F1 Mexic: Max Verstappen câștigă un Mare Premiu al Mexicului turbulent. Coșmar pentru Sergio Perez după accidentul de la start. Kevin Magnussen scapă nevătămat dintr-un accident de mare viteză.
Pilotul echipei Red Bull Racing, Max Verstappen, a câștigat startul în fața lui Charles Leclerc, care a plecat din Pole Position pentru Scuderia Ferrari, și a lui Sergio Perez, al doilea pilot al echipei Red Bull Racing. Campionul mondial de Formula 1.
Max Verstappen a obținut o victorie categorică în cursa de Formula 1 de duminică din Mexic. Campionul mondial a fost de neatins de rivalii săi într-un Mare Premiu pe alocuri haotic și a sărbătorit al 16-lea triumf al sezonului și al 51-lea din cariera sa în Formula 1, în fața lui Lewis Hamilton și Charles Leclerc. Pentru coechipierul său de la Red Bull Racing, Sergio Perez, cursa de acasă din Mexico City s-a încheiat după doar câțiva metri din cauza unui accident la start. Un accident grav al lui Kevin Magnussen a provocat întreruperea cursei la pauză.
Marele Premiu al orașului Mexico a început cu o durere de inimă pentru fanii mexicani. Pentru cel de-al 19-lea weekend de cursă din calendarul Formulei 1 din 2023, 400.639 de fani s-au deplasat pe circuit pentru a-l încuraja pe Sergio Perez. Pentru eroul național, însă, cursa de acasă s-a terminat după doar câțiva metri. El s-a ciocnit cu Max Verstappen și Charles Leclerc în lupta pentru primul viraj, provocând daune iremediabile punții spate a Red Bull-ului său. Pentru Perez, cursa s-a încheiat în garaj după primul tur.
După aceea, gestionarea pneurilor și strategiile au dominat acțiunea. Max Verstappen a stabilit un ritm rapid în primul stint și a intrat pentru primul schimb de pneuri în turul 20, stabilind cursul pentru o tactică cu două opriri. Scuderia Ferrari a rămas încăpățânată, aducându-i pe Charles Leclerc și Carlos Sainz pentru service peste zece tururi mai târziu, pentru a merge până la capăt cu o singură oprire. În turul 33, cursa a fost resetată la zero de un accident în care a fost implicat Kevin Magnussen. Danezul s-a accidentat la viteză mare și a scăpat nevătămat din Haas-ul său complet distrus.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Controlul cursei a întrerupt Marele Premiu pentru curățare cu steagul roșu. După repornire, a doua jumătate a cursei a decurs fără incidente grave. Max Verstappen a controlat acțiunea cu aplomb. După 71 de tururi, el a fost declarat învingător cu un avans de peste 15 secunde față de Lewis Hamilton. Pilotul echipei Mercedes AMG F1 a obținut și punctul bonus pentru cel mai rapid tur de cursă. În spatele lui Max Verstappen și Lewis Hamilton, Charles Leclerc a completat podiumul. Cei care au terminat în puncte au fost Carlos Sainz, Lando Norris, George Russell, Daniel Ricciardo, Oscar Piastri, Alex Albon și Esteban Ocon.
Cele mai importante momente ale cursei de Formula 1 din Mexic:
- A 16-a victorie a sezonului, obținută cu încredere de Max Verstappen
- Lando Norris își schimbă weekendul cu o revenire până pe locul 5
- Daniel Ricciardo a ajuns pe P7 pentru prima clasare în puncte de la revenirea în circuit
- Cursă de casă de groază pentru Sergio Perez după un abandon timpuriu
- Steag roșu după accidentul de mare viteză al lui Kevin Magnussen
- Formula 1, clasamentul Campionatului Mondial 2023: Hamilton îl ajunge din urmă
Clasamentul Campionatului Mondial:
Max Verstappen este de mult timp campion mondial, dar plutonul de urmărire din Formula 1 este strâns pe măsură ce se apropie de finalul sezonului. După descalificarea de la Austin, Lewis Hamilton a obținut un punct important cu locul al doilea și cel mai rapid tur de pistă și se află acum la doar 20 de puncte în spatele lui Sergio Perez. Pentru Fernando Alonso, lucrurile se întorc treptat înapoi. Cu 183 de puncte, el se află la egalitate pe locul cinci cu Carlos Sainz. Cu primul său rezultat în puncte de la revenirea în Formula 1, Daniel Ricciardo s-a instalat pe locul 17, la doar două puncte în spatele coechipierului Yuki Tsunoda.
În campionatul constructorilor, între echipele Mercedes AMG F1 și Scuderia Ferrari nu s-a întâmplat nimic în Mexic. Ambele echipe au obținut 27 de puncte și sunt în continuare despărțite de 22 de puncte în lupta pentru locul doi. McLaren F1 depășește încet, dar sigur, Aston Martin F1 și are deja o diferență de 20 de puncte față de locul cinci. Pentru AlphaTauri, după unsprezece puncte din două curse, locul opt în clasament se anunță a fi al optulea, la egalitate cu Alfa Romeo Racing.
Vremea:
Condițiile au fost stabile pentru Marele Premiu de pe Autodromo Hermanos Rodriguez, așa cum au fost și în calificările de sâmbătă. Temperatura aerului a fost de 26 de grade Celsius, iar asfaltul a fost încălzit până la 47 de grade Celsius, sub un soare strălucitor. Nu era niciun semn de ploaie în lung și-n lat. Ca de obicei, temperaturile ridicate, combinate cu aerul rarefiat din cauza altitudinii de 2240 de metri deasupra nivelului mării, au dus la o bătălie a materialelor.
Meci de coșmar acasă pentru Sergio Perez după o coliziune la start
Faza de start:
Aproape tot plutonul a fost pe mediu pentru primul stint. Lando Norris a fost singurul pilot pe soft, în timp ce Alex Albon și Esteban Ocon au optat pentru hard. Cursa de 811 metri spre primul viraj a fost din nou una dificilă în Mexic. Max Verstappen a plecat perfect de pe locul trei pe grilă și s-a încurcat imediat cu piloții echipei Scuderia Ferrari. Olandezul i-a depășit pe amândoi și s-a poziționat pe interior pentru primul viraj. Sergio Perez, care, de asemenea, a făcut un start ca o rachetă, a mers de-a lungul pe exterior.
Max Verstappen, Charles Leclerc și Sergio Perez au intrat în virajul unu cu trei în față, ceea ce a dus la o coliziune. Roata din stânga față a lui Charles Leclerc a atins pneul dreapta spate al lui Sergio Perez. Placa de capăt a aripii față a Ferrari-ului a fost avariată, dar Charles Leclerc a reușit să își continue cursa pe locul doi. Sergio Perez a fost scos cu levierul și a alunecat în zona de ieșire de pe pistă. El și-a adus mașina la boxe, dar a fost nevoit să parcheze acolo, spre marea dezamăgire a fanilor mexicani.
Oficialii au considerat că scena a fost un incident de cursă. Doar Charles Leclerc a fost investigat după cursă, deoarece a continuat cu aripa față distrusă. După primul tur, Max Verstappen a condus în fața lui Charles Leclerc, Carlos Sainz, Daniel Ricciardo și Lewis Hamilton. Cu un tur de start strălucit, Nico Hülkenberg s-a catapultat de pe poziția a douăsprezecea pe a opta.
Max Verstappen a depășit Ferrari
Debutul cursei:
Max Verstappen a făcut o cursă chiar în față. După trei tururi avea deja un avans de peste o secundă și jumătate față de Charles Leclerc, care nu a putut ataca cu DRS. La scurt timp după aceea, placa de capăt a aripii față ruptă a monegascului s-a desprins, iar comisarii au cerut o fază VSC în turul cinci pentru a recupera epava. După puțin mai puțin de un tur, cursa s-a reluat în ritm de cursă.
Max Verstappen și-a mărit avansul și avea două secunde și jumătate în fața lui Charles Leclerc după zece tururi. Gestionarea pneurilor și a temperaturii a determinat diferențele dintre piloți. Doar Lewis Hamilton și George Russell forțau și se aflau în spatele celor din fața lor în fereastra DRS. Lewis Hamilton îl urmărea pe Daniel Ricciardo în lupta pentru locul patru, iar George Russell era pe urmele lui Oscar Piastri pe locul șapte.
La mijlocul plutonului, Yuki Tsunoda, aflat în duel cu Kevin Magnussen, a frânat în primul viraj și a făcut pană pe partea dreaptă față. Japonezul a fost nevoit să devanseze prima sa oprire la boxe în turul 11 și a trecut de la medium la hard. Cu pneuri noi, a stabilit imediat un nou tur rapid. Un tur mai târziu, Lewis Hamilton a găsit o modalitate de a-l depăși pe Daniel Ricciardo, iar Lando Norris a intrat și el la boxe pentru a schimba soft cu hard.
În timp ce Charles Leclerc pierdea mai mult de patru secunde în fața lui Max Verstappen, între P7 și P8 exista, de asemenea, o diferență mare de opt secunde. Performanțele pneurilor Haas își puneau din nou amprenta asupra lui Nico Hülkenberg, iar Pierre Gasly, clasat pe locul opt, se împingea în spatele său în fereastra DRS.
Ferrari rămâne încăpățânat
Faza de oprire la boxe:
În turul 19, Max Verstappen a transmis prin radio echipei sale că pneurile au ajuns la final. Postul de comandă al echipei Red Bull Racing a reacționat imediat și l-a adus la boxe pentru a schimba pneurile de la medium la hard. După o oprire de 2,4 secunde, a reintrat pe grilă pe locul șapte, în spatele lui George Russell. Mercedes nu a mai fost un obstacol pentru el după două tururi. Între timp, Charles Leclerc conducea cu mai mult de șase secunde în fața lui Carlos Sainz, care îl avea pe Lewis Hamilton în spatele său în fereastra DRS.
În turul 24, Nico Hülkenberg s-a oprit pentru trecerea la hard, coborând pe poziția 16. Lewis Hamilton a intrat în service un tur mai târziu pentru undercut împotriva lui Carlos Sainz. El a reintrat în acțiune pe poziția a șaptea, în spatele lui George Russell, după o oprire de 2,5 secunde. Scuderia Ferrari, însă, nu a reacționat la mișcarea tactică și i-a permis lui Carlos Sainz să continue. Spaniolul a fost prins de Max Verstappen în turul 29 și a fost depășit imediat.
Abia în turul 31, Carlos Sainz a intrat la boxe pentru a schimba pneurile hard. Oprirea la boxe l-a coborât pe poziția a patra, în spatele lui Lewis Hamilton, care era cu șase secunde în fața sa pe circuit. Charles Leclerc l-a urmat imediat după el. Avansul său a fost suficient pentru a reveni în cursă cu două secunde și jumătate în fața lui Lewis Hamilton, pe locul doi. Diferența față de Max Verstappen era acum de 17 secunde.
Cursă întreruptă după accidentul de mare viteză al lui Kevin Magnussen
Restul cursei:
În turul 33, un accident al lui Kevin Magnussen a dat peste cap cursa. Danezul a ratat linia la ieșirea din ultimul viraj și a trecut puternic peste borduri. La scurt timp după aceea, suspensia sa spate dreapta s-a rupt în virajul nouă. Haas-ul s-a întors necontrolat la aproximativ 220 km/h și a lovit bariera Tecpro. Kevin Magnussen a ieșit imediat din epavă, care a luat foc la puntea spate la scurt timp după aceea. Controlul cursei a cerut mai întâi mașina de siguranță, iar apoi a decis să arunce steagul roșu imediat după aceea.
Unii piloți au folosit imediat faza de safety car pentru o oprire la boxe convenabilă, inclusiv Max Verstappen, care a luat un set nou de pneuri hard. Când oficialii au oprit cursa, el a bombănit la radio. Conform evaluării sale a locului accidentului, o fază a mașinii de siguranță ar fi fost destul de suficientă. După o întrerupere de 20 de minute, cursa a fost reluată cu un start în picioare.
Reluarea cursei:
Pentru distanța rămasă de 35 de tururi, cei 18 piloți rămași în cursă au pus hard sau medium. Max Verstappen, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Daniel Ricciardo, Yuki Tsunoda, Pierre Gasly, Valtteri Bottas, Lance Stroll, Zhou Guanyu și Fernando Alonso au mers pe Hard. Lewis Hamilton, George Russell, Oscar Piastri, Alex Albon, Nico Hülkenberg, Esteban Ocon, Lando Norris și Logan Sargeant au optat pentru Medium. Max Verstappen și-a păstrat primul loc în apropierea primului viraj fără prea multe probleme. El a fost urmat de Charles Leclerc, Lewis Hamilton, Carlos Sainz, George Russell, Russell, Oscar Piastri, Yuki Tsunoda, Alex Albon și Nico Hülkenberg.
Bătălii dure în zona de mijloc
Restul cursei:
În turul 38, DRS-ul a fost eliberat. CHarles Leclerc era deja la două secunde în spatele lui Max Verstappen. Lewis Hamilton, pe de altă parte, se afla la o distanță mică față de pilotul echipei Scuderia Ferrari. Un tur mai târziu, campionul mondial record a avut succes pe linia dreaptă de start-finisaj și a preluat poziția a doua. Lewis Hamilton a mărit imediat ritmul după manevra reușită, dar Max Verstappen a răspuns imediat cu timpi rapizi.
Lewis Hamilton, pe pneul mediu, a fost nevoit să se lase din ce în ce mai mult liber. În zona mediană, Lando Norris era în misiune. Pilotul echipei McLaren F1 a pierdut patru poziții la reluarea cursei și a luptat pentru a reveni în puncte de pe locul 14 cu manevre hotărâte. În turul 50, el a preluat locul nouă de la Alex Albon. În lupta pentru P4, Carlos Sainz s-a apărat consistent în fața lui George Russell. Britanicul s-a plâns la radio că pilotul echipei Scuderia Ferrari s-a mișcat pe frâne, încălcând regulile, dar comisarii au văzut lucrurile diferit și nu au luat nicio măsură.
Un tur mai târziu, Yuki Tsunoda și Oscar Piastri s-au ciocnit în primul viraj. Pilotul de la AlphaTauri a frânat agresiv pe exterior, a virat prea devreme și și-a atins adversarul în partea dreaptă față. Yuki Tsunoda s-a rotit în urma contactului și a coborât pe locul 16. În turul 56, echipa McLaren F1 i-a pus pe Oscar Piastri și Lando Norris să facă schimb de poziții pentru a pregăti un atac asupra lui Daniel Ricciardo, aflat pe locul șase.
Planul a funcționat. În turul 60, Lando Norris l-a depășit pe australian și a deschis urmărirea lui George Russell. Între timp, ultimul punct a fost disputat aprig între Nico Hülkenberg și Esteban Ocon. Francezul și-a anunțat cu obrăznicie atacul la radioul de la boxe, dar adversarul său a avut răspunsul potrivit și a rămas în frunte. În spatele lui Nico Hülkenberg, s-a format o coadă de șase mașini cu Esteban Ocon, Pierre Gasly, Valtteri Bottas, Lance Stroll, Logan Sargeant și Yuki Tsunoda.
Norris întoarce un weekend falimentar cu un loc cinci
Etapele de final:
Cu cinci tururi înainte de final, Esteban Ocon a pus banii la bătaie și a preluat locul zece de la Nico Hülkenberg. Lando Norris, între timp, trecuse în fereastra DRS în spatele lui George Russell. Pilotul echipei McLaren F1 nu a tresărit și a trecut după doar un tur pentru a ocupa locul cinci. În turul 69 a avut loc o coliziune între Valtteri Bottas și Lance Stroll pe stadion. Canadianul a trecut înghesuit, Valtteri Bottas nu a vrut să cedeze trecerea și l-a atins la roata din dreapta spate. Lance Stroll s-a rotit și apoi s-a întors imediat la boxe pentru a-și încheia cursa mai devreme, așa cum făcuse și coechipierul Fernando Alonso cu câteva tururi mai devreme.
Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 MediaPhotocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.