More

    Latest Posts

    F1- Lando Norris: “Două tururi, apoi Max avansează și se distanțează”.

    Vizualizări: 5846

    F1- Începând de la Spielberg, McLaren ar fi pe locul doi într-un campionat mondial, în fața celor de la Mercedes și Ferrari, însă calificările de la Zandvoort arată și limitele lui Lando Norris

    Lando Norris a fost chiar în pole position după prima cursă din Q3 pentru Marele Premiu al Olandei 2023 de la Zandvoort și în cele din urmă și-a asigurat locul doi pe grila de start. Cu toate acestea, în circumstanțe normale, el nu vede nicio șansă de a câștiga cursa împotriva lui Max Verstappen, care pleacă din pole.

    “Poate că voi fi pe el două tururi, apoi Max va avansa și va pleca”, se teme pilotul McLaren. “Cred că pneurile se degradează foarte mult pe acest circuit, ceea ce nu este punctul nostru forte, și încă avem destul de multe probleme în unele viraje”. De altfel, acest lucru este confirmat și de analiza GPS, care arată avantaje pentru Red Bull mai ales în virajele lungi.

    Dar: “Am îmbunătățit mașina de vineri, așa că sunt într-o dispoziție ceva mai bună. Cu siguranță nu voi spune că nu voi încerca. Dar Max este pur și simplu la un alt nivel decât toți ceilalți când vine vorba de cursa de duminică, în ceea ce privește degradarea pneurilor și ritmul de cursă. Deci: da, există șanse. Dar va fi dificil”.

    În același timp, chiar a mirosit a senzație pentru o scurtă perioadă de timp în calificări. După prima cursă din Q3, ambii piloți McLaren se aflau provizoriu pe prima linie a grilei de start, iar Verstappen a fost sub presiune înainte de ultimul său tur. Apoi, o mică greșeală de pilotaj i s-a întâmplat și eroului local în virajul 1. Norris a avut un avans de până la 0,185 secunde la timpii intermediari.

    În cele din urmă, Verstappen nu a fost pe măsura lui Norris. De la ieșirea din virajul 1, Verstappen avea un avans de 0,722 secunde față de Norris, iar din virajul 7 era în frunte într-o comparație directă. Ceea ce sugerează că este posibil ca Norris să-și fi folosit prea devreme pneul, astfel încât vârful lor să se fi încheiat în momentul în care au intrat în partea finală a turului.

    Dar: “Prima jumătate a turului a fost mega. A doua jumătate a fost probabil una dintre cele mai proaste pe care le-am condus vreodată”. Când a fost întrebat dacă pneurile au atins vârful, a negat: “Nu, a fost pilotul. Pneurile au fost bune până la sfârșit”.

    F1

    Unde a fost pierdută bătălia pentru pole
    După primele viraje, chiar și postul de comandă McLaren a simțit pentru scurt timp o senzație. Șeful echipei, Andrea Stella, recunoaște: “După primul sector am fost destul de entuziasmați. Am putut vedea din datele telemetrice că a fost mult mai rapid decât în turul anterior. Dar apoi delta s-a aplatizat”.

    Bătălia pentru pole position a fost decisă în cele din urmă în virajul 10, unde Norris a făcut o eroare marginală de schimbare a treptelor de viteză când a trecut direct din treapta a treia în treapta a cincea. În acest proces, turația motorului său a căzut la subsol: în timp ce Verstappen a reușit să accelereze cu 11.200 de rotații pe minut, cea a lui Norris a fost de numai 9.600.

    Dar este, de asemenea, clar că, chiar dacă Norris ar fi reușit un tur optim pentru condițiile în care se afla, la final ar fi fost cu două-trei zecimi de secundă mai puțin. “Ar fi terminat pe locul doi oricum”, analizează Stella. “Diferența față de Max era prea mare, chiar și cu un tur perfect. Trebuie doar să acceptăm că avem în continuare un deficit în mașină”.

    Norris oftează: “Tot speri că Max va face o greșeală la un moment dat. Dar nu a făcut-o. După șase sau șapte viraje eram cu o secundă mai rapid decât în turul precedent. Speri că se va întâmpla ceva. Dar și toți ceilalți câștigau și ei, și oricât de grozavă a fost prima jumătate a turului, a doua jumătate a fost groaznică”.

    F1

    De ce este McLaren atât de lent în virajele rapide?
    Lovitură: Norris a avut tendința de a fi mai rapid decât Verstappen în virajele lente din calificări, dar a pierdut în virajele mai rapide. După parcursul de până acum al sezonului, ne-am fi așteptat ca acest lucru să fie invers, deoarece McLaren a fost până acum cel mai competitiv pe circuitul de mare viteză de la Silverstone.

    “Este adevărat”, spune Stella, “că nu suntem cei mai rapizi în virajul 1. Ferrari este mai rapid decât noi acolo, la fel și Verstappen. În virajele de după aceea suntem competitivi. Curba 7 este dificilă. În primul rând, totul ține de forța de apăsare, iar în al doilea rând, este crucial dacă răzbești sau nu pe sol. Și este foarte lungă”.

    “Piloții noștri spun că, dacă trebuie să lucrezi cu volanul atât de mult timp încât să ajungi în stadiul în care există un centru clar al virajului, acesta este exact un punct slab al nostru”, dezvăluie Stella. “Așa că, chiar și în virajele rapide, la care suntem destul de buni în sine, pierdem timp atunci când sunt viraje foarte lungi.”

    Curba 7 va fi “studiată cu atenție după weekendul de curse, pentru că ne așteptam să fim mai competitivi acolo. Când mă uit la suprapunerile GPS, alte mașini sunt mai rapide decât noi acolo. Cred că avem o idee de ce se întâmplă asta. Dar poate că nu înțelegem încă totul”.

    F1

    Noua aripă spate nu a fost utilizată
    De asemenea de remarcat: McLaren a pilotat sâmbătă cu o aripă spate diferită de cea de vineri. Stella explică: “Aripa pe care am testat-o vineri a fost cea pe care am fi vrut să o folosim dacă ar fi rămas complet uscat. Cu ea poți conduce mai puțină forță de apăsare și, prin urmare, poți genera mai puțină rezistență, ceea ce ar fi ajutat la eficiența generală.”

    “Dar, având în vedere condițiile de ploaie din calificări, ne-am gândit că ar fi mai bine să punem cât mai multă forță de apăsare pe mașină. Cu toate acestea, datele pe care le-am colectat vineri cu noua aripă au fost pozitive. Cu siguranță o vom folosi în următoarele curse. Dar nu la Monza!”

    Dar asta nu are nimic de-a face cu calitatea aripii spate. Spre deosebire de Zandvoort, Monza este un circuit clasic cu forță de apăsare redusă. Toată lumea își reglează aripile cât mai plate acolo pentru a fi rapid pe liniile drepte lungi. Multe echipe își aduc chiar propriile pachete de forță de apăsare redusă la Marele Premiu al Italiei.

    F1

    McLaren: Locul 2 de la Spielberg încoace
    Pentru McLaren, în orice caz, trendul ascendent continuă. În primele opt curse ale sezonului, echipa britanică a obținut doar trei puncte: douăsprezece puncte (norocoase) la Melbourne, două la Baku, trei la Monte Carlo.

    De la actualizarea de la Spielberg, McLaren a înregistrat o medie de 21,5 puncte în patru weekenduri. Sau, altfel spus: Dacă Campionatul Mondial de Formula 1 din 2023 ar fi început doar la Spielberg, Red Bull ar fi fost lider cu 182 de puncte. Dar, de atunci, McLaren a fost a doua cea mai bună echipă, cu 86 de puncte, în fața celor de la Mercedes (80), Ferrari (69) și Aston Martin (42).

    “De la Silverstone suntem destul de siguri că suntem cu adevărat mai buni”, afirmă Norris. “Chiar și după Austria, am avut un sentiment bun că am făcut un pas. Apoi, după aceea, am reușit două podiumuri, am avut un Spa dificil, dar am terminat totuși pe locul șapte acolo. Zandvoort este un circuit care ar trebui să ni se potrivească mai bine și am reușit să demonstrăm acest lucru.”

    “Din păcate, încă trebuie să privesc mai mult înapoi decât înainte de pe locul doi pe grila de start, dar încă îl vedem ca pe un lucru pozitiv. Când am introdus prima parte a actualizării în Austria, nu ne-am așteptat niciodată, niciodată, să putem oricum să provocăm Red Bull. În schimb, suntem încă plăcut surprinși să fim atât de competitivi”, spune el.

    Norris este clar cu privire la motivele pentru acest lucru: “Este un amestec. Cu siguranță am făcut un pas înainte. Aston, aș spune, mai degrabă un pas înapoi. Iar Ferrari pur și simplu nu mai arată la fel de puternic ca anul trecut sau la începutul sezonului. Iar partea bună este: încă mai avem câte ceva în tolbă”.

    GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

    F1
    Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

    Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: GP24 Media
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania
    Sponsor: TricouMania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    GP24 Media

    Latest Posts

    Don't Miss