Latest Posts

F1 Miami: Ordinea ierarhică după ziua de vineri.

Vizualizări: 9270

F1 Miami: George Russell a condus un Mercedes 1-2 în prima sesiune de antrenamente pentru Marele Premiu de Formula 1 din 2023 de la Miami, cu Charles Leclerc al treilea pentru Ferrari și Max Verstappen de la Red Bull pe locul patru.

Kevin Magnussen a condus plutonul de la începutul cursei cu pneuri medium și hard – danezul stabilind astfel primul loc de referință cu 1m36.852s, folosind pneurile cu pereți galbeni. Esteban Ocon și Nico Hulkenberg au trecut apoi în față cu pneuri medium și, respectiv, hard, înainte ca Lewis Hamilton să încheie primele cinci minute ale sesiunii de o oră, fiind cel mai rapid cu 1m34.527s.

Dar nici asta nu a durat prea mult, deoarece Max Verstappen – spre deosebire de Lewis Hamilton, care folosea pneurile hard în această etapă – a fost cel mai rapid la a doua sa încercare de a face un prim tur rapid pe circuit, după ce a ieșit în zona de degajare din virajul 1 la prima încercare. Timpii au continuat să se prăbușească pe măsură ce piloții își terminau stinturile inițiale de explorare, mai mulți având momente de ieșire de pe pistă în virajul 1 și în virajul 11 de la capătul lungii și sinuoasei linii drepte din spate, luptând pentru aderență pe noua suprafață a pistei.

F1, Miami

În această perioadă, Nyck de Vries a pierdut partea din spate a mașinii sale AlphaTauri și s-a învârtit la jumătatea drumului prin virajul 12 lung și strâns la dreapta, după care Carlos Sainz a fost cel mai rapid cu un timp de 1m33,823. Lewis Hamilton a fost apoi și mai rapid înainte ca Max Verstappen, tot pe același set de pneuri hard, să înregistreze un 1m32,465s, pe care l-a bătut cu o a patra încercare de tur rapid pentru a încheia primul sfert al sesiunii cu 1m31,826s.

Grupul a intrat apoi la boxe și, după o scurtă pauză, mulți piloți au trecut pentru prima dată la softuri, Hulkenberg fiind primul care a făcut acest lucru și a revenit în mod corespunzător în fruntea timpilor cu 1m31,392s chiar înainte de jumătatea sesiunii.

După ce a trecut acest moment, Max Verstappen și Sergio Perez au efectuat primele curse cu pneuri soft, cel din urmă depășindu-l pe Nico Hulkenberg cu un timp de 1m31.054s, deși a trebuit să prindă o mare supravirare la începutul turului în jurul Hard Rock Stadium, între virajele rapide 4/5 din secțiunea fluidă. Sergio Perez, însă, nu a putut să îl învingă pe Nico Hulkenberg în această etapă și și-a plasat RB19-ul al treilea în spatele mașinii Haas F1, care a fost apoi în centrul atenției, deoarece Nico Hulkenberg s-a accidentat în virajul 3 la a treia încercare de tur rapid cu același set de pneuri soft.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

F1, Miami

După ce a depășit la limită recordul său personal în al doilea tur de pistă cu pneuri soft, Nico Hulkenberg a ieșit ușor în afara liniei de rulare în virajul 3 și a pierdut rapid partea din spate a mașinii sale, învârtindu-se și izbindu-se cu partea dreaptă de zid și trimițând resturi pe pistă. Întrucât mașina lui Nico Hulkenberg trebuia recuperată cu roata din dreapta față distrusă, sesiunea a fost oprită timp de opt minute.

Când FP1 s-a reluat înaintea ultimului sfert, Max Verstappen a revenit în acțiune pe pneuri soft și a îmbunătățit reperul de pe primul loc la 1m30.549s – de data aceasta finalizându-și zborul fără niciun moment în primul sector. Charles Leclerc a intrat apoi pe locul al doilea, înainte de a fi retrogradat de Carlos Sainz câteva minute mai târziu, care l-a coborât pe Fernando Alonso pe locul al patrulea.

Îndreptându-se spre ultimele cinci minute, Charles Leclerc a făcut o a doua cursă cu pneurile soft și a revenit în fața lui Carlos Sainz, fiind totuși cu 0,253s mai lent decât Max Verstappen în față, în timp ce a doua încercare a lui Carlos Sainz a trebuit să fie abandonată foarte repede, deoarece a pierdut partea din spate a SF-23 și a trebuit să se ducă la scurgeri în virajul 1.

F1, Miami

În timp ce piloții Scuderia Ferrari se pregăteau pentru o a treia încercare cu pneuri soft, piloții Mercedes AMG F1 au renunțat în cele din urmă la pneurile medium – George Russell a pierdut o bucată de timp la începutul cursei, deoarece echipa sa a decis să scoată o piesă de dezvoltare a direcției care a fost considerată prea grea pe baza feedback-ului său timpuriu.

După ce au rămas inițial pe pneuri medium după steagul roșu, piloții Mercedes au fost amestecați în ordine și au fost ținuți departe de partea din spate a plutonului doar de Nyck de Vries, care nu a reapărut după ce a parcurs 10 tururi pe hard – cel mai mic număr de tururi pentru orice pilot în FP1. Lewis Hamilton l-a condus pe George Russell, cu Charles Leclerc împingând din nou între ei, iar septuplul campion mondial a sărit de pe locul 19 pe primul loc cu un timp de 1m30.337s.

Charles Leclerc l-a devansat apoi pe Max Verstappen cu un timp de 1m30.449s, care l-a plasat pe locul doi, până când George Russell și-a completat zborul cu pneuri moi pentru a trece și el de pe locul 19 pe primul loc și a-i face umbră lui Lewis Hamilton cu un timp de 1m30.125s. A treia încercare a lui Carlos Sainz pe pneuri soft a adus un record personal chiar înainte de finalul sesiunii, dar acest lucru nu l-a putut devansa pe Max Verstappen de pe locul patru, pilotul Red Bull Racing revenind la pneurile hard pentru ultimele minute.

F1, Miami

Pierre Gasly a avut un moment de nebunie în curba 3, după ce a prins o mare lovitură la intrarea în virajul 2, dar a terminat pe locul șase pentru echipa Alpine F1, în fața lui Fernando Alonso. Lance Stroll l-a urmat pe coechipierul său de la Aston Martin Racing pe locul opt, iar Nico Hulkenberg a fost al nouălea, în ciuda ieșirii sale timpurii. Esteban Ocon a completat topul 10, cu dublul câștigător de la Baku, Sergio Perez, doar pe locul 11, care nu a fost mai rapid după prima sa cursă pe softuri. Charles Leclerc a raportat “schimbări lente de viteze” în turul său de întoarcere la boxe.

Esteban Ocon a completat topul 10, cu dublul câștigător de la Baku, Sergio Perez, doar pe locul 11, care nu a fost mai rapid după prima sa cursă pe softuri. Charles Leclerc a raportat “schimbări lente de viteze” în turul său de întoarcere la boxe.

F1, Marele Premiu de la Miami – Rezultatele antrenamentelor libere 1:

F1, Miami

F1 Miami: Max Verstappen a fost cel mai rapid în a doua sesiune de antrenamente pentru Marele Premiu de Formula 1 de la Miami, care a fost întreruptă spre final după accidentul lui Charles Leclerc în virajul 7. În general, sesiunea a readus ordinea ierarhică la normal, după ce Mercedes AMG F1 a arătat puternic în FP1.

Piloții Scuderiei Ferrari au fost primii care au trecut sub 1m31s în deschiderea sesiunii, Carlos Sainz înregistrând un 1m31.787s, înainte de a fi devansat de Charles Leclerc cu trei zecimi în primele rulări. Acest timp a fost totuși cu mult peste o secundă mai lent decât reperul lui George Russell din FP1, deși Sergio Perez a apropiat în cele din urmă ritmul cu al său 1m30,757s, dar acesta a fost eclipsat de cel al lui Max Verstappen de 1m30,146s.

Carlos Sainz a înregistrat un timp de 1m30,128s, cu trei miimi de secundă mai puțin decât cel de 1m30,125s al lui George Russell din FP1, dar Charles Leclerc a depășit apoi bariera de 90 de secunde cu un timp de 1m29,497s și a urcat în fruntea clasamentului. Max Verstappen s-a apropiat de monegasc, fiind la doar o zecime distanță la următorul său efort, deoarece s-a luptat cu faptul că tetiera s-a prins de cască, dar o altă înclinare l-a împins în top cu 1m29,380s.

F1, Miami

Acea serie inițială de curse a fost efectuată în principal pe pneul mediu, iar cei de la McLaren Racing, Lando Norris și Oscar Piastri, au ridicat miza în primele tururi pe pneul moale. Lando Norris a reușit un timp de 1m28,741s, care a rezistat asediului ca timp de referință pentru o bună parte din rulările cu pneuri soft, în timp ce Oscar Piastri a fost la șase zecimi distanță la primul său efort.

Fernando Alonso și Carlos Sainz s-au succedat apoi pe locul doi, dar Lando Norris a reușit să continue să-și apere prima poziție – mai ales că Charles Leclerc, care și-a blocat frânele, i-a refuzat șansa de a profita de un sector median violet și de a-i lua controlul sesiunii lui Lando Norris. Max Verstappen a pus apoi capăt cursei lui Lando Norris în fruntea clasamentului cu un timp de 1m28.255s, înregistrând cel mai bun timp în sectorul doi, deși Carlos Sainz a fost aproape de a-l depăși pe fostul său coechipier de la Toro Rosso – ratând această ocazie cu 0.06s.

Olandezul a ridicat ștacheta și a înregistrat un timp de 1m27.930s, fiind pe primul loc în timp ce sesiunea a intrat în fazele de cursă lungă pentru ultimele 20 de minute ale sesiunii. Spre frustrarea inginerilor însărcinați să analizeze datele, cursele lungi au fost întrerupte la 10 minute de la final, când Charles Leclerc și-a înfipt Ferrari-ul în zid în virajul 7, tatuând suprafața pistei cu urme de derapaj în timp ce și-a blocat roțile spate.

F1, Miami

Acest lucru a precipitat o întârziere de cinci minute în timp ce mașina lui Charles Leclerc a fost recuperată, deși sesiunea a fost reluată în cele din urmă pentru o ultimă încercare de a colecta date privind cursele lungi. Charles Leclerc, care a primit o nouă cutie de viteze înainte de sesiune, a rămas în cele din urmă al treilea cel mai rapid, în spatele lui Max Verstappen și Carlos Sainz. Învingătorul de la Baku, Sergio Perez s-a clasat pe locul patru – la aproape jumătate de secundă în spatele coechipierului său de la Red Bull Racing la finalul sesiunii.

Fernando Alonso a urcat pe locul cinci, după ce a depășit prima încercare rapidă a lui Lando Norris pe pneuri soft, britanicul fiind al șaselea cel mai rapid, în timp ce pachetul de actualizare de la Baku al McLaren Racing a părut să dea roade la Miami. Lewis Hamilton a depășit o serie de momente largi la șicana dificilă din virajul 14-15 pentru a termina pe locul șapte la general, cu puțin sub o zecime mai rapid decât Lance Stroll, în timp ce Esteban Ocon și Alex Albon au completat top 10.

După un derapaj în virajul 14, care a progresat până la evitarea de puțin a zidului, Kevin Magnussen și-a ținut în mare parte mașina în afara zidului pentru a termina pe locul 12, la mică distanță de Pierre Gasly. George Russell, liderul FP1, a fost doar al 15-lea cel mai rapid, după ce a întâlnit trafic în turul său rapid cu softuri și s-a plâns că mașina a “mers pe trei roți” în virajul 2, în timp ce se lupta pentru ritm.

F1, Marele Premiu de la Miami – Rezultatele antrenamentelor libere 1:

F1, Miami

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss