F1- Charles Leclerc obține în sfârșit victoria la Monaco. Accidentul grav de la start declanșează o cursă teribilă. Tactica lui Verstappen nu funcționează.
Charles Leclerc se poate numi în sfârșit câștigător al Grand Prix-ului de la Monaco. În ciuda unui stint uriaș pe pneuri hard, nu a dat nicio șansă competitorilor. Max Verstappen a eșuat cu o strategie riscantă. Cea mai mare dramă a avut loc la prima încercare la start, când Sergio Perez și cele două monoposturi Haas au fost implicate într-un accident violent care a declanșat o oprire lungă. În mod fericit, niciun pilot nu a fost rănit.
Câștigătorul: Accidentul de la start a însemnat că toată lumea a putut să schimbe pneurile și să plece după primul tur cu steag roșu. Leclerc nu s-a dat în lături de la această provocare și nu s-a lăsat niciodată scos din rutină într-o cursă fără incidente în frunte. Oscar Piastri a menținut presiunea mult timp, dar Ferrari-ul din fața sa nu a vrut să facă nicio greșeală. Leclerc a câștigat pentru prima dată după Austria 2022, și a obținut șasea sa victorie.
Podiumul: Piastri a fost ușor lovit de Sainz la primul start, care apoi a avut un noroc extrem de mare la reluarea cursei datorită unei decizii a controlului cursei. După ce a pierdut mult din cauza deteriorării pneurilor, a recuperat locul trei și depășindu-l pe Lando Norris a jucat rolul strategic pentru Leclerc până la final. Al doilea McLaren a terminat pe locul patru.
Rezultatul: George Russell a fost nevoit să piloteze aproape toată cursa cu pneuri medium. Opririle târzii ale lui Max Verstappen și Lewis Hamilton l-au pus sub presiune, dar nu a fost suficient. În ciuda pneurilor hard mult mai proaspete, ambii au rămas din nou blocați în spatele lui Russell. Hamilton a rămas cu cel mai rapid tur ca premiu de consolare. În spatele său, Yuki Tsunoda, Alex Albon și Pierre Gasly (în ciuda unei coliziuni cu coechipierul Esteban Ocon) au completat pozițiile care au adus puncte. În raport cu grila de start, nu se schimbase nimic.
Monoposturile din spate erau toate cu mult în urmă. Lance Stroll a ratat o strategie alternativă din cauza unui contact cu zidul. Patru monoposturi au ieșit din cursă în primul tur: Sergio Perez și cele două mașini Haas în marele accident de la start, Esteban Ocon după o coliziune cu Pierre Gasly.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Formula 1 – Clasamentul Campionatului Mondial 2024: Leclerc și Ferrari se apropie tot mai mult
Clasamentul campionatului: Victoria lui Leclerc și retragerea lui Perez fac ambele clasamente pentru prima dată interesante după mult timp. Ferrari a redus diferența față de Red Bull la 24 de puncte, în timp ce Leclerc are acum 138 de puncte față de cele 169 ale lui Verstappen. Sergio Perez alunecă înapoi pe P5, în spatele lui Norris și Sainz. Yuki Tsunoda și Racing Bulls își extind avansul la mijlocul plutonului, în timp ce locul nouă al lui Alex Albon ridică Williams pe locul opt. Sauber este ultima echipă fără puncte.
Primul start a fost anulat după un accident violent
Prima încercare de start s-a încheiat după o jumătate de tur. Doar Leclerc a rulat ușor în față, de la locul doi încolo a fost cu adevărat acțiune. Însă cel mai rău a fost în spatele plutonului. Un Sergio Perez, care a plecat rău, a fost depășit mai întâi de Valtteri Bottas în primul viraj și apoi a fost încetinit în Beau Rivage. Un Kevin Magnussen ambițios a forțat într-o gaură care se închidea rapid pe dreapta și a trimis Red Bull-ul în bariere. Nico Hulkenberg a fost implicat în mod nevinovat. Din fericire, toți cei trei piloți nu au fost răniți.
Au existat unele daune în față. Carlos Sainz a încercat să se strecoare pe lângă Oscar Piastri în Ste. Devote și și-a tăiat pneul stânga față în acest proces. În cele din urmă, s-a oprit în ieșirea de urgență de la Casino. Câteva viraje mai târziu, a avut loc un accident între Alpine. Esteban Ocon s-a strecurat în interiorul lui Portier, alături de Pierre Gasly. Gasly a rămas fără spațiu la ieșire și și-a acroșat coechipierul cu roata din dreapta față. Ambele monoposturi Alpine au suferit daune la suspensie.
Comisarii au deschis o anchetă în cazul lui Sainz și Ocon. Ocon a primit o penalizare de cinci locuri pe grila de start pentru următorul GP, iar Sainz a fost achitat. Accidentul violent de la Beau Rivage a declanșat un lung steag roșu pentru a înlocui barierele de protecție care fuseseră grav avariate de Perez. Controlul cursei a decis că grila de start era ultima ordine care putea fi stabilită în mod clar. Prin urmare, Sainz și-a recuperat locul trei. Ocon nu a putut să-și recupereze locul 11, deoarece Alpine-ul său a fost avariat iremediabil. Monopostul lui Gasly a fost reparat din nou.
Toți își doresc să termine cursa fără o oprire la boxe după accidentul de la start
Steagul roșu după un tur, a permis tuturor să schimbe gratuit pneurile. Doar Sargeant nu a profitat de acest lucru. În teorie, acest lucru însemna că toți ceilalți puteau acum să conducă până la final fără a fi nevoiți să oprească din nou. Primii clasați au putut să schimbe pe pneuri dure. Cu toate acestea, pentru piloți precum Russell, Verstappen și Norris, care începuseră cu pneul tare, acest lucru a reprezentat acum o problemă: 76 de tururi pe mediu.
Leclerc a rezistat și la al doilea start. Al doilea start al lui Piastri a fost mai bun, de data aceasta Sainz nu a putut ataca. Top 11 a rămas neschimbat. În spate, Alonso l-a depășit pe Ricciardo, iar Bottas pe Sargeant.
Apoi a început zăpăceala. Primii patru piloți pilotau ei lent, dar diferența a crescut rapid între ei și Russell, Verstappen și Hamilton, care au intrat în modul de economie extremă pe pneuri medii. Piastri a primit un avertisment că s-a rupt ceva pe sub caroserie în timpul contactului cu Sainz, dar daunele nu au avut un impact semnificativ, mai ales la un ritm atât de lent. El a reușit să țină pasul cu Leclerc în permanență.
De fapt, Piastri a fost într-o formă foarte bună în primele etape și a fost rareori la mai mult de o secundă de Leclerc. Abia din turul 20 încolo au ajuns să se înțeleagă în față. Cu toate acestea, cvartetul se distanțase deja de Russell, Verstappen și Hamilton cu peste zece secunde. Aceștia trei, la rândul lor, îi lăsaseră clar în urmă pe Tsunoda, Albon Gasly și Stroll. Valtteri Bottas s-a oprit în turul 16 pentru a reveni pe hard. În doar opt tururi, a redus din nou diferența față de partea din spate a plutonului, dar depășirea a fost imposibilă.
Ferrari și McLaren mizează pe o oprire târzie la boxe
Obiectivul lui Leclerc și Sainz a fost să mențină ritmul suficient de scăzut pentru ca măcar Russell să rămână în fereastra de oprire la boxe. Ferrari era îngrijorată că, în caz contrar, McLaren l-ar putea aduce pe Norris înapoi la boxe și ar putea crește presiunea. Prin urmare, Leclerc a menținut un ritm scăzut în față, a fost informat în mod repetat despre timpii de parcurs ai lui Russell și a stabilizat diferența la aproximativ 14 secunde.
Cei de la McLaren sperau la o prăbușire la Ferrari. Încă din turul 30, SF-24-urile au început să dea semne de granulație, în timp ce Piastri și Norris au raportat doar o ușoară uzură. Faptul că Sainz nu a mai avut un mediu din cauza incidentului de la start a jucat în ecuație – Norris a avut.
Verstappen îi smulge pe cei de la Mercedes în sprintul final
În turul 52, Lewis Hamilton, care avea suficient de mult avans în spate, a oprit la boxe. Acest lucru l-a determinat pe Verstappen să reacționeze un tur mai târziu, pentru a-și asigura poziția. Pilotul Red Bull a parcurs un tur de circuit fulminant. Ca urmare, Russell nu a riscat o oprire și a rămas pe pistă. Faptul că apoi a crescut ritmul, iar Sainz a încetinit în față, l-a împiedicat și pe Norris să aibă o oprire gratis.
Cu toate acestea, pe pneurile vechi, Russell a fost uneori cu câteva secunde mai lent decât Verstappen. După zece tururi, Red Bull l-a ajuns din urmă. Lance Stroll a demonstrat că depășirea era posibilă cu un avantaj uriaș de pneuri. El s-a oprit de două ori – o dată pe gratis și apoi din nou din cauza deteriorării pneurilor în urma contactului cu peretele. Pe pneuri soft, i-a depășit pe Zhou și Sargeant.
Verstappen montase pneuri hard. Acest lucru a însemnat că nu a avut un avantaj suficient de mare de ritm și a rămas din nou blocat în spatele lui Russell. Cursa pentru puncte s-a încheiat. Primii 10 au trecut linia de sosire fără schimbări de poziție, chiar dacă Piastri a scăzut semnificativ în final. În spate, Sargeant și Zhou au făcut opriri la boxe fără niciun impact semnificativ. În ciuda noilor pneuri soft, Zhou nu a reușit să stabilească cel mai rapid tur în final și a terminat pe ultimul loc.
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.