să mărim ritmul, altfel cei din față vor pleca de lângă noi”. Dar lui Hamilton i s-a spus să nu atace, ci să își conserve pneurile.

În spatele său, însă, au fost câteva schimbări. Franco Colapinto (Williams) a câștigat trei poziții la start și a revenit din primul tur pe locul nouă, Perez pe zece. Aceștia au fost cei doi mari câștigători la start. Sainz, pe de altă parte, a coborât de la P10 la P12. Iar Albon a coborât chiar de la P11 la P15. El s-a supărat la radio: „Ce a făcut Franco? A fost un divebomb!”

norris

Cât de dominant a fost Norris?

Cursa s-a desfășurat fără probleme în primele zece tururi. Norris a reușit să se desprindă de Verstappen cu cinci secunde la comanda inginerului său de cursă, iar Hamilton era deja la zece secunde în spatele liderului după zece tururi. În cel mai bun caz, se anunța un duel pentru victorie, cu McLaren având un avantaj destul de clar.

Norris își extinsese deja avansul la opt secunde când a fost anunțat în turul 13: „Lando, se pare că depășirile sunt dificile, așa cum ne așteptam. Undercut pare puternic. S-ar putea să câștigi două secunde”. Iar ritmul său a rămas impresionant: la sfârșitul turului 22, avansul său față de Verstappen era de 27,5 secunde.

norris

A funcționat strategia lui Hamilton cu pneurile soft?

În turul 17, Hamilton a fost primul din plutonul fruntaș care a intrat la boxe cu pneurile soft. El a trecut de la pneurile soft la cele hard cu 2,5 secunde înainte de final – și a coborât pe locul 13, chiar în spatele lui Magnussen-Haas. Red Bull i-a transmis prin radio lui Verstappen: „Hamilton s-a oprit în traficul de la mijloc. Continuă să conduci”.

Hamilton nu a fost mulțumit de strategia sa. Primul stint a fost „mult prea scurt”, s-a plâns el la radioul de la boxe, iar asta l-ar fi făcut să sângereze la finalul cursei. De asemenea, el s-a plâns că a simțit că avea prea puțină apăsare, posibil ca urmare a unei zgârieturi de perete la intrarea la boxe. Dar inginerul său de cursă a răspuns: „Nu putem vedea nimic în date”.

În retrospectivă, critica lui Hamilton nu a fost complet nefondată. În ultima treime a cursei, el s-a luptat cu arme contondente cu Piastri și Leclerc și a trebuit să îi lase să depășească mai mult sau mai puțin fără luptă. Mai mult de locul 6 nu a fost posibil.

norris

A fost Norris din nou în pericol?

După schimbarea pneurilor, Norris avea un avans de peste 20 de secunde față de Verstappen, care, la rândul său, rămăsese pentru scurt timp în urma lui Leclerc (primul stint lung) din cauza opririi sale la boxe și a trebuit să depășească Ferrari-ul pe pistă.

În turul 29, Norris aproape și-a distrus cursa când a evitat la limită un accident într-o curbă la dreapta de 90 de grade. Probabil a frânat un pic prea târziu și a scăpat cu o ușoară sărutare a zidului.

„Poate am avariat aripa față”, a anunțat el prin radio, dar cei de la boxe au dat undă verde: ”Rămâi afară!” Și când a fost întrebat cum se simte mașina, Norris a spus: „Bine”.

În turul 38, foarte târziu în cursă, McLaren a adus și a doua mașină, Piastri, pentru o oprire. Piastri a revenit pe circuit pe locul cinci, în spatele celor de la Mercedes, dar avea pneuri mai proaspete cu 21 de tururi decât Hamilton și doar 1,4 secunde de recuperat.

Două tururi mai târziu, Piastri a rezolvat problema lui Hamilton cu o manevră de depășire încrezătoare, iar în turul 45 l-a depășit și pe Russell, fiind astfel pe drumul spre podium.

Între timp, Norris, aflat în fruntea plutonului, a continuat să ruleze în cercuri singuratice în timpul nopții. La începutul virajului 18 i s-a cerut să își conserve pneul din dreapta față, dar în afară de asta nu au existat semne de probleme. Nu au existat probleme nici în ceea ce privește viteza: el a reușit să își mărească avansul față de Verstappen la 23 de secunde până în turul 40.

Cu puțin peste 15 tururi înainte de final, Norris a mers atât de mult spre exterior la frânare încât a lovit peretele cu roata din spate dreapta – o scenă care a amintit uimitor de accidentul lui Russell de acum un an, dar fără consecințe pentru Norris. „Concentrare maximă. Bea ceva”, l-a sfătuit inginerul său de cursă.

Pilotul McLaren nu a fost afectat de acest lucru și chiar a stabilit cel mai rapid tur al cursei în turul 48 din 62: 1:34,925 minute. Asta înseamnă un punct în plus în campionatul piloților, în care are 26 de puncte din Singapore și Verstappen 18.

norris

Cum a căzut Hulkenberg în spatele lui Alonso și Leclerc?

Nico Hülkenberg a avut un start excelent de pe locul șase, a beneficiat de o mică greșeală a lui Piastri în virajul 1 și chiar a preluat pentru scurt timp P5 de la pilotul McLaren. Cu toate acestea, Hulkenberg știa că nu va putea rezista mult timp și, prin urmare, nu a depus mari eforturi pentru a se apăra de Piastri.

El a condus apoi o cursă puternică cu Alonso și Leclerc în spate, fără să cedeze sub presiune. Alonso a intrat la boxe relativ devreme, ceea ce înseamnă că Hulkenberg îl avea acum ca adversar direct pe Leclerc, pe care a trebuit să îl lase să treacă în turul 28. La scurt timp după aceea, a trecut de la medium la hard – și, de asemenea, a rămas în spatele Aston Martin-ului din cauza undercut-ului lui Alonso.

La sfârșitul turului 36, Leclerc a intrat la boxe după un prim stint lung și, de asemenea, a revenit pe pistă chiar înaintea lui Hulkenberg. Ajustat în funcție de opririle la boxe, germanul se afla acum pe locul nouă, la 1,4 secunde în fața lui Perez, pe pneuri cu o vechime similară și aceeași duritate.

Mai erau 15 tururi de parcurs și Perez devenea din ce în ce mai mare în oglinda retrovizoare, în timp ce inginerul de cursă încerca să-l încurajeze pe Hülkenberg: „Pneurile arată foarte bine, Nico, foarte bine”. În schimb, Perez a transmis prin radio: „Nu am tracțiune. Mașina sare ca un cangur”.

Hulkenberg a rezistat presiunii și și-a asigurat două puncte pentru campionatul mondial.

După pauza de vară, Formula 1 va lua, de asemenea, o pauză de toamnă în octombrie și va reveni din aceasta doar cu Marele Premiu al Statelor Unite din 18-20 octombrie la Austin (Texas) – începutul unui „triplu cap de afiș” cu Mexic pe 27 octombrie și Brazilia pe 3 noiembrie.

Singapore-GP, Circuitul Marina Bay Street:

01. Lando Norris (GB), McLaren, 1:40:52,571 h
02. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, +20,945 sec
03. Oscar Piastri (AUS), McLaren, +41,823
04. George Russell (GB), Mercedes, +1:01,040 min
05. Charles Leclerc (MC), Ferrari, +1:02,430

06. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, +1:25,248
07. Carlos Sainz (E), Ferrari, +1:36,039
08. Fernando Alonso (E), Aston Martin, +1 Rundă
09. Nico Hulkenberg (D), Haas, +1 Rundă
10. Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, +1 Rundă

11. Franco Colapinto (IR), Williams, +1 Rundă
12. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, +1 Rundă
13. Esteban Ocon (F), Alpine, +1 Rundă
14. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, +1 Rundă
15. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, +1 Rundă

16. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, +1 Rundă
17. Pierre Gasly (F), Alpine, +1 Rundă
18. Daniel Ricciardo (AUS), Racing Bulls, +1 Rundă
Out
Kevin Magnussen (DK), Haas
Alex Albon (T), Williams

norris

Clasamentul Campionatului Mondial (după 18 din 24 de Mari Premii și 3 din 6 sprinturi):

Piloți

01. Verstappen 331 Puncte
02. Norris 279
03. Leclerc 245
04. Piastri 237
05. Sainz 190

06. Hamilton 174
07. Russell 155
08. Pérez 144
09. Alonso 62
10. Hülkenberg 24

11. Stroll 24
12. Tsunoda 22
13. Albon 12
14. Ricciardo 12
15. Gasly 8

16. Oliver Bearman (GB) 7
17. Magnussen 6
18. Ocon 5
19. Colapinto 4
20. Zhou 0
21. Sargeant (USA) 0
22. Bottas 0

Cupa Constructorilor:

01. McLaren 516 Puncte
02. Red Bull Racing 475
03. Ferrari 441
04. Mercedes 329
05. Aston Martin 86
06. Racing Bulls 34
07. Haas 31
09. Williams 16
08. Alpine 13
10. Sauber 0

norris

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss