Latest Posts

F1 Monza: Charles Leclerc câștigă! Ferrari senzațional

Vizualizări: 17318

Ferrari face spectacol la cursa de F1 de la Monza. Charles Leclerc învinge McLaren în Italia cu o lovitură de strategie. Oscar Piastri și Lando Norris învinși.

Charles Leclerc a sărbătorit duminică o victorie senzațională în cursa de Formula 1 de la Monza. După o prestație dominantă în Italia, McLaren a fost surprinsă de strategia Ferrari în ultima treime a cursei. Oscar Piastri și Lando Norris au trebuit să se recunoască învinși pe locurile doi și trei. Pentru Charles Leclerc, a fost a șaptea victorie din carieră și a doua a sezonului și la Monza, unde a câștigat deja pentru Scuderia în 2019. Campionul mondial Max Verstappen a terminat pe locul șase cu Red Bull.

Marele Premiu de pe Autodromo Nazionale di Monza a început din nou cu un schimb de lovituri între piloții McLaren. După ce inițial Lando Norris s-a menținut în frunte din pole position, el a fost surprins de Oscar Piastri în a doua șicană. Australianul a preluat apoi comanda și pentru o lungă perioadă de timp a părut învingătorul sigur, în timp ce Norris din spatele său nu a mai putut să se poziționeze pentru a-l ataca. În spatele coechipierilor de la McLaren, Charles Leclerc și Carlos Sainz au fost de la început în frunte.

Ferrari, F1, Monza

Șansa piloților Ferrari a venit în ultima treime a cursei, sub forma unei strategii alternative. În timp ce McLaren, la fel ca Mercedes și Red Bull, a optat pentru o tactică cu două opriri, Ferrari și-a asumat un risc cu ambii piloți. În stintul final, Leclerc a avut ritmul necesar pentru a-l ține la distanță pe Piastri, în ciuda vârstei semnificativ mai mari a pneurilor. Deși pilotul McLaren a câștigat până la o secundă și jumătate pe tur, el nu a putut compensa a doua oprire la boxe și să reducă diferența față de Leclerc.

După 53 de tururi, Leclerc a văzut steagul în carouri cu un avans de două secunde și jumătate față de Piastri și a sărbătorit o victorie apreciată la cursa de casă a Ferrari în fața tifosi. Norris a completat podiumul pe locul trei și a obținut și punctul bonus pentru cel mai rapid tur. Max Verstappen a limitat la maxim pagubele pentru Red Bull pe locul șase, în spatele lui Carlos Sainz și Lewis Hamilton. Top 10 a fost completat de George Russell, Sergio Perez, Alex Albon și Kevin Magnussen.

În plus față de un punct de campionat, danezul a mai adunat două puncte de penalizare pentru un incident cu Pierre Gasly. Ca urmare, el a acumulat maximul de douăsprezece puncte de penalizare prevăzut de regulament pe o perioadă de douăsprezece luni, ceea ce înseamnă că riscă o interdicție de a participa la curse.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Ferrari, F1, Monza

F1, clasamentul Campionatului Mondial 2024: McLaren și Ferrari recuperează

Clasamentul campionatului: Campionul în exercițiu Max Verstappen a scăpat cu doi ochi negri la Monza atunci când ne uităm la clasament. Mai întâi Norris a pierdut în fața coechipierului său, apoi Leclerc a câștigat în fața concurentului la titlul de campion. Deși Norris a recuperat opt puncte față de Verstappen, el a ratat o mare oportunitate. Cu opt curse rămase, Verstappen are încă 62 de puncte avans. Leclerc și-a consolidat locul trei în clasamentul piloților cu a doua sa victorie.

Aerul devine din ce în ce mai subțire pentru Red Bull în campionatul constructorilor. Verstappen și Perez au obținut doar douăsprezece puncte la Monza, în timp ce Ferrari și McLaren au obținut un punct mare, cu 37, respectiv 34 de puncte. Campionii mondiali au acum o marjă de doar opt puncte față de McLaren. Ferrari este la 39 de puncte în urmă. La Monza, Williams a sărbătorit a treia clasare în puncte a sezonului datorită locului nouă al lui Albon și a ajuns astfel din urmă Alpine, care a plecat cu mâna goală.

Ferrari, F1, Monza

Fără ordine de echipă la McLaren: Piastri îl ia prin surprindere pe Norris

Faza de start: Majoritatea piloților au optat pentru pneurile medium (C4) pentru primul stint. Doar piloții Red Bull din grupul fruntaș au optat pentru pneurile hard compound (C3). La mijloc, Ocon, Tsunoda, Stroll și Bottas au folosit pneuri hard, în timp ce toți ceilalți piloți au optat pentru medium. La stingerea luminilor, Norris a făcut totul bine din pole position de data aceasta și și-a păstrat poziția de lider. În spatele său, Piastri și Russell s-au ciocnit la intrarea în primul viraj, după care pilotul Mercedes a pierdut placa de capăt dreapta a aripii față și a fost nevoit să ia ieșirea de urgență.

La a doua șicană, Piastri l-a atacat pe Norris și l-a depășit pe coechipierul său pe exterior, făcându-l să-și piardă elanul și să coboare pe locul trei, în spatele lui Leclerc. Sainz, Hamilton, Verstappen, Russell, Perez, Albon și Alonso au urmat în top 10, în timp ce Hülkenberg a fost marele perdant pe grila de start, pe locul 16, pierzând șase poziții. Pilotul echipei Haas a fost forțat să intre pe pneul verde de Ricciardo într-un duel în fața variantei Ascari și a pierdut mai multe poziții în acest proces.

Ferrari, F1, Monza

Tsunoda trebuie să se retragă

Începutul cursei: Așa cum era de așteptat, plutonul a rămas strâns unit în primele etape. Piloții echipelor de top se deplasau cu diferențe de una până la două secunde. Doar Albon, pe locul nouă, a trebuit să piardă mai mult de patru secunde.

Între timp, duminica de groază a continuat pentru Hulkenberg la mijlocul cursei. Acesta și-a judecat greșit atacul asupra lui Tsunoda în prima șicană și și-a distrus aripa față în acest proces. În turul șase, a intrat la boxe pentru o reparație neprogramată și pentru a schimba pneurile hard, ceea ce l-a făcut să revină pe ultima poziție. În urma contactului cu Hulkenberg, Tsunoda s-a îndreptat spre echipajul său în turul opt. Din cauza avariilor suferite de Racing Bull-ul său, acesta și-a încheiat cursa prematur.

În al unsprezecelea tur, Perez l-a depășit pe Russell cu DRS pe linia dreaptă de start și sosire și a preluat poziția a șaptea. Britanicul a intrat apoi la boxe pentru a schimba pneurile hard și a înlocui aripa față. Pilotul Mercedes a revenit în acțiune pe locul 16, după o oprire de 10,5 secunde. În replică, Alonso a oprit și el un tur mai târziu, ieșind de la boxe imediat înaintea lui Russell, după ce a trecut la pneuri hard. În față, Leclerc a redus diferența față de Piastri la trei secunde după 14 tururi, în timp ce Norris a intrat în fereastra DRS din spatele pilotului Ferrari.

Ferrari, F1, Monza

Norris îl depășește pe Leclerc cu un undercut, Red Bull pe o strategie cu două opriri

Prima fază de oprire la boxe: Norris și-a salvat atacul și nu a mai pierdut timp în aerul murdar din spatele lui Leclerc. El a intrat la boxe în turul 14 pentru a schimba pneurile hard. După un timp de staționare de 2,2 secunde, el a ieșit de la boxe în spatele lui Ocon, pe care l-a depășit imediat.

Ferrari a reacționat imediat la tentativa de undercut cu Leclerc, în timp ce Hamilton a fost și el chemat la boxe de Mercedes. Planul a funcționat pentru McLaren. Leclerc a ieșit de la boxe la două secunde în spatele lui Norris și și-a pierdut locul. Piastri a oprit în turul 16 și și-a menținut poziția față de Norris cu un avans de aproximativ o secundă și jumătate.

Cu dublul avans restabilit după oprirea la boxe, Norris a fost reamintit de McLaren la radio de acordurile interne ale echipei. Pe circuit, Sainz era în fața lui Verstappen și Perez. Spaniolul a intrat pentru un schimb de pneuri în turul 19 și a revenit în cursă pe locul șase, în spatele lui Leclerc.

Cu compoziția dură ca pneu de start, Verstappen a rămas afară până în turul 22. Red Bull a optat pentru încă un stint cu pneul dur, ceea ce înseamnă că echipa a decis o strategie cu două opriri. Cu un timp de oprire de 6,2 secunde, schimbarea pneurilor nu a decurs conform planului. Perez i-a urmat exemplul un tur mai târziu.
Cursă liberă pentru Norris și Piastri

Ferrari, F1, Monza

Restul cursei: Norris a crescut ritmul în spatele lui Piastri cu pneuri proaspete și a primit undă verde de la inginerul său de cursă să își atace coechipierul în conformitate cu regulamentul intern. Totuși, Piastri a răspuns cu un nou tur rapid și l-a ținut la distanță pe Norris. Lerclerc a ținut pasul cu coechipierii săi de la McLaren pe locul al treilea. În spatele lor, în turul 30, exista o diferență de 12 secunde față de Sainz, care era urmărit de Hamilton. Verstappen era la alte șapte secunde în urmă, pe locul șase.

În turul 31, Norris a făcut o greșeală fatală în sectorul central. Urmărindu-l pe Piastri, el a frânat în a doua șicană și a trebuit să treacă prin zona de degajare. Derapajele l-au costat aproape două secunde, ceea ce l-a pus pe Leclerc în fereastra DRS și i-a permis să reducă diferența față de Piastri la aproape cinci secunde. Perez și Russell s-au încurcat în lupta pentru locul șapte. Pilotul Mercedes a eșuat în atacul său la prima șicană și a fost nevoit să o ia pe scurtătură, dar i-a redat imediat poziția mexicanului.

Ferrari, F1, Monza

Verstappen trebuie să-l împiedice pe Norris

A doua fază a opririi la boxe: După eroarea de pilotaj, Norris a intrat la boxe pentru a doua schimbare de pneuri în turul 32. Oprirea pentru pneurile hard nu a decurs fără probleme la 3,3 secunde. Russell a intrat în service un tur mai târziu pentru undercut-ul față de Perez, iar cu un timp de oprire de 4,2 secunde, nici echipa Mercedes nu a fost la înălțime. Red Bull a răspuns cu Perez în turul 35. Apelul a funcționat și el a revenit pe pistă imediat în fața lui Russell. În turul 37, Hamilton, care era pe locul patru, a oprit și el pentru pneuri hard. Ca urmare, el a coborât pe locul șase.

Imediat înainte, Norris micșora diferența față de Verstappen. Olandezul a anunțat la radio că sunt puține șanse în acest duel, dar Red Bull i-a ordonat să-și apere poziția.

Între timp, Piastri a fost întrebat de inginerul său de cursă dacă ar putea implementa o strategie one-stop cu al doilea set de pneuri. Australianul a răspuns negativ și a intrat pentru a doua sa oprire la boxe în turul 38. Ca urmare, a coborât pe locul al treilea, în spatele lui Leclerc și Sainz. În turul 41, Norris l-a depășit pe Verstappen cu DRS pe linia dreaptă de start și sosire, dar diferența față de Piastri crescuse acum din nou la patru secunde. Verstappen s-a oprit în turul 42 și a revenit pe locul șase după ce a schimbat pneurile medium.

Ferrari, F1, Monza

Ferrari cu risc spre victoria de acasă

Faza finală: Ferrari și-a asumat singura șansă la o victorie acasă și a încercat să ducă strategia one-stop până la final cu Leclerc și Sainz. Leclerc avea unsprezece secunde avans față de Sainz în frunte. Spaniolul avea doar trei secunde avans față de Piastri cu zece tururi înainte de final. Australianul a fost instruit de echipa sa să urmărească piloții Ferrari cu un ritm de calificare. În turul 45, Piastri a atacat cu DRS în fața variantei Ascari și l-a depășit pe Sainz.

Piastri era cu peste o secundă pe tur mai rapid decât Leclerc, dar nu mai avea timp. Cu cinci tururi înainte de final, el era încă la nouă secunde în urmă. În spatele său, Norris l-a depășit pe Sainz, dar era prea în spate pentru a putea exercita vreo presiune în față. Leclerc a gestionat diferența și a trecut linia de sosire după 53 de tururi, pe 38 de tururi de pneuri vechi, cu un avans de 2,664 secunde față de Piastri.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss