Latest Posts

F1 Miami: Perez se impune în fața lui Leclerc și Verstappen în FP3.

Vizualizări: 13073

Sergio Perez a condus ultima sesiune de antrenamente pentru primul Mare Premiu de Formula 1 de la Miami, terminând în fața lui Charles Leclerc și Max Verstappen, în timp ce Esteban Ocon și-a accidentat mașina Alpine F1.

Sesiunea a început cu temperaturi ale pistei care aproape au atins 50°C, punct care a fost atins și depășit până la jumătatea FP3, iar Max Verstappen a condus plutonul la ieșirea de la boxe – un plan de rulare atipic pentru pilotul Red Bull Racing în ultima sesiune de antrenamente, deoarece echipa părăsește de obicei garajul târziu în FP3 pentru a se concentra doar pe cursele de pregătire pentru calificări.

Însă, după ce a ratat practic tot FP2 cu probleme la cutia de viteze și la sistemul hidraulic, echipa Red Bull Racing trebuia să-i acorde campionului mondial în exercițiu timp pentru a se pune la punct pe circuitul de la Miami, ceea ce a însemnat că a ieșit imediat ce a început sesiunea pentru a se bălăci pe pneurile medium. Reperul său inițial în fruntea plutonului a fost de 1m34,037s, care a fost depășit la finalul primelor cinci minute ale ultimei sesiuni de antrenamente de o oră de către Charles Leclerc cu 1m32,250s pe pneuri soft.

Miami, Perez

Dar Max Verstappen a continuat să se afle pe primul loc cu un timp de 1m31.55s stabilit după 10 minute. În acest stadiu, sesiunea a fost întreruptă când Esteban Ocon s-a izbit puternic de bariere în interiorul șicanei strânse, sub pasajul subteran al drumului public de la sfârșitul celui de-al doilea sector. În circumstanțe foarte asemănătoare cu accidentul de vineri din FP2 al lui Carlos Sainz, pilotul Alpine F1 a pierdut controlul asupra părții din spate a mașinii sale la ieșirea din stânga rapidă a virajului 13 și s-a izbit puternic de barierele de la exterior, după ce s-a rotit cu spatele și apoi lateral spre zid.

Impactul a rupt partea frontală stângă de pe mașina lui Esteban Ocon, iar sesiunea a fost suspendată timp de 13 minute până la îndepărtarea epavei. Când acțiunea a fost reluată, majoritatea piloților au ieșit din nou imediat la circuit, încercând să recupereze și mai mult timp pierdut în urma steagurilor roșii care au afectat ambele sesiuni de antrenamente de vineri.

Atât Max Verstappen, cât și Charles Leclerc au revenit în luptă pe aceleași compoziții cu care au început FP3, cel din urmă reducându-și avantajul rivalilor la 0,231s la scurt timp după reluarea cursei, în timp ce Max Verstappen a rulat la câteva secunde de cel mai bun ritm al său de până acum.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Miami, Perez

În timp ce liderul campionatului de la Scuderia Ferrari a intrat în curând pentru a se pregăti pentru o a treia rundă pe softuri, Max Verstappen a continuat să adune date pe mediile – înregistrând în continuare timpi care sugerau că avea un combustibil considerabil pentru a se pregăti pentru cursă și, la un moment dat, alunecând adânc în virajul rapid 1 din dreapta, după ce a prins un snap de supravirare, apoi, mai târziu, devenind vizibil frustrat prinzându-l pe Sebastian Vettel care ieșea încet din șicana.

La începutul ultimelor 20 de minute, Charles Leclerc a început o altă cursă de pilotaj cu pneuri soft, pe care a sfârșit prin a o duce din nou pe primul loc cu un timp de 1m30,981s – cu 0,3s mai rapid decât precedentul record al lui Max Verstappen, deși a pierdut 0,3s în ultimul sector. După un tur de răcire lent, la aproape un minut de ritm, Charles Leclerc a făcut un alt tur rapid – a stabilit un sector unu violet înainte de a pierde timp în segmentul de mijloc și apoi a recuperat timp în ultima treime, dar nu suficient pentru a îmbunătăți timpul de top, terminând cu 0,053s mai lent decât recordul său personal.

El a intrat apoi la boxe și atenția s-a îndreptat din nou către Red Bull Racing, Sergio Perez, care, de asemenea, făcuse o cursă cu mult combustibil în primele etape și care se afla astfel pe locul 18, a trecut în fața lui Charles Leclerc cu un timp de 1m30,699s la începutul ultimelor 10 minute ale sesiunii. Dar el nu a rămas în fruntea mult timp, deoarece sectorul unu purpuriu al lui Max Verstappen și cel mai bun rezultat personal în sectorul de mijloc a fost suficient pentru a-l devansa pe coechipierul său cu un 1m30.649s, chiar dacă a fost mai lent decât propriul său cel mai bun al treilea final pe mediile.

Miami, Perez

Astfel, Max Verstappen a ajuns pe primul loc cu 0.050s peste Sergio Perez, cu Charles Leclerc la 0.332s în spatele lui, pe locul trei, dar după o trecere pe la boxe, Perez a răspuns cu sectoare violet în prima și ultima treime pentru a reveni în față cu 1m30.304s, chiar la sosirea ultimelor cinci minute. A fost suficient timp pentru o ultimă cursă atât pentru Max Verstappen, cât și pentru Charles Leclerc, pilotul Red Bull Racing fiind primul și devansând cu 0,2s în primul sector cel mai bun timp al lui Sergio Perez.

Dar Max Verstappen a atins prea tare bordurile interioare de la șicana și a intrat cu sulița spre zid la ieșirea din al doilea apex, reușind doar să se oprească cu patru roți blocate și evitând un accident costisitor. În timp ce Max Verstappen se întorcea la boxe, Charles Leclerc depășea cu 0,4s timpul sectorului unu al lui Sergio Perez, dar și-a pierdut tot avantajul până la linia de sosire, ajungând la 0,194s în urma lui, chiar dacă îmbunătățirea sa târzie a însemnat că a trecut în fața lui Verstappen în clasamentul final.

Fernando Alonso a terminat pe locul patru pentru echipa Alpine F1 în fața lui Sebastian Vettel, iar Mick Schumacher a câștigat în ultima clipă și l-a devansat pe Carlos Sainz – care a recuperat, de asemenea, timpul pierdut cu un consum ridicat de combustibil la începutul FP3 – pentru a termina pe locul șase pentru echipa Haas F1Kevin Magnussen s-a învârtit la începutul cursei la ieșirea din virajul 17, acum dublu reasfaltat, la capătul liniei drepte din spate, dar a ținut-o în afara zidului și a terminat în cele din urmă pe locul opt, în fața lui Alex Albon, care a continuat forma puternică a pilotul Williams Racing.

Miami, Perez

Lando Norris, care, la un moment dat, chiar în fața ultimei treimi, aproape că a lovit zidul rulând pe linia dreaptă din spate, deoarece a prins o mare pocnitură de supravirare pe pneuri dure uzate, a completat top 10. După o zi de vineri promițătoare și care a stabilit ritmul, echipa Mercedes AMG F1 a fost readusă cu picioarele pe pământ cu multa țopăială, George Russell și Lewis Hamilton fiind observați în timp ce făceau porniri greșite în ultimele curse de performanță.

Cea mai bună dintre acestea l-a plasat pe Lewis Hamilton pe locul 15, în timp ce liderul FP2, George Russell, a coborât pe locul 17 – tânărul britanic a raportat la un moment dat că pneurile sale nu erau “nicăieri”, în timp ce el și Lewis Hamilton au avut blocaje și alunecări care aproape că i-au scos de pe șosea.

Rezultatele Antrenamentelor Libere 3 din Marele Premiu de la Miami:

Miami, Perez

Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss