Sergio Perez l-a învins pe Carlos Sainz într-un Mare Premiu de Formula 1 de Monaco, care a fost marcat de două steaguri roșii în 2022, iar liderul timpuriu Charles Leclerc a fost al patrulea, Red Bull Racing dovedind încă o dată că a făcut alegeri strategice mai bune decât Scuderia Ferrari într-un eveniment pe uscat și umed.
Max Verstappen a reușit să își mărească avansul în campionatul de piloți față de Charles Leclerc cu un loc trei în fața eroului de acasă, care a dominat primele etape care au urmat unei întârzieri mari din cauza unei furtuni de ploaie care a udat Principatul. Ploaia a început să cadă chiar înainte de ora programată pentru start, care a fost amânată inițial cu nouă minute, înainte ca aceasta să fie prelungită la 16, cu un tur de formare a mașinii de siguranță impus – din motive de siguranță conform FIA, deoarece nu s-a mai alergat pe ploaie în acest weekend – iar în acest interval, potopul s-a intensificat.
Mașinile au fost trimise pentru două tururi de formare în spatele mașinii de siguranță, iar procedurile au fost oprite la sfârșitul celui de-al doilea tur, deoarece ploaia cădea într-o asemenea măsură încât s-au format zone uriașe de apă stătătoare, cu râuri care curgeau în jurul Rascasse în timp ce mașinile treceau pe acolo, îndreptându-se spre boxe.
Mașinile au rămas acolo timp de aproape 50 de minute înainte de a fi trimise pentru o a doua procedură de tur de formare a mașinii de siguranță, ceea ce a însemnat că toate mașinile au trebuit să fie echipate cu pneuri de ploaie. După două tururi în spatele mașinii de siguranță – în care Lance Stroll a atins bariera de la Massenet și a făcut o pană în partea dreaptă spate, iar colegul său canadian Nicholas Latifi s-a accidentat la viteză redusă în acul de păr și și-a avariat aripa față – cursa a început cu un start cu roți la sfârșitul turului trei.
Charles Leclerc a condus sarcina în fața lui Carlos Sainz, Sergio Perez și Max Verstappen – mașina sa Scuderia Ferrari F1 s-a contorsionat în timp ce a aplicat puterea maximă pentru prima dată pe linia boxelor, dar a rămas în direcția corectă în timp ce monegascul a condus câmpul în Ste Devote.
Ei au reușit să treacă nevătămați, dar s-au împrăștiat, mulți piloți ieșind foarte mult pe lateral la ieșirea din Casino Square, Charles Leclerc având un avans de 1,8s la finalul primului tur de cursă, deoarece piloții Scuderia Ferrari și-au aprins pneurile mai repede decât cei din spatele celor de la Red Bull Racing, care îi urmăreau.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Charles Leclerc s-a distanțat în curând de Carlos Sainz – cei doi piloți Scuderia Ferrari au fost mai rapizi în diferite puncte ale pistei, liderul trăgând în mod regulat o secundă avans în primul sector, înainte ca Carlos Sainz să fure câteva zecimi în segmentele doi și trei, pe măsură ce își croiau drum în josul intervalului de timp de 1m30s.
În turul 15, Charles Leclerc conducea cu cinci secunde, liderii discutând cu echipele lor dacă să treacă pe intermediari, așa cum au făcut Pierre Gasly, Lance Stroll și Nicholas Latifi înainte de startul cu roți.
Carlos Sainz a insistat că a rămâne pe circuitului și a trece direct la slick-uri era cea mai bună opțiune pentru Scuderia Ferrari, dar mâna sa a fost forțată atunci când Sergio Perez, care a pledat pentru pneuri intermediare, le-a luat la sfârșitul turului 16. Ritmul său a fost atât de puternic pe acel compus încât atunci când Scuderia Ferrari l-a introdus pe Charles Leclerc în turul 18, cu Max Verstappen făcând același lucru și amândoi luând pneuri intermediare, Sergio Perez a sărit în față și l-a urmărit rapid pe Carlos Sainz.
Spaniolul a condus până în turul 21, moment în care Sergio Perez era la doar câteva secunde în urmă, în ciuda faptului că se oprise deja și, într-adevăr, în timp ce Carlos Sainz termina un tur de ieșire alunecos, Red Bull Racing i-a adus pe Sergio Perez și Max Verstappen pentru a schimba pneurile.
La ieșirea de la boxe în turul 23, Max Verstappen părând să se apropie foarte mult de linia de ieșire de la boxe, dacă nu chiar să o depășească, Sergio Perez l-a depășit pe Carlos Sainz pentru a deveni lider, Max Verstappen fiind pe locul al treilea, imediat după el, iar Charles Leclerc pe locul al patrulea.
Fostul lider dominant fusese adus pentru a doua oară la câteva secunde în urma lui Carlos Sainz, Ferrari transmițându-i mesaje radio confuze cu privire la intrarea sau nu la boxe pentru a face o oprire dublu la boxe. Acum, toți liderii au rulat cu pneuri hard, dar de data aceasta piloții Red Bull Racing au părut să aibă parte de o încălzire mai bună a pneurilor – Carlos Sainz chiar aproape că și-a abandonat mașina în timp ce rula îndeaproape în spatele lui Sergio Perez la sfârșitul turului 23.
În momentul în care Sergio Perez începea să își consolideze avansul pe care îl câștigase în timp ce Carlos Sainz își salva momentul de lateralitate, iar apoi se apăra de Max Verstappen și de frustratul Charles Leclerc din spate, cursa a fost întreruptă din nou. Mick Schumacher a fost primul pilot care a luat pneuri dure în turul 18 și, în timp ce se lupta cu Zhou Guanyu de la Alfa Romeo F1, a pierdut brusc controlul asupra mașinii sale Haas F1 care rula între cele două chicane Swimming Pool.
Impactul nu a avut loc cu o viteză foarte mare, dar unghiurile și forțele implicate au rupt mașina lui Mick Schumacher în două și, ca urmare a necesității de a repara bariera și de a îndepărta o cantitate mare de resturi, steagurile roșii au fost scoase din nou, după ce incidentul a fost acoperit mai întâi de o mașină de siguranță virtuală și apoi de una completă.
După o oprire de 20 de minute, Sergio Perez a condus din nou plutonul pentru un alt start rulant, după alte două tururi în spatele mașinii de siguranță – ordinea în spatele lui Carlos Sainz, Max Verstappen, Charles Leclerc, George Russell și Lando Norris, care a pierdut în fața colegului său britanic prin faptul că a luat pneuri intermediare pentru câteva tururi, iar pilotul Mercedes AMG F1 a rămas pe pneuri de ploaie pentru încă câteva tururi înainte de a trece direct la slick-uri.
La reluarea cursei în turul 33, cu piloții Scuderia Ferrari pe același set de pneuri dure pe care rulaseră înainte de oprire, iar Sergio Perez și Max Verstappen au trecut la pneuri medium noi, Sergio Perez a intrat fără concurență în Ste Devote. El a blocat puternic la apropierea de Mirabeau, dar și-a construit totuși un avans de aproape o secundă în timp ce pachetul a revenit la viteza de cursă în 1m23s. Câteva tururi mai târziu, au coborât la 1m18s, mașinile Scuderia Ferrari nu au coborât cu încălzirea lentă a pneurilor, în ciuda faptului că erau pe o compoziție mai dură folosită.
Dar după ce liderii au făcut schimb de tururi rapide între cele patru mașini în următoarea fază a cursei, cu DRS-ul activat și cu un ritm de 1m16, Sergio Perez a început să se distanțeze, iar Charles Leclerc, incapabil să rămână în 1m16, a pierdut contactul cu Max Verstappen, al patrulea.
În turul 45, Sergio Perez avea un avans de 2,2s față de Carlos Sainz, iar principala sa preocupare a devenit să prindă partea din spate a plutonului pentru a depăși pe cei din spate – un șarpe lung s-a format în spatele lui Fernando Alonso, care a abandonat în fața lui Lando Norris, în timp ce îi conducea pe Lewis Hamilton și Esteban Ocon.
Dar 10 tururi mai târziu, piloții Scuderia Ferrari au sperat ca pneurile lui Sergio Perez să se granuleze și uzura a sosit în cele din urmă, iar liderul a coborât înapoi în intervalul de 1m18s, ceea ce a însemnat că Carlos Sainz și-a șters rapid avansul și s-a apropiat sub al doilea, Max Verstappen făcând același lucru, iar Charles Leclerc a reușit, de asemenea, să își inverseze pierderile anterioare.
Scuderia Ferrari l-a îndemnat pe Carlos Sainz să-l preseze pe Sergio Perez în timp ce liderii au prins traficul – Max Verstappen, în spate, nu s-a mai chinuit la fel de mult să-și mențină mediile în viață până la final, care în acest moment era la limita de timp de două ore după întârzierile repetate. A urmat o ultimă urmărire de 10 minute, în care Carlos Sainz a amenințat inițial să facă o manevră în șicană, dar s-a apropiat cel mai mult și de două ori a fost cât pe ce să intre în spatele lui Sergio Perez, la acul de păr.
Dar o mișcare îndrăzneață pentru a prelua conducerea nu a mai venit niciodată, Max Verstappen, de asemenea, nu a încercat o depășire riscantă a lui Carlos Sainz, iar Charles Leclerc a fost ținut la distanță pe poziția a patra, în timp ce se desfășura un impas tensionat. Sergio Perez a parcurs 64 de tururi și a terminat cu o marjă finală de 1,1s, Carlos Sainz cu doar 0,3s în fața lui Max Verstappen, iar primii patru clasați au fost acoperiți de doar 2,9s.
George Russell a terminat pe un solitar loc cinci, după ce a fost abandonat constant de lideri în tururile de după al doilea start rulant, iar Lando Norris a intrat la boxe în timpul urmăririi până la steag, deoarece avea o diferență suficientă în spate datorită ritmului lent al lui Fernando Alonso, dar a rămas al șaselea pentru echipa McLaren F1. Fernando Alonso și-a îmbunătățit timpii pe măsură ce s-a apropiat finalul și a terminat cu 4.0s în fața lui Lewis Hamilton, care s-a luptat cu Esteban Ocon înainte de al doilea steag roșu.
Cei doi s-au ciocnit în virajul 1 la un moment dat, motiv pentru care Esteban Ocon a primit o penalizare de cinci secunde care l-a scos din puncte, fiind al nouălea pe traseu, în spatele lui Lewis Hamilton la final. Acest lucru l-a promovat pe Valtteri Bottas pe locul nouă, Sebastian Vettel la ultimul punct pe locul 10 (punctele complete au fost acordate deoarece a fost parcursă peste 75% din distanța stabilită) și Pierre Gasly pe locul 11 – pilotul AlphaTauri a urcat în pluton pe inters în timpul turelor înainte ca Carlos Sainz și George Russell să rămână în afara circuitului pentru a trece direct la slick-uri.
Alte două mașini nu au reușit să termine – Alex Albon, care s-a oprit la boxe înainte de ultimele etape, și Kevin Magnussen, care a abandonat din cauza unei pierderi de presiune a apei chiar înainte de accidentul lui Mick Schumacher.
Câteva detalii de la Marele Premiu al Spaniei oferite de Pirelli:
Rezultatele Marele Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco:
- Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: Pirelli
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.