Latest Posts

F1 Monaco: Perez a câștigat FP3, în timp ce Leclerc a obținut Pole Position-ul.

Vizualizări: 12776

Pilotul de Formula 1 al echipei Red Bull Racing, Sergio Perez, i-a negat lui Charles Leclerc, de la Ferrari, să câștige toate sesiunile de antrenamente ale Marelui Premiu al statului Monaco, depășindu-l pe eroul de acasă cu cel mai bun timp în FP3.

Cu mai puțin de trei minute rămase de parcurs, Charles Leclerc l-a retrogradat pe Sergio Perez pe locul doi, dar mexicanul a răspuns în ultimele secunde și a trecut pe primul loc cu un tur de 1m12,476s, cu 0,041s mai rapid decât Charles Leclerc. Pilotul echipei Williams Racing, Nicholas Latifi, și Fernando Alonso de la Alpine F1 au stabilit primii timpi în cea de-a treia și ultima sesiune de antrenamente de Formula 1 pe străzile însorite ale principatului.

Acestora li s-a alăturat curând pilotul echipei McLaren F1, Daniel Ricciardo, care a încercat să profite la maximum de FP3 după ce a ratat cea mai mare parte a FP2 de vineri din cauza unei alunecări în secțiunea piscinei în primul tur. Dar toți ochii au fost ațintiți asupra favoritului de dinaintea evenimentului, Charles Leclerc, care a intrat pe pistă după opt minute pe softuri și a preluat un avans timpuriu de la coechipierul său Carlos Sainz cu un efort de 1m14,008s.

Primele tururi ale celor de la Red Bull Racing au fost cu patru zecimi sub ritmul rivalului la titlu, Max Verstappen a ocupat pentru scurt timp locul trei în fața lui Sergio Perez, iar Fernando Alonso a fost pe locul cinci la începutul cursei. Al doilea efort al lui Charles Leclerc a fost mult mai rapid în continuare, ducând reperul la 1m13,647s. A început un ciclu de schimb de lovituri între Scuderia Ferrari și Red Bull Racing pe cea mai moale compoziție Pirelli, în timp ce evoluția pistei a continuat să scadă timpii, Sergio Perez și Charles Leclerc stabilind chiar un timp identic de 1m13,297s.

Perez, Leclerc

Până la 30 de minute, Charles Leclerc a trecut din nou pe primul loc cu 1m12,885s, la două zecimi de cel mai bun timp al său din FP2. Între timp, Lando Norris, de la echipa McLaren F1, și-a recuperat pentru scurt timp cel mai bun loc din restul clasamentului, al cincilea, pe care l-a deținut toată ziua de vineri, pentru a-l pierde în fața lui Pierre Gasly, de la AlphaTauri, înainte de jumătatea cursei. Mercedes AMG F1 s-a luptat pentru ritm la începutul cursei, George Russell și Lewis Hamilton coborând pe locurile șapte și, respectiv, zece, în timp ce Lewis Hamilton părea nedumerit de diferența de 1,2s cu care se confrunta.

Carlos Sainz a intrat direct la Ste Devote în timp ce încerca să se alinieze cu Carlos Sainz pe circuitul de casă al monegascului, lucru care i s-a întâmplat și lui Lance Stroll de la Aston Martin F1. În timpul unei pauze la mijlocul sesiunii, cu puțin peste 20 de minute înainte de final, Lando Norris a găsit o pistă liberă pentru a se clasa pe locul trei, pentru ca în curând să fie depășit din nou de Pierre Gasly, ceea ce sugerează că echipele de top mai aveau încă timp de găsit în ultima treime.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Așa a fost, Charles Leclerc și Sergio Perez și-au schimbat prima poziție până când Sergio Perez a reușit să preia în cele din urmă conducerea sesiunii înainte de steagul cu carouri. Carlos Sainz a ocupat locul al treilea la peste trei zecimi în spatele lui Sergio Perez și cu o jumătate de zecime mai mult decât Max Verstappen, care și-a văzut unul dintre tururile sale de împingere ruinat de trafic.

Pierre Gasly a continuat să se mențină la distanță de Lando Norris pentru locul cinci, iar Lewis Hamilton a găsit în cele din urmă ceva ritm pentru a ajunge al șaptelea, deși tot la nouă zecimi de lider. Kevin Magnussen a fost un puternic al optulea în mașina echipei Haas F1, care încă nu a primit o actualizare semnificativă. George Russell și Fernando Alonso au completat top 10, urmați de Yuki Tsunoda, a doua mașină Haas F1 a lui Mick Schumacher și Sebastian Vettel.

Perez, Leclerc

Valtteri Bottas a continuat un weekend dificil pentru Alfa Romeo F1 pe locul 14, abia devansându-l pe Alex Albon în prima dintre mașinile Williams RacingDaniel Ricciardo nu a reușit decât să se claseze pe locul 16 în urma pierderii de timp pe pistă, iar Esteban Ocon, de la echipa Alpine F1, a coborât pe locul 17 după o sesiune dificilă. Lance Stroll a fost al 18-lea pentru Aston Martin F1, în timp ce Zhou Guanyu și Nicholas Latifi au fost pe locurile 19 și, respectiv, 20.

Traficul a continuat să fie o problemă, Max Verstappen fiind împiedicat de Zhou Guanyu, fapt care va fi investigat de comisarii de cursă ai FIA, iar Sebastian Vettel a fost furios din cauza unei apropieri de Carlos Sainz, în timp ce Carlos Sainz a fost convocat la comisarii pentru un incident separat cu Lance Stroll.

De asemenea, a avut loc un incident între Sergio Perez și George Russell, pentru care mexicanul a fost convocat de comisari. Coechipierul lui Sebastian Vettel, Lance Stroll, a lovit zidul la ieșirea din secțiunea piscinei, după ce a luat prea multă bordură, avariindu-și aripa față într-o sesiune altfel curată.

Rezultatele Antrenamentelor Libere 3 din Marele Premiu al Principatului Monaco:

Perez, Leclerc

Charles Leclerc a obținut Pole Position-ul acasă în cadrul unui 1-2 pentru echipa Scuderia Ferrari în calificările pentru cursa de Formula 1 din 2022 de la Monaco, care s-a încheiat sub steaguri roșii după ce Sergio Perez s-a accidentat la sfârșitul Q3.

Charles Leclerc l-a devansat pe coechipierul său Carlos Sainz înaintea ultimelor tururi din Q3, timpul său de 1m11,376s fiind cel de referință pentru Pole Position. Sergio Perez părea să fie cea mai bună speranță a celor de la Red Bull Racing pentru Pole Position după ce a fost cel mai bun în FP3 și l-a devansat pe Max Verstappen pe tot parcursul calificărilor, iar în ultimele tururi l-a urmat Charles Leclerc pe pneurile soft, al doilea set pentru primii trei clasați în segmentul final.

Charles Leclerc a stabilit un sector violet în prima treime a ultimului său efort – a terminat cu cel mai rapid timp în toate cele trei, pe baza turului său de 1m11,376s – în timp ce următorul, Sergio Perez, nu a putut reproduce un record personal în acel moment. În timp ce Charles Leclerc ieșea din tunel, Sergio Perez a pierdut partea din spate a mașinii sale Red Bull Racing RB18 și a izbit partea din dreapta spate a mașinii sale de bariere la ieșirea din Portier, după care Carlos Sainz a făcut și el un patinaj când a intrat în virajul la dreapta și a găsit mașina distrusă a pilotului Red Bull Racing, Sergio Perez.

Carlos Sainz a lovit, așadar, roata din dreapta față a mașinii lui Sergio Perez și a rămas și el blocat, steagurile roșii fiind arborate și împiedicând orice îmbunătățiri sau schimbări de poziție în ultima clipă, deoarece mai rămăsese mai puțin de un minut din Q3 și nu exista nicio șansă ca aceasta să fie reluată. Astfel, Charles Leclerc a obținut al doilea Pole Position consecutiv la Monaco pentru Charles Leclerc, cel mai bun timp al lui Carlos Sainz de la începutul Q3 l-a plasat la 0,225s, iar Sergio Perez a fost al treilea datorită timpului de 1m11,629s.

Perez, Leclerc

Max Verstappen a rulat cu un set de pneuri SOFT pe tot parcursul cursei, deoarece a ales să continue să urmărească timpul până la steag, terminând pe locul patru și neputând să se îmbunătățească – tocmai stabilise un record personal în primul sector, care a fost cu 0.1s mai mic decât cel mai bun timp al lui Charles Leclerc – din cauza incidentului coechipierului său. Lando Norris a intrat pe locul cinci chiar înainte ca liderii să înceapă ultimele tururi, iar George Russell a fost al șaselea pentru Mercedes AMG F1.

Fernando Alonso de la Alpine F1 a ocupat locul șapte – dar și el a avut un accident târziu, ajungând în barierele de la Mirabeau aproape în același timp cu Sergio Perez și Carlos Sainz, care au fost accidentați mai jos pe deal în sectorul doi. Lewis Hamilton a încheiat pe locul opt, iar Sebastian Vettel și Esteban Ocon au completat top 10. Charles Leclerc a condus segmentul de mijloc al sesiunii, care a prezentat un moment îngrijorător pentru pilotul Scuderiei Ferrari, deoarece a ratat apelul de a vizita podul de cântărire FIA cu puțin peste cinci minute rămase din Q2.

Din fericire pentru Charles Leclerc, acesta s-a oprit în pitlane înainte de a se întoarce în garaj și astfel a putut fi împins înapoi de mecanicii săi pentru a fi cântărit – rezultatul ar trebui să însemne că nu primește o penalizare sportivă, deoarece revenirea la boxele Scuderia Ferrari risca o descalificare în calificări. La finalul Q2, Yuki Tsunoda nu a reușit să producă un record personal atunci când a contat și a fost eliminat pe locul 11.

Valtteri Bottas a sărit de pe locul 15 pe locul 12 la ultima sa incercare, iar Kevin Magnussen și Mick Schumacher au obținut și ei cei mai rapizi timpi ai sesiunii la ultimele lor zboruri din spate.  Aceștia au încheiat pe locurile 13 și 15, intercalându-se cu Daniel Ricciardo de la McLaren F1, care a stabilit și el un record personal la finalul Q2, dar nu a putut face mai mult de locul 14. În Q1, pe care Charles Leclerc a fost și el primul, Yuki Tsunoda a atins peretele interior la acul de păr și a făcut imediat o pană cu puțin peste două minute rămase din acest segment, iar steagul roșu a fost arborat ca urmare.

Perez, Leclerc

Acest lucru a dus la o coadă uriașă la capătul pitlanei, deoarece piloții aflați sub primii cinci la acel moment s-au grăbit să iasă pentru a încerca să își asigure un ultim tur, evoluția pistei fiind un factor important pentru cine a progresat în primele sesiuni, pe măsură ce cauciucul se scurgea și piloții își construiau încrederea.

Dar decalajele apărute între mașini în șerpuirea lungă de la ieșirea de la boxe au însemnat că mai mulți piloți au ratat șansa de a începe chiar și o ultimă tură, Pierre Gasly și Zhou Guanyu fiind eliminați pe locurile 17 și 20 ca urmare – efortul de tur rapid al lui Pierre Gasly a coborât încet în ordine până când coechipierul lui Yuki Tsunoda de la AlphaTauri a fost eliminat cu șansa de a înregistra un ultim efort.

Alex Albon a condus mașinile care au stat la coadă la capătul pitlane și a reușit să înregistreze un record personal în ultimul său tur, dar ulterior a fost împins în jos, pe măsură ce alții din spate au găsit timp. Acesta a fost în special cazul lui Yuki Tsunoda și al celor doi piloți ai echipei McLaren F1, care au sărit cu toții din zona de abandon cu ultimele lor tururi din Q1, lăsându-l pe Albon pe locul 16 și eliminat.

Lance Stroll nu a reușit să înregistreze un timp mai bun în ultimul său tur din Q1 și a fost abandonat, strigând la radioul echipei sale, pe locul 18, în fața lui Nicholas Latifi, care și-a păstrat cel mai bun timp pentru final, dar nu a putut face mai mult de 19.

Rezultatele Sesiunea de Calificări din Marele Premiu al Principatului Monaco:

Perez, Leclerc

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss